Modelism - RHC Forum: Aparat electric de sudat in puncte - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Aparat electric de sudat in puncte pentru tabla zincata de 0.4mm

#1 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 807
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 05 October 2009 - 05:38 AM

Buna ziua. As dori si eu sa stiu cu ce as putea suda niste placi de tabla zincata de 0,4, sudura in puncte, respectiv tabla zincata sudata de o plasa din sarma de 0,5mm.
M-ar interesa sudura electrica. Exte ceva aparat d sudura care sa poata face aceasta?

Exclus sudura cu electrozi. As vrea ceva ca si un cleste cu 2 brate intre care sa introduc cele 2 placi din tabla sau tabla si plasa.. Mentionez ca momenan le cositoresc dar imi papa dstul de mult cositor.
0

913Creative.ro

#2 Useril este offline   docmarius 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 398
  • Inregistrat: 05-July 08

Postat 05 October 2009 - 07:37 AM

Ia uita-te la asta:

http://www.welma2000...index.php?welma

Welma2000 este si prin Botosani...
West Hobby Team
--------------------
Modele: Robbe Pitts S12, GL-450C, Pelikan X-treme, Ripmax Bossanova 15cc, Raptor 620SE
R/C: Futaba FF9C 35MHz/Jeti Duplex 2.4GHz, ESU ECoS II
0

#3 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 7772
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 October 2009 - 01:18 PM

Poti arunca o privire si aici:
http://dailymotion.virgilio.it/video/x3wrz...mpe-triode_tech
Nenea a rezolvat problema simplu si elegant...zic eu.
0

#4 Useril este offline   lupultaz 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 04-January 13

Postat 10 January 2013 - 02:49 PM

Vezi postareap_cipri, la 05 October 2009 - 05:38 AM, a spus:

Buna ziua. As dori si eu sa stiu cu ce as putea suda niste placi de tabla zincata de 0,4, sudura in puncte, respectiv tabla zincata sudata de o plasa din sarma de 0,5mm.
M-ar interesa sudura electrica. Exte ceva aparat d sudura care sa poata face aceasta?

Exclus sudura cu electrozi. As vrea ceva ca si un cleste cu 2 brate intre care sa introduc cele 2 placi din tabla sau tabla si plasa.. Mentionez ca momenan le cositoresc dar imi papa dstul de mult cositor.


Sudura in puncte acumulatori si baterii , tabla pana la 0,8 mm - intra pe http://itservicemark...-in-puncte.html sau trimite mail la problemecomputer@gmail.com
0

#5 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 14 January 2013 - 05:02 PM

Poti face si tu un aparat de sudura in puncte, uite aicea un exemplu ap sudura dintr-un transformator modificat de la un cuptor cu microunde ,iti spun asta ca si pe mine ma bate gandul sa fac unul.
Din experienta cand sudam ceva care era zincat prindea greu sudura pana se ducea stratul ala de zinc si vezi sa nu fie si un incovenient sudura electrica pentru tabla zincata.
Ca sa nu mai deschid alt topic am si eu o intrebare legata tot de sudura, vreau sa sudez o coada de burghiu la o bila de rulment dupa care sa fac niste canale pe bila cu ajutorul unui disc subtire de flex in scopul de a obtine o freza pentru bormasina
Marea problema este cum sa sudez coada frezei la bila fara sa incarc prea mult cu material in jurul tijei , ca sa pastrez bila cat mai rotunda.
Stiu ca cel mai indicat mod de obtinere al frezei mele ar fi la strung dar acuma nu am strung la indemana si am gandeam ca poate ar merge o improvizatie de genul asta daca reusesc sa sudez cum trebuie tija
0

#6 Useril este offline   JONNY_23 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 218
  • Inregistrat: 26-March 08

Postat 15 January 2013 - 06:59 PM

Vezi postareaMarius, la 14 January 2013 - 05:02 PM, a spus:

Poti face si tu un aparat de sudura in puncte, uite aicea un exemplu ap sudura dintr-un transformator modificat de la un cuptor cu microunde ,iti spun asta ca si pe mine ma bate gandul sa fac unul.
Din experienta cand sudam ceva care era zincat prindea greu sudura pana se ducea stratul ala de zinc si vezi sa nu fie si un incovenient sudura electrica pentru tabla zincata.
Ca sa nu mai deschid alt topic am si eu o intrebare legata tot de sudura, vreau sa sudez o coada de burghiu la o bila de rulment dupa care sa fac niste canale pe bila cu ajutorul unui disc subtire de flex in scopul de a obtine o freza pentru bormasina
Marea problema este cum sa sudez coada frezei la bila fara sa incarc prea mult cu material in jurul tijei , ca sa pastrez bila cat mai rotunda.
Stiu ca cel mai indicat mod de obtinere al frezei mele ar fi la strung dar acuma nu am strung la indemana si am gandeam ca poate ar merge o improvizatie de genul asta daca reusesc sa sudez cum trebuie tija

de ce nu dai o gaura in bila si apoi un filet?si sa ii pui ca si coada ceva dur ca material ce poate fi filetat>sau vrei neaparat burghiu?
CS CARP ZONE
0768.895.826
0

#7 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 15 January 2013 - 08:23 PM

M-am gandit si la varianta asta dar nu am incercat-o inca pentru ca nu stiu daca pot gauri bila cu burghiele pe care le am,o sa incerc dupa ce polizez un pic cromajul de pe bila sa vad daca o pot gauri.
0

#8 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 7772
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 16 January 2013 - 03:47 AM

Nu vreau sa te dezamagesc, dar nu cred ca vei putea ascuti freza. Nu va aschia ci va incalzi...zic si eu.
Multa, multa bafta.
0

#9 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 4807
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 16 January 2013 - 09:37 AM

Poti gauri bila de rulment daca iti pui mintea cu ea. Filetul te ajuta doar la dimensiuni care sa-ti permita sa-l faci, in aceleasi conditii, daca ai cu ce. Un tarod cu adevarat dur este mai scump decat ce o sa obtii. Gaura filetata nu te prea ajuta nici la centrare, plus ca daca nu sudezi o sa se desfaca de la vibratii, indiferent in ce sens o rotesti. Daca ajungi la o sudura (sa zicem ca in varianta WIG arata frumos), la dimensiuni mici tot o sa-ti decaleasca materialele. Asa ca mai bine le decalesti inainte, le prelucrezi si le calesti la final. N-ar strica o masina de ascutit freze, la care presupun ca nu ai acces, sau macar o masina de rectificat. Poate ar merita orice efort pentru o scula speciala, greu de gasit prin magazine sau extrem de scumpa. Dar pentru a fi folosita manual, pe o masina de gaurit, e cam multa munca. Plus ca sunt materiale si mai dure decat ce-i in bila de rulment. Daca tot muncesti, incearca macar pe o carbura de ceva.
Parerea mea este sa cumperi o freza sferica gata facuta. Este plina piata de astfel de produse si cand zic piata ma refer chiar la orice talcioc. Oricum, ce obtii nu o sa fie mai bun sau mai ieftin. Gasesti de la alea stomatologice (extradure si pe dimensiuni) incepand cu vreo 2 euro bucata, pana la din alea pentru biax, de uz industrial.
Daca nu mai scapi de gandul asta, poti spune ce diametru de freza vrei sa confectionezi? Coada pricepem ca va intra intr-o mandrina de masina de gaurit, adica este cat poate fi... Dar halatul? Cat e halatul? (adica diametrul sferei :blink: ) Multa bafta!.
Si ca sa nu zici ca glumim mereu, Dan ti-a sugerat finut ca ascutitul unei freze nu-i treaba simpla daca nu ai tot ce trebuie (adica si sus si jos...).
Si apropo, ai grija sa nu dai tot stratul de crom jos de pe bila ca rugineste... . Ai priceput (vorba unui clasic in viata), aluzia mea fina?
Daca ar fi sa merg pe ideea cealalta ca n-as sti sa fac asa ca dau doar sfaturi, as zice sa incerci sa faci doua lucruri separate. Adica sa gauresti o bila, sa o fixezi in ce dispozitiv vrei si sa incerci s-o polizezi manual cum doresti si al doilea lucru sa ascuti o freza gata facuta, cam de aceleasi dimensiuni. Vezi rezultatele si daca esti multumit de ele abia apoi treci la pasul urmator, sa faci scula. Zic asta, din simplul motiv ca sunt frezori sau strungari care dupa multi ani de experienta tot nu pot spune ca pot ascuti orice scula.
Ca sa revin la idee, cauta un sudor cu aparat bun, fa-ti un dispozitiv sa centrezi bila pe o coada si sudeaza cu incredere, nu se incarca mult. Poti nici sa nu bagi coada in bila, tine destul sudura. E cam dupa colt locul de interes, dar un sudor bun se descurca. Calesti din nou dupa ce termini de ascutit. Zic si eu. Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 January 2013 - 09:42 AM

ID Yahoo Messenger: bitex25
Telefon: 0721 385365
0

#10 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 16 January 2013 - 10:00 PM

Multumesc de raspunsuri :rolleyes:
Halatul "diametrul bilei" este de 14 mm ca am gasit 2 bile de diametrul respectiv, nu stiu ce rulment o fi fost asa mare si nu m-am apucat inca de ele ca mi-o fost teama sa nu le stric.
Cred ca sunt freze sferice de cumparat dar sunt mici iar cu cele din piatra de polizor nu cred ca mi-ar iesi ceva frumos ca si aspect.
Materialul in care vreau sa frezez este alama si aluminiu si cred ca ar avea duritate necesara bila de rulment chiar daca s-ar decali putin in zona de sudura iar ascutirea vreau sa o fac ca in pozele atasate, oricum intai o sa fau gaura cu burghiul in locul unde vreau sa frezez apoi doar finisez cu freza mea cu bila ca sa iasa cavitatea sferica.
Ascutirea frezei vreau sa o fac cu un disc de flex subtire si nu cred ca ar fi nevoie de decalire iar pentru a ramane sferica vreau sa las intre dinti cate un strat de 2mm de cromaj.
Pana la urma varianta cea mai buna ar fi sa polizez un pic din bila si din coada acesteia in zona unde vine sudata ca sa nu imi iasa mult in afara cand o incarc cu sudura iar apoi sa vad cum o centrez cat mai bine ca sa nu o traga sudura.
p_cipri scuze ca am luat-o putin cam offtopic dar am zis ca pun doar o intrebare scurta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: clip_image002.jpg
  • Imagine atasata: 2321092.jpg

0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 4807
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 16 January 2013 - 11:03 PM

Pai alea din poza a doua sunt exact ce vrei sa faci.
Probabil ca poti folosi si freze de genul asta precum si de genul asta, adica nu musai sferice. Daca la magazin costa 40-60 lei, in talcioc le gasesti cu 10-20 (dar si cu 100). Nu cumpara mai nimeni asa ceva. Raman la ideea mea fixa ca nu merita facute manual. Si daca umbli mai serios, gasesti si cu diametru de 14mm daca e cota importanta.
Spor la treaba!

Scuze, am o problema cu acel clasic in viata si nu pot sa ma abtin.

Ca mi-am adus aminte, daca ai posibilitatea, poate n-ar strica o freza pentru metale, cu cateva taisuri, clasica, dar actionata musai cu masina de gaurit de banc.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 January 2013 - 11:09 PM

ID Yahoo Messenger: bitex25
Telefon: 0721 385365
0

#12 Userul este online   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 7772
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 17 January 2013 - 07:21 PM

Vezi postareaMarius, la 16 January 2013 - 10:00 PM, a spus:

... iar pentru a ramane sferica vreau sa las intre dinti cate un strat de 2mm de cromaj.


Daca faci asa, unghiul de asezare va fi 0. In acel moment scula va freaca puternic si se va incalzi. Exact din acest motiv nu putem utiliza un burghiu pe post de freza.
Multa, multa bafta.
0

#13 Useril este offline   mihaighe 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 101
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male

Postat 18 January 2013 - 07:53 AM

Vezi postareaMarius, la 14 January 2013 - 05:02 PM, a spus:


Ca sa nu mai deschid alt topic am si eu o intrebare legata tot de sudura, vreau sa sudez o coada de burghiu la o bila de rulment dupa care sa fac niste canale pe bila cu ajutorul unui disc subtire de flex in scopul de a obtine o freza pentru bormasina


Cred ca marea problema este detalonarea si nu sudarea,muchiile aschiatoare trebuiesc detalonate si pe sfera asta este o chestie foarte greu de facut in conditii de amator.
0

#14 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 4807
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 January 2013 - 09:14 AM

O sa fac un alt topic cu discutia cu bila ca sa ramana asta cu sudatul in puncte curat.
Cred ca e greu sa vorbesti de detalonare cand bila de rulment e cromata...
ID Yahoo Messenger: bitex25
Telefon: 0721 385365
0

#15 Useril este offline   Marius 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 10-September 08

Postat 18 January 2013 - 04:03 PM

Cu sudura am rezolvat-o acuma urmeaza partea cea grea anume sa-i fac muchiile taietoare.
Dan_mitea ai dreptate aicea :

Citeaza

Daca faci asa, unghiul de asezare va fi 0. In acel moment scula va freaca puternic si se va incalzi. Exact din acest motiv nu putem utiliza un burghiu pe post de freza.
era fain daca mergea cum am vrut prima data anume sa-i trag niste canale cu flexul si sa le dau un pic de muchie taietoare in interior sa mearga ca un fel de pila dar nu prea mi-a iesit si vreau sa merg mai departe pe 3 variante anume :
- sa continui polizarea bilei pana obtin un profil asemanator cu cel din pozele atasate mai sus.
-cealalta bila vreau sa o decalesc si sa dau jos cromajul in zona unde fac dintii apoi sa ii fac profilul dintilor cu o pila triunghiulara sa ii sudez coada iar apoi sa o calesc ca am vazut ca nu-i foarte dur materialul de sub cromaj
- sa sudez coada bilei apoi sa o tai pe jumatate pana in apropierea fixatii de coada urmand ca jumatatea ramasa sa fie prinsa in masina de gaurit fixa iar piesa in menghina sa nu aiba bataie si sa strunjesc incet pana obtin forma dorita
Imi bat iarasi capul asupra ascutiri unui burghiu ca sa obtin un tais semisferic,cred ca numai sa-l fixez in ceva aproape de piatra la polizor ca sa-l pot roti la o raza mica.
Cred ca cel mai bine ar fi sa mutata discutia de aicea si sa deschis topic nou ca am deviat tare de la sudura in puncte a lui p_cipri
0

#16 Useril este offline   laly_1705 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 197
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Gender:Male
  • Location:constanta
  • Interests:Navomodele, Automodele

Postat 27 February 2013 - 10:40 AM

Vezi postareap_cipri, la 05 October 2009 - 05:38 AM, a spus:

Buna ziua. As dori si eu sa stiu cu ce as putea suda niste placi de tabla zincata de 0,4, sudura in puncte, respectiv tabla zincata sudata de o plasa din sarma de 0,5mm.
M-ar interesa sudura electrica. Exte ceva aparat d sudura care sa poata face aceasta?

Exclus sudura cu electrozi. As vrea ceva ca si un cleste cu 2 brate intre care sa introduc cele 2 placi din tabla sau tabla si plasa.. Mentionez ca momenan le cositoresc dar imi papa dstul de mult cositor.


cum ai rezolvat cu aparatul de sudura in puncte?
0

#17 Useril este offline   p_cipri 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 807
  • Inregistrat: 20-August 03
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Muzica, Navomodelism, Aeromodelism, Multicoptere

Postat 23 March 2013 - 06:23 AM

pana la urma am cositorit tabla in acele locuri. si se pare ca tine foarte bine.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro