Modelism - RHC Forum: Eleroane si flapsuri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Eleroane si flapsuri

#1 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 06 August 2012 - 10:45 AM

As avea nevoie de cateva pareri/sfaturi pentru variante de montat eleroane si flapsuri pe o aripa. Este vorba de o aripa simpla pentru un j3 cub home made, din polistiren subtire, un singur strat, curbat si intarit. Momentan modelul zboara foarte bine in setup de trainer, comanda doar pentru carma si profundor.

Partea mai tricky este ca aripa fiind subtire, nu as vrea sa prind servourile pentru eleroane si flapsuri pe ea, as vrea sa le pun undeva in mijlocul aripii sa stea ascunse in fuselaj.

Cum ar fi cel mai simplu sa fac? Sarma intr-un tub de plastic subtire pe mijlocul aripii pana in dreptul eleroanelor? Sa incerc sa fac cu un singur servo pentru eleroane sau sa pun 2? Orice idei/sfaturi ar ajuta. Eventual si cu poze daca nu cer mult :clapping:

Voi reveni si eu cu poze in momentul in care incep.
0

#2 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 06 August 2012 - 12:41 PM

daca aripa are unghi diedru (si cred ca are) eleroanele vor fi inutile. Vor creea doar momente de giratie.
Ia doua servouri micro si le lipesti pe intrados in dreptul eleroanelor si vezi cum merg. Mai simplu de atat nu cred ca se poate.
0

#3 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 06 August 2012 - 02:50 PM

nu are unghi diedru. Cred ca poza asta seamana cel mai mult (nu e poza la al meu, am gasit-o la un search rapid)

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/1/1/2/3/8/9/t970479-112-thumb-135-3549_IMG.jpg

M-am gandit la varianta cu servourile lipide direct, dar fiind aripa foarte subtire, nu stiu cat de bine o sa arate. Nu trebuie neaparat sa fie simplu de tot, nu ma deranjeaza sa construiesc mai mult la el.


Pana acuma cea mai interesanta solutie am gasit-o asa:

http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/4/8/5/0/a257713-201-J3%20Flaperon%201.JPG
0

#4 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 06 August 2012 - 03:12 PM

In solutia aleasa de tine vei putea folosi eleroanele si pe post de flaps-uri, asa numitul flaperon. Bineinteles ca va trebui sa pui un servo pe canalul 1 (eleron) si celalalt pe canalul 5 - in functie de tip de statie radio ai.

Este o idee foarte buna si foarte practica.
De regula insa, servo-urile se pun, pentru eleroane, ceva mai aproape de jumatatea eleronului pentru ca ... acesta se va indoi sub sarcina. Avand in vedere insa firele nu tocmai lungi ... se alege o varianta de compromis si ca atare pozitia servo-urilor care actioneaza eleroanele sunt in afata corpului modelului, dar destul de aproape de acesta, pe aripa.

In unele cazuri, daca radio-comanda nu stie de canalul 5 se poate folosi cablu Y din care un capat i se introduce in canalul 1 al receptorului si la celalte doua se conecteaza servo-urile care misca eleroanele.

Era sa uit: uneori servo-uri puse in aceasta pozitie, atat de aproape unul de celalalt ... vor aduce interferente, in sensul in care atunci cand se va misca unul ... se va misca si celalat si nu neaparat pe directia/sensul dorit de tine!!! E bine ca intre servo-uri sa fie macar 5cm distanta.
Cum in cazul tau sunt doua servo-uri identice ... nu cred sa fie probleme, dar ...

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 06 August 2012 - 03:16 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 August 2012 - 03:24 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 06 August 2012 - 12:41 PM, a spus:

daca aripa are unghi diedru (si cred ca are) eleroanele vor fi inutile. Vor creea doar momente de giratie.
Ia doua servouri micro si le lipesti pe intrados in dreptul eleroanelor si vezi cum merg. Mai simplu de atat nu cred ca se poate.


Mihai... de aia vrei tu sa faci eleroane la BoT, cu ditamai diedru ?...

Va rog incetati propagarea acestei mantre false, cu diedrul si eleroanele...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 07 August 2012 - 12:17 PM

Ideea mea e mai mult pentru proof of concept, sa vad variante de transmisie intre servouri si eleroane/flapsuri. Stiu ca pot sa fac numai eleroane si sa le folosesc si pe post de flapsuri dar totusi as incerca sa fac totul separat.

2 servouri montate in mijlocul aripii pe intrados care sa comande eleroanele si 2 servouri legate cu un cablu y pentru flapsuri. Astfel eleroanele le pot face sa aibe cursa mai mare in sus iar la flapsuri am mana libera sa le fac cu 2 pozitii si unghi mai mare in jos.

Ma gandesc ca pot sa pun toate cele 4 servouri in mijlocul aripii si sa merg cu 2 tije in 2 tuburi. Nu gasesc poze mai clare cu varianta asta, dar mi-ar veni greu sa cred ca nu exista.

Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 07 August 2012 - 12:19 PM

0

#7 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 07 August 2012 - 02:56 PM

Chiar in mijlocul aripii ... 2 servo pe stanga si 2 servo pe dreapta ... parca iarasi nu mi se pare o idee buna.
Eu as pune 2 servo mai aproape de fuselaj (evident stanga si dreapta) - pentru flapsuri si 2 servo mai spre jumatatea aripii pentru eleroane. Flapsurile ... nu e neaparat sa le faci foarte mari, adica nu imparti aripa in 4 parti egale 2 flapsuri si 2 eleroane.

Uita-te pe net, la planoarele care au flapsuri si eleroane si inspira-te de acolo!

Aceasta postare a fost editata de PaunFD: 07 August 2012 - 02:57 PM

"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#8 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 07 August 2012 - 03:04 PM

Vezi postareaPaunFD, la 07 August 2012 - 02:56 PM, a spus:

Chiar in mijlocul aripii ... 2 servo pe stanga si 2 servo pe dreapta ... parca iarasi nu mi se pare o idee buna.
Eu as pune 2 servo mai aproape de fuselaj (evident stanga si dreapta) - pentru flapsuri si 2 servo mai spre jumatatea aripii pentru eleroane. Flapsurile ... nu e neaparat sa le faci foarte mari, adica nu imparti aripa in 4 parti egale 2 flapsuri si 2 eleroane.

Uita-te pe net, la planoarele care au flapsuri si eleroane si inspira-te de acolo!



da, m-am gandit si eu ca ar fi prea inghesuite toate 4 in fuselaj. Plus ca daca le pun pe aripa nu ma mai complic cu sarma prelungitoare.

Ca si dimensiuni, cam ce proportii ar fi ok? Nici eleroanele nu trebuie sa fie prea mari, mai ales ca o sa fie spre capetele aripii.
0

#9 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 07 August 2012 - 03:10 PM

Spre capeltele aripii, cel putin teoretic, ar trebui sa fie eleroanele. Ca dimensiuni insa ... nu sunt chiar cea mai indreptatita persoana sa dau sfaturi.
Oricum, eu personal, as face cam asa: eleroanele 40% din toata aripa, flapsurile cca 25-30% sa mai ramana si ceva aripa ... fara nimic. Repet, cifrele/procentele sunt dupa cum ma taie pe mine capul, cum simt eu c-ar fi ... frumos si functional si cum le-as face eu, fara sa am in vedere ecuatii, curgeri, fileuri, etc.
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#10 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 08 August 2012 - 09:22 PM

In cazul in care merg pe varianta doar cu eleroane, si le configurez sa lucreze si pe post de flapsuri, cum vor functiona? In momentul in care actionez switchul desemnat, se vor lasa in jos la acelasi unghi si vor ramane fixe acolo sau voi putea sa am si mobilitate limitata ca si eleroane?

Nu stiu daca m-am exprimat clar, ideea e ca ma gandesc la flapsuri pentru aterizari, sa vin cu viteza cat mai mica, dar de asemenea tot atunci ar fi si eleroanele necesare pentru mici corectii. Sau atunci ma bazez mai mult pe directie?
0

#11 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 August 2012 - 01:53 AM

Asta depinde de ce stie statia ta. Unele statii "stiu" sa foloseasca eleroanele si daca acestea sunt in modul "flaps", ridicandu-l pe unul si coborandu-l pe celalalt, dar pastrand totodata si ... diferenta dintre ele in modul flaps. Nu stiu cum sa ma exprim sa ma fac inteles ... practic un eleron va cobora sub valoarea de flaps, in vreme ce celalalt va urca dar cu mai putin valoarea de flaps - fata de cat ar fi urcat daca n-ar fi fost ... flaps, valoarea de flaps fiind ca un fel de ... fix setat din tijele de la servo la dudele alea din plastic lipite pe aripa ...
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#12 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 09 August 2012 - 11:15 AM

turnigy9x v2. Am inteles ce ai spus, la asta ma refeream si eu cand am intrebat. Mai studiez problema si setarile sa vad daca se poate face.
0

#13 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 09 August 2012 - 11:38 AM

Cred ca am gasit solutia, explicata destul de ok:


0

#14 Useril este offline   PaunFD 

  • Aeromodelist de cumetrie
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 660
  • Inregistrat: 22-November 10
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:IT, Auto engine tunning and driving, Aero - hobby.

Postat 09 August 2012 - 12:19 PM

Asta solutie am folosit-o si eu, dar la un alt model. :D
"Pus astfel in lumina, ancorat in sinergia faptelor, recursul la mentalitate nu eludeaza meandrele concretului" - nu ma intrebati ce inseamna, ca n-am reusit inca sa inteleg ...
Ion Iliescu - Strategie si Reforma
0

#15 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 11 December 2012 - 08:02 PM

Vezi postarearenatoa, la 06 August 2012 - 03:24 PM, a spus:

Mihai... de aia vrei tu sa faci eleroane la BoT, cu ditamai diedru ?...

Va rog incetati propagarea acestei mantre false, cu diedrul si eleroanele...


eleroanele la aripa diedru simplu le vad ca un must si au un efect foarte ok, in schimb pot spune din experienta ca eleroanele la aripa cu diedru dublu sau urechi sunt ineficiente, am incercat si practic lua virajul dupa 5 minute de la comanda rc
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#16 Useril este offline   passion 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 10-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2012 - 08:21 PM

Cand vei avea flapsuri coborate in modul de flaperon, vei folosi ceea ce se numeste eleron diferential.probabil ca un singur eleron va mai misca.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  image.jpg (23.81K)
    Number of downloads: 66

Nu ma cãuta!
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2012 - 08:58 PM

Vezi postareabogdan_minitehnicus, la 11 December 2012 - 08:02 PM, a spus:

eleroanele la aripa diedru simplu le vad ca un must si au un efect foarte ok, in schimb pot spune din experienta ca eleroanele la aripa cu diedru dublu sau urechi sunt ineficiente, am incercat si practic lua virajul dupa 5 minute de la comanda rc


Poate facem schimb de experienta... sa vezi cum fac viraj cu raza de 10m din eleroane si dublu diedru ca la carte.
Daca esti curios cu ce, Graupner Cumuls XXL, 225cm, 94cm sectiunea centrala si 2x60cm eleroanele.
Cam ca asta de aici...


... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 12:10 AM

Vezi postarearenatoa, la 11 December 2012 - 08:58 PM, a spus:

Poate facem schimb de experienta... sa vezi cum fac viraj cu raza de 10m din eleroane si dublu diedru ca la carte.
Daca esti curios cu ce, Graupner Cumuls XXL, 225cm, 94cm sectiunea centrala si 2x60cm eleroanele.
Cam ca asta de aici...





ca si curiozitate, are diedru intre aripi, si cam care e grosimea profilului?

eu am incercat figura pe un planor home made 2.5m cu stabilizator clasic cu diedru dublu, si nu a dat rezultat, bine asta tine atat de profilul aripii cat si daca exista mixer, la tine vad un v-tail.
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#19 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 12:34 AM

Vezi postareabogdan_minitehnicus, la 12 December 2012 - 12:10 AM, a spus:

ca si curiozitate, are diedru intre aripi, si cam care e grosimea profilului?

eu am incercat figura pe un planor home made 2.5m cu stabilizator clasic cu diedru dublu, si nu a dat rezultat, bine asta tine atat de profilul aripii cat si daca exista mixer, la tine vad un v-tail.



acum am vazut,http://www.youtube.com/watch?v=jggnV0SYoAs ce ai tu acolo e de fapt aripa dreapta cu urechi si vingleturi, la mine e altceva e aripa cu diedru la mijloc 3-4 grade si urechi.
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 08:17 AM

Depinde cat de "original" a fost construit planorul home-made...
Daca la dv. chiar erau "urechi" de 20cm la 2.5m anvergura, e explicabil.
Nu le-as mai numi urechi cand sunt 2/3 din sectiunea centrala.
Oricum, e clar ca generalizarea nu e valabila.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#21 Useril este offline   bogdan_minitehnicus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1275
  • Inregistrat: 20-April 07
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 10:25 AM

Vezi postarearenatoa, la 12 December 2012 - 08:17 AM, a spus:

Depinde cat de "original" a fost construit planorul home-made...
Daca la dv. chiar erau "urechi" de 20cm la 2.5m anvergura, e explicabil.
Nu le-as mai numi urechi cand sunt 2/3 din sectiunea centrala.
Oricum, e clar ca generalizarea nu e valabila.


e ne vedem la camp, cand o sa termin pasaroiul,e destinat borului fpv.
Ok scuze deinatorului topicului pentru "contaminarea" subiectului :)
Valoarea unui modelist adevarat nu se masoara in numarul de posturi ci in realizarile sale...
0

#22 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 12 December 2012 - 07:51 PM

Volare al meu era cel mai bun exemplu. Eleroanele erau degeaba. Pe asta m-am bazat.

Manta cu unghi diedru - are nevoie de elroane, mai mult de flapsuri. Filiusul, cu unghi diedru zbura foarte bine fara eleroane. Exemplele pot continua.

Concluzia - aripa facuta sa fie stabila nu are nevoie de eleroane. Pentru aripile poliedrale, cu unghiuri diedre evidente eleroanele sunt degeaba. E verificat. De mine! Cl;ar ca exista variante construcitve de tot felul. Depinde de la caz la caz...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro