flypol, la Aug 24 2009, 08:11 PM, a spus:
La jucariile in 4 timpi de obicei bujiile trebuie sa fie mai reci.Nr.8 face bine incepind cu 7,5 cmc pina la 30cmc.
Reguli: pune bujia recomandata de producatorul motorului
motorul folosit cu "capul in jos" se cere fin supraalimentat(in general relantiul la 0,7-0,9 curse)
ce spune OS despre 4 timpi este sfant! Nu ulei sub 16% din care ricin 4-6% acest motor mai unge si cama elicoidala,tachetii si scaunul supapelor
nitrometan pina in 10% De ce? Sa ne gindim ca aceste motoare au cursa lunga si raport compresie mediu.Carburantul patrunde foarte bine controlat in camera.Un avans in plus
decit cel proiectat (dat de excedentul de nitrometan) duce la supraincalzire.
"Nu prea are compresie!"Exista tentatia sa te superi cind nu simti frina in elice la cursa 2 superioara! E normal dar totul vine de la lungimea cursei si de la pozitia supapelor care se inchid
exact atunci cind incepe compresia la ciuclul 3. Pune motorul pe avion! Bucura-te de el !
Multumesc de sfat !
Eu pun bujie O.S. F , nu O.S. 8 - speciala pt. 4T ( cu cea de la magnum pt. 4T nu merge deloc bine )
Cand dau la pala se invarte de o mie de ori fara sa simt compresie mai serioasa ( apare o chestie anemica si periodica ) dar
la motor O.S. 4T, si la Yamada evident 4T te tai la mana in elicea APC daca nu esti atent cand ajunge in compresie .
Si ca sa inteleg pentru ca nu am inteles : ce inseamna ralantiul la 0,7 - 0,9 curse ? pasul cu care faci rglajul sau inchis la maxim si deschis 0,7 - 0,9 curse ?
La mine sub 1 tura este Surubul de carburant - Hight Needle Valve cel de Low Needle Valve este cam 4 ture dupa ce este deschis maxim.
Pana la urma care din ele este de ralanti ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !