Modelism - RHC Forum: Yachtul regal Nahlin - Libertatea - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Yachtul regal Nahlin - Libertatea "Nahlin", fost "Libertatea", fost "Luceafarul"

#1 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 15 May 2009 - 03:22 PM

Dupa cum spuneam intr-un alt post rog toata lumea sa posteze aici tot ce are, tine...si vrea sa faca pubic despre aceasta nava

BAFTAAAAAA...


PS..."sau poate trebuia sa-l fac la sectiunea de nave civile"... :) :D

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 15 May 2009 - 03:24 PM

0

#2 Useril este offline   Victorian 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 07-October 07

Postat 15 May 2009 - 04:32 PM

Salutare Frigate!


Da, ai dreptate, acela este "Nahlin", fost "Libertatea", fost "Luceafarul" fost.... "Nahlin".

Fotografia ta reprezinta un model de exceptie realizat de modelistul Marius Chescu din Sibiu.
Vezi si: http://www.modelship...c/mc-index.html


Iata o vedere laterala: http://666kb.com/i/b8y92y5f7ix9kmuu0.jpg
Si o imagine de epoca: http://666kb.com/i/b8y93o2zg4nemi654.jpg


Vorbim despre o nava construita intre 1929-1930 de firma G.L. Watson & Co, Glasgow, sub numele de Steam Yacht "Nahlin" (se pare ca "Nahlin" era numele unui sef de trib indian, motiv pentru care nava avea o figura de prova cu imaginea unui indian -indienii din America, nu cei din India!)


Nava avea urmatoarele dimensiuni:

(conform http://www.glwatson.com/nahlin.htm)
Length on Deck: 296 ft / 90.2 m
Length at Water Line: 250 ft / 76.2 m
Beam: 36.2 ft / 12.0 m
Draft: 14.75 ft / 4.5 m
Max Speed: Approx 18 knots

(conform http://www.cimec.ro/...nahlin_eng.htm)
Total length - 89.3 m
Width - 10.98 m
Ship's maximum draught - 4.42 m
Tonnage in sweet water - 1574 tones
Speed - 17.4 nodes
Engine power - 2×200 HP (doua turbine cu aburi Brown-Curtiss cu simpla reductie)
Maximum displacement - 2017 tones
Total number of persons on board - 351


Nava a fost comandata de Lady Yule, care dorea un yacht cu care sa vizitze toata partile globului pe care si le dorea.
Dupa cateva calatorii in jurul globului, Lady Yule s-a cam plictisit de navigatie si a facut nava accesibila cui dorea s-o inchirieze sau poate chiar s-o vanda. In vara anului 1936 cel care a inchiriat-o a fost regele Edward al VIII-lea al Marii Britanii, pentru o calatorie prin Adriatica si la Istambul. Prezenta doamnei Wallis Simpson la bord a atras atentia ziaristilor, iar povestea de dragoste regala a tinut multa vreme prima pagina a ziarelor provocand o criza dinastica ce s-a terminat cu abdicarea regelui.

Aceasta poveste i-a atras atentia regelui Carol al II-lea al Romaniei, care avea si el o poveste de dragoste de plimbat pe mari si oceane. Acesta a aranjat in asa fel incat Guvernul Roman i-a"oferit" cadou yachtul respectiv in anul 1937, cu numele schimbat in "Luceafarul". Oricum, regele Carol al II-lea n-a prea avut timp sa se plimbe cu aceasta nava. Totusi, a fost "teatrul" unei serii de intalniri diplomatice, printre care cea mai importanta a fost cea din the 18 Octombrie 1938 cand pe nava care era ancorata in Galati, a avut loc o intalnire intre regele Carol al II-lea al Romania, colonelul Beck, Ministrul Afacerilor Externe al Poloniei si Ministrul Afacerilor Externe al Romaniei, domnul Petrescu Comnen. S-a discutat despre criza politica si situatia Europei dupa puci-ul de la Muenchen.

La doi ani dupa asta, odata cu "Dictatul" de la Viena (30 august 1940) , care rapea Romaniei in acelasi timp parte a Transilvaniei si Basarabia, regele Carol al II-lea abdica din nou si a pleca in exil, iar yachtul a ramas pe Dunare si a fost mutat cand la Galati, cand la Tulcea, cand la Sulina, chestie care in mod ironic a contribuit la salvarea navei, fiindca in felul acesta n-a fost rechizitionat pentru efortul de razboi si a ramas o nava "civila".

Dupa razboi, cu numele schimbat inca o data in "Libertatea" a fost folosit o perioada drept nava-scoala pana la intoarcerea lui "Mircea" din Uniunea Sovietica. Pe urma varsta si lipsa de intretinere si-au spus cuvantul, nava a fost de-clasificata, n-a mai putut fi folosita pentru croaziere pe mare larga si in cele din urma a ajuns restaurant-plutitor la Galati, unde l-am intalnit ruginind linistit si in 1970, si in 1982 cand am vizitat din nou orasul de pe malul Dunarii.

Nava, in continuare restaurant ruginit si sub numele "Libertatea" a fost clasificata de Ministerul Culturii in categoria "tezaur" prin ordinul numarul 3041 din 14 Iulie 1998, dar asta n-a impiedicat firma care si-o "trasese" in proprietate s-o vanda unui trust format cu scopul de a-l restaura si valorifica prin vanzare unui potential interesat. Din pacate, desi este cel mai vechi yacht cu corp de otel inca in stare de functionare, interesatii nu s-au prea inghesuit asa ca, dupa stiinta mea si in momentul de fata inca rugineste linistit intr-un port din Anglia. Macar exista si nava in conditii destul de bune, si planurile, care actualmente sunt pastrate la Arhiva Universitatii din Glasgow. Asta, spre deosebire de alte planuri de nave romanesti; pentru cine si-a pus intrebarea, m-am interesat de mai multa vreme de asta, arhivele firmei "Thames Iron Works and Shipbuilding.Co" au ars in timpul celui de-al doilea razboi mondial si s-a ales praful si scrumul de ele... Este firma care l-a construit atat pe "Mircea" I cat si pe "Alexandru cel Bun" "Opanez" Rahova" "Smardan" si cele opt vedete de siguranta.

Nici cu "Elisabeta" n-am avut mai mult succes, exista o serie de documente din arhivele santierului Elswick care se pastreaza in doua locatii din Marea Britanie, dar planurile navei noastre nu se afla printre ele.



Cum spuneam, ne descurcam cu ce avem...
0

#3 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 15 May 2009 - 11:07 PM

Teoria, ca teoria dar cine se incumeta sa faca un model????
Poate fi si retorica....
frigate 264
0

#4 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 16 May 2009 - 09:29 AM

Pai deocamdata domnului Marius Chescu, i-a iesit foarte bine constructia modelului...

Oricum pana la urma rostul unui topic aici nu e neaparat construirea unui anume vas...daca noi cei de aici incepem un topic nou, unde dezbatem anumite tipuri de nave, sau unele vapoare in particular...aia nu inseamna ca neaparat cineva vrea sa le si construiasca.

Dar cum discutiile raman, poate intra cineva si pe aceste topicuri si vrea sa incerce si o constructie...atunci putem spune ca topicul si-a atins scopul.

Nu e Nahlin, dar e ruda primara cu el...HMS ALACRITY, oricum o sa urmeze si poze cu Nahlin...aveam pe undeva o poza superba cu indianul din prova... http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_17.gif

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: HMS_ALACRITY_CHINA_STA_1919....jpg

Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne: 16 May 2009 - 09:33 AM

0

#5 Useril este offline   dor33 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 28-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2009 - 07:10 PM

Superb model. Daca n-as fi lucrat la "Transilvania" si "Vega" m-as fi 'bagat' cu placere....
0

#6 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 18 May 2009 - 05:40 PM

Vezi postareador33, la May 17 2009, 07:10 PM, a spus:

Superb model. Daca n-as fi lucrat la "Transilvania" si "Vega" m-as fi 'bagat' cu placere....



Niciodata nu-i tarziu.Pana termini ce ai in lucru vei avea pe topic si materialul.
frigate 264
0

#7 Useril este offline   dor33 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 92
  • Inregistrat: 28-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 May 2009 - 09:49 PM

Vezi postareafrigate 264, la May 18 2009, 06:40 PM, a spus:

Niciodata nu-i tarziu.Pana termini ce ai in lucru vei avea pe topic si materialul.




Ar fi interesant. Obisnuiesc sa execut un anumit lucru in minte, sa vad modalitatea cea mai buna, problemele intampinate si dupa ce finalizez sa trec la executia propriu zisa. Am sa continui sa urmarec cu interes topicul...
0

#8 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 29 May 2009 - 09:50 AM

o alta descriere interesanta a yacht-ului am gasit-o aici...
http://www.cimec.ro/...ahlin/vapor.htm

dar pozele din variant aenglezeasca sunt mai elocvente
http://www.cimec.ro/.../nahlin_eng.htm
0

#9 Useril este offline   Munteanu Cristian 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 08-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti Militari & Macin Tulcea

Postat 13 July 2009 - 02:30 AM

Pagina facuta de mine la http://www.marinarii.ro/nave.php?id=9

Albume foto http://www.marinarii.ro/marinarii-ro-vizua...fotografia-2987

Daca aveti si alte fotografii le pot adauga in pagina respectiva .
0

#10 Useril este offline   Skyspy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1501
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 July 2009 - 05:21 PM

Cineva zicea ca ar putea fi Nahlin si ca poza e facuta in Noua Zeelanda.Voi ce parere aveti?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nahlin_2002.jpg

A dracului dom-le cum se extinde si poluarea asta.
Deunazi desfac o conserva de sardine inauntru plin de ulei si pesti morti.
0

#11 Useril este offline   claudiu_ne 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 616
  • Inregistrat: 03-July 07

Postat 19 July 2009 - 09:43 PM

Vezi postareaSkyspy, la Jul 14 2009, 06:21 PM, a spus:

Cineva zicea ca ar putea fi Nahlin si ca poza e facuta in Noua Zeelanda.Voi ce parere aveti?



Tot ce e posibil ca acea nava sa fie "Nahlin"...de la momentul constructie si pana la cumpararea navei de catre Carol a 2-lea...sigur nava a avut multe voiaje.
0

#12 Useril este offline   Adamkor 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 23-November 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati

Postat 14 March 2015 - 09:39 AM

Salutare,
Dupa o lunga pauza de la realizarea SIB-ului, m-am hotarat sa trec la un nou proiect, yahtul Nahlin si vad cu bucurie ca v-a "facut cu ochiul" si voua. Are cineva planurile lui? Eu am tot adunat imagini cu el, chiar si filmuletele aparute dar in afara de o schita neclara a puntiilor nu am gasit.
0

#13 Useril este offline   soarece 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2860
  • Inregistrat: 03-January 13
  • Gender:Male

Postat 14 March 2015 - 06:30 PM

Vasul ala a stat ani de zile pe faleza Galatiului,a fost restaurant-bar,de vreo cativa ani a fost luata si dusa prin Anglia cica pentru renovare dar a disparut complet,nu s-a mai intors....
In poza 1 si 2 o luau spre renovari si in poza 3 se vede ca e vas de lux din nou si navigheaza pe apele din lume !
Pacat ca a plecat asa ceva din patrimoniul tarii dar si asa nimeni nu o aprecia aici,ajungea paragina de tot,mai bine ca e "vie" din nou si functionabila,noi nu am fost in stare s-o pretuim.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 421296_608332769185549_1881579533_n.jpg
  • Imagine atasata: Vasul Libertatea Galati - Nahlin.jpg

Aceasta postare a fost editata de soarece: 14 March 2015 - 06:33 PM

Ma-ncalt cu tenesii pe dos,am un tricou nike patat de gaura,in cap palarie de paie si pe ochi rayban replica iar pe cheia de la logan scrie renault!
citat : "nu te pune cu prostul...te va trage la nivelul lui si te va bate cu experienta !"
alta culeasa din popor :
"I: De ce-si linge cainele plwa?
R: Pen`ca poate."
0

#14 Useril este offline   victordegalati 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-May 04
  • Gender:Male
  • Interests:shipmodels

Postat 14 March 2015 - 08:33 PM

Vezi postareaAdamkor, la 14 March 2015 - 09:39 AM, a spus:

Salutare,
Dupa o lunga pauza de la realizarea SIB-ului, m-am hotarat sa trec la un nou proiect, yahtul Nahlin si vad cu bucurie ca v-a "facut cu ochiul" si voua. Are cineva planurile lui? Eu am tot adunat imagini cu el, chiar si filmuletele aparute dar in afara de o schita neclara a puntiilor nu am gasit.


ca o simpla curiozitate,search pe gugle libertatea navomodelism GALATI
http://www.cartula.r...achete-statice/
http://www.viata-lib...venit-la-galati
http://www.rovislide.../tag/navomodele
si e facut de un galatean si a participat cu el la campionatul national de anul trecut care s-a tinut la Galati
e greu tare de cautat,Galatiul are o echipa puternica de navomodelism,oameni deschisi care pot oferi tot ajutorul
0

#15 Useril este offline   victordegalati 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-May 04
  • Gender:Male
  • Interests:shipmodels

Postat 14 March 2015 - 08:38 PM

Vezi postareasoarece, la 14 March 2015 - 06:30 PM, a spus:

Vasul ala a stat ani de zile pe faleza Galatiului,a fost restaurant-bar,de vreo cativa ani a fost luata si dusa prin Anglia cica pentru renovare dar a disparut complet,nu s-a mai intors....
In poza 1 si 2 o luau spre renovari si in poza 3 se vede ca e vas de lux din nou si navigheaza pe apele din lume !
Pacat ca a plecat asa ceva din patrimoniul tarii dar si asa nimeni nu o aprecia aici,ajungea paragina de tot,mai bine ca e "vie" din nou si functionabila,noi nu am fost in stare s-o pretuim.


din cite mai tin eu minte dupa restaurare era cotat ca al doilea yacht de epoca din lume
http://www.charterwo...news/tag/nahlin



si un articol din presa la vremea disparitiei http://www.viata-libera.ro/reportaj/33863-viata-libera-galati-istoria-vanduta-ca-fier-vechi-nava-libertatea-tezaurul-pierdut-al-galatiului


Aceasta postare a fost editata de victordegalati: 14 March 2015 - 08:42 PM

0

#16 Useril este offline   victordegalati 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 562
  • Inregistrat: 15-May 04
  • Gender:Male
  • Interests:shipmodels

Postat 14 March 2015 - 08:44 PM

http://www.viata-lib...t-al-galatiului
0

#17 Useril este offline   frigate 264 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 26-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Eivissa, Illes Balears

Postat 25 March 2015 - 08:15 PM

Ca din punct de vedere etic ,moral sau istoric vanzarea nu este cea mai buna optiune, am multe dubii in ce priveste soarta ce l-ar fi asteptat. Dubii ca cineva ar fi aprobat sau ar fi dispus cineva sa cheltuiasaca milioanele necesare chiar si pentru al transforma in muzeu.Cel putin cum sustine si soarece nava a revenit la splendoarea ei de altatdata.

Aceasta postare a fost editata de frigate 264: 25 March 2015 - 08:15 PM

frigate 264
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro