Modelism - RHC Forum: Parkzone Su-26m BnF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Parkzone Su-26m BnF Micro acro, 4ch, 34 grame

#1 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 25 August 2009 - 01:11 PM

Desi nu este chiar un kit ci mai degraba un RTF (mai exact BnF - bind and fly) m-am gandit totusi sa-l prezint in aceasta rubrica. In urma cu vreo 3 saptamani am achizitionat acest model fiind oarecum convins ca este mai mult o jucarie decat un aeromodel. Ei bine nu este chiar o jucarie, contrar asteptarilor zboara destul de bine (cu mici modificari) si face aproape tot ce ii ceri - daca vantul nu este prea puternic.
Desi costul este oarecum prohibitiv pentru avion (fara statie) plus cateva piese de rezerva (aprox 200 USD avion, ampenaje, elicii, acumulatori, motor, incarcator paralel 4 celule) am considerat ca merita incercarea de a testa un avion usor de pilotat indoor. Aproape ca nu m-am inselat, este un model reusit, cu mentiunea ca necesita un spatiu destul de mare de zbor indoor, in primul rand datorita vitezei cu care zboara.

Avionul vine initial ambalat intr-o cutie cu mai multe sisteme de prindere (scartz) pentru a nu fi afectat de manevrarea brutala in timpul transportului. Cutia poate fi pastrata pentru transportul ulterior al modelului. Kitul initial mai contine 1 elice de rezerva, un incarcator pentru o celula LiPo 3,7V, 130mA si baterii pentru incarcator.
Avionul contine un receptor Spektrum AR6400 Bind-N-Fly DSM2, 3 micro-servo liniare (foarte-foarte mici) si un controler pentru motorul cu perii. Exista si posibilitatea atasarii unui motor fara perii, acest lucru facandu-se pe acelasi port (cu 3 pini) pe care se regaseste initial motorul cu perii dar conectat la doar 2 pini. In cazul optiunii pentru motorul fara perii este necesar si un controler adecvat pentru acesta (greutatea totala a modelului crescand cu 2 grame).

Primele impresii: avionul este ingrijit lucrat (turnat), componentele electronice fiind lipite in interior cu o spuma alba - probabil pentru a fi usor desfacute pentru cazuri pe care nu le dorim. Prima problema intampinata dupa montarea trenului de aterizare (se poate zbura cu sau fara tren) a fost aceea ca elicea este prea lunga, riscand astfel ruperea ei la aterizare. Astfel am taiat aproximativ 4mm din fiecare pala - pana acum nu am rupt nici-o elice. A doua problema a fost detectarea unei frecari la reductorul din plastic - o picatura de silicon pentru servomecanisme a rezolvat-o si pe aceasta. A treia problema, majora as spune, a aparut la primul zbor: avionul este greu de bot, mai exact centrul de greutate (asa cum vine din fabrica) este cu mult mai in fata decat cum se recomanda in manual (sau decat ar aparea logic). Zboara si asa dar e cam greu la aterizare - reducerea mansei de gaz la aproximativ 25-30% atrage un picaj destul de abrupt, cu botul in jos. Exista 2 variante de corectare a CG: mutarea receptorului mai in spate (necesita re-constructia tijelor de la servomecanisme la profundor si directie) sau atasarea unei greutati in spate. Fiind mai simplu, si datorita faptului ca ampenajele pareau fragile am recurs la "placarea" ampenajelor su banda adeziva, nu prea multa, aproximativ 1 gram.
Cu centrul de greutate corectat avionul se comporta mult mai "normal" fiind capabil de aproape orice figuri acrobatice. Desi nu este un avion 3D ci un acrobat am vazut (alte forumuri) ca odata cu mutarea receptorului mai in spate exista si posibilitatea unui zbor "pseudo-3D" adica poate fi tinut oarecum in hover (eu nu am incercat inca).

Avionul raspunde foarte bine la orice miscare a stick-ului fiind chiar greu de controlat, mai ales la inceput. Pentru inceput am redus miscarea tuturor elementelor de comada la 70% folosind totodata 30% expo - astfel devenind mult mai docil: chiar si asa la maxim eleroane rata de rasucire este cam de 2 pe secunda.

Un filmulet cu el out-of-the-box: SU-26m (filmat cu telefon si editare cu Pinacle) si unul cu modificarile pentru "3D": SU-26m - 3D (zborul si filmarea nu-mi apartin).

Nu in ultimul rand as vrea sa adaug ca este un model teoretic indestructibil - ma refer la crash, nu la calcat pe el... Pana acum (aproximativ 20 de zboruri a cate 8 minute) nu au existat neplaceri - e adevarat ca nu a cazut niciodata pe beton sau asfalt ci doar pe iarba. Singurul mare inamic este vantul in exces datorita caruia devine instabil si greu de pilotat. Pe un vant relativ constant si nu foarte puternic se poate pilota fara probleme.

Pe total as putea spune ca este un model de acobatie reusit pentru dimensiunile sale. Il recomand celor care nu au timp mult la dispozitie sa mearga la camp si totusi doresc sa zboare acro.


Poze:

Aceasta postare a fost editata de down: 25 August 2009 - 01:13 PM

0

#2 Useril este offline   down 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 24-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 25 August 2009 - 01:12 PM

Inca o poza:
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro