Modelism - RHC Forum: Spitfire 600 EP ARTF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Spitfire 600 EP ARTF ripmax

#1 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 04:19 PM

Salutari tuturor,

Dupa mai bine de o luna de citit aproape zi de zi acest forum si dupa ce am tocit un cessna 182 ca sa-mi fac cat de cat mana, am zis ca e cazul trec la pasul urmator.

Este vorba de un Spitfire (mi-a placut si numele, forma si istoria) produs de Ripmax cu urmatoarele caracteristici:

Anvergura: 1200 mm
Lungime: 1090 mm
Greutate de zbor: 1450g
Greutate kit: 650g

Cateva poze:

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 04:21 PM

Am si potrivit piesele pentru o verificare rapida:

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 04:26 PM

Pentru echipare am optat pentru:

Motor: BL Outrunner ROXXY 3535/ 16
- tensiune: 7 - 12 V
- curent: 25 A
- tractiune maxima: 1700 g
- turatie in gol: 950 rpm/V

Regulator: 30A

Servo:
2x FS-550 BB Carbon Micro pentru ampenaj
si
1x FS 550 Carbon Digital Micro
(aripa este conceputa cu un singur servo pentru eleroane desi as fi preferat varianta cu 2 servo si mixaj din radiocomanda)

Urmeaza sa le comand maine sau poimaine asa ca astept si sugestii intre timp.
0

#4 Useril este offline   Porumbeu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 824
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aero, Auto

Postat 19 October 2009 - 04:40 PM

Regulatorul e la limita. Ia unu de 40A.
0

#5 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 04:45 PM

Am citit de regula cu regulatorul de putere mai mare. Insa fiind fabricate de aceeasi firma am crezut ca poate merge si asa.
Ar fi si o varianta cu un motor ceva mai mic (3530/14). Cel pe care l-am ales ar trage cam 1550g cu elice 12x6.
0

#6 Useril este offline   Porumbeu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 824
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aero, Auto

Postat 19 October 2009 - 04:55 PM

Rezultat masuratori si teste pentru aeromodele pe stand

APC 12 x 6 Elektro LiPo 7.4 V 12.7 A 760 g
APC 14 x 7 Elektro LiPo 7.4 V 15.5 A 880 g
APC 16 x 8 Elektro LiPo 7.4 V 19 A 950 g
APC 12 x 6 Elektro LiPo 11.1 V 20.8 A 1300 g Se incalzeste tare
APC 11x 5.5 Elektro LiPo 11.1 V 16 A 1200 g
EP 10 x 6/ 3 pale LiPo 11.1 V 16.8 A 1100 g

Cand tu ai greutate 1450g cum te gandesti sa pui ceva care trage 1300 ?
0

#7 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 05:09 PM

Este si motivul pentru care am cerut sugestii.
Daca am inteles eu bine, daca forta motorului depaseste greutatea aeromodelului, atunci acesta poate urca vertical nelimitat. Nu cred ca vreau neaparat acest lucru pentru acest aeromodel. Am mers initial pe principiul mai bine sa fie, decat sa-mi lipseasca.
Tu cam ce motor ai recomanda pentru acest aeromodel?
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 19 October 2009 - 05:55 PM

3535/16 este bun dar cu un ESC de 40-50 amp pentru siguranta.
3536/06 este si mai bun dar consuma mai mult un pic - ai insa rezerva de putere caci nu se stie si au si aceeasi greutate aproximativ ( 4 g diferenta )- Merge brici cu acelasi ESC 40-50 amp.
Baterie 3S/2500 mA cu minim 20-25 C caci altfel se umfla la 3536/06. Poti pune si tripala la 3536/06.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   Porumbeu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 824
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aero, Auto

Postat 19 October 2009 - 06:31 PM

Dupa cum zice Real... 3536/06 si 3535/16 cu regulator de 40A sunt perfecte pentru aplicatie. Elice 11x7 sau 12x6 de termic.
0

#10 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 07:28 PM

Multumesc. Le comand maine si va tin la curent cu poze de montaj. Sper sa mai vina si zile bune de zbor.
0

#11 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 775
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2009 - 10:02 PM

Frumos kit-ul - frumos modelul

Pare sa aiba incarcare alara marisoara la dimensiunile lui - sigur vrei sa il incerci dupa Cessna ?

Pune elice cu pas mic sa nu o ia la goana si foarte mult expo - ce statie ai BTW ca nu e de glumit cu asta.

Succes

Te urmarim ! :)
0

#12 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 October 2009 - 10:10 PM

O sa-l incerc pe simulator in prima faza. Oricum vremea s-a cam stricat si nu stiu cand va fi urmatoarea zi buna de zbor. Teoretic, la coada ar fi inainte un yak 54 de spuma, kit ieftin de sacrificiu la care insa vreau sa-i inlocuiesc balamalele pentru ca are eleroanele prinse cu niste banda adeziva care nu se aliniaza de nici un fel.
Radiocomanda e futaba FF-7 2.4Ghz.
0

#13 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 31 October 2009 - 01:28 AM

Ok. Am ramas un pic in urma cu update-urile...
Cel mai important update: Azi l-am zburat de 2 ori! :rolleyes:

In primul rand, am ramas un pic in urma datorita ESC-ului care nu a mers... Ca sa nu las loc de alte surprize, am pus un ESC mai marisor (si mai piperat la pret...): Roxxy BL-Control 950-6.

Am inlocuit toate balamalele gen firbra de sticla sau ce-or fi ele, cu balamale cu bolt la toate incheiturile.

De asemenea, pentru eleroane, am inlocuit tijele de comanda cu prindere pe servo de tip Z cu prindere prin conectori reglabili, iar furcile de cuplaj de plastic le-am inlocuit cu altele de metal.

Am incercat varianta cu doua servo-uri pentru eleroane, insa locul disponibil nu a fost suficient.

Fisiere atasate


0

#14 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 31 October 2009 - 01:29 AM

Alte poze la montaj:

Fisiere atasate


0

#15 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 31 October 2009 - 01:32 AM

Si ultimele poze, facute dupa zborul efectiv de azi.
Am optat si pentru un avertizor optic/sonor pentru baterie pe care l-am plasat intr-una din gaurile de prindere pentru lansare. Am fost placut surpris de vizibilitatea destul de buna a ledului de semnalizare.
Elicea folosita a fost una pliabila (aeromodelul nu are tren de aterizare) 11x6 (nu am gasit sa cumpar 11x7).

Fisiere atasate


0

#16 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 31 October 2009 - 01:35 AM

Greutatea finala a fost de 1180 grame. Am zburat cu un 3 lipo de 3200 doua ture de 5-6 minute fiecare si mai aveam cam 40% in acumulator. E drept ca nici nu l-am fortat.
Sunt super incantat de cum zboara comparativ cu spumele pe care am facut practica pana acum.
0

#17 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 31 October 2009 - 10:11 AM

pune antenele receptorului la 90 de grade una fata de alta...asa scrie-n manual.

Arata foarte tare!filmulet n-ai facut? la aterizare vine tare?

ce ciudat au facut capota...jumatate de con e static :rolleyes:
Bafta!

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 31 October 2009 - 10:16 AM

0

#18 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 31 October 2009 - 10:54 AM

Vezi postareaOvidiuBB, la Oct 31 2009, 01:35 AM, a spus:

Greutatea finala a fost de 1180 grame. Am zburat cu un 3 lipo de 3200 doua ture de 5-6 minute fiecare si mai aveam cam 40% in acumulator. E drept ca nici nu l-am fortat.
Sunt super incantat de cum zboara comparativ cu spumele pe care am facut practica pana acum.

Incearca si cu un lipo de 2500 mA - asta daca este diferenta semnificativa de greutate fata de cel de 3200 mA - ajuta la aterizare ! daca vine mai tare putin este mare inertia unui pack greu si daca se poticneste usor in ceva denivelari modelul, risti sa sara pack - ul prin fuselaj in afara.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#19 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 31 October 2009 - 12:21 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Oct 31 2009, 10:54 AM, a spus:

Incearca si cu un lipo de 2500 mA - asta daca este diferenta semnificativa de greutate fata de cel de 3200 mA - ajuta la aterizare ! daca vine mai tare putin este mare inertia unui pack greu si daca se poticneste usor in ceva denivelari modelul, risti sa sara pack - ul prin fuselaj in afara.


Avand in vedere greutatea de zbor recomandata pe site-ul comerciantului de 1450g si cea efectiva obtinuta de mine 1180g eu am fost multumit de rezultatul cu pack de 3200. Totusi, in mod ciudat, diferenta de greutate intre pack-ul de 2500 si cel de 3200mA este de aproape 90g! La diferenta de capacitate de 28%, diferenta de greutate de 46%...
In alta ordine de idei, pack-ul de 3200 se potriveste foarte bine in locul prevazut in fuselaj si l-am si asigurat cu doua benzi velcro gen colier.
Viteza la aterizare nu mi s-a parut foarte mare. Sau poate si stabilitatea in zbor m-a ajutat sa aterizez destul de lin si aparent controlat.
0

#20 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 01 November 2009 - 09:22 PM

Dupa cum am vazut intr-un topic de pe acest forum, mi-am construit si eu un "dispozitiv" de masurat forta de tractiune la motoarele electrice.

Spre surprinderea mea insa, diferenta fata de cifrele vehiculate de site-ul comerciantului difera destul de mult...

comerciant:
APC 12 x 6 Elektro LiPo 11.1V/ 4000 mA 23 A 1550 g
APC 14 x 7 Elektro LiPo 7.4V/ 3200 mA 19 A 1200 g
APC 16 x 8 Elektro LiPo 7.4V/ 3200 mA 25 A 1400 g

masurat efectiv:

APC 12 x 6 Elektro - LiPo 11.1V/3200mA - 1170 g (diferenta de 280g)
APC 11 x 6 Cam Folding - LiPo 11.1V/3200mA - 950 g (elicea cu care a zburat pana acum aeromodelul)

Poate gresesc eu cu ceva la simulare desi mi se pare putin probabil. Cantarul folosit nu este chiar cel mai performant insa nici abatere de 20-30% nu poate sa aiba. Iar dispozitivul arata asa:

Fisiere atasate


0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 01 November 2009 - 11:56 PM

Ar fi si posibilitatea ca acumulatorii folositi de tine sa aiba rezistenta interna mai mare decat cei folositi de producator. Sunt convins ca, in teste, producatorul a folosit ce a putut gasi mai bun in materie....zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 01 November 2009 - 11:56 PM

0

#22 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 02 November 2009 - 09:08 AM

Vezi postareadan_mitea, la Nov 1 2009, 11:56 PM, a spus:

Ar fi si posibilitatea ca acumulatorii folositi de tine sa aiba rezistenta interna mai mare decat cei folositi de producator. Sunt convins ca, in teste, producatorul a folosit ce a putut gasi mai bun in materie....zic si eu.


Posibil, dar diferenta mi se pare un pic cam mare... Si intamplator, motor+esc+acumulator=acelasi producator :unsure:
0

#23 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 02 November 2009 - 10:39 AM

EU nu prea inteleg de ce pui o elice pliabila la acest model.... :unsure: ( asa vad in poze)
ADOR VITEZA!!!
0

#24 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 02 November 2009 - 04:17 PM

Vezi postareaTUROK, la Nov 2 2009, 10:39 AM, a spus:

EU nu prea inteleg de ce pui o elice pliabila la acest model.... :rolleyes: ( asa vad in poze)


Modelul nu are tren de aterizare. E conceput pentru lansare din mana si aterizare pe burta. Iar eu nu sunt foarte experimentat, solutia aleasa a fost elice pliabila. :rolleyes:
0

#25 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 06 November 2009 - 04:08 PM

Azi a fost o zi superba. Am fost la camp si l-am zburat de 3 ori. Iata si un scurt montaj foto (din pacate am uitat camera video la birou)... Pe fundal e un yak de spuma. :D

Fisiere atasate


0

#26 Useril este offline   OvidiuBB 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 08-October 09
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 10 November 2009 - 10:24 PM

Are la activ cam 20 de zboruri si o reparatie mica la capota, de la o aterizare tzopaita...
Azi i-am pus pale 12x6 din fibra de carbon si s-a transformat precum calul lui fat-frumos dupa ce a mancat jaratec http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif
Cu stick-ul de motor la maximum, trage cam 27-28A, ceea ce e cam la limita motorului. In aer prinde o viteza ametitoare. In prima zi fara ploaie si vant o sa fac si un filmulet.
Nu se simte mare diferenta intre pack-ul de 3200 si cel de 2500 mA (in afara de timpul de zbor efectiv, evident - 20-23min/3200mA, 15-17min/2500mA).

Aceasta postare a fost editata de OvidiuBB: 10 November 2009 - 10:26 PM

0

#27 Useril este offline   Florin X 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 28-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A inceput sa imi placa sa construiesc ot felul de lucruri ! Acest site ma ajuta sa vad cum se fac tot felul de modele de avioane , masini , barci etc . Primul meu avion a fost un SpitFire 600 Ep Atrf!

Postat 28 February 2010 - 06:58 PM

Vezi postareaOvidiuBB, la Oct 19 2009, 04:26 PM, a spus:

Pentru echipare am optat pentru:

Motor: BL Outrunner ROXXY 3535/ 16
- tensiune: 7 - 12 V
- curent: 25 A
- tractiune maxima: 1700 g
- turatie in gol: 950 rpm/V

Regulator: 30A

Servo:
2x FS-550 BB Carbon Micro pentru ampenaj
si
1x FS 550 Carbon Digital Micro
(aripa este conceputa cu un singur servo pentru eleroane desi as fi preferat varianta cu 2 servo si mixaj din radiocomanda)

Urmeaza sa le comand maine sau poimaine asa ca astept si sugestii intre timp.




Eu sunt incepator ! Am doar 12 ani ! Am nevoie de cateva sugesti ! Am facut avionul cam de 2 ori mai mic ! Intrebarea mea este motorul acesta este prea puternic si trebuie sa ii pun altul mai mic , sau e bun asa cum e ?

Ps : -latimea avionului fara aripi 45 mm
-lungimea avionului 450 mm
- lungimea aripi 210 mm
- latimea aripi 105 mm VA MULTUMESC !!!
- lungime coada 150 mm
-latime coada 60 mm

Aceasta postare a fost editata de Florin X: 28 February 2010 - 07:11 PM

0

#28 Useril este offline   Florin X 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 28-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A inceput sa imi placa sa construiesc ot felul de lucruri ! Acest site ma ajuta sa vad cum se fac tot felul de modele de avioane , masini , barci etc . Primul meu avion a fost un SpitFire 600 Ep Atrf!

Postat 28 February 2010 - 07:21 PM

A da si apropo bineinteles ca servo nu va intra ! Ce alt servo imi recomandati sa i-au, pe langa alt motor ?
0

#29 Useril este offline   ATYZZZ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 392
  • Inregistrat: 07-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Rc aero auto si cnc.

Postat 23 May 2010 - 12:01 PM

Vezi postareaOvidiuBB, la Oct 31 2009, 02:35 AM, a spus:

Greutatea finala a fost de 1180 grame. Am zburat cu un 3 lipo de 3200 doua ture de 5-6 minute fiecare si mai aveam cam 40% in acumulator. E drept ca nici nu l-am fortat.
Sunt super incantat de cum zboara comparativ cu spumele pe care am facut practica pana acum.



Mie mi-o iesit la 1150 cu accu de 3 lipo 4000mA, Motor A2814-06 outrunner ,KV 1430, 30 A, elice Gws 9X5, ESC HI model de 40 A, 3 servo robbe 16g BB micro.
Azi ii fac primul zbor si revin cu detalii de zbor.
0

#30 Useril este offline   Ice9 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1361
  • Inregistrat: 06-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:RC Helicopters

Postat 23 May 2010 - 01:37 PM

Salutare tuturor. M-am decis sa cumpar si eu un Spitfire (dupa parerea mea unul dintre cele mai frumoase avioane din toate timpurile) si am o (prima) intrebare. Ce servo-uri recomandati pentru el? As prefera Hitec (cumparate probabil de la "Harghita") si daca se poate sa intre doua servo-uri pe aripa.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro