Modelism - RHC Forum: zbor stabilizat la roll pentru af - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

zbor stabilizat la roll pentru af vreau sa pun un giro pe eleroane

#1 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 03 June 2009 - 02:39 AM

Salut, am urmatoarea idee: sa montez un giroscop pe eleroanele unui easyglider ca sa mentina planul aripilor stabil fata de orizont. (banuisc ca au facut-o multi altii inaintea mea)
Scopul este sa pilotez avionul din deriva ca sa imi ramana orizontal planul aripilor? Asta ma va ajuta la fotografia aeriana sa incadrez mai bine. Ce ziceti, poate functiona? un sfat ceva? Multumesc
0

#2 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1778
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 June 2009 - 09:30 AM

Daca vrei am eu de vanzare un "CoPilot" nou nefolosit. Am facut doar niste teste cu el. Gasesti descrierea amanuntita incepand de la postul nr27 la linkul urmator http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...amp;#entry79380
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17326
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 June 2009 - 09:39 AM

Iti trebuie ce zice Radu, gyro asigura numai la stabilizarea dinamica, de exemplu redresarea dupa o pala de vant, nu asigura orizontalitatea deplina pe timp lung.
renatoa de la aacr.ro
0

#4 Useril este offline   mihaimcg 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 22-January 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 03 June 2009 - 01:31 PM

Nu cred ca o sa poti sa-l pilotezi doar din deriva (ca la Easy Star). Banuiesc ca tu vrei sa gliseze in lateral, dar fara sa-si modifice planul orizontal (ca o barca pe apa), ceea ce este cam greu.
Eventual poti sa activezi gyro-ul doar cand vrei sa faci poza si apoi sa-l dezactivezi.
0

#5 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 03 June 2009 - 02:38 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 3 2009, 10:39 AM, a spus:

Iti trebuie ce zice Radu, gyro asigura numai la stabilizarea dinamica, de exemplu redresarea dupa o pala de vant, nu asigura orizontalitatea deplina pe timp lung.

Pai nici nu vreau timp lung ci doar la perturbatii, vreau doar 10 secunde cat timp incadrez si fac poza sa ramana aripile in plan cu orizontul si pe vanticel. Ideea e sa pot incadra k lumea cu aparatul foto, sa nu iasa fotografia asa:
Fisier atasat  asa_nu.jpg (440.84K)
Number of downloads: 550
ci cu orizontul drept.
0

#6 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1778
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 03 June 2009 - 02:45 PM

Copilotul "preda" comanda pilotului la cea mai mica atingere a telecomenzii. El actioneaza numai cat piotul nu reactioneaza asupra modelului.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#7 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2009 - 02:53 PM

Eu am giro de tip "rate" pe eleroane, ieftin si bun :blink: , face modelul sa fie mult mai sigur pe vreme vantoasa .Cred ca tie ti-ar fi de folos unul cu HH de calitate pe care sa-l controlezi din telecomanda si sa-i maresti gain-ul inainte de poza . Eu nu am incercat asa ceva pentru ca am auzit de drift si s-ar putea ca atunci cand il "conectezi " pentru el sus setat cand erai la sol sa fie la 90grade din cauza driftului . Elicopteristii cu experienta ar putea sa ne ajute in privinta asta .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#8 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 04 June 2009 - 11:06 AM

Vezi postareaAhernar, la Jun 3 2009, 03:53 PM, a spus:

Eu am giro de tip "rate" pe eleroane, ieftin si bun :rolleyes: , face modelul sa fie mult mai sigur pe vreme vantoasa .Cred ca tie ti-ar fi de folos unul cu HH de calitate pe care sa-l controlezi din telecomanda si sa-i maresti gain-ul inainte de poza . Eu nu am incercat asa ceva pentru ca am auzit de drift si s-ar putea ca atunci cand il "conectezi " pentru el sus setat cand erai la sol sa fie la 90grade din cauza driftului . Elicopteristii cu experienta ar putea sa ne ajute in privinta asta .


Si daca zbor cu gyro activat inca de la decolare, e vreo problema? E vorba de EasyGlider-ul cu pusher pe pilon din postul #70 de aici http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...16690&st=60 Oricum am si eu control pe eleroane permanent...sau gresesc?
0

#9 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2385
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 10 June 2009 - 10:37 AM

Vezi postareadramida, la Jun 3 2009, 03:39 AM, a spus:

Salut, am urmatoarea idee: sa montez un giroscop pe eleroanele unui easyglider ca sa mentina planul aripilor stabil fata de orizont. (banuisc ca au facut-o multi altii inaintea mea)
Scopul este sa pilotez avionul din deriva ca sa imi ramana orizontal planul aripilor? Asta ma va ajuta la fotografia aeriana sa incadrez mai bine. Ce ziceti, poate functiona? un sfat ceva? Multumesc


Un giroscop este un aparat reactiv, respectiv reactioneaza si corecteaza o perturbatie. Deci, modelul se va inclina, giro-ul va vedea asta si o va corecta, cit si cum depinde de multi factori. HH-ul nu cred ca functioneaza in plan vertical.
Daca vrei sa stabilizezi modelul, foloseste o aripa cu diedru (ca la silence). La ambele tipuri de aripa (ce pe care o ai si cea cu diedru), cind actionezi deriva, modelul gliseaza si se inclina. Ca sa nu se incline la viraj (glisaj), ar trebui sa folosesti o aripa drepta, ca la acrobate.
0

#10 Useril este offline   blackheart 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 28-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 10 June 2009 - 11:01 PM

Cat timp stick-uri-le nu sunt miscate, gyro-ul ajuta la stabilizarea aeromodelului. Daca simte o inclinatie, acesta compenseaza, miscand servo-ul/uri-le de la eleron(sau la ce il ai pus) pentru a stabiliza avionul. Daca tu ai mana pe stick, acesta nu face nimic. Deci niciodata nu se baga peste tine.

Exista si Gyro HH(Head Holding sau Head Lock). Acestea memoreaza ultima pozitie a avionului dupa ce ai luat mana de pe stick si misca servo-ul pana ajunge la pozitia care a avut-o inainte sa fie miscat de vant.



Uite...ca sa intelegi mai bine.


http://www.youtube.c...h?v=f6gbDex7C3g
0

#11 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1004
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 11 June 2009 - 08:36 AM

Vezi postareavlad1, la Jun 10 2009, 11:37 AM, a spus:

HH-ul nu cred ca functioneaza in plan vertical.

De ce nu ar functiona?
0

#12 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2385
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 June 2009 - 08:52 AM

Vezi postareaave, la Jun 11 2009, 09:36 AM, a spus:

De ce nu ar functiona?


Probabil daca ar putea face asta, nu s-ar mai numi giro ce stabilizator.
0

#13 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1004
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 11 June 2009 - 09:59 AM

Da, el este exact un stabilizator; stabilizeaza axa longitudinala a elicopterului pe o anumita directie. Faptul ca se cheama "giroscop" deoarece se bazeaza pe un giroscop pentru a-si face treaba nu ii schimba rolul de "stabilizator". Este pur si simplu o conventie pentru a se intelege mai repede despre ce e vorba in propozitie. "Giroscop" este dispozitivul (in principiu mecanic, "SMM" = Silicon Micro Machine, niste mici motorase electrice "gravate" in pastila de siliciu) care traduce miscarea de rotatie in semnal electric. Dispozitivul electronic numit de modelisti "giroscop", care inseamna si ceva circuitistica in jurul giropscopului propriu-zis, foloseste acest semnal pentru a aplica o corectie pe elementul corespunzator de comanda.

Ca sa obtii stabilizare in plan vertical (adica in jurul axei transversale a avionului) poti pur si simplu sa montezi giroscopul in plan vertical (rotit spre dreapta sau spre stanga fata de pozitia lui pe un elicopter). Intrebarea e cat te ajuta chestia asta la un avion, pentru ca daca geometria avionului il ajuta sa revina la zbor drept in regim de "comanda zero", giroscopul il va mentine in pozitia in care era cand stick-ul profundorului a fost readus la centru. Cu alte cuvinte, daca aparatul e in picaj la 45 de grade (sau drept in jos, si mai bine :)) si pilotul ia mana de pe stick, giroscopul va tine avionul in ACEA pozitie. Cu alte cuvinte, in aceste conditii giroscopul mai mult te incurca decat sa te ajute, motiv pentru care banuiesc si ca nu e foarte popular in randul pilotilor de aeromodele (altele decat elicopterele).

Aceasta postare a fost editata de ave: 11 June 2009 - 10:00 AM

0

#14 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 11 June 2009 - 11:36 AM

Ce spune Ave este adevarat,dar se intampla numai in HH,in mod normal merge bine.De fapt stabilizarea cea mai buna este in HH,asta implica ocuparea a inca unui canal pentru comutare din normal in HH.Adica decolezi si urci la inaltimea dorita in modul normal,aduci modelul la zbor orizontal si apoi comuti pe HH si faci poze.Treaba este sa nu uiti sa revii,ca dupa asta,mai ales la distante mari de zbor este foarte dificil de controlat modelul.
0

#15 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 16 June 2009 - 12:00 AM

Vezi postareaave, la Jun 11 2009, 10:59 AM, a spus:

...Cu alte cuvinte, daca aparatul e in picaj la 45 de grade (sau drept in jos, si mai bine :D ) si pilotul ia mana de pe stick, giroscopul va tine avionul in ACEA pozitie...

Giroscopul functioneza doar pe axa roll si controleaza doar eleroanele, nu pe pitch asa cum sugerezi prin inclinarea la 45 grade.
pentru intelegerea termenilor click pe gif-urile animate:

miscarile avionului
Fisier atasat  325px_Flight_dynamics_with_text.png (49.44K)
Number of downloads: 403

roll
Fisier atasat  Aileron_roll.gif (365.43K)
Number of downloads: 359

pitch
Fisier atasat  Aptch.gif (359.22K)
Number of downloads: 624

yaw
Fisier atasat  Ayaw.gif (346.02K)
Number of downloads: 1456

Aceasta postare a fost editata de dramida: 16 June 2009 - 12:09 AM

0

#16 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1004
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 16 June 2009 - 07:18 AM

Vezi postareadramida, la Jun 16 2009, 01:00 AM, a spus:

Giroscopul functioneza doar pe axa roll si controleaza doar eleroanele, nu pe pitch asa cum sugerezi prin inclinarea la 45 grade.
pentru intelegerea termenilor click pe gif-urile animate:

Si nu crezi ca depinde si de cum montezi "giroscopul" cu pricina? Poate ca eu vreau sa-l montez altfel decat pilotii de elicoptere. De exemplu pe axa pitch si sa controleze profundorul.
0

#17 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 714
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2009 - 08:44 AM

Perfect de acord cu Ave, si evident ca Gyro isi face treaba in orice pozitie si pe orice axa daca e montat in pozitia corecta. E suficient argumentul ca elicopterele zboara in toate pozitiile (3D) si gyro isi face treaba. Sau se poate lua un elicopter functional (cu motorul oprit, evident) si se poate intoarce in toate pozitiile posibile si se va vedea ca gyro lucreza bine. Solutia la problema ridicata de initiatorul postului cred ca ar fi, cu gyro montat si pus pe HH, sa aduca din stick-uri avionul la orizontala si apoi gyro il va tine pe acea axa si va corecta inclinarile date de vant sau alti factori, cat timp nu se atinge acel stick. Un canal suplimentar ar fi bun ca sa comute gain-ul gyro-ului de la 0 la valoarea dorita, in conditiile in care initializarea gyro se face la sol, la pornire.

Aceasta postare a fost editata de misumat: 16 June 2009 - 08:48 AM

ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#18 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2385
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 June 2009 - 09:20 PM

dramida, tu zbori ceva ? sau numai te gindesti in scris despre cum ar fi daca ai face.....

Exceptind supozitiile noastre despre cum ar fi, poate ar fi util sa observam ca producatorii au o clasa speciala de giro-uri pentru aripa fixa (de ex. GYA 350/351 de la Futaba) or fi stiiind ei de ce.
0

#19 Useril este offline   rad_gaby 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 19-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Botosani

Postat 17 June 2009 - 08:53 AM

@dramida:

As vrea sa inteleg EU ce te face pe TINE sa crezi ca, pe un forum de aeromodelism, nimeni n-ar sti cum zboara un model sau n-ar "intelege termenii". In rest sunt perfect lamurit.

Prabusiri fericite!
0

#20 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

  Postat 14 March 2010 - 11:16 PM

stiu ca a trecut mult timp de la ultimul post, dar ayi chiar vreau sa va spun o patanie interesanta:

Azi am zburat Easy Glider-ul meu modificat pentru fimari, cu motor pe pilon. Am doua giroscoape, unul pe eleroane si unul pe profundor. Azi batea vantul binisor la amiaza, dar am zis ca nu are de ce sa ma sperie si am ridicat zburatoarea pe la 100m.

Avionul era stabil in ciuda vantului lateral in rafale si il conduceam din directie descriind cercuri mari pe cer, uneori ajutand virajul si din eleroane cu o inclinare de 10-15 grade. Mentionez ca giroscoapele erau ambele in Head Hold, si lucrau "din greu", la o trecere pe deasupra mea le-am vazut si auzit cum rontaiau din servo-uri fara ca eu sa dau comenzi.

Avionul zbura la fel de controlabil ca si cum ai desena linii cu creionul pe o hartie, o placere, desi vantul era taricel si in rafale, vedeam cum aripile vibreaza uneori.

La un momendat, pe la 150 m altitudine zburand chiar rectiliniu, orizontal, fara sa dau de comenzi, am ramas cu ochii cat cepele de uimire: Planorul a "aplaudat" , aripila facand un unghi diedru de 90 grade, si imediat a ajuns la urechea mea sunetul eliciei care sfasia aripa ajunsa in apropierea ei.

-Am taiat motorul si am incercat sa controlez nose-dive-ul dar fara rezultate. S-a prabusit drept in jos rotindu-se.
-Impactul a fost devasator:
-Fuselajul rupt in doua locuri, in spatele cabinei si in spatee pilonului
-Lonjeronul de carbon ce trece prin aripi, rupt, arata ca un snop de spice rasfirate. Tija de carbon standard cu care vine EG, era rupta exact de la jumatate. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif
-Ambele eleroane aveau balamaua centrala rupta
-Un servo metalic HS 85 din eleron, cu un dinte rupt
-Mentionez ca am modificat eleroanele standard punandu-le balamale karavan si fibra de carbon pentru rigidizare
-Varful aripii de dupa eleron, rupt.

Imi poate explica cineva cum de s-a rupt carbnoul din aripa la zbor drept? sa fi avut giroscopul care controla eleroanele rolul de amplificator al vibratiilor si sa fi intrat aripa in rezonanta? sau pur si simplu au fost curenti foarte puternici si aripa s-a opus lor si s-a distrus... A mai patit cineva asa ceva?

Ideea e ca nu sunt sigur ca zborul cu giro pe eleroane e asa sigur pentru integritatea structurala a zburatoarei...

Aceasta postare a fost editata de dramida: 14 March 2010 - 11:28 PM

0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17326
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 March 2010 - 08:34 AM

Posibil sa fi fost o rezonanta, care sa fi dus la fisurarea lui.
Ce este sigur pentru mine este ca am terminat de mult cu utilizarea carbonului in lonjeronul principal, si in general oriunde ca element de rezistenta principal, daca apare doar carbon sub forma de fibre longitudinale, adica neimpletit sau necombinat cu alt material.
Crapa cand nu te astepti in situatii unde alte materiale o duceau bine mersi.
Cu teava de aluminiu sunt sigur ca nu ti s-ar fi intamplat acest lucru.
Am scris si aici de asta: http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...st&p=262406
Ce coincidenta, tot de la vant a fost http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif De atunci zbor cu una si aceasi teava de aluminiu, reindreptata de nshpe ori pana acum, costul carboanelor echivalente reindreptarilor mai faceau de un avion.
Imi pare rau de pierdere...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 March 2010 - 08:35 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#22 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 16 March 2010 - 07:51 PM

Sustin opinia lui Renato,

Au am la EG doua tevi de Al bagate una in alta si  nu am probleme......Este ceva mai greu.....dar prea putin....


Bafta
0

#23 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2010 - 08:21 PM

Vezi postareatetea, la Mar 16 2010, 07:51 PM, a spus:

Sustin opinia lui Renato,
Au am la EG doua tevi de Al bagate una in alta si  nu am probleme......Este ceva mai greu.....dar prea putin....
Bafta


Al meu are tija de fibra de sticla . Dar stiind ca este mai greu decat versiunea standard eu i-am adaugat inca de la inceput o a-2-a tija , mai mica , de carbon . Ei bine , tija asta de carbon este la a-2-a incarnare ... + invelita in scotch ca a crapat la centru . Tija principala a scapat de fiecare data , inclusiv din crash-uri - si nu uitati ca aripile mele contin si motoarele + Esc-urile , in zbor asta micsoreaza tensiunea asupra tijei dar la crash o mareste .


Sunt totusi curios ... poate face cineva testul - o teava de carbon vs teava de carbon invelita strans in scotch . Tind sa cred ca scotch-ul face minuni in cazul asta http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

PS - nu cred ca giro-urile au vre-o treaba cu ce ai patit . Mai degraba au intarziat momentul catastrofei .Oboseala materialelor e mai mare cand ai deformari cu amplitudine mare si frecventa scazuta decat daca ai deformari dese cu amplitudine mica .

Aceasta postare a fost editata de Ahernar: 16 March 2010 - 08:27 PM

HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17326
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 March 2010 - 09:46 PM

@Ahernar: Tija mai mica este pe interiorul sau exteriorul cele de fibra ?

@dramida: apropo, chiar asa... EG-ul standard eu stiu ca vine cu tija de fibra de sticla, care fiind tesuta si infasurata in diagonala / spirala, nici vorba sa crape ca fibrele de carbon asezate in lung. De ce aveai tu carbon la al tau ?
renatoa de la aacr.ro
0

#25 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2010 - 10:01 PM

Vezi postarearenatoa, la Mar 16 2010, 09:46 PM, a spus:

@Ahernar: Tija mai mica este pe interiorul sau exteriorul cele de fibra ?


E independenta , la vre-o 4 cm in spate .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#26 Useril este offline   dramida 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 599
  • Inregistrat: 05-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, zona Titan
  • Interests:filmari si fotografie aeriana, fpv

Postat 17 March 2010 - 01:08 AM

Vezi postarearenatoa, la Mar 16 2010, 09:46 PM, a spus:

@dramida: apropo, chiar asa... EG-ul standard eu stiu ca vine cu tija de fibra de sticla, care fiind tesuta si infasurata in diagonala / spirala, nici vorba sa crape ca fibrele de carbon asezate in lung. De ce aveai tu carbon la al tau ?


L-am cumparat second hand de la un tip Viorel, de la mine din cartier, coincidenta...a fost prima mea zburatoare....legatura sentimentala...l-am luat artf la 400 ron negociat de la 600 ron.
A venit cu tija de carbon de 1m lungime si 1 cm diametru, goala in interior, cu pereti grosi de aprox 1 mm.
Azi am terminat reparatiile la zbratoare...am bagat 10-15 de ml de adeziv poliuretanic la sticluta galbena in el.
Ma gandeam sa-mi iau de la "pasarea renascuta" o tija de carbon identica ca dimensiuni, dar plina pe interior.

Aceasta postare a fost editata de dramida: 17 March 2010 - 01:17 AM

0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17326
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 07:53 AM

Vezi postareadramida, la Mar 17 2010, 01:08 AM, a spus:

...Ma gandeam sa-mi iau de la "pasarea renascuta" o tija de carbon identica ca dimensiuni, dar plina pe interior.


Degeaba, nici rezistenta in exces nu e buna, se va rupe aripa in acest caz.
Trebuie sa cauti ori o flexibilitate mult mai buna ca a carbonului, cum ar fi de fibra de sticla, ori o maleabilitate cum ar fi a aluminiului.
E 9 lei o teava de luminiu la orice hyper de profil.
Sau, alta varianta, fa-ti propriu-ul "compozit" dupa cum urmeaza: teava de carbon cum ai avut, 10*8, in interiorul careia introduci o bagheta rotunda de balsa fi de 8mm, de la pasarea. Asta o va impiedica sa se ovalizeze la flexare, si de aici sa apara primele fisuri care apoi se propaga. Apoi, pe exterior, o spirala de scotch cu fibra, in acelasi scop, impiedicarea crapaturilor in rasina care leaga fibrele intre ele.
renatoa de la aacr.ro
0

#28 Useril este offline   pistolaSHNIKOV 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 220
  • Inregistrat: 09-March 07
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 01:51 PM

Vezi postarearenatoa, la Mar 17 2010, 07:53 AM, a spus:

Apoi, pe exterior, o spirala de scotch cu fibra, in acelasi scop, impiedicarea crapaturilor in rasina care leaga fibrele intre ele.


Spirala de scoci cu fibra nu ingroasa prea tare ? Oare mai intra teava in aripi in urma operatiunii ?
"Misiunea mea este sa imi omor timpul, a lui - sa ma omoare pe mine. Ne intelegem bine, ca intre asasini."
Emil Cioran

0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17326
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 March 2010 - 04:10 PM

Al meu are 0.2mm grosime, daca faci spirala intr-un singur strat... oricum spuma aia este deja largita dupa cateva zboruri.
renatoa de la aacr.ro
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro