Incepator... ajutor va rog Incerc sa ridic un heli - clona T-rex 450
#1
Postat 03 November 2009 - 04:52 PM
As avea si eu nevoie de sfatul unui pilot avalsat de heli. De curand mi-am cumparat O copie de T-rex la mana a 2-a si inca de atunci incerc sa il rdic de la sol dar neavand experienta nu prea stiu care e problema...
Simptome: La turatie crescuta a rotorului principal incepe sa se roteasca in jurul axei sale in sens invers acelor de ceasornic.
Solutii Incercate: - Palele sunt Ok
- Gyro functioneaza in sensul in care trebuie - am testat - nu e reversed
- Sensul de rotire al palelor rotorului anticuplu sunt OK
- Am incercat sa ii dau turatie crescuta si sa tin la maxim in sens opus pitch-ul palelor de la rotorul anticuplu si tot nu am reusit nimic... se invarte in acelasi sens > de unde trag concluzia ca rotorul antucuplu nu face fata si nu stiu de ce...
- Am verificat si cureaua de distributie si nu e nimic in neregula,
- Palele sunt de 55mm dupa cum este specificat...am incercat 3 seturi de pale (de aceleasi dimensiuni) - asa l-am achizitionat,
Va rog, cine a mai intampinat aceasta problema sa ma ajute si pe mine cu niste sfaturi... si bineinteles, pentru ca sunt incepator sa ma ajute eventual cu un training macar entru primul zbor - sunt din Bucuresti.
Multumesc anticipat!
#2
Postat 03 November 2009 - 06:07 PM
Andrei*, la Nov 3 2009, 04:52 PM, a spus:
Sigur nu ai inversat cureaua, si ai montat gresit palele? Asa am patit eu cu un prieten. Si-a desfacut coada, a pus invers cureaua, si a montat palele anticuplu invers, dar fiindca era inversata si cureaua, pareau ca se invart cum trebuie.
#3
Postat 03 November 2009 - 06:38 PM
Cum ai testat gyro ca nu e reversed ?
Nu confunda directia servoului de coada (care poate fi bine setat) cu sensul gyro. E foarte usor, muti la gyro switch-ul de reverse si vezi ce se intampla.
Daca nu are il rotesti in plan orizontal cu 180 grade.
Oricum cand ceri ajutor da si tu cateva amanunte: heli (asta ai dat), statie, gyro, servo, etc.
Noi ne intalnim pe camp daca nu ploua in Chitila in weekend. De obicei apare si cel putin un elicopterist. Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 03 November 2009 - 08:09 PM
Primus, la Nov 3 2009, 07:27 PM, a spus:
Verifica sa fie ca in manual.
Multumesc de sfaturile de pana acum; si ca sa va raspund pe rand:
Primus - Nu am un manual fiind un Elicopter second... ni nici cu treminololgia de specialitate nu stau prea bine inca...
stiganas - nu e reversed Gyro pt ca era dat initial pe reverse, si dupa ce i-am dat normal, s-a mai stabilizat...dar tot se invarte in acelasi sens
- acum m-am ineresat si eu ce model e heli - si cred ca l-am gasit pe okazii: Elicopter HKH 450 kit - compatibil Align Trex 450 S ; motor: Motor Brushless EMGC AX-2212H 3350KV; Gyro: WK-G007; statie Hobby King HK-T6A de 2,4 Ghz....scuze ca nu am dat de la inceput specificatii mai detaliate
- Zi-mi si mie unde mai exact in Chitila... ca n-am mai fost pana acum (in week-end, sambata sau duminica? week-endu asta merge careva ca e cam frigut)
Legolas891 - Cel mai probabil ai dreptate... cand l-am cumparat mi-a zis ca are toate reglajele OK, numai ca era demontat. L-a cumparat fratele meu si a inceput sa il monteze dupa care l-a adus in Bucuresti aproape gata montat. Am vazut ca rotorul anticuplu se invarte invers, asa ca am intors cureaua. Dupa ce am intors cureaua am observat ca Gyro da comenzi invers, asa ca am dat de pe reverse, pe normal. Cred ca de la inceput era totul Ok si trebuia sa inversez decat palele rotorului anticuplu.
Si totusi, conteaza??
Sensul rotorului - asa cum e el acum - se roteste in sensul acelor de ceasornic, daca ma uit din partea dreapta a heli - stie cineva cum ar trebui sa fie????
#7
Postat 03 November 2009 - 08:25 PM
Sigur ai motat rotorul anticuplu invers. Poti cauta in acest forum, la Generalitati Heli, manualul de Trex 450 si arunca o privire la rotorul din coada.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 03 November 2009 - 08:27 PM
#8
Postat 03 November 2009 - 08:45 PM
Primus, la Nov 3 2009, 08:25 PM, a spus:
Sigur ai motat rotorul anticuplu invers. Poti cauta in acest forum, la Generalitati Heli, manualul de Trex 450 si arunca o privire la rotorul din coada.
Tocmai m-am uitat si arata exact cum e montat al meu acum
#9
Postat 03 November 2009 - 08:59 PM
Andrei*, la Nov 3 2009, 08:45 PM, a spus:
Pune o poza , va fi mai clar pt. toti
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#12
Postat 03 November 2009 - 09:38 PM
Mie imi par a fi palele de la ESKY HBK2 55mm...dar e posibil sa fie doar o parere...cele de 450, au ~58-60mm
Sau cat are rotorul cu totul ?
PS scuze, acum am citit la inceput. palele tale sunt de 55mm dupa culoare si forma, sunt cele de HBK2, elicopter de clasa 400 nu 450. E foarte posibil sa nu faca fata la cuplu.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 03 November 2009 - 09:43 PM
#13
Postat 03 November 2009 - 09:45 PM
in felul asta, creste eficienta pe coada si scade cuplul de la rotorul principal...sper ca m-am exprimat corect :))
Dar mai bine iti iei pale de 450 de coada. poti sa imi dai un MI cred ca gasesc un set corespunzator sa iti dau...daca vi la mall vitan si sunt ale tale...fibra de sticla sau plastic
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 03 November 2009 - 09:46 PM
#14
Postat 03 November 2009 - 09:57 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#15
Postat 03 November 2009 - 10:05 PM
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz
Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4 - http://www.rhcforum....e/page__st__600
#17
Postat 04 November 2009 - 08:02 AM
Parghiuta care trage de pala de coada trebuie sa fie legata de bordul de atac (cel ce taie aerul) al palei, nu pe cel de fuga.
Scoate palele, desfa articulatia sferica de la blade holder (cilindrul crestat de plastic care tine pala) si intoarce holderele 180 grade.
Aceasta postare a fost editata de docmarius: 04 November 2009 - 08:14 AM
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
#18
Postat 04 November 2009 - 08:22 AM
docmarius, la Nov 4 2009, 08:02 AM, a spus:
Parghiuta care trage de pala de coada trebuie sa fie legata de bordul de atac (cel ce taie aerul) al palei, nu pe cel de fuga.
Scoate palele, desfa articulatia sferica de la blade holder (cilindrul crestat de plastic care tine pala) si intoarce holderele 180 grade.
Grips.jpg
Corect , Docmarius are ochii buni .
T..
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
#19
Postat 04 November 2009 - 08:26 AM
docmarius, la Nov 4 2009, 08:02 AM, a spus:
Parghiuta care trage de pala de coada trebuie sa fie legata de bordul de atac (cel ce taie aerul) al palei, nu pe cel de fuga.
Scoate palele, desfa articulatia sferica de la blade holder (cilindrul crestat de plastic care tine pala) si intoarce holderele 180 grade.
Grips.jpg
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#20
Postat 04 November 2009 - 01:11 PM
Am facut modificarile de rigoare si ca prin minune, acum nu vrea sa mai functioneze deloc(se poate sa am o problema cu acumulatorul...) - adica, pornesc statia, prind acumuatorul, se aprinde LED-ul de la Gyro....si nimic...nu ia nici o comanda. servourile le pot misca cu mana la fel cum n-ar fi alimentate.
Stie cineva ce ar fi putut pica?
#21
Postat 04 November 2009 - 03:36 PM
E posibil sa fi rebagat toate firele de la servo-uri invers in receptor? Cand ai facut modificarea la coada, ai scos toate firele din receptor si apoi le-ai rebagat?
Nu cred ca e bateria atat de moarta incat sa nu mai miste nimic...atata timp cat inainte de a modifica ceva, mergea cat de cat.
Regulatorul probabil merge de vreme ce ajunge curent la gyro.
Poti sa mai incerci sa refaci bind-ingul la statie ...daca se face asa ceva la statia aia.
Sau vezi sa nu fie vre-un buton la statie apasat (de exemplu idle 1...sau cum i-o zice la ala de 3D).
In situatia asta nu emite nimic si nu initializeaza receptorul...(safe mode).
incearca sa verifici ca toate butoanele pe statie sunt cum trebuie, inclusiv joystickul de throttle si trimmerul aferent la minim.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 04 November 2009 - 03:39 PM
#22
Postat 04 November 2009 - 10:40 PM
Andrei*, la Nov 4 2009, 01:11 PM, a spus:
Am facut modificarile de rigoare si ca prin minune, acum nu vrea sa mai functioneze deloc(se poate sa am o problema cu acumulatorul...) - adica, pornesc statia, prind acumuatorul, se aprinde LED-ul de la Gyro....si nimic...nu ia nici o comanda. servourile le pot misca cu mana la fel cum n-ar fi alimentate.
Stie cineva ce ar fi putut pica?
giro l-ai pus bine ?..verifica intrarile ( canal 4 si 5)
#23
Postat 04 November 2009 - 11:42 PM
Am un Li-Po Charger4 de la Graupner, insa nu am un transformator de 12-15V si in jur de 5A, asa ca il incarc de la bateria de la masina...Pe frigu' asta va dati seama ca nu am cum sa il supraveghez, asa ca il las acolo si ma intorc dupa ce termina de incarcat...
Ideea e ca pana acum l-am incarcat de 2 ori si ambele dati mi-a dat la 5 min dupa conectare o eroare - conform numarului de bipaituri si flashuri ale LED-ului zicea ca e "incorect battery type connected(eg. Ni-Cd / Ni-Mh)" - si dupa ce restartam operatiunea, mergea OK si in cca. 2 ore se incarca. Ultima data cand l-am incarcat nu a mai dat eroarea aia de dupa primele 5 minute, si in jumatate de ora arata ca e incarcat.
Mai are cineva incarcator Graupner ca cel mentionat si il foloseste cu un acumulator Desire Power de 2500mA?? Daca da, poate ma lumineaza si pe mine cineva pana nu ard accu ca e chiar pacat de el si mai e si nou.
Multumiri!!!
#24
Postat 05 November 2009 - 12:10 AM
Andrei*, la Nov 4 2009, 11:42 PM, a spus:
Am un Li-Po Charger4 de la Graupner, insa nu am un transformator de 12-15V si in jur de 5A, asa ca il incarc de la bateria de la masina...Pe frigu' asta va dati seama ca nu am cum sa il supraveghez, asa ca il las acolo si ma intorc dupa ce termina de incarcat...
Ideea e ca pana acum l-am incarcat de 2 ori si ambele dati mi-a dat la 5 min dupa conectare o eroare - conform numarului de bipaituri si flashuri ale LED-ului zicea ca e "incorect battery type connected(eg. Ni-Cd / Ni-Mh)" - si dupa ce restartam operatiunea, mergea OK si in cca. 2 ore se incarca. Ultima data cand l-am incarcat nu a mai dat eroarea aia de dupa primele 5 minute, si in jumatate de ora arata ca e incarcat.
Mai are cineva incarcator Graupner ca cel mentionat si il foloseste cu un acumulator Desire Power de 2500mA?? Daca da, poate ma lumineaza si pe mine cineva pana nu ard accu ca e chiar pacat de el si mai e si nou.
Multumiri!!!
Vezi poate dai foc la masina.S-ar putea sa fi cedat un element si chargerul sa nu stie ce tensiune sa aloce si de asta sa dea eroare.Incearca si masoara tensiunea pe elementi.Pentru sursa poti folosi una de calculator.
tot inainte
#25
Postat 05 November 2009 - 07:37 AM
S-ar putea ca de acolo sa fie. ESC-ul nu se armeaza daca tensiunea e sub cea de protectie (Cut off).
Daca ne zici cam pe unde stai, poate se ofera cineva din apropiere. Daca esti aproape te pot ajuta eu cu verificarea packului.
Aceasta postare a fost editata de Primus: 05 November 2009 - 07:43 AM
#26
Postat 05 November 2009 - 08:10 PM
Pana la urma s-a incarcat si merge, dar.... am revenit la vechea problema cu rotirea cozii, chiar daca le-am instalat corect acum(cel putin asa cred)
Eu am gasit la piesele pe care le-am primit cand l-am cumparat si un pinion cu rotita zimtata pentru coada cu diametrul mai mic decat cel instalat acum pe el. Credeti ca daca ii schimb pinionul si rotorul anticuplu o sa aiba viteza mai mar, atunci o sa faca fata si o sa il tina pe loc?
Locuiesc in cartier Titan la piata Trapezului...
#29
Postat 05 November 2009 - 11:56 PM
Pana la urma cred ca trebuie sa il vada cineva...