Modelism - RHC Forum: sistem de racire - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

sistem de racire

#1 Useril este offline   ciobelix 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 297
  • Inregistrat: 12-March 06

  Postat 06 April 2006 - 10:50 PM

salutare . imi poate explica si mie cineva cum se fac sistemele de racire cu apa? si ce piese imi trebuie....etc etc.. tot ce trebuie. multumesc anticipat
cu stima,
florin
ciobelicz neboonu trage cu tunu
0

#2 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 07 April 2006 - 06:31 AM

cel mai simplu este sa-ti faci o spirala pe motor,cam cit tine lungimea lui.o poti face din teava de 3 sau 4 mm dintr-un material bun conducator de caldura cum ar fi cupru ,alama,aluminiu.daca nu gasesti teava poti face o camera care imbraca motorul.apoi montezi un stut cam intre elica si cirma (pentru intrare) si unul pe un bord pentru evacuare.bafta
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#3 Useril este offline   domnu_doctor 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3218
  • Inregistrat: 11-April 05

Postat 07 April 2006 - 06:58 AM

Daca poti pune si un pic de vaselina siliconica (d-aia buna conducatoare termic !), intre camera de racire si motor, folosita la transferul termic al caldurii de la tranzistoare la radiatoarele termice, randamentu' de racire se imbunatateste considerabil. Asta pt ca in mod sigur spirala aia nu o sa faca un contact termic perfect cu suprafata exterioara a motorului.

Stima,
40,665 MHz = Ch 50, FM, PPM, Legal
35,150 MHz = Ch 75, FM, PPM, Legal
27,145 MHz = Ch 19, AM, PPM, Legal
0

#4 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 07 April 2006 - 05:33 PM

nimic mai adevarat,spirala este foarte usor de facut insa nu este la fel de buna ca o camera.
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#5 Useril este offline   ciobelix 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 297
  • Inregistrat: 12-March 06

Postat 14 April 2006 - 09:24 AM

si apa cum o fac sa intre in teava aia? cum pun teava aia in coca? niste imagini miar fi de folos.
cu stima ,
florin
ciobelicz neboonu trage cu tunu
0

#6 Useril este offline   Dan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1065
  • Inregistrat: 02-May 03
  • Gender:Male
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism ,airsoft ,etc.

Postat 14 April 2006 - 07:35 PM

pui o teava taiata putin oblic,pozitionata in jetul elicei,undeva intre elica si cirma .
Lucrurile nu sunt greu de facut. Greu este sa te pui in pozitia de a le face."- C.Brancusi
user vechi:stamy
0

#7 Useril este offline   dynamic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 21 May 2006 - 08:05 PM

pai ca sa intelegi mai bine cum functioneaza un sistem de racire cu apa si cum se face intra pe www.microhydros.com
0

#8 Useril este offline   Petryh 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 07-June 06

Postat 07 June 2006 - 10:56 PM

pai ca sa intelegi mai bine cum functioneaza un sistem de racire cu apa si cum se face intra pe www.microhydros.com
0

#9 Useril este offline   dynamic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 08 June 2006 - 05:05 PM

:D))) pai ce faci mey tinere! imi copiezi mesaju;:()
0

#10 Useril este offline   ciobelix 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 297
  • Inregistrat: 12-March 06

Postat 08 June 2006 - 09:15 PM

ai fost tare la faza asta dynamic. lasa frate omu ca vrea si el sa mai contorizeze un mesaj :(
ciobelicz neboonu trage cu tunu
0

#11 Useril este offline   dynamic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 14 June 2006 - 09:07 PM

:) am si eu o intrebare la voi oamenii buni....imi spuneti si mie cum se numesc condensatorii aceia care se folosesc pentru departizarea motoarelor(imi trebuie pt un pro 480 ca cei originali i-am pierdut :( ) Astept un raspuns cat mai rapid, imi tre ca am un concurs peste cateva zile la valcea :D
0

#12 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 14 June 2006 - 09:11 PM

mai daca nu ma lasa pe mine memoria iti trebe condensatori de 100nF (este neste "pastilute" mici maro pe care scrie 104)
ii legi asa
unu cu pinii pe borne si ceilalti 2 cu un pin pe cate o borna si celalalt pe carcasa
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#13 Useril este offline   dynamic 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 94
  • Inregistrat: 09-May 06

Postat 14 June 2006 - 09:24 PM

:) multam dexter o sa intreb maine la magazinul de electronica..
0

#14 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 23 June 2006 - 05:37 PM

salut!in legatura cu sistemul de racire cu apa cel mai bine si simplu este sati comanzi de la w w w.si er ra. ro o spirala pt racire motor si 1-2 m de furun de silicon de 3 (diametru).Spirala o pui la motor de jur imprejurul periilor fara sa acoperi gaurile de aerisire iar furunele unu intra in apa iar altul sta afara
http://img296.imageshack.us/img296/9796/16hc5.jpg

http://img150.imageshack.us/img150/8773/26cg3.jpg

http://img296.imageshack.us/img296/4796/38ql.jpg

Aceasta postare a fost editata de florin100%: 23 June 2006 - 05:41 PM

"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#15 Useril este offline   Mamut 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 18-September 04

Postat 25 June 2006 - 10:15 AM

ai grija la spirele pe care le pui pe motor....trebuie sa aiba diametrul un pic mai mic decat motoarele ca sa intre un pic fortat pentru un contact mai bun. preferabil teava de cupru sau de alu. si cand faci asta, sa dai jos stickerele de pe motor, iarasi, pt un contact mai bun.

de sapt viitoare voi fi si la navo, nu numai la auto, cu un Traxxas Villain EX :( :huh:
Traxxas Revo 3.0, Xray XT8, Baja 5B, Trinity NOW
------------------------------------------------------------
Vrei bas? iti dau sa-ti ajunga
SoundCustoms Car Audio
0

#16 Useril este offline   gsteph 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 104
  • Inregistrat: 12-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2008 - 03:54 PM

folosesc acest topic desi e vechi....
m-am gandit la urmatoarea solutie pentru racire motor:
o mufa de cupru (folosita in instalatiile sanitare/termice), peste care se pune o spirala confectionata din conducta de cupru (de la franele batranei Dacia) - spirala se poate cositori pe mufa pt. contact termic mai bun. cu vaselina de rigoare intre mufa si motor...
daca diametrul mufei e mai mare, aceasta se poate ajusta prin taiere longitudinala si apoi se strange pe motor. de exemplu: pt. motor 400 (d27.7), sunt mufe de D28mm interior, se taie longitudinal cu o panza, prin strangere se aseaza aproape perfect pe carcasa...

si acum intrebarile:
-400 (ca si altele) are doua deschideri in dreptul periilor, sa le acopar cu sistemul asta (mufa) sau nu?
-trebuie cumva "decalita" conducta? a mai folosit cineva teava de asta? practic, cum ati facut spirala (cu mana, cu bormasina, cu... rabdare, etc..)?
am citit ceva aici cred - incalzire la aragaz, dar nu reusesc sa regasesc topicul. am gasit ca se poate umple conducta cu sare, nisip, etc... ca sa nu se deformeze la bobinare. conductele astea de frana par cam rigide pentru curburi ~r15...

vreau sa incerc de amorul artei, altfel costul materialelor e mai mare decat o spirala de botosani (4ron o mufa, 11 ron o conducta de frana).

multumesc...
0

#17 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2008 - 08:01 PM

in loc de conducte de dacie poti folosii teava de cupru(o cumperi la metru din magazinele de bricolaj) care este mult mai usoara decit cea de dacie si nu este calita asa de tare....

1 nu acoperii fantele de ventilatie ale motorului
2 tevile chiar si acea de dacie trebuie decalita (vezi ca teava de dacie s-ar putea sa fie din alumiu)

teava de cupru se decaleste prin incalzirea pina la rosu si apoi lasata sa se raceasca singura, dupa decalire si modelarea tevii este bine sa o calesti la loc ( incalzita pina la rosu si apoi bagata imediat sub apa rece)
tel.0745026562
0

#18 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 18 July 2008 - 09:14 PM

...cuprul se caleste mecanic, si doar la prima deformare, in rest adio!!!

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 18 July 2008 - 09:15 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#19 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2008 - 10:26 PM

ai dreptate, tevile acelea sunt din aliaj cu cupru
tel.0745026562
0

#20 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 19 July 2008 - 03:35 PM

Conductele de cupru se decalesc prin incalzire si scufundarea lor in apa.Tevi de cupru se mai gasesc la magazine specializate inst.frigorifice diverse diametre.Pentru a nu se deforma in timpul indoiri pe calibru se poate folosi si osolutie facuta din apa si sapun lichid ,introdusa in teava binteles capetele se vor etansa si tinuta in congelator pina ingheata.Dupa formare eliminarea solutiei se va face foarte usor.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#21 Useril este offline   iony 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2346
  • Inregistrat: 06-April 07

Postat 19 July 2008 - 04:16 PM

bueyy terminati cu tevile aste de Cu puneti mana si luati una bucata de teava de aluminiu si bagati sare extrafina in ea care sa nu fie umeda ,trasa ,inchideti-o la ambele capete si infasuratio pe ceva mai mic cu vreo 3mm fata de diametrul motorului se stie ca aluminiul disipa mult mai bine caldura fata de Cu unde mai pui ca teava de Cu este mai groasa in carne ca cea de aluminiu
0

#22 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 July 2008 - 06:12 PM

iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:

... se stie ca aluminiul disipa mult mai bine caldura fata de Cu ....

...bueyy, de cand asta?!!! :D
...tabula crasa, mortua est!
0

#23 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 19 July 2008 - 06:18 PM

ipsihi, la 19 Jul 2008, 18:12, a spus:

iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:

...  se stie ca  aluminiul disipa mult mai bine  caldura   fata de Cu ....

...bueyy, de cand asta?!!! :D

dintotdeauna, parca varfurile de letcon se fac din Cu, pentru ca acumuleaza mai bine caldura...si o disipa, adica o pierd, mai greu
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#24 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 19 July 2008 - 07:03 PM

cuprul se lucreaza mai usor,este mai rezistent la prelucrarile mecanice.
si totusi se invirte !
0

#25 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2008 - 07:35 PM

OldMann, la 19 Jul 2008, 18:18, a spus:

ipsihi, la 19 Jul 2008, 18:12, a spus:

iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:

...  se stie ca  aluminiul disipa mult mai bine  caldura   fata de Cu ....

...bueyy, de cand asta?!!! :o

dintotdeauna, parca varfurile de letcon se fac din Cu, pentru ca acumuleaza mai bine caldura...si o disipa, adica o pierd, mai greu

Inteleg ca afara este caldura mare dar asta nu-i motiv ptr "glume" pe seama ei.
Cuprul este aproape de doua ori mai bun conducator de caldura decat aluminiul si este depasit nu cu mult de argint. De asemenea are caldura specifica cam de 2 ori mai mica decat aluminiul.
Varfuri de letcon se fac din cupru tocmai din aceasta cauza dar si pentru ca prinde cositorul pe ele.

:D :lol:
:D :D

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 July 2008 - 07:39 PM



0

#26 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 19 July 2008 - 07:48 PM

de exemplu varfurile de letcon Weller sunt din Cu si acoperite cu Fe cu grad de puritate mare pentru a nu se "coroda"(subtiere prin pierdere de electroni....), si pe fier prinde cositorul, puteau sa le faca din Al acoperite cu Fe ...dar Al pierde caldura mai repede.

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 19 July 2008 - 07:49 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#27 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 19 July 2008 - 07:55 PM

Acum am gasit o carte de botanica si sa vedeti minune ce scrie acolo conductivitate termica Al 210 W/m2K si la Cu 401 W/m2K.O mica diferenta .Concluzia radiatoarele din Cu net superioare fata de cele din Al.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#28 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 July 2008 - 07:55 PM

OldMann, la 19 Jul 2008, 19:18, a spus:

ipsihi, la 19 Jul 2008, 18:12, a spus:

iony, la 19 Jul 2008, 17:16, a spus:

...  se stie ca  aluminiul disipa mult mai bine  caldura   fata de Cu ....

...bueyy, de cand asta?!!! :D

dintotdeauna, parca varfurile de letcon se fac din Cu, pentru ca acumuleaza mai bine caldura...si o disipa, adica o pierd, mai greu

...oldmane, la tine cum se traduce proprietatea materialelor de a transfera sau radia caldura? pai conform spuselor tale nu voi reusi sa lipesc niciodata nimic folosind un letcon cu varf de cupru atat timp cat in avaritzia lui cuprul pastreaza caldura aia numai pentru el ; patenteaza inventia ,faci baterii de caldura solare, inmagazinezi caldura in bateriile tale din cupru si iarna te umpli de bani, te lasi de modelism si te mutzi la copacabana , viatza, bikini, femei , si toate astea pe sezlong sub un palmier cu cocktailul in mana, asteptand sa se umple bateriile de caldura moka!!!! :lol:
...tabula crasa, mortua est!
0

#29 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2008 - 07:56 PM

OldMann, la 19 Jul 2008, 19:48, a spus:

de exemplu  varfurile de letcon Weller sunt din Cu si acoperite cu Fe cu grad de puritate mare, si pe fier prinde cositorul, puteau sa le faca din Al acoperite cu Fe ...dar Al pierde caldura mai repede.

Iar este gresit. Nu mai "povesti" fara sa te documentezi. Varfurile de Weller sunt acoperite cu un aliaj secret al nemtilor, ca sa confere rezistenta la dizolvarea cuprului in cositor dar ca sa adere totusi cositorul pe varf. Au incercat si altii sa-l reproduca, dar nu au reusit sa obtina acelasi rezultat ca nemtii.

Nu inteleg de ce continui sa sustii ideea gresita ca un varf de letcon trebuie sa cedeze caldura mai greu. Cum vrei tu atunci sa topesti cositorul si sa incalzesti piesele ce urmeaza lipite?

Oups, am postat in acelasi timp cu Ipsihi si sustinem acelasi lucru.
Si Manolo a dat valorile concrete. Deci hai s-o lasam in colo de fizica ca e grea si sa trecem la :D

Vivat Copacabana!

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 July 2008 - 08:02 PM



0

#30 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 21 July 2008 - 02:52 PM

Eu cred ca voi vorbiti de lucruri total diferite.
...referitor la proprietatea materialelor de a transfera caldura eu stiu ca Q=caldura= reprezinta forma de transfer a energiei datorata prin diferenta de temperatura, si se masoara in JOULI.
....cred ca faceti confuzie intre conductivitate termica si capacitate calorica( C=Q/T2-T1).....care se masoara in Jouli/Kelvin.
ca sa nu mai vorbim de caldura specifica c=Q/m(t2-t1)

Am o problemuta de fizica ....un cub de Al cu latura de 10cm si unul de Cu cu aceleasi dimensiuni se incalzesc la temperatura de 100 grade celsius. Care va ajunge mai repede la temperatura de 50 grade C stiind ca au fost lasate sa se raceasca la temperatura ambianta de 22 grade C?


Referitor la varfurile de Weller nu e acoperit cu nici un aliaj secret, eu cel putin folosec unul din '87 de pe cand eram la Microelectronica, singura chestie mai deosebita era ca foloseste efectul Qurrie pe post de termostat. Daca ar fi secret aliajul n-ar costa 8 euro unul de schimb, iar cuprul nu se dizolva in cositor, folosind aceeasi ansa,spre exemplu, sa topesti polistiren vei constata ca in timp se subtiaza si se rupe, asta insemna ca ansa de cupru s-a dizolvat in polistiren?

Ia ghici cat are caldura specifica Al si cat Cu (Al=913, Cu=385) poate de asta inca caloriferele se fac din Al si nu din Cu.

Ramane de patentat treaba cu bikinii si Copacabana.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro