Modelism - RHC Forum: Problema Motor Magnum XL 70 AR FS in patru timpi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Problema Motor Magnum XL 70 AR FS in patru timpi

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 05 August 2009 - 06:32 PM

Ce poate avea un motor Magnum XL 70 AR FS
daca pentru a nu se opri la ralanti jiclerul trebuie
deschis sub 1 tura ( maxim o tura ) ?

Am schimbat bujii OS F , Saito pt. 4T , Magnum 4T etc.


P.S.

Nu are zboruri multe la activ dar nici cu compresia nu
se omoara ! Am inteles ca chestia cu compresia este o boala a lor !

Reglat cum am spus si cu un ralanti mai mare ajunge cu elice APC 12x8 la 9500 ture.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 05 August 2009 - 06:36 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   Porumbeu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 824
  • Inregistrat: 09-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aero, Auto

Postat 06 August 2009 - 04:37 PM

La Magnumul .91 meu in 2T surubul de high-speed este deschis aproape 1 tura si am cu 14x5w 9800 ture.
La ASP .91 la fel, tot 1 tura si tot cam 10.000 de ture.
0

#3 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 06 August 2009 - 08:27 PM

Eu zic ca esti in parametri. Nu uita ca e un motor in 4 timpi caracterizat in primul rand de cuplu si nu de turatie.
Cu siguranta vei obtine aceleasi ture si cu o elice 14x6 sau chiar mai mare. Si elicea de diametru mai mare va fi si o volanta forte buna pt a tine relantul jos .
Incearca si revin-o cu detalii te rog.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 06 August 2009 - 08:27 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#4 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2009 - 07:11 AM

Multumesc pentru raspuns baieti !
Nu turatia ma deranja, este foarte buna la 9.300 iar elicea 12x8 e recomandata de productor avion pt.
acest motor ( fiind Pink Lady de F3A are nevoie de elice mai mica si pas mai
mare pentru viteza ). O sa incerc si cu 13x6 dar ma tem sa nu il franeze.

EU nu stiam daca nu este o defectiune undeva , pentru faptul ca merge doar cu surubul
de Hight Needle foarte strans altfel se opreste la ralanti !

Am mai verificat jocul la tacheti si am pus pe " reglaj " fabrica surubul de Low Needle
iar in weekend o sa incep din nou reglajul sa vad ce iese !
Daca tot nu vrea o sa desfac si zona cu supapele sa le " rectific " dupa care daca tot nu vrea comand
un set reparatie ( cilindru + piston + segment ).
Fiind primul meu motor ma gandesc sa nu fi mers cumva la ceva zboruri prea sec sau cu carburant prost !

La alte motoare tot 4 T reglajul bun este undeva la 2 - 2 1/4 rotatii ale surubului de Hight , dar alea nu
sunt Magnum ci Yamada, Saito si OS.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#5 Useril este offline   zozo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1126
  • Inregistrat: 25-April 03
  • Gender:Male
  • Location:Saarbrucken / Arad

Postat 07 August 2009 - 12:03 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Aug 7 2009, 08:11 AM, a spus:

Am mai verificat jocul la tacheti si am pus pe " reglaj " fabrica surubul de Low Needle
iar in weekend o sa incep din nou reglajul sa vad ce iese !


Faptul ca Low Needle este pe pozitia de fabrica nu inseamna ca si este reglat cum trebuie. In primul rand, producatorul recomanda o anumita concentratie de nitro in combustibil. Ce fel de combustibil folosesti? La motorul meu de 10cmc se recomanda 7% si pe toate forumurile de specialitate, baietii se lauda ca au obtinut cele mai bune performante si stabilitate la mersul in gol cu acest procent.
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 07 August 2009 - 02:58 PM

Vezi postareazozo, la Aug 7 2009, 01:03 PM, a spus:

Faptul ca Low Needle este pe pozitia de fabrica nu inseamna ca si este reglat cum trebuie. In primul rand, producatorul recomanda o anumita concentratie de nitro in combustibil. Ce fel de combustibil folosesti? La motorul meu de 10cmc se recomanda 7% si pe toate forumurile de specialitate, baietii se lauda ca au obtinut cele mai bune performante si stabilitate la mersul in gol cu acest procent.


Producatorul recomnada 15 % nitro si minim 16 ulei !
Eu folosesc Cool Power Patern 20 % nitro cu 20 % ulei.
Am pus si Cool Power Heli 15 % nitro cu 18 % ulei.
Am pus si Roctan de la Robbe 5% nitro si foarte putin ulei desi ei spun ca este special pt. 4 T.

Ce am vazut eu ca firmele cu renume Yamada, Saito recomanda mult nitro la 4T !
Unii colegi din Bucuresti folosesc chiar Heli 30 % nitro si este super O.K.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 24 August 2009 - 07:11 PM

La jucariile in 4 timpi de obicei bujiile trebuie sa fie mai reci.Nr.8 face bine incepind cu 7,5 cmc pina la 30cmc.
Reguli: pune bujia recomandata de producatorul motorului
motorul folosit cu "capul in jos" se cere fin supraalimentat(in general relantiul la 0,7-0,9 curse)
ce spune OS despre 4 timpi este sfant! Nu ulei sub 16% din care ricin 4-6% acest motor mai unge si cama elicoidala,tachetii si scaunul supapelor
nitrometan pina in 10% De ce? Sa ne gindim ca aceste motoare au cursa lunga si raport compresie mediu.Carburantul patrunde foarte bine controlat in camera.Un avans in plus
decit cel proiectat (dat de excedentul de nitrometan) duce la supraincalzire.
"Nu prea are compresie!"Exista tentatia sa te superi cind nu simti frina in elice la cursa 2 superioara! E normal dar totul vine de la lungimea cursei si de la pozitia supapelor care se inchid
exact atunci cind incepe compresia la ciuclul 3. Pune motorul pe avion! Bucura-te de el !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 25 August 2009 - 12:38 PM

Vezi postareaflypol, la Aug 24 2009, 08:11 PM, a spus:

La jucariile in 4 timpi de obicei bujiile trebuie sa fie mai reci.Nr.8 face bine incepind cu 7,5 cmc pina la 30cmc.
Reguli: pune bujia recomandata de producatorul motorului
motorul folosit cu "capul in jos" se cere fin supraalimentat(in general relantiul la 0,7-0,9 curse)
ce spune OS despre 4 timpi este sfant! Nu ulei sub 16% din care ricin 4-6% acest motor mai unge si cama elicoidala,tachetii si scaunul supapelor
nitrometan pina in 10% De ce? Sa ne gindim ca aceste motoare au cursa lunga si raport compresie mediu.Carburantul patrunde foarte bine controlat in camera.Un avans in plus
decit cel proiectat (dat de excedentul de nitrometan) duce la supraincalzire.
"Nu prea are compresie!"Exista tentatia sa te superi cind nu simti frina in elice la cursa 2 superioara! E normal dar totul vine de la lungimea cursei si de la pozitia supapelor care se inchid
exact atunci cind incepe compresia la ciuclul 3. Pune motorul pe avion! Bucura-te de el !


Multumesc de sfat !

Eu pun bujie O.S. F , nu O.S. 8 - speciala pt. 4T ( cu cea de la magnum pt. 4T nu merge deloc bine )
Cand dau la pala se invarte de o mie de ori fara sa simt compresie mai serioasa ( apare o chestie anemica si periodica ) dar
la motor O.S. 4T, si la Yamada evident 4T te tai la mana in elicea APC daca nu esti atent cand ajunge in compresie .

Si ca sa inteleg pentru ca nu am inteles : ce inseamna ralantiul la 0,7 - 0,9 curse ? pasul cu care faci rglajul sau inchis la maxim si deschis 0,7 - 0,9 curse ?

La mine sub 1 tura este Surubul de carburant - Hight Needle Valve cel de Low Needle Valve este cam 4 ture dupa ce este deschis maxim.

Pana la urma care din ele este de ralanti ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 17 June 2010 - 02:29 PM

Salut Gigi ,

problema cu mersul incet poti sa o afli facand cateva incercari la fel ca la motoarele in 2 timpi. Ciupeste (strange) furtunul de combustibil ce duce la carbuarator cand motorul merge putin mai sus de turajul minim daca se accelereaza si se opreste mai greu = amestec bogat la low ,daca se opreste imediat =amestec sarac ,foloseste 15-20 % nitro,de preferat 15% zic multi , o varianta periculoasa cu motorul pornit strange 1/4 surubul de low si vezi ce se intampla . efectul surubului se simte doar pina aproape de 50% din cursa acceleratiei.

Bafta si da un telefon daca sunt nelemuriri.

Aceasta postare a fost editata de Rontaila: 17 June 2010 - 02:30 PM

Primul sosit ,ultimul plecat..
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro