Modelism - RHC Forum: La trei Drumuri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

La trei Drumuri Generalitati-reguli de zbor,etc

#31 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 31 March 2009 - 12:16 PM

Luati in calcul si eventuale defectiuni - am expus cazul lui Gicosu cu Extra de 7 Kg.!
al caz - Kitila - slabit tija de acceleratie in cuplajul de pe servo la un acrobat termic mare
si ramas accelerat la maxim.
Pilotul insa avansat a mers cu el in cercuri pana a terminat combustibil si aterizat in dead-stick.
Tineti cont de orice inainte de a fi prea tarziu si de a avea regrete ulterior.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#32 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 31 March 2009 - 12:24 PM

Oameni buni, eu am facut doar o notificare.
Imi pare sincer rau ca acum stam sa analizam drobul de sare...

In orice caz, la 3 drumuri se va zbura ...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#33 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 31 March 2009 - 12:37 PM

Vezi postareaMADA, la Mar 31 2009, 12:56 PM, a spus:

E adevarat ca am facut-o praf insa dintr-o imbecilitatea maxima, respectiv aceea de a o intoarce fix cu coada in vant dup ce am scos-o din angajare, ceea ce i-a fost fatal.



Mai degraba ti-a intrat ceva la parghile de control ,in timpul decolari ..sau pur si simplu te-ai pierdut!
ADOR VITEZA!!!
0

#34 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 31 March 2009 - 01:06 PM

Analizeaza:




http://www.dailymotion.com/user/turok10/vi...8u0bq_mada_tech
ADOR VITEZA!!!
0

#35 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 31 March 2009 - 01:08 PM

Nu Turok nu m-am pierdut pentru ca daca ma pierdeam nu o mai scoteam din limita de viteza in care intrase. N-a intrat nimic la nici o parghie si nici nu avea cum.
Prostia mare a fost ca am virat dreapta cautand sa ies din zona pistei si am pus-o fix cu coada in vant de aceea nici nu am mai reusit sa o ridic. Vantul de coada a departat-o de pista si in final a izbit-o de sol.

Later edit: da e clar, m-am pierdut.

Aceasta postare a fost editata de MADA: 31 March 2009 - 01:15 PM

0

#36 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 31 March 2009 - 01:11 PM

Vezi postareaMADA, la Mar 31 2009, 12:56 PM, a spus:

Nu cred in ideea asta cu lista (adica nu cred ca se va respecta) insa pana la urma normal ca se va face asa cum hotaraste majoritatea. Mai bine zis nu cred ca ar trebui limitat zborul la doar 2 modele termice.
Ca sa nu mai spun ca si un electric acrobat, la 1.2 - 1.5m, poate sa faca aceleasi figuri in aer.

Perfect adevarat, eu ma refeream la doua - pentru cine vrea, poftim, trei - "avioane mari" in aer. Adica aparate rapide, care manevreaza local (in apropierea imediata a pistei). Propunere: cine e de acord sa zboare in mai mult de 2 (avioane simultane in aer), sa anunte si amatorii pot face asta. Dar de exemplu nu mi se pare corect ca daca sunt doi in aer si cel putin unul doreste sa zboare "in maxim doi", ca sa zic asa, sa vina un al treilea si sa decoleze "ca lui ii e ok". Sa numim asta un fel de "politete la locul de zbor". Ce parere aveti?

Citeaza

E adevarat ca am facut-o praf insa dintr-o imbecilitatea maxima, respectiv aceea de a o intoarce fix cu coada in vant dup ce am scos-o din angajare, ceea ce i-a fost fatal.

Nu te consider DELOC imbecil pentru manevra aia: nu aveai alta sansa de manevra, pentru ca in directia opusa erau masinile, deci chiar ai facut tot ce puteai sa-l salvezi. Imi pare rau pentru pierdere... :rolleyes:

Citeaza

Despre drumul ala de care zici chiar nu stiam, pentru ca am venit pentru prima data acolo. Daca e sa il luam in considerare ca atare, pana la urma inseamna ca zona nici nu este potrivita pentru termice.

Da, am observat niste masini (inclusiv aia cu masuratul, dupa care a mai trecut cel putin o dacie alba). Si la starea ta cand ai venit sa recuperezi ramasitele pamantesti ale Katanei, nici eu n-as fi observat drumul acolo...
Potrivirea sau nu pentru termice este relativ discutabila. Daca vor incepe sa construiasca case aia dinspre sud, e chiar nasol - atunci clar va trebui sa renuntam. Altfel locsorul e destul de ok.

@TUROK: NU s-a pierdut, aia clar, pentru ca daca se pierdea nu scotea avionul ala din cutitul pe dreapta in care l-a pus vantul IMEDIAT ce s-a desprins de sol. Eu l-as fi facut muci ACOLO pe loc. Mada e pilot bun, cu foarte mult sange rece. Din pacate contextul (combinatia de conditii) a fost naspa, sau mai rau chiar :(

Later edit: Mada, aparent am postat amandoi in exact acelasi timp :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de ave: 31 March 2009 - 01:13 PM

Ave
0

#37 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 31 March 2009 - 02:54 PM

Nu, clar Mada nu s-a pierdut ! Parerea mea este ca prima cauza este faptul ca nu a
rulat suficient pe pista ca sa ia viteza .
Are la un moment dat din cauza denivelarilor o abatere de la traiectorie ( vireaza pe pista usor dreapta )
si tocmai inainte de a trage de profundor cu 2-3 secunde mai ia un bolovan la roata si sare usor de
aripa suicient cat sa il incetineasca si sa decoleze deja aproape in limita, cu coada in vand etc, etc.

Si iar element fundamental este urcarea lui pe verticala , daca se reusea impingerea de profundor sa intre usor in picaj
si tinut paralel cu solul si turat motorul scapa. ... dar la fotbal si avioane se pricepe toata lumea de pe margine.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#38 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 March 2009 - 04:33 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 31 2009, 01:16 PM, a spus:

Luati in calcul si eventuale defectiuni - am expus cazul lui Gicosu cu Extra de 7 Kg.!
al caz - Kitila - slabit tija de acceleratie in cuplajul de pe servo la un acrobat termic mare
si ramas accelerat la maxim.
Pilotul insa avansat a mers cu el in cercuri pana a terminat combustibil si aterizat in dead-stick.
Tineti cont de orice inainte de a fi prea tarziu si de a avea regrete ulterior.



ce?! asa o zis ca s-o intamplat?! Apai sa ma scuzi dar e o porcarie... orice motor (bun) de la o anumita cilindrie in sus are arc pe acceleratie sa revina la zero daca linkul intre el si servo e pierdut...

Cat despre crashul lui Mada - nimeni nu a observat ce prost a mers motorul? Acolo n-a avut tractiune de aia a ramas in limita de viteza, daca motorul tragea cat putea el i se rupea ca se intorcea cu vantul in spate...

Alta regula ce incepatorii trebuie s-o aplice:
- tureaza motorul la maxim 1-2 secunde inainte de decolare, in special motoarele pe metanol care vor merge foarte gras daca stau mult la relanti, si pana isi revin pierzi secunde pretioase (vezi decolarea in limita de viteza a lui Mada...)

Aceasta postare a fost editata de Calin: 31 March 2009 - 04:39 PM



0

#39 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 31 March 2009 - 06:54 PM

[quote name='Calin' date='Mar 31 2009, 05:33 PM' post='289132']
ce?! asa o zis ca s-o intamplat?! Apai sa ma scuzi dar e o porcarie... orice motor (bun) de la o anumita cilindrie in sus are arc pe acceleratie sa revina la zero daca linkul intre el si servo e pierdut...

Calin am in fata un OS 61 FX si un OS 91 FC si nu au arc - unde deschizi carburatorul acolo ramane..
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#40 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 March 2009 - 07:16 PM

alea sunt motoare relativ mici, ma refeream la peste 20cc si benzinare in mod deosebit. Gicosul avea un benzinar de 40cc pe acel avion daca bine imi aduc aminte. Este o practica foarte gresita sa scoti arcul de la acceleratie la avioane de marimi medii/mari.


0

#41 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 31 March 2009 - 09:12 PM

Vezi postareaCalin, la Mar 31 2009, 08:16 PM, a spus:

alea sunt motoare relativ mici, ma refeream la peste 20cc si benzinare in mod deosebit. Gicosul avea un benzinar de 40cc pe acel avion daca bine imi aduc aminte. Este o practica foarte gresita sa scoti arcul de la acceleratie la avioane de marimi medii/mari.

E o practica gresita sa nu-l scoti. Nu detot, doar desprins de pe parghie.
www.redsky.ro
0

#42 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 March 2009 - 09:54 PM

eu prefer sa pun servo mai puternic pe acceleratie care sa nu fie influentat de vibratiile si rezistenta intampinata de arc. In plus ai si viteza de reactie mai rapida in spritz-uri :) De exemplu pe yak am 5985 all around, inclusiv acceleratie.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 31 March 2009 - 09:59 PM



0

#43 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2009 - 10:00 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Mar 31 2009, 07:54 PM, a spus:

Calin am in fata un OS 61 FX si un OS 91 FC si nu au arc - unde deschizi carburatorul acolo ramane..


eu am un 61fx. nu stiu daca are arc sau nu, dar fara tija de comanda pe acceleretie revine usor usor la pozitia inchis. si teoretic atunci cand trage aer pe acolo, ar trebui sa se inchida un pic mai repede.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#44 Useril este offline   TOMY 

  • ex Nimsoc
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 924
  • Inregistrat: 17-May 07

Postat 01 April 2009 - 09:46 PM

Vezi postareaCalin, la Mar 31 2009, 05:33 PM, a spus:

ce?! asa o zis ca s-o intamplat?! Apai sa ma scuzi dar e o porcarie... orice motor (bun) de la o anumita cilindrie in sus are arc pe acceleratie sa revina la zero daca linkul intre el si servo e pierdut...

Cat despre crashul lui Mada - nimeni nu a observat ce prost a mers motorul? Acolo n-a avut tractiune de aia a ramas in limita de viteza, daca motorul tragea cat putea el i se rupea ca se intorcea cu vantul in spate...


Calin, cazul de care pomeneste Real Design a fost al meu. Cu motorul turat la maxim. Aveam un Magnum de 15cc si s-a desurubat parghia care antreneaza axul acceleratiei. Nu cuplajul de la servo. Pe moment atunci la cald am crezut c-a sarit servo. Abia cand l-am adus jos am constatat ca servo era pe pozitie si tijele in regula, numai ca nu mai actionau asupra axului acceleratiei. Si nu avea arc(ca n-avea el constructiv). A ramas in pozitia in care a crapat. Din nefericire a fost pe maxim.

Despre problema cu crash-ul lui Mada, sunt mai mult decat de acord. Crash-ul s-a datorat lipsei de putere a motorului. Era in limita datorita lipsei de tractiune. Mada putea sa-l intoarca si cu fata la vant, ca dupa unghiul cu care l-a urcat (si se vede ca motorul nu facea fata in urcarea aia), tot nu facea nimic atata timp cat motorul nu-l ajuta.
0

#45 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 02 April 2009 - 07:07 AM

A ! da de tine era vorba ! Cu modelele foarte bine facute si de care am intrebat eu ce marca sunt , nestiind ca
erau creatie proprie ! Scuze , am explicat eu gresit , ideea era ca se poate intampla si ca nu este bine sa fii aproape
de sosea mai ales cand esti si incepator. Tu te-ai descurcat super.

Fara sa doresc sa il supar pe Mada , avionul lui l-a zburat la un moment dat
cel de la care l-a luat si care a fost putin nemultumit de elice ( avea cred un 12,25x3,75 )
elice care daca nu merge motorul la turatia maxima bine nu asigura tractiunea necesara.

Eu am patit asa pe Katana CmPro , la care am pus aceeasi elice si la decolare imediat dupa
ce s-a ridicat si a intrat pe panta am redus doar putin de tot acceleratia. Norocul meu ca au inceput sa
strige toti cei de fata " Baga motor, baga motor ! " si asa l-am scapat. Insa tot zborul a fost cam cu
turatie de peste 85% - cum reduceam putin cum pierdea altitudine - accelaratia ridicata a dus la
arderea bujiei si la ruperea trenului in incercarea de aterizare.

Cu o astfel de elice daca stii te ajuta la 3D.
Pe YouTube este o Katana ca a lui Mada si cu acelasi motor ( OS 55 )
dar cu elice 14,5X4W ( sau 14X4 W ).

Mare socoteala si cu eliciile astea. Am pus pe O.S. 46 un 12x6 ca era trecuta in manual - jale - nu sare de 5-6.000 de ture.
( cu 10x6 sare de 14.000 ture dar nu urca pe verticala Katana aia de care am zis de la CmPro.)

Scuze de OffTopic poate.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 02 April 2009 - 07:19 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#46 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 April 2009 - 07:25 AM

Am pus si eu la un moment dat 12,25 x 3,75 pe Calmato, motor de 6,55 cc (.40) si 2,3 kg avionul; elicea tragea relativ ok, dar in nici un caz nu se compara cu un 11x5 - dupa mine aia a fost elicea PERFECTA pentru acel avion.

Mada: stii ce mi se pare ciudat la accidentul tau? Faptul ca avionul NU s-a oprit din viraj in momentul in care l-ai intors cu botul in vant. E cumva posibil sa fi "uitat" sa aduci stickul de directie pe centru? :lol:

REAL DESIGN (si altii care folosesc formele astea): conform Dictionarului Ortografic, Ortoepic si Morfologic (faimosul DOOM) , exista cateva substantive (printre care se numara "elice" - nu ELICIE, cine-o fi scos cuvantul asta... - si "matrice") a caror forma ramane neschimbata la plural. Rezultat:

elíce s. f., art. elícea, g.-d. art. elícei; pl. elíce, art. elícele
matríce (mat., log.) s. f. (sil. -tri-), art. matrícea, g.-d. art. matrícei; pl. matríce

Aceasta postare a fost editata de ave: 02 April 2009 - 07:26 AM

Ave
0

#47 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 02 April 2009 - 08:03 AM

nu s-a oprit din viraj deoarece aplica eleron de redresare stanga. Unul din fenomenele care apar in limita de viteza este angajarea aripii care are eleronul in jos si rotirea avionului in contra directiei eleroanelor.


0

#48 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 02 April 2009 - 08:33 AM

Si totusi, pe final aparatul mai apuca sa execute un "semitonou" in timp ce se indreapta spre pamant, iar directia de rotatie este aceeasi cu cea in care a inceput secventa (cu virajul la dreapta). Deci nu cred ca era chiar in limita. Si daca Mada confirma ca s-a pierdut putin, cred tot mai mult c-a fost eroare umana :lol:

Pacat ca in filmul lui Florin nu se vede pozitia suprafetelor de comanda...
Ave
0

#49 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 02 April 2009 - 08:46 AM

Demonstratia instructorului

si greseala invatacelului care baga eleron in stall


Ascultati cu atentie ce zice instructorul in ambele filme. Cred ca e foarte elocvent si in cazul nostru.

Aceasta postare a fost editata de Calin: 02 April 2009 - 08:48 AM



0

#50 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 02 April 2009 - 08:57 AM


si chiar o explicatie si mai buna! Recomand oricui sa comande dvd-urile - sunt foarte instructive!


0

#51 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 02 April 2009 - 10:39 AM

Dupa cum stiti o singura cauza nu este de ajuns pentru a se prabusi un avion(model).De obicei o succesiune de evenimente legate intre ele au ca finalizare un crash.
Sa va spun ce vad eu:

Greseala 1: decolarea a facut-o clar in limita de viteza,se vede extrem de bine cum se angajeaza imediat dupa decolare;daca ne uitam mai bine practic nu a fost decolare ci avionul a fost aruncat in sus de o denivelare a pistei;
Greseala2: a reusit sa redreseze si sa-i imprime un pic de viteza dar in loc sa faca PALIER pentru a prinde un pic de viteza/portanta l-a virat si a ajuns cu coada in vant;
Greseala 3: din ce vad eu tot trage de profundor sa-l urce,practic avionul sta tot timpul cu botul in sus.
flying is my life...
0

#52 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 02 April 2009 - 09:04 PM

Vezi postareaave, la Apr 2 2009, 09:33 AM, a spus:

Si daca Mada confirma ca s-a pierdut putin, cred tot mai mult c-a fost eroare umana :)



Ave, am spus ca m-am pierdut pentru ca nu aveam nici un chef sa ma contrazic cu Turok si mai ales ca sa inchei discutia.
Sunt foarte sigur ca nu m-am pierdut pentru ca daca era asa il trozneam imediat dupa ce s-a ridicat, atunci cand a virat violent spre dreapta.
Intr-adevar decolarea a fost fortata, a sarit din denivelarea aia, insa tot timpul am incercat sa il redresez cat de cat si mai ales sa fug cat mai departe de pista. Ceea ce m-a frapat pe mine a fost faptul ca il simteam ca nu raspunde la acceleratie. Sunt sigur ca nu am tras atat de violent de profundor si la fel de sigur sunt si ca vantul ala de coada a avut un efect nefast.
Este posibil sa se fi intamplat si ce a spus Calin cu privire la motor; era doar al doilea zbor in ziua respectiva si asta dupa o pauza de 4 luni. Totusi la pornire l-am verificat si la orizontala si la verticala si nu a carait.
0

#53 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 April 2009 - 09:39 AM

Vezi postareaMADA, la Apr 2 2009, 10:04 PM, a spus:

Ave, am spus ca m-am pierdut pentru ca nu aveam nici un chef sa ma contrazic cu Turok si mai ales ca sa inchei discutia.
Sunt foarte sigur ca nu m-am pierdut pentru ca daca era asa il trozneam imediat dupa ce s-a ridicat, atunci cand a virat violent spre dreapta.
Intr-adevar decolarea a fost fortata, a sarit din denivelarea aia, insa tot timpul am incercat sa il redresez cat de cat si mai ales sa fug cat mai departe de pista. Ceea ce m-a frapat pe mine a fost faptul ca il simteam ca nu raspunde la acceleratie. Sunt sigur ca nu am tras atat de violent de profundor si la fel de sigur sunt si ca vantul ala de coada a avut un efect nefast.
Este posibil sa se fi intamplat si ce a spus Calin cu privire la motor; era doar al doilea zbor in ziua respectiva si asta dupa o pauza de 4 luni. Totusi la pornire l-am verificat si la orizontala si la verticala si nu a carait.



Mada , ce a fost a fost ! " necazul " este ca asa cum spunea cineva pe Kitila acest sport este unul " sangeros " si crash-uri se intampla si la case mai mari, nu vom sapa
definitiv de ele. Important este daca modelul se poate repara, stiut fiind ca Sebart-urile sunt foarte bine facute dar si foarte firave pt. a pastra greutatea., iar daca
raspunsul este pozitiv , totul este O.K. mergem inainte. ( l-am termnat si eu pe al meu - m-am incapatanat si i-am pus OS 61 cu Perry Pump )

Numa bine !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro