Modelism - RHC Forum: informatii motodeltaplan - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

informatii motodeltaplan

#1 Useril este offline   Andrei Pop 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 04-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau, judetul Cluj

  Postat 04 August 2009 - 06:58 PM

Salutare la toata lumea. Am citit foarte mult pana acum si tot nu am reusit sa imi dau seama de unele chestii. Asa ca va rog, pe cei care cunoasteti careva din raspunsuri, sa ma ajutati.
Am mai multe nelamuriri, le notez pe fiecare cu un numar.


1) Ce fel de liccenta ai nevoie ca sa poti pilota un motodeltaplan ?
2) Acceasi liceenta iti da dreptul sa pilotezi si alte ULM, sau pentru fiecare in parte trebuie sa faci alta scoala, sa dai alte examene?
3)In conditiile in care detii un motodeltaplan omologat, liceenta necesara, ai voie sa oferi in mod legal servicii de agrement cu el ( in sensul de survolare oras, zona turistica deosebita, etc) ?
4) de ce instrumente de bord ai nevoie pentru a obtine omologarea? ce alte instrumente inafara de cele minime se pot instala, dar binenteles sa se obtina omologarea lor ? ( ma refer la motodeltaplan, nu la alte ULM)
5) cat costa 1 ora de "pasager" intr-un motodeltaplan?
6) stiti pe cine in Cluj care sa aibe unul, si care poate oferi o tura sa vad si eu ce si cum ? eventual aproape de cluj?
7)Stiti vreun instructor in Cluj(aproape de Cluj) pentru motodeltaplan? Cat costa ora de scolarizare ...? Se poate face in "rate", pe masura posibilitatilor financiare ?
8)cine si ce stie despre asigurarile de raspundere civila pentru motodeltaplane? care sunt asiguratorii care ofera conditiile cele mai bune? cat costa o asemenea asigurare?

Deocamdata atat. Sper ca cei cu experienta nu vor ezita sa ma ajute. Le multumesc anticipat.
0

#2 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 04 August 2009 - 08:26 PM

din cate stiu eu ptr motodelta iti trebuie aceeasi licenta ca si ptr avion ULM 3 axe, licenta care se pare ca te costa cam 3500-4000 euri (ULM 3-axe)
m-am nimerit pe aici si ti-am raspuns cu toate ca nu sunt decat un biet "interesat" in ale aviatiei, nu ma pot numi nici macar incepator, asa ca rog pe cei mai avizati sa confirme, completeze sau corecteze ce am zis eu mai sus.

bafta
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#3 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 04 August 2009 - 10:51 PM

Salutare,
cred ca pleci de la o premiza gresita,
iti imaginezi ca vei face bani din zbor,
e o vorba care spune ca daca vrei sa faci o mica avere din zbor trebuie sa bagi o mare avere,
zborul nu este afacere , zborul este placere ,este vis ... este altceva
iti vorbesc in cunostinta de cauza,
pe scurt un mic raspuns la intrebarile tale (ca e tarziu)
1 iti trebuie licenta pilot motodeltaplane
2 pe fiecare din categoriile de ultrausoare iti trebuie licenta aferenta ( se pot echivala parti din examenul teoretic...)
3 indiferent de omologat sau nu este interzis zborul comercial cu ulm (prin lege)
4 omologarea nu este in functie de instr de bord, discutia e ampla si nu stau acum , e bine sa te informezi inainte de a lua ceva daca acel model poate sau nu sa fie omologat
5 nu mai fa calcule de cat poti castiga , nu se vor potrivi
6-7 nu este nimeni in Cluj cu aparat,ieri ma mai sunase cineva (dar din pacate nu am salvat nr ) care a mai incercat sa zboare motodelta acu vreo 3 ani, cele mai apropiate locatii sunt Sibiu,Arad , Timisoara unde sa fie si instructori. scoala te costa cam 1500 de euro,de obicei se plateste pe masura efectuarii orelor (min 25 ore pt obtinerea licentei de pilot)
8 asigurare nu este obligatorie
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#4 Useril este offline   Andrei Pop 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 04-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Gilau, judetul Cluj

Postat 05 August 2009 - 08:18 AM

Salut. Multumesc pentru interventia rapida.

Abu, se pare ca vorbesti la obiect.

In legatura cu raspunsurile 1 si 2, am citi aceeasi treaba in ceva legislatie pe care am gasit-o, multumesc pentru confirmarea acestor lucruri, se pare ca le-am inteles bine.

Citeaza

3 indiferent de omologat sau nu este interzis zborul comercial cu ulm (prin lege)

M-am uitat un pic pe site-ul tau, la sectiunea servicii. Acolo sta scris, negru pe alb, chiar la sfarsitul paginii:
"Zboruri de agrement
Organizam zboruri de agrement pe toate categoriile de aeronave din dotare in diferite locatii din tara in regim team building sau individual."
Inseamna totusi ca ar fi o scapare legislativa care sa permita sa faci zboruri de agrement. Nu ? Si ar trebui vazut o definitie a zborului comercial - adica ce se intelege prin asta. Eu ma gandesc ca zbor comercial se refera mai mult la zborurile efectuate de companiile aeriene, care au zboruri regulate.

4 - oricum nu i-au nimic deocamdata, pana nu ma lamuresc total in anumite privinte; de aceea m-am si inscris pe forum, si am cerut ajutor celor in masura sa ajute

5 - calculele facute sunt mai mult defect profesional, nu ma pot abtine sa nu le fac; oricum, sunt de parere ca trebuiesc facute neaparat, cu o marja de eroare de maxim 30%; e un hobby extrem de costisitor, in care nu poti improviza; in oarecare masura trebuie neaparat sa oferi zboruri de agrement daca vrei sa evoluezi, sa cumperi aeronave mai noi(sau noi), mai performante, plus scolarizare. Daca un motodeltaplan second il gasesti poate cu 3-4.000 de euro (probabil cel mai mic pret la care gasesti ceva care zboara), la un avion ultrausor treaba sta deja cu totul altfel, preturile la second pornind de la peste 10.000 de euro, ajungand la cateva zeci de mii (40-50, printre cele mai ieftine) la cele noi. Nu suntem toti fii de bancheri sa scoatem deodata 50.000 de la taticu pentru un ultrausor. Asa ca daca putem incepe cu un motodelta, cu care sa si facem ceva banuti intr-o anumita perioada de timp (nu stiu cat) se poate ajunge la un avion second.

referitor la 6 si 7 - pai pacat ca nu avem asa ceva prin zona; din cate am inteles pana acuma costurile sunt cat de cat rezonabile, si pentru detinerea unui asemenea aparat, si pentru scolarizare (din cate imi spui jumatate fata de un avion ultrausor); probabil si consumul de combustibil este unul dintre cele mai mici posibile, ceea ce inseamna ca poti oferi si zbor de agrement la preturi rezonabile. Si cred ca sunt destui amatori de adrenalina care ar scoate banutii din buzunar ca sa vada de exemplu Clujul de deasupra, sau zonele turistice din zona ( muntii Baisoara, muntii Gilaului, cu lacurile de acumulare, etc).

8 - E ok ca nu este obligatorie asigurarea, dar cred ca este de preferat sa ai asa ceva; atat pentru tine ca pilot, cat si pentru pasager(i). Daca doamne feri patesti ceva, macar sa nu lasi familiei datoriile pe care le ai pe la banci http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#5 Useril este offline   Gabryel_M 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 11-May 09

Postat 17 August 2009 - 08:45 PM

Ceau, am si eu o intrebare daca si cand as dori sa fac un zbor cu motodeltaplanul (eventual in vizita la rude ~ 200 km ) trebuie sa anunt ceva autoritati , pt ca din cate am observat eu aici in oreas avionele zboara la o altitudine relativ mica (avionele care se pregatesc sa aterizeze).
Parerea mea este ca cu un motodeltaplan poti ajunge reletiv usor la acea altitudine si poate avea loc un accident.
O alta intrebae : in mare care ar fi costul de intretinere al unui asemenea aparat ( motodeltaplan- carburant/h, si ce alte piese ar mai trebui schimbate periodic).
In Timisoara sunt ceva cluburi sau persoane autorizate care fac cursuri pt motodeltaplan.


PS: scuzati eventualele greseli gramaticale din text din pozitia actuala nu bat prea bine pana la monitor
0

#6 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 15 September 2013 - 09:24 AM

Pentru a nu mai deschide un topic nou, avind in vedere ca intrebarea este complementara. Stiu ca se echivaleaza parte din examenul teoretic si ore de zbor intre diversele categorii ULM.....ipotetic este mai economic o licenta de motodelta (am vazut pret in jurul al 2000 euro la Timisoara la nivelul actual) si citeva ore de zbor pe avion pentru a lua brevet ULM. Este fezabila ideea asta, adica sa coste 3000 euro sa spunem licentierea pe ULM trecând prin scoala de moto delta cu ore mai putine si pret mai mic?

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 09:26 AM

0

#7 Useril este offline   Allex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 226
  • Inregistrat: 18-July 04
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara-Caransebes

Postat 15 September 2013 - 06:44 PM

@vicons72 pui problema intr-un mod total gresit. (Ex. Daca faci 25 ore de conducere pe autoturism si inca 5 pe TIR te poti prezenta la examen pentru categoria C?...cine isi asuma raspunderea pentru tine?). Dupa cum se stie in aviatie greselile costa viata.
As putea spune ca aceste 2 tipuri de aeronave au in comun faptul ca au elice si motor :). Constructia lor e total diferita, comenzile sunt total diferite.
Din punctul meu de vedere si cele 40 ore de scoala pentru lincentiere sunt cam la limita. Trebuie sa cunosti aeronava, sa deprinzi foarte bine decolarea si aterizarea, cazuri speciale, proceduri, navigatie,radio etc...
Colegii zburatori cred ca te vor lamuri mai bine.
0

#8 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 15 September 2013 - 07:07 PM

Eu asa am inteles din legislatie, ai dreptate din punct de vedere practic, intrebam doar din punct de vedere legal, am relativ cunostinta in domeniu (4 ore planor plus avion, brevet pst plus citeva zeci de zboruri cu parapanta ).

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 07:11 PM

0

#9 Useril este offline   Allex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 226
  • Inregistrat: 18-July 04
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara-Caransebes

Postat 15 September 2013 - 07:12 PM

Cam pe la acelasi nivel sunt si eu (12 ore planor, avion, motodelta...veteranii cu sute de ore rad de noi :) ), de aceea am lasat si colegii profesionisti sa vina in completare.
0

#10 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 15 September 2013 - 07:15 PM

De asta intrebam si eu.:), am citit ca se echivaleaza 100% teoria, scria ceva si de orele de zbor, de asta intrabam, oamenii cu experienta, intructorii. Oricum nu iti da drumul nimeni la zbor la simpla sau pt licenta daca nu are incredre in tine.

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 07:18 PM

0

#11 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 15 September 2013 - 07:23 PM

(i)pentru avioane ultrauşoare: minimum 40 de ore de zbor, incluzând minimum 10
ore de zbor în simplă comandă şi 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două
terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui
pilot de aeronave ultrauşoare motorizate deţinător al calificării de instructor, în
termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerinţele
din prezenta reglementare;
(ii) pentru motodeltaplane: minimum 25 de ore de zbor, incluzând minimum 5 ore de
zbor în simplă comandă şi 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri
diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de
aeronave ultrauşoare motorizate deţinător al calificării de instructor, în termen de
valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerinţele din
prezenta reglementare;

RACR-LPAN ULM.2065 Credite acordate
(a) Pregătirea teoretică
Pentru un solicitant care deţine o licenţă de pilot pentru alte clase/categorii de
aeronave cu motor, autoritatea de certificare creditează 100 % din pregătirea
teoretică specifică pe care acesta a efectuat-o la disciplinele prevăzute în RACRLPAN
ULM.2055 pentru obţinerea acestei licenţe.

(B) Pregătirea practică la sol şi în zbor
Un solicitant care deţine o licenţă de pilot pentru alte clase/categorii de aeronave cu
motor trebuie să efectueze un curs (program) de pregătire practică la sol şi în zbor cu
un pilot instructor de aeronave ultrauşoare motorizate cu un conţinut şi o durată
minimă stabilite de către acesta (instructorul) , fără însă ca aceasta să fie mai mică
de 2 ore ca pilot de aeronavă ultrauşoară motorizată din clasa pentru care solicită
obţinerea calificării, dintre care:
(i) minimum 1 oră de zbor în simplă comandă; şi
(ii) minimum 5 decolări şi 5 aterizări.

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 07:25 PM

0

#12 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 15 September 2013 - 09:04 PM

Vezi postareaAllex, la 15 September 2013 - 06:44 PM, a spus:

@vicons72 pui problema intr-un mod total gresit. (Ex. Daca faci 25 ore de conducere pe autoturism si inca 5 pe TIR te poti prezenta la examen pentru categoria C?...cine isi asuma raspunderea pentru tine?). Dupa cum se stie in aviatie greselile costa viata.
As putea spune ca aceste 2 tipuri de aeronave au in comun faptul ca au elice si motor :). Constructia lor e total diferita, comenzile sunt total diferite.
Din punctul meu de vedere si cele 40 ore de scoala pentru lincentiere sunt cam la limita. Trebuie sa cunosti aeronava, sa deprinzi foarte bine decolarea si aterizarea, cazuri speciale, proceduri, navigatie,radio etc...
Colegii zburatori cred ca te vor lamuri mai bine.

Ironic dar asa am obtinut carnetul de soferi in tinerete, scoala pe aro (am urcat de 2 ori de fapt cite 30 min), iar restul pe SR. :))) (B+C)
P.S. Scuze moderatorului pt. posturile consecutive, dar cred ca problema este interesata si trebuie lamuria daca este posibil.

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 09:06 PM

0

#13 Useril este offline   gilutimisoara 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 16-July 13

Postat 17 September 2013 - 10:58 AM

Fara sa supar pe cineva .. dar aceasta optica este gresita si cred ca modul acesta de gandire duce in scurt timp la abandonarea proiectului ..
In primul rand aviatia daca nu se face din pura pasiune ,nu duce la nimik ..
chestia cu facut bani ,,, e o chestie ce apare peste multi ani si nu ajuta decat la reducerea costurilor legate de pasiunea ta .,..
Adica mai faci un ban sa poti sa-ti iei o casca noua , un set motor nou etc...
In Romania nu se poate trai doar din asa ceva ,,, au mai incercat multi ....
Deci daca vrei sa zbori ,,CONTACTEAZA UN INSTRUCTOR,,
FA SCOALA DE ZBOR
FA-TI ORE...adica ZBOARA si restul vine de la sine...peste ani ...
0

#14 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 17 September 2013 - 01:06 PM

O diferenta de citeva mii de euro poate insemna de fapt a zbura sau nu.
0

#15 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 17 September 2013 - 04:13 PM

@gilutimisoara scuze daca nu m-am facut inteles bine, nu am niciun interes financiar in toata povestaea de mai sus, sunt pasionat de aviatie, zbor de la 16 ani, am continuat cu parasutism pina acum, plus citiva ani de parapanta, vreau ca in citiva ani sa construiesc un avionas (SD1 minisport)si sa zbor cu el, toate astea din salariu. Doream doar sa aflu daca este legala varianta de mai sus de licentiere, in functie de aptitudini diferenta de la motodelta la ULM poate sa insemne de exemplu 20 la 60 de ore, iar hotarirea este a instructorului. Poate asa a fost mai bine inteles contextul.

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 17 September 2013 - 04:13 PM

0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 17 September 2013 - 04:53 PM

Viocons 72

(B) Pregătirea practică la sol şi în zbor
Un solicitant care deţine o licenţă de pilot pentru alte clase/categorii de aeronave cu
motor trebuie să efectueze un curs (program) de pregătire practică la sol şi în zbor cu
un pilot instructor de aeronave ultrauşoare motorizate cu un conţinut şi o durată
minimă stabilite de către acesta (instructorul) , fără însă ca aceasta să fie mai mică
de 2 ore ca pilot de aeronavă ultrauşoară motorizată din clasa pentru care solicită
obţinerea calificării, dintre care:
(i) minimum 1 oră de zbor în simplă comandă; şi
(ii) minimum 5 decolări şi 5 aterizări.

Asta merge doar de la planor la avion viceversa nu , iar de la motodelta la avion in nici un caz se piloteaza total diferit si iti trebuie mult exercitiu ca sa nu gresesti comenzile cand esti in situatii ceva mai grele.

Ciao Sorin
0

#17 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 17 September 2013 - 05:00 PM

Multumesc mult de raspuns Sorin, asta vroiam sa aflu, in lege nu era detaliata situati asta.
0

#18 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 17 September 2013 - 05:52 PM

Nu e chestia de lege, problema e ca nu reusesti intr-o ora de zbor si 5 decolari si aterizari, sa zbori in siguranta avand in vedere modul de pilotaj total diferit intre motodelta si avion ultrausor.Nici un instructor nu te scoate la simpla in asemenea situatie , nici de la avion la motodelta nu merge pentru ca tu ai reflexul format pe un anume tip de pilotaj, mansa si paloniere nu trapez iar toate comenzile sunt contrare.
Vorbesc din experienta eu zbor planor si ultrausor, dar motodelta nu am reusit in cateva zboruri si am abandonat, adevarul e ca nici nu m-a atras foarte tare motodelta si nu am perseverat.

Da, de la planor la avion e mult mai usor, pentru ca se piloteaza la fel, cu mansa si paloniere.In plus un planorist are experienta de zbor (e mai greu zborul cu planorul ca nu ai motor si trebuie sa zbori la fix nu ai de unde sa mai bagi motor sa corectezi erorile) de aceea de la avion la planor e mai greu si iarasi nu cred ca iti ajung o ora de zbor si 5 decolari si aterizari.

Ciao Sorin
0

#19 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 17 September 2013 - 05:58 PM

Conform legi echivalarile sunt doar intre categoriile motorizate, nu se schivaleaza intre planor si avion, oricum cred ca o sa merg pe o licenta de ULM...sa vedem la ce scor (peste 1 la 2 ani). Care ar fi tariful minim pe ora de zbor ULM(influentata cred de consumul de benzina al aparatului si de tip)?
0

#20 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 17 September 2013 - 06:10 PM

Daca e doar intre categoriile motorizate atunci e o Prostie Mare.Nu inteleg cum au putut debita asa prostie sa treci de la motopara la motodelta sau la avion!!!!!!!!!!!!!!!!!

Am explicat mai sus care e diferenta si oricine stie un pic de aviatie imi da dreptate, dar nu intotdeauna cei care fac legile au habar de ce fac,mai ales la noi in Romania.

Nu stiu tarifele in plus degeaba stii un tarif la Arad daca tu trebuie sa faci scoala in alta parte.

Ciao Sorin
0

#21 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 17 September 2013 - 06:16 PM

Nu am vrut sa intreb de trecerea de pe dirijabil ultrausor pe ULM :) Conform legi atasate rezulta aceasi echivalare, de asta intrebam.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de viocons72: 17 September 2013 - 06:16 PM

0

#22 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 03 October 2013 - 09:28 AM

am mai vrut sa raspund odata la topicul asta dar m-am luat cu treaba si am uitat, acum vremea fiind mai prielnica scrisului decat zborului...
legea te avantajeaza la momentul asta daca detii licenta de pilot pe o anumita categorie de aeronava ulm,
tu insa pornesti cam alandala in problema asta, te gandesti mai intai cati bani sa investesti in niste cursuri,
cand de fapt nu ai o aeronava a ta, spui ca vrei un avion pe viitor dar ai face un pic de scoala de motodelta ca
apoi sa treci pe avion....sd 01 nu e un avion chiar tolerant, e chiar fasnet , pilotarea motodelta nu prea are treaba cu
pilotarea avionului, e un pic cam pe... invers, ca principii de zbor... ma rog , toate sunt guvernate de aceleasi legi ale fizicii,
chiar si merele dupa cum s-a demonstrat, atat doar ca alea pica, nu zboara.
e fain sa iti doresti sa zbori, e si mai fain daca reusesti, insa nu poti face rabat de la siguranta atunci cand zbori, si eu vreau multe
dar ma limitez la bugetul pe care mi-l pot permite, ia-o intr-o ordine , vezi daca poti sa-ti permiti avion apoi lucreaza in sensul asta,
artificii cu scoala de ceva si apoi cateva ore de altceva....nici un instructor cu capul pe umeri (si vreau sa cred ca marea lor majoritate sunt asa)
nu ti-ar da drumul asa pur si simplu, in aviatie se poate muri foarte usor, nu cred ca cineva poate sa-si asume voluntar un risc de asta.
Stai cu emotii pt elevi si cand ai lucrat cu ei temeinic...pt ca experienta in zbor se capata numai zburand, nu din carti sau youtube...
Nu ai buget suficient... nu forta, sunt si alte categorii de aeronave, mai ieftine. Trebuie sa zbori pentru placerea de zbura, pentru fenomen in sine
si asta nu inseamna ca daca nu e avion nu e zbor... daca zbori pentru alte considerente....o sa fie dificil!
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#23 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 03 October 2013 - 05:13 PM

Multumesc mult de raspuns, din pacate plecam de la bani si ajungem la bani..... adica ai dreptate. Vad ca esti din Galati, relativ aproape de Buzau, cind o sa ma hotarasc cu scoala de zbor o sa te deranjez cu o intrebare.
Nu stiu daca vorbim de acelasi avion, sd1 meu este asta Linkul meu
Cu respect Iulian C.

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 03 October 2013 - 05:15 PM

0

#24 Useril este offline   Allex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 226
  • Inregistrat: 18-July 04
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara-Caransebes

Postat 04 October 2013 - 03:04 AM

Prietenul Adrian "Virusu" avea candava o semnatura (zborul e pentru pasari si "pentru cei cu bani"). Nu mai tin minte exact cum era, sau daca era citat de undeva...in fine.
@Viocons72: Avand cam aceeasi experienta "de zbor" ar trebui sa stim ca SD1 are suprafata portanta mica + aripa jos, si nu e cea mai ok aeronava......sa nu mai vb. si daca vrei sa treci de la motodelta (sau aproape, + 5 ore ultrausor)

Aceasta postare a fost editata de Allex: 04 October 2013 - 03:06 AM

0

#25 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 04 October 2013 - 12:36 PM

Partial adevarat, cu scuzele de off topic. Avionalul asta pe care vreau sa il construiesc sper sa ma coste sub 10000 euro (esalonati in 2-3 ani), 6000 euro kit materiale, motor trabant - 1500 euro, instrumente 1000, 500 euro diverse. Asta apopo de aparat, in rest legat de licentiere, vroiam sa ma licentiez pe delta si in functie de aptitudini sa iau licenta pe ulm, chiar daca asta poate sa insemna tot 40 de ore de zbor, dar daca ,,ma misc bine,, in zbor poate sunt mai putine ore de zbor...20 - 30, bineinteles ca asta nu depinde de mine(depinde de cit de bine imi insusesc thnica pilotajului si de ,,verdele,, de la instructor). Intrebarea initiala era de legalitate, si am adus in sprijin baza legala, nu ca iau licenta de parapanta si fac trecrea cu 1 ora de zbor pe ulm pt diferenta. Asa ca in esenta vroiam sa vad daca este legal si daca a mai facut cineva varianta asta, adica echivalarea (nu are importanta cite ore de zbor a facut)

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 04 October 2013 - 12:38 PM

0

#26 Useril este offline   abu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 196
  • Inregistrat: 23-September 04

Postat 04 October 2013 - 08:58 PM

varianta cu echivalare nu exista , se cheama creditare si poate fi aplicata de la categorii superioare cu sisteme de pilotare asemanatoare (de ex daca vine un pilot cu licenta PPl de avion , poate face un program de 2 ore de zbor si apoi sustine examenul de licentiere pe ULM - dar asta in baza unui dosar de scoala facut de un instructor ...) nu se poate trece de la parapanta la avion , ti se poate credita din pregatirea teoretica si practica pana la un punct si intre categoriile ulm de zbor cu motor...

vis-a-vis de constructie...la 10 mii iti gasesti aparat "ready to fly" , daca insa esti pasionat de constructii... din experienta insa iti spun ca trebuie pe langa indemanare si cunostinte in contructia de aeronave si multe scule si dispozitive...
motorul de trabant...uita de el, e prost si numai in legende merge bine...la bugetul pe care il estimezi tu (1500eu) iti gasesti Rotax in 2timpi dedicat zborului...
Albert Malaxa
www.aerial.ro
0723196944
0

#27 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 04 October 2013 - 09:42 PM

Am lamurit atunci dilema, ca am facut tandari topicul de delta. :)
0

#28 Useril este offline   rotax 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 109
  • Inregistrat: 15-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:zbor 1-1,aeromodelism

Postat 07 October 2013 - 08:43 AM

Ma bag si eu in seama.cine e dependent de zbor,zboara cu orice .eu am distrus un motor pt motodelta (credeam ca le stiu pe toate ).am cumparat altul. acum am ramas fara bani si ma multumesc cu parapanta si aeromodele.in concluzie...scoala pt orice categorie.chiar daca credem ca ne descurcam .iar zborul ramane in inima noastra.
0

#29 Useril este offline   danyelos 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 20-September 07

Postat 05 December 2013 - 08:02 PM

Vezi postareaviocons72, la 03 October 2013 - 05:13 PM, a spus:

Multumesc mult de raspuns, din pacate plecam de la bani si ajungem la bani..... adica ai dreptate. Vad ca esti din Galati, relativ aproape de Buzau, cind o sa ma hotarasc cu scoala de zbor o sa te deranjez cu o intrebare.
Nu stiu daca vorbim de acelasi avion, sd1 meu este asta Linkul meu
Cu respect Iulian C.


SD1 este facut pe acelasi concept cu MC30. Cred ca mc 30 este mai usor de construit , plus ca are o motorizare simpla si ieftina.http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2013-11/3/332337.jpg ...si are un asemenea motor( 35 cp)http://www.homebuilt...ne-briggs-2.jpg
0

#30 Useril este offline   viocons72 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 17-May 13
  • Gender:Male
  • Location:Buzau

Postat 05 December 2013 - 09:47 PM

Sunt aproximativ in aceasi clasa dar diferenta este ca sd-1 este disponibil sub forrma de kit la un pret accesibil si...autonomie de 1400 km care te face sa visezi la un tur al europei, marii negre sau chiar lumii..

Aceasta postare a fost editata de viocons72: 05 December 2013 - 09:50 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro