Modelism - RHC Forum: EPP - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

EPP materialul cu care ne-au innebunit strainii

#31 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 07 November 2009 - 01:44 AM

Vezi postareaMaverick, la Oct 22 2009, 01:26 PM, a spus:

Si ala alb (felia de sub) ce este?


Cel alb este ce ai cumparat tu si NU este epp,sau nu este cel care il poti folosi la aeromodele.
0

#32 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2009 - 11:54 AM

Din ce am mai cercetat eu este EPP, doar ca este o forma foarte expandata, nu in sensul in care sunt "bulele" foarte mari, ci in sensul in care nu sunt foarte bine "inghesuite", ca atare ca si structura este foarte bine legat, este foarte flexibil, dar mult prea maleabil.
Il voi folosi pe post de amortizor pentru diferite componente si cate un pic prin botul deproanelor.
La iarna daca ma plictisesc am sa incerc si un model in intregime din spuma asta sa vad si cat si ce trebuie sa bag ca sa il rigidizez. O idee ar fi platbanda de carbon in X de 3mm la interior... dar vom vedea.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#33 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 07 November 2009 - 04:15 PM

Tocmai asta e interesant la EPP, ca se pot deforma la lovituri si revin la forma dupa. De performanta e clar ca asa material nu ar merge, dar un trainer, la care precizia nu e esentiala, ci rezistenta sa la "greselile" oferite de viitorul pilot.
Este important sa fie rigidizat, dar din ceva care sa se poata indoi la socuri si sa revina la forma dupa. Din cate tin minte, carbonul "pocneste" la socuri.
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#34 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 November 2009 - 06:51 PM

Vezi postareaprotheus, la Nov 7 2009, 04:15 PM, a spus:

Tocmai asta e interesant la EPP, ca se pot deforma la lovituri si revin la forma dupa. De performanta e clar ca asa material nu ar merge, dar un trainer, la care precizia nu e esentiala, ci rezistenta sa la "greselile" oferite de viitorul pilot.
Este important sa fie rigidizat, dar din ceva care sa se poata indoi la socuri si sa revina la forma dupa. Din cate tin minte, carbonul "pocneste" la socuri.

Poate o chestie nou aparuta la HK: baghete de fibra de sticla de 2mm diam si 75 cm lungime, 10 buc la 2$. Au si incretituri :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#35 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 07 November 2009 - 07:53 PM

Le-am observat si eu, dar dupa ce am dat comanda. Acum astept pe data viitoare.

Aceasta postare a fost editata de protheus: 07 November 2009 - 07:54 PM

 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#36 Useril este offline   Intruder 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 256
  • Inregistrat: 04-June 03

Postat 01 May 2010 - 12:07 AM

Salutare,

Eu mi-am luat un kit EPP de Pilatus Porter PC6. Kit e un fel de a spune, e un kit taiat pe cnc, toate piesele importante si cam atat. Are 2m anvergura. Are bule mari (cam 3-4mm diametru). Din ce vad eu e destul de rigid. Comparat cu stirodurul este mai elastic, insa diferenta nu e enorma. In schimb are un efect de memorie impresionant. Il deformez, local si isi revine complet. Si e muuulllt mai usor. Asa ca pot sa ii trag doua lonjeroane de carbon si tot ies bine.
Ce vad eu dezavantaj momentan (inca nu m-am apucat de lucru la el ca sa intru in detalii) este suprafata. Stirodurul daca il tai cu fir cald obtii o suprafata neteda.
EPP-ul e departe de a fi neted. Peretii dintre bule sunt mai rezistenti la caldura se pare, asa ca fiecare bula e adancita pe suprafata aripii. Acu nu exagerat, insa deajuns sa imi bat capul cum sa netezesc suprafata.
Deci inca nu stiu daca sa ma bucur sau nu ca am ales EPP :D

Aceasta postare a fost editata de Intruder: 01 May 2010 - 12:09 AM

0

#37 Useril este offline   Parshulea 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 31-May 09

Postat 18 May 2010 - 04:00 PM

De fapt cred ca treburile care se vand sub denumiri comerciale "Elapor", "Arcel", samd, sunt combinatii intre mai multe materiale.
Am dat peste bucati de material "X", la dezmembrarea unei masini, cu rol de shock absorber, prin bara, volan, portiere. Are culoare neagra (gri inchis), dimensiunile bilutelor sunt cam ca la Arcel (adica maricele) pare rigid, nu se sfarama (coeziunea dintre bilute este puternica), dar debitat in placi (am taiat firul incins pentru reparatii la un model de polistiren) este mai putin rigid ca XPS (polistiren extrudat), poti sa il faci si nod si nu se rupe :). In orice caz, in blocurile originale masive, seamana destul de bine cu materialele mai sus amintite.
Daca e sa o luam logic, noi imprumutam spume cu roluri bine definite in domeniile pentru care au fost produse cum ar fi EPS - izolatii, XPS - izolatii unde este nevoie de ceva rezistenta la strivire. La producatorii de kituri de avionase a fost justificata producerea de "spume" cu proprietati mai bune si in consecinta au dezvoltat un pic treaba si au dat o denumire comerciala. Ceea ce vreau sa zic este ca este putin probabil sa cautam la magazine sau diverse firme care vand material pentru industria publicitara si gasim "spuma" ideala pentru aeromodelism.
0

#38 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 18 May 2010 - 07:52 PM

EPP pentru asta a fost dezvoltat, shock absorber pentru masini :lol:
EPP nu e prea rigid, trebuie armat fie cu ceva tije de carbon lipite pe suprafata (in santuri date cu cutterul), fie cu alte materiale.
Intr-adevar, elapor si alte materiale sunt combinatii intre polistiren, polietilena, polipropilena in cantitati variabile.
0

#39 Useril este offline   ilie F1A 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1242
  • Inregistrat: 17-April 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti -crangas
  • Interests:aeromodelismul-zbor liber-F1A

Postat 10 December 2011 - 08:54 PM

Maverick,ai incercat sa lipesti materialul cumparat si cu ce?
0

#40 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 December 2011 - 01:30 AM

Intre timp am aflat si pus mana pe adevaratul EPP-ul (deh, au trecut vreo 2 ani de atunci) si nu are nici o legatura cu acea rola pe care am cumparat-o eu.

Am facut precizarea deoarece:
- EPP-ul adevarat se lipeste cu CA (super glue)
- presupusul EPP (materialul din rola respectiva) l-am folosit la tot felul de alte aplicatii (in general shock absorber pt diverse). Se lipeste cu orice lipeste plastic. Daca lipesti cu CA materialul fiind foarte flexibil si CA-ul facandu-l rigid, in general nu prea tine lipitura (se fisureaza lipitura, sau se rupe langa lipitura). Am lipit inclusiv cu Bison poliuretanic (sticluta mica galbena). Fata de alte plastice lucioase pe care nu prinde poliuretanicul, la asta intra printre bulele expandate si prinde bine.

Daca ai nevoie da-mi de veste, inca mai am 80% din rola initiala :clapping:
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#41 Useril este offline   modano 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 11-November 10

Postat 21 December 2011 - 12:42 PM

de unde ai cumparat epp-UL
0

#42 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 December 2011 - 10:19 PM

Nu am cumparat EPP la coala, daca asta este intrebarea. Am cumparat in schimb kit de Telink care e facut din EPP, asa am ajuns sa stiu cum arata. Daca gaseste cineva in Ro la coala sa dea de veste.
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#43 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 06 February 2012 - 06:05 AM

Am si eu aceeasi problema...Nu gasesc material adecvat din care se poate face un avion (la spuma ma refer....)
Am citit tot ce s-a scris pe acest topic de la inceput...si am cateva precizari de facut, legat de aceste materiale...

- EPP-ul nu e cel mai indicat...E elastic...rezistent la crash...dar e prea moale...
- Depronul (cel care se pune sub parchet) e prea dur si e casant...
- Majoritatea avioanelor facute de chinezi sant din cu totul alt material...Este vorba de EPO (Elapor)...Este ceva intre polistirenul expandat pt. izolatii exterioare ( dar este turnat in matritza si e expandat in spatiu controlat/limitat...) si EPP...In plus, are alta compozitie chimica, pt. ca nu se topeste la CA...
..........
Am crezut ca l-am apucat pe Dumnezeu de-un picior cand am realizat ca acel material se foloseste la ambalajele pt. electrocasnice... :yahoo: ...Numai ca nu e acelasi material... :( ...Acela se topeste cu CA si s-ar putea sa se si sparga mai usor...
Se poate folosi, dar trebuie lipit cu altceva (HotGlue...Poliurethan...Aracet...)...In plus, se poate prelucra prin slefuire cu smirghel...
.............
E clar! Trebuie gasit EPO!
Problema e ca inca nu am reusit sa identific o sursa de EPO, aici in tara...In Germania am inteles ca o foaie costa cat un avion ARF de la HK...Deci nu merita...
Daca cineva stie de unde s-ar putea cumpara EPO, i-as fi recunoscator !
Multumesc!
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#44 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 06 February 2012 - 06:12 AM

...O alta solutie care mi s-a parut f. ingenioasa si economica, este folosirea EPS-ului (cel pt. izolatii exterioare) acoperit cu depron de 2 mm lipit cu aracet...In felul asta, miezul este f. usor, iar exteriorul dur...Mai mentionez ca in felul acesta, din miezul de EPS pot fi extrase bucati mari pt. usurare, pt. ca oricum la exterior este depronul care e dur si-si pastreaza forma...
...Am vazut un aeromodel facut dupa solutia asta si arata excelent si zboara excelent...
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

#45 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 February 2012 - 11:29 AM

As vrea sa vad si eu undeva EPO (Expanded PolyOlefin) sub forma de bloc sau foaie... pentru ca ma cam indoiesc.
Tehnologia EPO impune turnarea lui in forme, prin injectie sub presiune. Sigur ca forma poate fi un bloc sau foaie, dar nu vad cui ar folosi pentru ca nu se poate taia la cald... exact invers decat la depron, care nu poate fi turnat in forme.
Am vazut aripi full EPP, si la 3-4 cm grosime nu mai este asa fleasca cum am crede. Inca necesita cateva baghete ca sa il tina drept la 1m lungime, dar este OK.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#46 Useril este offline   dan1972 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1453
  • Inregistrat: 03-December 11
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 07 February 2012 - 07:17 AM

EPO sub forma de foaie, se gaseste in Germania, dar am inteles ca e scump de te enervezi.....Probabil ca totusi foloseste la ceva (altceva decat avioane... :rofl: )...
Nu-mi place cum arata EPP-ul...Stiu ca se poate rigidiza cu baghete de carbon, dar tot nu mi se pare OK...Dar e doar o parere personala...Prefer depronul...Daca stii cum sa il alegi, nu e chiar asa de casant...
......................
Totusi mai exista (asa cum am mai spus) un polistiren....ceva intre EPS si EPO (expandat si extrudat)...Este cel folosit la ambalajele pt. electrocasnice...Este mai dur si nu se faramiteaza ca EPS-ul, seamana f. mult cu EPO, dar totusi se topeste la CA (ciano-acrilat)....Ce material e acela ??? De unde se poate cumpara sub forma de foaie ???
...Daca as gasi undeva, as fi cel mai fericit om...!!! :D
...Pana atunci, nu-mi ramane decat sa caut ambalaje de dimensiuni cat mai mari... :pardon:
Messersmitt ME 109 G - Parkzone - 1100mm
Magister-MULTIPLEX - 1630mm
Ryan NY-P - 1600mm
Piper Cub J3- 2310 mm - 28cc benzina
Diamond 1800mm
P40-Warhawk mini (645mm)
.......................
W-Fly-Flaspeed 2,4 GHz
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro