Modelism - RHC Forum: Construiesc un planor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Construiesc un planor apelez la cunostintele voastre

#1 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

  Postat 28 July 2009 - 08:10 PM

Salutare tuturor, dupa cum reiese din titlu, am inceput constructia unui planor ultrausor pt care americanii au cateva denumiri specifice pentru asta: ultralight glider, ultralight sailplane, "BUG" - basic ultralight glider sau "BULM" - Basic ultra light moto... bla bla bla.

Ii rog pe cei care vin numai cu motive de descurajare (desi intentia lor probabil ca nu va fi asta) sa nu posteze aici toate piedicile. sunt educative, e adevarat, dar e mai bine sa nu umplem topicul cu asta si stiu si eu ca nu va fi usor. Stiu ca sunt multi care imi vor spune "te-ai gandit ca nu poti face aia sau aia?" sau altele asemanatoare dar stiu si ca sunt multi care au construit un ultrausor (cu sau fara motor) si sunt si mai multi care au foarte multa experienta (mai multa decat mine - recunosc) si de aceea apelez la orice sfat din partea lor/ voastra. Apelez la cei care au mai multa experienta si termeni completi si corecti in domeniu, sa uzeze de rabdarea acelor oameni care stiu si vor sa impartaseasca si altora din ceea ce stiu ei in termeni cat mai pe intelesul tuturor.

Chiar daca as fi putut in particular sa apelez pentru sfaturi competente totusi, am deschis topicul acesta pentru a folosi si altora in incercarea lor de a construi un aparat de zbor.

Din fericire am avut de curand o discutie foarte importanta cu intructorul Simion Campean de la aeroclubul Dacia Deva (acum pensionat) care, prin sfaturile sale, ma va ajuta de-a lungul constructiei (si sper ca ma va onora sa faca inspectia aparatului atunci cand va fi gata). Planorul asta e un vis din copilarie (asemeni multora dintre voi - mai tineti minte? :angry2: )si il voi realiza oricum, numai ca vreau sa nu mai intarzie atat (si asa am asteptat destul) si mai ales vreau sa acopar lipsa mea de cunostinte cu ajutorul celor mai experimentati (asta pt ca vreau sa zbor de mai multe ori :D )

Va multumesc de acum pentru rabdare, intelegere si mai ales pentru ajutor.

Sa trec la ce "ma doare":
am cateva tipuri de planoare ultra usoare de la care, luand ceea ce ma intereseaza si combinandu-le, vreau sa imi construiesc propriul planor. Astfel ar fi:
superfloater -ul care, pentru mine arata superb dar e construit din aluminium, dar eu vreau o structura din lemn.
acesta e superfloater: http://www.kite-ente...ges/woodysf.jpg

celalalt planor, ar fi germanul ULF-1 care a contruit din lemn si decoleaza prin alergare. aici este site-ul:
http://www.eel.de/en...description.htm

un alt planor, de fapt planoare, care arata foarte bine si au foarte multe idei bune ar fi cele cnstruite de mike sandlin. acesta e singurul (din cate am gasit eu) care posteaza pe net planurile in detaliu al constructiilor sale: BUG, PIG, GOAT :
aici e site-ul sau: http://home.att.net/...sandlin/bug.htm

ce vreau eu este o combinatie intre acestea doua: un planor ultrausor, construit din lemn, cu decolarea prin alergare dar care sa aibe aspectul superfloater-ului cu cockpitul deschis. stiu ca nu o sa obtin combinatia perfecta a celor doua dar vreau ca planorul meu sa imprumute din caracteristicile cautate de mine la cele doua.

- pentru inceput cauta sa aleg intre cateva profile care ar fi mai potrivite pentru o portanta mare si o viteza mica: unul ar fi chiar cel folosit la ULF 1: FX 63-137 chiar daca e mai dificil de construit (acesta aduce cu profilul folosit la ICAR-1 (grunau 9). poate il voi modifica putin marindu-i curbura intradosului (subtiindu-l). o alta varianta ar fi profilele folosite de ultrausorul Daedalus: DAE 11, 21, 31 (11 la fuselaj, 21 la mijlocul aripii si 31 la capat).
- acum stau putin in dubii privind forma aripii: e adevarat ca aripa eliptica sau macar trapezoidala este superioara calitativ celei dreptunghiulare insa acestea presupun o constructie mai greoaie datorata torsionarii care le caracterizeaza. totusi, o varianta ar fi sa recurg doar la torsionarea aerodinamica (asta ar pastra paralelismul corzii profilelor de la fuselaj cu cele de la varf dea-lungul intregii aripi. poate voi ma puteti ajuta sa ma hotarasc.

Pt BIG: imi pare rau ca nu am mai dat nici un semn in privinta parapantei dar inca nu am am vandut motorul si asta ma tine legat de o suma mai mare de bani dintr-odata. deocamdata. ma bazez mult si pe ajutorul tau in ceea ce vreau sa fac.multumesc. inca ramane in picioare berea pe care nu am baut-o atunci cand am venit de la Cugir sa ne intalnim :D

Aceasta postare a fost editata de kenno: 28 July 2009 - 08:20 PM

0

#2 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 29 July 2009 - 09:48 PM

Vezi postareakenno, la Jul 28 2009, 09:10 PM, a spus:

... un planor ultrausor, construit din lemn, cu decolarea prin alergare dar care sa aibe aspectul superfloater-ului cu cockpitul deschis...

Ar mai fi o varianta constructiva ... vintage. Lemn, cockpit deschis, dar nu "prin alergare".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG

0

#3 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 29 July 2009 - 10:14 PM

"Prin alergare", dar nu "din lemn" ar fi Kanja. Din pacate, planurile de constructie sunt departe de a fi finalizate (l-am contactat pe autor-Mitja Serensen ).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: c.JPG
  • Imagine atasata: b.JPG
  • Imagine atasata: a.JPG
  • Imagine atasata: d.JPG

0

#4 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 31 July 2009 - 05:07 PM

multumesc pentru idei. arata foarte bine planorul. ma gandesca ca ar merge si o decolare cu un motor electric; am vazut ca prind tot mai mult teren.

daca ma poate ajuta cineva cu niste lamuriri:
m-am gandit sa folosesc un profil mai gros. dilema mea insa apare in privinta intradosului: un intrados plan, fara curbura e mult mai simplu dar din observatii, curbura pe ultima treime a intradosului avantajeaza cresterea portantei la viteze mici. in ce limite se incadreaza viteza minima pentru astfel de profile fara curbura?
un alt lucru la care caut o explicatie este raza bordului de atac la aceeasi grosime a profilului: mai mica sau mai mare. care sunt efectele?

ma poate ajuta cineva cu vreo lamurire? multumesc.

Aceasta postare a fost editata de kenno: 31 July 2009 - 05:11 PM

0

#5 Useril este offline   bogdiii 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 28-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Automodele,aeromodele

Postat 01 August 2009 - 06:37 PM

Tu vrei sa zbori cu ala?
Drive is my life
0

#6 Useril este offline   Bogdan B 

  • ex ad525
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 948
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Botosani

Postat 01 August 2009 - 07:12 PM

Vezi postareabogdiii, la Aug 1 2009, 07:37 PM, a spus:

Tu vrei sa zbori cu ala?



nu.. vrea sa faca scufundari http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/blink.gif
0

#7 Useril este offline   aantikk 

  • ex aantik
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 11-June 07
  • Gender:Male
  • Location:Buzau\Kalamata

Postat 01 August 2009 - 10:44 PM

Vezi postareabogdiii, la Aug 1 2009, 07:37 PM, a spus:

Tu vrei sa zbori cu ala?



Complet off,imi cer scuze initiatorului subiectului dar nu ma pot abtine.


Mai Bogdane(cred ca asa te numesti),asta este forum de modelism nu de intrebari stupide.Deschid pc-ul si intru pe forum sa citesc noutatile si dau de posturile tale.

Ba intrebi ce vrei sa faca cu aia,ba ca nu stii ce sa scrii la profil...ba ca vrei sa inchizi subiectul...ba ca ..intrebi daca poti sal inchizi...ba mai si ne anunti ca il inchizi....ma lasi?...NU AI NEVOIE DE POSTURI MULTE(nu se platesc) pt ca banuiesc ca de aceea scrii tot felul de ineptii...scz dar nu ma mai pot abtine.

Bafta si inca odata scuze celui ce a deschis acest subiect.

bogdiii este vechea noastra cunostinta care s-a dat drept Radu (din Brasov) ca sa-l atace pe Silviu, care mai are id-urile driveboy3d (din Arad), Dacu (din Arad) si ... <nici un nume> (nu stiu cum e posibil sa fi postat de 9 ori fara sa fie inregistrat, probabil o eroare de soft speculata). A mai fost si kyosho dar a fost banat pe ID cand a facut magaria in numele lui Radu. N-a inteles ca i s-a lasat o sansa sa posteze normal, fara sa mai deranjeze. Daca isi face timp Silviu sa-i dea ban dupa IP, cred ca se rezolva problema.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 05 August 2009 - 06:22 PM

0

#8 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 02 August 2009 - 11:33 AM

Vezi postareaaantikk, la Aug 1 2009, 11:44 PM, a spus:

Mai Bogdane(cred ca asa te numesti)....ma lasi?...

AMIN !!!

Inca o varianta constructiva.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Cockatoo.JPG

Aceasta postare a fost editata de uncris: 02 August 2009 - 11:35 AM

0

#9 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 02 August 2009 - 07:27 PM

uncris, asta arata foarte aproape de idea mea. cateva lucruri: mansa va fi de fapt un joystick, roata de aterizare "bate" cu ideea mea, fuselajul va mai avea o grinda ce porneste de la roata de aterizare pana la ampenaj, cu profilul asta voi ajunge sa imi fluture limba de atata alergare deci voi folosi unul cu o curbura anume, pentru o viteza mai mica. pe de alta parte, profilul are pe 2/3 din extrados(spre bordul de fuga) o fata mult prea plana iar grosimea maxima parca prea ..."ascutita". la tipul asta de profile cred ca fileurile de aer tind sa se desprinda brusc dupa un anume unghi de incidenta (care este destul de mic daca grosimea maxima este mai aproape de bordul de atac - cei ce au o parere diferita rog sa si-o exprime pe si pentru intelegerea tuturor).
sper ca planorul asta a si fost construit. am cautat poze cu el pe net dar nu am gasit nimic. oricum, arata bine si are idei ce aduc cu ceea ce caut. e simplu si robust.
multumesc.

daca dai pe undeva de detalii constructive ale proflilelor din lemn, eventual cu dimensiuni ale tijelor si baghetelor folosite, ti-as fi recunoscator. eu tot caut dar...cam greu. trebuie sa i-au legatura cu cei care au proiectat ULF-1 si sa vad ince conditii pun ei la dispozitie planurile lor.

am inceput achizitionatul materialelor si in curand o sa vin cu primele detalii ale planorului.

Aceasta postare a fost editata de kenno: 02 August 2009 - 07:30 PM

0

#10 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 02 August 2009 - 09:25 PM

1- Sorry, nu am detalii constructive.
2- Pentru ULF-1 - cu ceva timp in urma, wabo ( Walther Born ) cauta partener pentru constructie.
3- Aripa ... no comment !
4- Inca o sugestie constructiva (e aluminiu, dar poate iti da vreo idee) :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG

0

#11 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 03 August 2009 - 05:13 PM

multumesc uncris.

pt redbaron care mi-a scris pe privat si, pe langa sfaturile pentru care ii multumesc, ma intreba ceva si despre siguranta: nu vreau sa il copii pe Mike Sandlin care spunea ca in constructia planoarelor lui s-a inspirat din constructia deltaplanelor dar cam asta am facut si eu. in "Deltaplanul, constructie si zbor" de Anton Policec si Ion-Dragos Stinghe, aparuta in 1990 se vorbeste de firele de otel folosite. la deltaplanul prezentat in carte, firele sunt de 6 X 9 fire rasucite intre ele. firele zburatore (pe intrados) au diametrul de intre 2.6 - 3.2 mm iar cele de sustinere a aripii (pe extrados) cca 2.5 mm.
eu vreau sa folosesc fire inferioare de cel putin 3.5 mm diametru; in principiu, vreau sa folosesc fire cu 0.5 mm mai mari decat cele folosite la deltaplan. si asta in conditiile in care, la deltaplan se foloseste doar cate un fir pt fiecare aripa si cate 2 pentru bot si 2 pt coada.
la mine vor fi 4 sau 5 fire numai pe o aripa. adica, impartind aripa in 3, voi avea 2-2-1 (cate 2 fire pe lonjeron). ultimul fir fiind singur pe capatul aripii (probabil pe lonjeronul bordului de atac). cred ca este destul de sigur. pe extrados, voi folosi 3 fire de sustinere legate de turn: 2 la prima treime si unul la a doua treime din aripa.
eclisele folosite la capetele cablurilor, pt deltaplan "sunt de aproximativ 2 mm" (citat). eu voi confectiona eclisele din platbanda de 3mm.
ar mai fi o parasuta cu deschidere rapida, lansata cu mana chiar langa scaun. in unele poze ale planoarelor lui mike sandlin se vede langa scaun parasuta. am "furat" ideea de la el. aveti aici o poza.
cam asta ar fi treaba cu siguranta.

deocamdata stau in ganduri privitor la grosimea baghetelor folosite pt constructia nervurilor. mai groase inseamna mai sigur dar mai greu. mai subtiri... Trebuie sa gasesc o cale de mijloc pana aduc lemnul de la depozit.
apropo de lemn: pentru lonjeroane si partile curbe ale nervurilor si grinzile principale ale fuselajului, voi folosi lemn de frasin calitatea A. pentru interiorul nervurilor si al zabrelei fuselajului (va spuneam ca seamana cu grunau 9, voi folosi lemn de molid (daca gasesc - e cam greu) sau lemn de brad, aceeasi calitate.
tot vis-a-vis de lemn: placaj de tei de 2 mm pt nervuri si unul foarte subtire pt bordul de atac. ma gandesc sa folosesc capete de bord de atac din poliestiren extrudat. pun mai jos o poza; veti intelege mai bine decat v-as explica eu, la ce ma refer.

pt cockpit voi folosi lemn de salcam (sau o alta esenta tare). aici, o sa fac dubluri la grinzile folosite ca sa fac mai intai teste pe ele. vreau sa vad la ce grosime minima am rezistenta pe care o caut tocmai ca sa nu incarc in greutate mai mult decat este necesar.

ca roata de aterizare, am gasit ca rotile de roaba sunt foarte usoare, au balonul mare si, daca vor trece testul de rezistenta la care o sa le supun, vor fi perfecte. (asta daca nu vine cineva cu o ideea mai buna :) )

ramane de hotarat panza pe care o voi folosi, adezivul pentru ea si vopseaua de impregnare. dar toate la timpul lor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HHP_SeatBack.jpg
  • Imagine atasata: BA_cu_poliestiren_extrudat.jpg

Aceasta postare a fost editata de kenno: 03 August 2009 - 05:27 PM

0

#12 Useril este offline   Dragut 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2453
  • Inregistrat: 28-February 05

Postat 03 August 2009 - 08:01 PM

@keno
superb proiectul .... but...
eu a-si merge mai intii pe o varianta la scara (1:3 sau 1:4) RC cu care sa poti testa comportamentul real, tendintele.....
Garantat vei investi in ala mare o groaza de-a timp si de-a parale si mai inainte de toate siguranta ta ar trebui sa primeze.

Stima

ps:
1. si vlaicu a facut intii micromodele
2. "solutiile tehnice" le vezi mult mai usor cind le tii in mina
3. intotdeauna al doilea model e muult mai bine gindit ca primul fiindca vei avea habar cu ce te confrunti dpdv tehnic

Spor inca odata

Aceasta postare a fost editata de Dragut: 03 August 2009 - 08:05 PM

0

#13 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 04 August 2009 - 09:35 AM

Nu vrei sa acoperi bordul de atac cu placaj? chiar si cu nervurile false, panza tot se va deforma la intindere, si scade calitatea profilului acolo unde conteaza cel mai tare.
Pe cantul nervurilor poate nu ar fi rau sa pui niste carbon. 100 de metri de carbon roving (un fel de sfoara neimpletita) costa cam 25 de euro, si ar da o rigiditate suplimentara. Un fel de bonus.
0

#14 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 04 August 2009 - 07:21 PM

multumesc tuturor pentru incurajari.

- sincer nu m-am prea gandit la un model la scara. poate pentru ca sunt prea multe modelele care zboara de la care imprumut ceea ce caut pt planorul meu. a devarat ca se poate ca atunci cand le "imbumb" unele cu altele sa reactioneze diferit. o sa ma gandesc la asta.

- nu am spus inca (asa cum nu am detaliat inca toate lucrurile) dar voi placa bordul de atac cu un placaj foarte subtire sau cu furnir (in cazul in care va intruni proprietatile necesare).
stiu ca la unele nervuri se foloseste o "fasie" de placaj care vine peste bagheta nervurii in forma de T iar panza se lipeste de aceasta. la asa ceva te referi? te rog detaliaza putin ideea cu carbonul. eu nu as vrea sa incarc cu greutate in plus aparatul iar o astfel de sfoara, in momentul impregnarii,prin absorbtie, va castiga in greutate.

Oscilez im privinta unei decizii: am observat ca la majoritatea planoarelor ultrausoare de viteza mica, forma aripii este dreptunghilara (exista si exceptii). totusi, performantele unde aripi dreptunghiulare sunt inferioare uneia trapezoidale sau eliptice dar o aripa trapezoidala presupune torsionare - implicit complexitate in constructie.
ma intreb daca sa optez pentru o aripa dreptunghiulara,mai simpla sau sa merg pe varianta trapezoidala dar sa folosesc numai torsionarea aerodinamica inspre varful aripii, in zona aripioarelor?(torsionarea geometrica presupune o constructie mai dificila). oscilez pentru ca nu vreau sa construiesc o aripa de o anvergura foarte mare dar care sa fie totusi eficienta.
0

#15 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 04 August 2009 - 08:47 PM

Vezi postareakenno, la Aug 3 2009, 06:13 PM, a spus:

....deocamdata stau in ganduri privitor la grosimea baghetelor folosite pt constructia nervurilor. mai groase inseamna mai sigur dar mai greu. mai subtiri... Trebuie sa gasesc o cale de mijloc pana aduc lemnul de la depozit. ..... partile curbe ale nervurilor .... voi folosi lemn de frasin calitatea A. pentru interiorul nervurilor .... voi folosi lemn de molid (daca gasesc - e cam greu) sau lemn de brad, aceeasi calitate.
tot vis-a-vis de lemn: placaj de tei de 2 mm pt nervuri si unul foarte subtire pt bordul de atac. ma gandesc sa folosesc capete de bord de atac din poliestiren extrudat.....

Cred ca ar fi o economie de manopera si greutate (daca nu chiar si de pret) realizarea nervurilor integral din polistiren extrudat. Exista realizari de acest fel si se comporta foarte bine .

PS. - De ce vrei neaparat sa-l construiesti pe formula foot launched ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG

Aceasta postare a fost editata de uncris: 04 August 2009 - 08:49 PM

0

#16 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 04 August 2009 - 09:20 PM

Daca vrei sa construiesti un planor cumpara o documentatie serioasa dupa care s-au construit mai multe planoare si construieste-l altfel nu VEIPUTEA SA IL OMOLOGHEZI IN ROMANIA SAU SA PRIMESTI AUTORIZATIE DE ZBOR.
Dupa cum scrii si intrebi nu stii suficient ca sa proiectezi din punct de vedere aerodinamic ,dpvd al rezistentei si a sigurantei zborului un aparat de zbor asa ca trebuie sa lucrezi dupa o documentatie serioasa fara sa modifici nimic daca vrei sa zbori LEGAL si IN SIGURANTA .
Altfel poti construi un aeromodel da ia grija pe unde il pilotezi sa nu accidentezi pe careva.

Ciao Sorin
0

#17 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 05 August 2009 - 04:45 PM

multumesc uncris. am mai gasit undeva o astfel de constructie. pun o poza mai jos. e o alternativa ce ma pune pe ganduri. vreau sa decolez prin alergare ca sa nu depind de nici un sistem de lansare sau de persoane care sa ma ajute la decolare,sa ma tot lansez de cateva ori iar ei... :) (nu am prea multi "zburatori" pe aici) si nu e corect sa ii tot las in urma, eu urmand sa aterizez in alta parte.

sorin - o "documentatie serioasa" costa cateva mii de euro. pe de alta parte, este posibil sa omologhezi un ultrausor in romania chiar daca este construit "in garaj". exista legislatie pentru asta. astept un format electronic al ordinului ministrului care prevede asta. il voi posta in curand.
e adevarat ca nu stiu sa proiectez din punct de vedere aerodinamic, al rezistentei sau sigurantei, dar tocmai de aceea folosesc ceea ce altii ai proiectat si folosit deja. eu nu pun nimic de la mine. pentru tot ceea ce folosesc eu la planorul meu, exista deja calcule si teste facute de ingineri si profesionisti. tot ce trebuie sa fac eu este sa testez materialele pe care le voi folosi, atunci cand le achizitionez,si in final aparatul. nu vreau sa ma joc cu siguranta mea sau a celor din jurul meu iar primul meu zbor cu planorul meu vreau sa fie...primul dintr-o lunga serie. oricum, multumesc pentru sfat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: woodhopperbuilt1.jpg

Aceasta postare a fost editata de kenno: 05 August 2009 - 04:46 PM

0

#18 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 05 August 2009 - 07:21 PM

revin aici cu o alta poza a aceluiasi ultrausor unde se vede cum spuma profilelor este marginita de sipci de lemn. am vazut in pozele tale ca profilele din spuma au invelis de tabla foarte subtire (cel putin pe bordul de atac). ingenios!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: woodhopperbuilt2.jpg

Aceasta postare a fost editata de kenno: 05 August 2009 - 07:21 PM

0

#19 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 05 August 2009 - 09:33 PM

Vezi postareakenno, la Jul 28 2009, 09:10 PM, a spus:

........Apelez la cei care au mai multa experienta .....

Nu-ti uita afirmatia si nu respinge din start nici o sugestie, chiar facuta pe un ton nitel mai dur.
Sorin Caius este un profesionist in domeniu. In timp ce noi facem doar sute de schite pe hartie, mai mult sau mai putin fezabile, el chiar construieste.
Deocamdata esti inca in faza cand trebuie sa aduni tone de informatii.
Ideea de a achizitiona un plan omologat nu este deloc de neglijat (nici nu este atat de scump).

Pentru ca te vad fan al lemnului, arunca o privire si aici. Poate iti va fi de folos.

Si inca o varianta :

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aaa.jpg
  • Imagine atasata: bbb.jpg

0

#20 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 August 2009 - 10:13 PM

Salve Kenno.

Intru rar pe net din lipsa de timp, altfel saream mai iute pe subiectul tau.

Sa o luam metodic-babeste:
1. decolarea de pe picioare cu un planor ultrausor, nu e chiar floare la ureche. Sunt mai multe kilograme, si suprafetele in cauza care genereaza momente destul de dificil de stapanit. La delta treaba e mult simplificata.
2. zice bine Dragut, o macheta zburatoare ar fi binevenita, in primul rand te face sa gadesti la solutiile constructive, si apoi la comportament, care este diferit din cauza nr. Reynolds.
3. si pe mine ma bate gandul unui Goat, sau kanjia, sau ceva de genul asta. Problema cea mai mare este remorcajul, o sa ai nevoie de un mosor, sau de un motodelta/triax pentru remorcaj. Deci se complica socoteala. Eu as merge pe Goat, cu vo cateva modificari, si construit in echipa.

4 ca si 1: daca solutia decolare de pe picioare era valabila din pct de vedere practic erau mai multe ULF, Arriane CarbonDragon etc. Dar nu e. Poate si pentru ca usurarea necesara duce la o structura mai fragila. Si mai gandeste-te la ratarile in decolare, care se mai intampla... Doar si cu parapanta au mai fost.

big

Aceasta postare a fost editata de Big: 05 August 2009 - 10:16 PM

FROGS CAN FLY!
0

#21 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 05 August 2009 - 11:02 PM

Ziceai ca te-ai apucat de constructia unui planor dar se vede ca acum te gandesti ce profil sa folosesti ce material (lemnul de frasin nu se foloseste la nervuri de aripa ci doar la patina planorului daca are patina) nu te supara dar nu prea esti in tema citeste macar cartea lui Novitchi pe care UN Cris a postat-o pe net si poate o sa ai idei mai clare .
In ce priveste documentatia serioasa costa cateva sute de euro (Ulf,Carbon Dragon,etc.)dar iti asigura succesul in constructie si zbor (daca nu faci modificari si il construiesti dupa specificatii).
Pentru a omloga un aparat nou proiectat de tine va trebui sa prezinti niste calcule la sange de aerodinamica si rezistenta si sa faci niste probe statice pt a vedea cat rezista planorul nici nu est suficient de pregatit nici partea financiara nu este de neglijat pt ca va costa enorm,iar cu birocratia din Romania nu vei pute lupta.
Simiom Campeanu este un pilot grozav,un caracter deosebit dar in ceea ce priveste constructia unui aparat de zbor nu are competenta si nu-ti va putea autoriza proiectul.
Nu te descurajez te ajut sa intelegi cum stau lucrurile daca ma asculti bine daca nu pentru mine este indiferent.
Acum ceva timp am zis ca am o carte ruseasc cu caractere chirilice cu cateva tipuri de planoare mai simple si Un Cris zicea ca are niste basarabeni care ar putea sa o traduca ar fi foarte utila .

Salut Sorin
0

#22 Useril este offline   uncris 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 59
  • Inregistrat: 30-July 08
  • Gender:Male

Postat 06 August 2009 - 11:06 AM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la Aug 6 2009, 12:02 AM, a spus:

.....Acum ceva timp am zis ca am o carte ruseasca cu caractere chirilice cu cateva tipuri de planoare mai simple si Un Cris zicea ca are niste basarabeni care ar putea sa o traduca ar fi foarte utila .

Pai eu inca mai astept sa mi-o trimiti ca sa o dau la traducere.

Chiar si Big zicea, cu aceeasi ocazie : "Am si eu o carte, deja in format digital, depre constructia planoarelor. Ma gandesc sa o punem si pe aia undeva, poate sa fie laolalta"

Unde-i cartea, Big ?

Aceasta postare a fost editata de uncris: 06 August 2009 - 11:08 AM

0

#23 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 07 August 2009 - 05:28 PM

imi cer scuze daca am lasat macar odata impresia unei replici distante fata de unele sfaturi venite de la sorin sau de la altcineva. din pacate tastatul pe ofrum e sec, lipsit de tonalitate si de gesturile care ar completa ceea ce avem de spus si de aici confuzia si interpretarea gresita a ceea ce vrem sa spunem uneori. chiar ascult orice sfat iar daca spun ceva, spun din ceea ce am citit sau am vazut cu ochii mei.
nu vreau nici macar sa par destept in vreun domeniu, daca stiu ca nu sunt. iar aici, eu sunt cel care stie cel mai putine de aceea apelez la voi in ceea ce vreau sa fac (exemplu: lemnul de frasin, eu stiu ca se foloseste chiar si la aripa (lonjeron si "piese curbe" - deci si nervuri). nu am spus-o eu ci am citit-o in "Manualul pilotului planoris" de Dumitru Popovici. mai jos pun poza cu citatul(vreau sa pun tot manualul. cred ca ar prinde bine tuturor). iar in privinta "m-am apucat sa..." ma refeream deocamdata la achizitionarea de materiale si scule pentru prelucrare, iar atunci cand investesc ceva intr-un proiect...pot spune ca m-am apucat de el.
cand am spus ca tot ce folosesc eu la planorul meu a fost deja incercat de altii, am spus-o sincer fara sa fiu ironic. pur si simplu, folosesc un profil care exista deja (aveam de gand sa modific FX_63-137 dar m-am razgandit tocmai pe considerentul ca a fost facut de oameni care stiau ce fac si nu are rosta stric ceva facut bine), o forma la aripa care exista deja samd. e adevarat ca Vlaicu, Vuia si altii au facut mai intai machete, dar ei aveau multe lucruri noi de experimentat, aduceau cu ei multe inventii si inovatii care, asa cum spuneti voi, se vad cel mai bine pe un model la scara.
nu am vrut nici macar sa par ignorant sau ofensator. Doamne fereste! apreciez grija celor care imi amintesc de siguranta si suportul celor care ma sustin. imi cer scuze inca odata si pentru viitor. e doar o problema de interpretare (ton, gesturi...), erori care intr-o discutie fata in fata nu ar exista.


multumesc uncris pentru carte. e o comoara. am descarcat-o si acum o citesc, printre altele amuzandu-ma pe felul de exprimare ce-mi aminteste de perioada cand in biblioteci nu gaseasca decat carti scrise asemanator :)
ca tot veni vorba de carti, am si eu xeroxate, mai demult, cateva pagini din "Zborul planorului" de Iosif Silimon. aduc cu cartea ta doar ca e mai recenta (editia din 1971). din pacate, cum spuneam, nici a mea nu e completa dar are majoritatea lucrurilor importante. o sa le scanez, le arhivez si le pun aici sa le i-a cine doreste sau poate le pui pagina cu pagina la tine pe site.

acum, chiar daca imi va lua mai mult timp, eu nu voi renunta sa construiesc planorul acesta. stiu ca nu e usor; e chiar foarte greu dar imi este drag sa il construiesc cu mainile mele si intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, tot il voi face chiar daca voi zbura cu el o singura data, de 100 de ori sau deloc. spun asta pentru ca am gasit un deltaplan cu motor(nu stiu denumirea corecta - e chiar un deltaplan cu un motor fixat la picioarele pilotului) pe care o sa merg duminica cu Big sa il vedem iar daca imi place il cumpar si aman o vreme constructia planorului. dar numai pentru o vreme :)
cele bune!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: materiale.JPG

Aceasta postare a fost editata de kenno: 07 August 2009 - 05:30 PM

0

#24 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 08 August 2009 - 10:04 AM

Kenno citeste cartea postata de UN Cris pe net Constructia de Planoare de Vladimir Novitchi und spune lucruri concrete din care poti invata sa lucrezi cu adevarat nu teorii fara acoperire, Lemnul folosit la lonjeroane este MOLIDUL(In Romania),PINUL(In Rusia Franta Canada USA),SPRUCE In principal In America de Nord)Frasinul este mult prea greu chiar daca este mai rezistent ca molidul si nu se justifica la constructia de lonjeroane si mai ales nervuri.
Citeste cartea lui Novitchi si vei vedea ca o sa inveti ceva.
Pe mine nu m-ai ofensat am vazut imediat ca esti tanar si fara experienta si am incercat sa-ti dau niste sfaturi daca le primesti sau nu depinde de tine.

Ciao Sorin
0

#25 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 14 August 2009 - 05:40 PM

Ok. time-out deocamdata. mi-am cumparat un deltaplan de scoala si unul motorizat. le-am gasit la un pret bun si daca tot aveam banii, le-am luat. deocamdata pu pauza constructiei planorului meu. totusi, cat de curand o sa reiau lucrul si atunci voi readuce acest topic la zi. deocamdata multumesc tuturor. cele bune si aterizari reusite! pe curand!
0

#26 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 09 April 2010 - 05:16 PM

salutare tuturor! in semn de recunoastinta, postez aici un link catre o alta carte veche despre constructia de avioane. sper sa foloseasca pasionatilor. e in engleza ceea ce e destul de bine, spun eu (putea fi in cine-stie-ce limba si nu gaseam traducere)
are 33.72 MB deci o dureaza ceva pana se descarca dar consider ca merita.

e vorba despre AIRPLANE DESIGN AND CONSTRUCTION by OTTORINO POMILIO.

Aceasta postare a fost editata de kenno: 09 April 2010 - 05:22 PM

0

#27 Useril este offline   Daktariro 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 07-April 09

Postat 30 April 2010 - 07:21 PM

Salut, kenno...

Ma bucur cand vad entuziasm ca al tau... inseamna ca inca nu este totul pierdut. Dar... si este un dar intotdeauna, aici, gandestete ca nu este o jucarie, si de el atarna viata ta. Daca tu crezi ca dupa o decolare ratata la 40 km la ora intr-o dracie din lemn agatat de un cablu tras de masina te vei ridica, iti vei sterge hainele de praf si scuipi cateva fire de iarba dupa care pleci voios te inseli amarnic. Caius stie ce zice, el construieste in lemn. Big la fel e pilot incercat. Fii matur (chiar daca nu esti) si apleaca urechea la ei. In plus nu vei reusi IN VECI sa inmatriculezi chestia aia, cu toate ordinele ministrului lui peste. Daca tu crezi ca un inspector din Romania isi va pune semnatura pe actele unui planor construit acasa iarasi te inseli. Ca sa zbori ilegal nu te sfatuiesc deloc. De ce nu faci tu ca mine, te duci si cauti un IS-29 prin Ungaria (unele arata boboc) ca le gasesti la 3500-5000 de euro, II PASTREZI INMATRICULAREA DE ACOLO, ATENTIE! (nu ca mine care incerc din nou sa il inmatriculez in Ungaria) il aduci aici si zbori cu el pana iti sar capacele... Vei fi un zburator fericit si cu oasele intregi. A, si daca vrei, fa un planor mai mare si zboara-l rc pana il rupi. Poate ca nu ti-am taiat de tot elanul, dar nici nu pot sta deoparte stiind ca poti s-o mierlesti, ce sa-i faci, deformatie profesionala, asa ca nu mi-o lua in nume de rau.

Cu toata stima,
Andrei
0

#28 Useril este offline   kenno 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 09-June 09

Postat 07 May 2010 - 05:26 PM

multumesc pentru sfaturi atat tie cat si lui Caius! ma gandesc la siguranta mea si de aceea tin seama de sfaturile voastre.

acum: in masura in care imi permit eu tot voi construi planorul (eventual motoplanorul). de aceea o sa ma opresc aici cu alte raspunsuri in afara de cele referitoare la constructia aparatului. sunt recunoscator oricui va veni cu sfaturi de natura tehnica.
in sensul asta, cartea lui Novitchi e de capatai. tot respectul pentru autor si pentru uncris ca a postat-o. se pare ca a fost scrisa pentru incepatorii ca mine :blink:
nu urmaresc performante. vreau sa construiesc ceva de mici dimensiuni si care sa zboare la o viteza mica. In siguranta. asta e tot ce vreau sa obtin.

inca odata (si sper ca ultima data) multumesc pentru sfaturile privitoare la siguranta mea! sincer apreciez.

Aceasta postare a fost editata de kenno: 07 May 2010 - 05:32 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro