informatii motodeltaplan
#1
Postat 04 August 2009 - 06:58 PM
Am mai multe nelamuriri, le notez pe fiecare cu un numar.
1) Ce fel de liccenta ai nevoie ca sa poti pilota un motodeltaplan ?
2) Acceasi liceenta iti da dreptul sa pilotezi si alte ULM, sau pentru fiecare in parte trebuie sa faci alta scoala, sa dai alte examene?
3)In conditiile in care detii un motodeltaplan omologat, liceenta necesara, ai voie sa oferi in mod legal servicii de agrement cu el ( in sensul de survolare oras, zona turistica deosebita, etc) ?
4) de ce instrumente de bord ai nevoie pentru a obtine omologarea? ce alte instrumente inafara de cele minime se pot instala, dar binenteles sa se obtina omologarea lor ? ( ma refer la motodeltaplan, nu la alte ULM)
5) cat costa 1 ora de "pasager" intr-un motodeltaplan?
6) stiti pe cine in Cluj care sa aibe unul, si care poate oferi o tura sa vad si eu ce si cum ? eventual aproape de cluj?
7)Stiti vreun instructor in Cluj(aproape de Cluj) pentru motodeltaplan? Cat costa ora de scolarizare ...? Se poate face in "rate", pe masura posibilitatilor financiare ?
8)cine si ce stie despre asigurarile de raspundere civila pentru motodeltaplane? care sunt asiguratorii care ofera conditiile cele mai bune? cat costa o asemenea asigurare?
Deocamdata atat. Sper ca cei cu experienta nu vor ezita sa ma ajute. Le multumesc anticipat.
#2
Postat 04 August 2009 - 08:26 PM
m-am nimerit pe aici si ti-am raspuns cu toate ca nu sunt decat un biet "interesat" in ale aviatiei, nu ma pot numi nici macar incepator, asa ca rog pe cei mai avizati sa confirme, completeze sau corecteze ce am zis eu mai sus.
bafta
Gone Sailing! S/Y Haimana
#3
Postat 04 August 2009 - 10:51 PM
cred ca pleci de la o premiza gresita,
iti imaginezi ca vei face bani din zbor,
e o vorba care spune ca daca vrei sa faci o mica avere din zbor trebuie sa bagi o mare avere,
zborul nu este afacere , zborul este placere ,este vis ... este altceva
iti vorbesc in cunostinta de cauza,
pe scurt un mic raspuns la intrebarile tale (ca e tarziu)
1 iti trebuie licenta pilot motodeltaplane
2 pe fiecare din categoriile de ultrausoare iti trebuie licenta aferenta ( se pot echivala parti din examenul teoretic...)
3 indiferent de omologat sau nu este interzis zborul comercial cu ulm (prin lege)
4 omologarea nu este in functie de instr de bord, discutia e ampla si nu stau acum , e bine sa te informezi inainte de a lua ceva daca acel model poate sau nu sa fie omologat
5 nu mai fa calcule de cat poti castiga , nu se vor potrivi
6-7 nu este nimeni in Cluj cu aparat,ieri ma mai sunase cineva (dar din pacate nu am salvat nr ) care a mai incercat sa zboare motodelta acu vreo 3 ani, cele mai apropiate locatii sunt Sibiu,Arad , Timisoara unde sa fie si instructori. scoala te costa cam 1500 de euro,de obicei se plateste pe masura efectuarii orelor (min 25 ore pt obtinerea licentei de pilot)
8 asigurare nu este obligatorie
www.aerial.ro
0723196944
#4
Postat 05 August 2009 - 08:18 AM
Abu, se pare ca vorbesti la obiect.
In legatura cu raspunsurile 1 si 2, am citi aceeasi treaba in ceva legislatie pe care am gasit-o, multumesc pentru confirmarea acestor lucruri, se pare ca le-am inteles bine.
Citeaza
M-am uitat un pic pe site-ul tau, la sectiunea servicii. Acolo sta scris, negru pe alb, chiar la sfarsitul paginii:
"Zboruri de agrement
Organizam zboruri de agrement pe toate categoriile de aeronave din dotare in diferite locatii din tara in regim team building sau individual."
Inseamna totusi ca ar fi o scapare legislativa care sa permita sa faci zboruri de agrement. Nu ? Si ar trebui vazut o definitie a zborului comercial - adica ce se intelege prin asta. Eu ma gandesc ca zbor comercial se refera mai mult la zborurile efectuate de companiile aeriene, care au zboruri regulate.
4 - oricum nu i-au nimic deocamdata, pana nu ma lamuresc total in anumite privinte; de aceea m-am si inscris pe forum, si am cerut ajutor celor in masura sa ajute
5 - calculele facute sunt mai mult defect profesional, nu ma pot abtine sa nu le fac; oricum, sunt de parere ca trebuiesc facute neaparat, cu o marja de eroare de maxim 30%; e un hobby extrem de costisitor, in care nu poti improviza; in oarecare masura trebuie neaparat sa oferi zboruri de agrement daca vrei sa evoluezi, sa cumperi aeronave mai noi(sau noi), mai performante, plus scolarizare. Daca un motodeltaplan second il gasesti poate cu 3-4.000 de euro (probabil cel mai mic pret la care gasesti ceva care zboara), la un avion ultrausor treaba sta deja cu totul altfel, preturile la second pornind de la peste 10.000 de euro, ajungand la cateva zeci de mii (40-50, printre cele mai ieftine) la cele noi. Nu suntem toti fii de bancheri sa scoatem deodata 50.000 de la taticu pentru un ultrausor. Asa ca daca putem incepe cu un motodelta, cu care sa si facem ceva banuti intr-o anumita perioada de timp (nu stiu cat) se poate ajunge la un avion second.
referitor la 6 si 7 - pai pacat ca nu avem asa ceva prin zona; din cate am inteles pana acuma costurile sunt cat de cat rezonabile, si pentru detinerea unui asemenea aparat, si pentru scolarizare (din cate imi spui jumatate fata de un avion ultrausor); probabil si consumul de combustibil este unul dintre cele mai mici posibile, ceea ce inseamna ca poti oferi si zbor de agrement la preturi rezonabile. Si cred ca sunt destui amatori de adrenalina care ar scoate banutii din buzunar ca sa vada de exemplu Clujul de deasupra, sau zonele turistice din zona ( muntii Baisoara, muntii Gilaului, cu lacurile de acumulare, etc).
8 - E ok ca nu este obligatorie asigurarea, dar cred ca este de preferat sa ai asa ceva; atat pentru tine ca pilot, cat si pentru pasager(i). Daca doamne feri patesti ceva, macar sa nu lasi familiei datoriile pe care le ai pe la banci http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
#5
Postat 17 August 2009 - 08:45 PM
Parerea mea este ca cu un motodeltaplan poti ajunge reletiv usor la acea altitudine si poate avea loc un accident.
O alta intrebae : in mare care ar fi costul de intretinere al unui asemenea aparat ( motodeltaplan- carburant/h, si ce alte piese ar mai trebui schimbate periodic).
In Timisoara sunt ceva cluburi sau persoane autorizate care fac cursuri pt motodeltaplan.
PS: scuzati eventualele greseli gramaticale din text din pozitia actuala nu bat prea bine pana la monitor
#6
Postat 15 September 2013 - 09:24 AM
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 09:26 AM
#7
Postat 15 September 2013 - 06:44 PM
As putea spune ca aceste 2 tipuri de aeronave au in comun faptul ca au elice si motor :). Constructia lor e total diferita, comenzile sunt total diferite.
Din punctul meu de vedere si cele 40 ore de scoala pentru lincentiere sunt cam la limita. Trebuie sa cunosti aeronava, sa deprinzi foarte bine decolarea si aterizarea, cazuri speciale, proceduri, navigatie,radio etc...
Colegii zburatori cred ca te vor lamuri mai bine.
#8
Postat 15 September 2013 - 07:07 PM
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 07:11 PM
#10
Postat 15 September 2013 - 07:15 PM
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 07:18 PM
#11
Postat 15 September 2013 - 07:23 PM
ore de zbor în simplă comandă şi 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două
terenuri diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui
pilot de aeronave ultrauşoare motorizate deţinător al calificării de instructor, în
termen de valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerinţele
din prezenta reglementare;
(ii) pentru motodeltaplane: minimum 25 de ore de zbor, incluzând minimum 5 ore de
zbor în simplă comandă şi 5 ore de zbor în raid cu aterizări pe două terenuri
diferite, altele decât cel de decolare, efectuate sub supravegherea unui pilot de
aeronave ultrauşoare motorizate deţinător al calificării de instructor, în termen de
valabilitate, emisă/echivalată/recunoscută în conformitate cu cerinţele din
prezenta reglementare;
RACR-LPAN ULM.2065 Credite acordate
(a) Pregătirea teoretică
Pentru un solicitant care deţine o licenţă de pilot pentru alte clase/categorii de
aeronave cu motor, autoritatea de certificare creditează 100 % din pregătirea
teoretică specifică pe care acesta a efectuat-o la disciplinele prevăzute în RACRLPAN
ULM.2055 pentru obţinerea acestei licenţe.
(B) Pregătirea practică la sol şi în zbor
Un solicitant care deţine o licenţă de pilot pentru alte clase/categorii de aeronave cu
motor trebuie să efectueze un curs (program) de pregătire practică la sol şi în zbor cu
un pilot instructor de aeronave ultrauşoare motorizate cu un conţinut şi o durată
minimă stabilite de către acesta (instructorul) , fără însă ca aceasta să fie mai mică
de 2 ore ca pilot de aeronavă ultrauşoară motorizată din clasa pentru care solicită
obţinerea calificării, dintre care:
(i) minimum 1 oră de zbor în simplă comandă; şi
(ii) minimum 5 decolări şi 5 aterizări.
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 07:25 PM
#12
Postat 15 September 2013 - 09:04 PM
Allex, la 15 September 2013 - 06:44 PM, a spus:
As putea spune ca aceste 2 tipuri de aeronave au in comun faptul ca au elice si motor :). Constructia lor e total diferita, comenzile sunt total diferite.
Din punctul meu de vedere si cele 40 ore de scoala pentru lincentiere sunt cam la limita. Trebuie sa cunosti aeronava, sa deprinzi foarte bine decolarea si aterizarea, cazuri speciale, proceduri, navigatie,radio etc...
Colegii zburatori cred ca te vor lamuri mai bine.
Ironic dar asa am obtinut carnetul de soferi in tinerete, scoala pe aro (am urcat de 2 ori de fapt cite 30 min), iar restul pe SR. :))) (B+C)
P.S. Scuze moderatorului pt. posturile consecutive, dar cred ca problema este interesata si trebuie lamuria daca este posibil.
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 15 September 2013 - 09:06 PM
#13
Postat 17 September 2013 - 10:58 AM
In primul rand aviatia daca nu se face din pura pasiune ,nu duce la nimik ..
chestia cu facut bani ,,, e o chestie ce apare peste multi ani si nu ajuta decat la reducerea costurilor legate de pasiunea ta .,..
Adica mai faci un ban sa poti sa-ti iei o casca noua , un set motor nou etc...
In Romania nu se poate trai doar din asa ceva ,,, au mai incercat multi ....
Deci daca vrei sa zbori ,,CONTACTEAZA UN INSTRUCTOR,,
FA SCOALA DE ZBOR
FA-TI ORE...adica ZBOARA si restul vine de la sine...peste ani ...
#15
Postat 17 September 2013 - 04:13 PM
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 17 September 2013 - 04:13 PM
#16
Postat 17 September 2013 - 04:53 PM
(B) Pregătirea practică la sol şi în zbor
Un solicitant care deţine o licenţă de pilot pentru alte clase/categorii de aeronave cu
motor trebuie să efectueze un curs (program) de pregătire practică la sol şi în zbor cu
un pilot instructor de aeronave ultrauşoare motorizate cu un conţinut şi o durată
minimă stabilite de către acesta (instructorul) , fără însă ca aceasta să fie mai mică
de 2 ore ca pilot de aeronavă ultrauşoară motorizată din clasa pentru care solicită
obţinerea calificării, dintre care:
(i) minimum 1 oră de zbor în simplă comandă; şi
(ii) minimum 5 decolări şi 5 aterizări.
Asta merge doar de la planor la avion viceversa nu , iar de la motodelta la avion in nici un caz se piloteaza total diferit si iti trebuie mult exercitiu ca sa nu gresesti comenzile cand esti in situatii ceva mai grele.
Ciao Sorin
#18
Postat 17 September 2013 - 05:52 PM
Vorbesc din experienta eu zbor planor si ultrausor, dar motodelta nu am reusit in cateva zboruri si am abandonat, adevarul e ca nici nu m-a atras foarte tare motodelta si nu am perseverat.
Da, de la planor la avion e mult mai usor, pentru ca se piloteaza la fel, cu mansa si paloniere.In plus un planorist are experienta de zbor (e mai greu zborul cu planorul ca nu ai motor si trebuie sa zbori la fix nu ai de unde sa mai bagi motor sa corectezi erorile) de aceea de la avion la planor e mai greu si iarasi nu cred ca iti ajung o ora de zbor si 5 decolari si aterizari.
Ciao Sorin
#19
Postat 17 September 2013 - 05:58 PM
#20
Postat 17 September 2013 - 06:10 PM
Am explicat mai sus care e diferenta si oricine stie un pic de aviatie imi da dreptate, dar nu intotdeauna cei care fac legile au habar de ce fac,mai ales la noi in Romania.
Nu stiu tarifele in plus degeaba stii un tarif la Arad daca tu trebuie sa faci scoala in alta parte.
Ciao Sorin
#21
Postat 17 September 2013 - 06:16 PM
Fisiere atasate
-
04 RACR-LPAN ULM (licentierea pilotilor ULM).pdf (395.15K)
Number of downloads: 331
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 17 September 2013 - 06:16 PM
#22
Postat 03 October 2013 - 09:28 AM
legea te avantajeaza la momentul asta daca detii licenta de pilot pe o anumita categorie de aeronava ulm,
tu insa pornesti cam alandala in problema asta, te gandesti mai intai cati bani sa investesti in niste cursuri,
cand de fapt nu ai o aeronava a ta, spui ca vrei un avion pe viitor dar ai face un pic de scoala de motodelta ca
apoi sa treci pe avion....sd 01 nu e un avion chiar tolerant, e chiar fasnet , pilotarea motodelta nu prea are treaba cu
pilotarea avionului, e un pic cam pe... invers, ca principii de zbor... ma rog , toate sunt guvernate de aceleasi legi ale fizicii,
chiar si merele dupa cum s-a demonstrat, atat doar ca alea pica, nu zboara.
e fain sa iti doresti sa zbori, e si mai fain daca reusesti, insa nu poti face rabat de la siguranta atunci cand zbori, si eu vreau multe
dar ma limitez la bugetul pe care mi-l pot permite, ia-o intr-o ordine , vezi daca poti sa-ti permiti avion apoi lucreaza in sensul asta,
artificii cu scoala de ceva si apoi cateva ore de altceva....nici un instructor cu capul pe umeri (si vreau sa cred ca marea lor majoritate sunt asa)
nu ti-ar da drumul asa pur si simplu, in aviatie se poate muri foarte usor, nu cred ca cineva poate sa-si asume voluntar un risc de asta.
Stai cu emotii pt elevi si cand ai lucrat cu ei temeinic...pt ca experienta in zbor se capata numai zburand, nu din carti sau youtube...
Nu ai buget suficient... nu forta, sunt si alte categorii de aeronave, mai ieftine. Trebuie sa zbori pentru placerea de zbura, pentru fenomen in sine
si asta nu inseamna ca daca nu e avion nu e zbor... daca zbori pentru alte considerente....o sa fie dificil!
www.aerial.ro
0723196944
#23
Postat 03 October 2013 - 05:13 PM
Nu stiu daca vorbim de acelasi avion, sd1 meu este asta Linkul meu
Cu respect Iulian C.
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 03 October 2013 - 05:15 PM
#24
Postat 04 October 2013 - 03:04 AM
@Viocons72: Avand cam aceeasi experienta "de zbor" ar trebui sa stim ca SD1 are suprafata portanta mica + aripa jos, si nu e cea mai ok aeronava......sa nu mai vb. si daca vrei sa treci de la motodelta (sau aproape, + 5 ore ultrausor)
Aceasta postare a fost editata de Allex: 04 October 2013 - 03:06 AM
#25
Postat 04 October 2013 - 12:36 PM
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 04 October 2013 - 12:38 PM
#26
Postat 04 October 2013 - 08:58 PM
vis-a-vis de constructie...la 10 mii iti gasesti aparat "ready to fly" , daca insa esti pasionat de constructii... din experienta insa iti spun ca trebuie pe langa indemanare si cunostinte in contructia de aeronave si multe scule si dispozitive...
motorul de trabant...uita de el, e prost si numai in legende merge bine...la bugetul pe care il estimezi tu (1500eu) iti gasesti Rotax in 2timpi dedicat zborului...
www.aerial.ro
0723196944
#28
Postat 07 October 2013 - 08:43 AM
#29
Postat 05 December 2013 - 08:02 PM
viocons72, la 03 October 2013 - 05:13 PM, a spus:
Nu stiu daca vorbim de acelasi avion, sd1 meu este asta Linkul meu
Cu respect Iulian C.
SD1 este facut pe acelasi concept cu MC30. Cred ca mc 30 este mai usor de construit , plus ca are o motorizare simpla si ieftina.http://www.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2013-11/3/332337.jpg ...si are un asemenea motor( 35 cp)http://www.homebuilt...ne-briggs-2.jpg
#30
Postat 05 December 2013 - 09:47 PM
Aceasta postare a fost editata de viocons72: 05 December 2013 - 09:50 PM