Modelism - RHC Forum: motor,servouri+gyro,receptor,alimentate separat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motor,servouri+gyro,receptor,alimentate separat ce parere aveti?

#1 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 12 March 2009 - 10:42 PM

Salutare tuturor elicopteristilor!

Vreau sa intreb mai ales pe cei care au bune cunostinte de electronica: se poate alimenta motorul elicopterului separat de receptor si separat de servouri si giroscop???
Intreb acest lucru deoarece din cate am observat eu unul din motivele instabilitatii elicopterelor electrice este acela ca atunci cand elicopterul este in hover si faci anumite corectii din servouri,elicopterul pierde din altitudine,deoarece acelasi pack de acumulatori,in acel moment,tb.sa alimenteze atat motorul elicopterului cat si servourile si giroscopul si la unele elicoptere si receptorul,toate in acelas timp.

Eu ma gandesc ca la heli-urile termice fiind alimentate cu carburant regimul de turatie ramane acelas indiferent daca actionezi servourile sau nu,acest lucru nu se poate spune despre cele electrice.

Voi ce parere aveti?

Aceasta postare a fost editata de costy_me: 12 March 2009 - 10:42 PM

V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#2 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 11:03 PM

Vezi postareacosty_me, la Mar 12 2009, 10:42 PM, a spus:

Salutare tuturor elicopteristilor!

Vreau sa intreb mai ales pe cei care au bune cunostinte de electronica: se poate alimenta motorul elicopterului separat de receptor si separat de servouri si giroscop???
Intreb acest lucru deoarece din cate am observat eu unul din motivele instabilitatii elicopterelor electrice este acela ca atunci cand elicopterul este in hover si faci anumite corectii din servouri,elicopterul pierde din altitudine,deoarece acelasi pack de acumulatori,in acel moment,tb.sa alimenteze atat motorul elicopterului cat si servourile si giroscopul si la unele elicoptere si receptorul,toate in acelas timp.

Eu ma gandesc ca la heli-urile termice fiind alimentate cu carburant regimul de turatie ramane acelas indiferent daca actionezi servourile sau nu,acest lucru nu se poate spune despre cele electrice.

Voi ce parere aveti?


Daca ai loc de o baterie suplimentara, de ce nu! E chiar recomandata.
Trebuie sa ai unde sa mai bagi in receptor acea baterie si trebuie sa dezactivezi BEC-ul receptorului.
De cele mai multe ori, piedica majora in asa ceva, este dimensiunea si greutatea unui astfel de pack pentru receptie/servo si gyro.
Nu subestima curentul necesar partii electronice a elicopterului.
In afara de motor celelalte consuma pe putin 3A (3000mA).
Asta inseamna ca un pack de 1500mAh te tine cam jumate de ora in conditii de croaziera - hover.

PS pierderile de altitudine in hover cand faci corectii, nu sunt generate neaparat de scaderea turatiei motorului cat cauze aerodinamice.
Forta ascensionala (normala la pamant) variaza cu pozitia discului rotorului principal fata de pamant
Cand discul, este perfect paralel cu pamantul si il tii in hover ai forta ascensionala = forta gravitationala, odata cu inclinarea chiar si sensibil (corectia de care vorbesti tu) aceasta forta se descompune intr-o forta orizontala si una normala la pamant forta normala stricand echilibrul cu forta gravitationala. In conditiile in care ai turatie constanta, e normal ca elicopterul sa coboare....

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 12 March 2009 - 11:10 PM

0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 13 March 2009 - 08:37 AM

Vezi postareacosty_me, la Mar 12 2009, 10:42 PM, a spus:

Salutare tuturor elicopteristilor!

Vreau sa intreb mai ales pe cei care au bune cunostinte de electronica: se poate alimenta motorul elicopterului separat de receptor si separat de servouri si giroscop???
Intreb acest lucru deoarece din cate am observat eu unul din motivele instabilitatii elicopterelor electrice este acela ca atunci cand elicopterul este in hover si faci anumite corectii din servouri,elicopterul pierde din altitudine,deoarece acelasi pack de acumulatori,in acel moment,tb.sa alimenteze atat motorul elicopterului cat si servourile si giroscopul si la unele elicoptere si receptorul,toate in acelas timp.

Eu ma gandesc ca la heli-urile termice fiind alimentate cu carburant regimul de turatie ramane acelas indiferent daca actionezi servourile sau nu,acest lucru nu se poate spune despre cele electrice.

Voi ce parere aveti?


Se poate alimenta separat, dar solutia nu se foloseste din cauza greutatii suplimentare.
La elicopterele electrice mari, efortul la servouri este mai mare, acesta este unul din motivele de alimentare (BEC) separat de alimentarea motorului principal, dar amindoua din aceiasi acumulatori.
Termicele sunt mai mari, au inertie, mult mai multa energie in rotatie, de aceea sunt mai stabile.

Si la electrice si la termice, sunt functii de compensare (in emitator), care trebuie sa compenseze pasul colectiv si motorul (turatia constanta).
0

#4 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 15 March 2009 - 10:02 PM

Multumesc mult pt. raspunsuri!
Desi parerile voastre sunt mult mai avizate decat a mea,mi-e totusi greu sa cred ca ca nu este nici o diferenta intre alimentarea concomitenta a mai multor consumatori de la accelas pack,fata de alimentarea separata.

Eu ma gandeam ca elicopterul sa fie alimentat de un singur pack,insa componentele electronice sa fie alimentate de celule separate ale aceluias pack,macar motorul elicopterului sa fie alimentat separat,celulele pack-ului sa fie cumva separate in asa fel sa poata fi incarcat ca un pack dar celulele pack-ului sa sa alimenteze separat consumatorii,pt. a "NU FURA CURENT" un consumator de la altul(ma gandesc la niste conexiuni intre celule asemenea mufelor de egalizare,dar binranteles cu conductori mult mai rezistenti).

Dupa mine ideal ar fi ca motorul electric sa fie alimentat separat,servourile +giroscopul separat si receptorul separat,sau daca nu,macar motorul sa fie separat si ultimele 2(receptorul+servourile+giroscopul) sa fie alimentate din aceleasi celule,pt. a evita interferente din punct de vedere al alimentarii cu curent,intre componente.
Insa stiu ca majoritatea,daca nu,toate receptoarele preiau curetul direct de la pack si el il distribuie la diferitele componente electronice.

Stiu ca exista receptori care pot fi alimentati separat,insa tot acelas receptor distribuie curentul la ceilalti consumatori.
Ideea ar fi sa construesti un receptor care sa asigure distributia curentului pe cai separate,daca pot sa zic asa,din celule diferite,deci sa nu uneasca curentul de la toate celulele ci sa-l distribuie diferentiat pe celule,pt. ca diferitii consumatori sa "NU FURE CURENT" unul de la altul(scuze de repetitie,dar o consideram necesara).

In ideea ca m-am facut mai bine inteles astept si alte pareri! Multumesc anticipat! Numai bine!
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#5 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 16 March 2009 - 12:01 AM

Vezi postareacosty_me, la Mar 15 2009, 10:02 PM, a spus:

Multumesc mult pt. raspunsuri!
Desi parerile voastre sunt mult mai avizate decat a mea,mi-e totusi greu sa cred ca ca nu este nici o diferenta intre alimentarea concomitenta a mai multor consumatori de la accelas pack,fata de alimentarea separata.

Eu ma gandeam ca elicopterul sa fie alimentat de un singur pack,insa componentele electronice sa fie alimentate de celule separate ale aceluias pack,macar motorul elicopterului sa fie alimentat separat,celulele pack-ului sa fie cumva separate in asa fel sa poata fi incarcat ca un pack dar celulele pack-ului sa sa alimenteze separat consumatorii,pt. a "NU FURA CURENT" un consumator de la altul(ma gandesc la niste conexiuni intre celule asemenea mufelor de egalizare,dar binranteles cu conductori mult mai rezistenti).

Dupa mine ideal ar fi ca motorul electric sa fie alimentat separat,servourile +giroscopul separat si receptorul separat,sau daca nu,macar motorul sa fie separat si ultimele 2(receptorul+servourile+giroscopul) sa fie alimentate din aceleasi celule,pt. a evita interferente din punct de vedere al alimentarii cu curent,intre componente.
Insa stiu ca majoritatea,daca nu,toate receptoarele preiau curetul direct de la pack si el il distribuie la diferitele componente electronice.

Stiu ca exista receptori care pot fi alimentati separat,insa tot acelas receptor distribuie curentul la ceilalti consumatori.
Ideea ar fi sa construesti un receptor care sa asigure distributia curentului pe cai separate,daca pot sa zic asa,din celule diferite,deci sa nu uneasca curentul de la toate celulele ci sa-l distribuie diferentiat pe celule,pt. ca diferitii consumatori sa "NU FURE CURENT" unul de la altul(scuze de repetitie,dar o consideram necesara).

In ideea ca m-am facut mai bine inteles astept si alte pareri! Multumesc anticipat! Numai bine!



e super tare ideea sa folosesti in aceeasi fraza de 5 ori cuvantul pack.tot ce am inteles e pac-pac.

nu nici o logica a 2-a afirmatiee total neintelegibila.

exista unele probleme cu interfente,dar ceea ce incerci sa discuti tu aici despre "furtul de curent" si receptori super avansati nu are aplicatii in aeromodelism.

ultima afirmatie e un paradox.Mi-a placut la nebunie
receptorul sa uneasca curentul din celule apoi sa il distribuie tot lor,dar diferential.



poate ajuta :

1.celula- http://ro.wikipedia....iki/Celul%C4%83

in cazul nostru un element din componenta unei baterii.

2.regulator : e "ala" care imparte curentul la motor

3. bec : e "allt" care "da" curentul la receptorul super avansat.(becul are "celula" lui proprie si neimapartibila)

4.receptorul e "ala" care da curent la "consumatori"-servouri -dupa bunul plac al proprietarului telecomenzii.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#6 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 19 March 2009 - 08:47 PM

Vezi postareanen77, la Mar 16 2009, 12:01 AM, a spus:

e super tare ideea sa folosesti in aceeasi fraza de 5 ori cuvantul pack.tot ce am inteles e pac-pac.

nu nici o logica a 2-a afirmatiee total neintelegibila.

exista unele probleme cu interfente,dar ceea ce incerci sa discuti tu aici despre "furtul de curent" si receptori super avansati nu are aplicatii in aeromodelism.

ultima afirmatie e un paradox.Mi-a placut la nebunie
receptorul sa uneasca curentul din celule apoi sa il distribuie tot lor,dar diferential.



poate ajuta :

1.celula- http://ro.wikipedia....iki/Celul%C4%83

in cazul nostru un element din componenta unei baterii.

2.regulator : e "ala" care imparte curentul la motor

3. bec : e "allt" care "da" curentul la receptorul super avansat.(becul are "celula" lui proprie si neimapartibila)

4.receptorul e "ala" care da curent la "consumatori"-servouri -dupa bunul plac al proprietarului telecomenzii.


Da,stiu ca pe RHC se mai practica si mistoul din canad in cand si unii ii judeca pe altii ca fiind total pe dinafara si le dau niste raspunsuri de astea pline de un aer de superioritate tehnica si chiar intelectuala.Poate ca nu m-am expimat tocmai fericit in cele de mai sus,dar oricum se pare ca si asa au fost persoane care au vazut ceva inteligibil in ceea ce am spus.Poate ca ar fi trebuit sa ma multumesc cu raspunsurile lor,care poate erau suficiente.Astfel i-as fi scutit pe unii de neplacerea de a citii "aberatii" si pe mine de niste raspunsuri "de o bunavointa si amabilitate iesita din comun"
Oricum,multumesc celor care au inteles ce voiam sa spun si mi-au raspuns!
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#7 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 19 March 2009 - 09:36 PM

Cred ca la asa ceva te referi AR 7100

Imagine atasata: spectr.jpg
0

#8 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 20 March 2009 - 12:22 PM

Vezi postareacosty_me, la Mar 19 2009, 08:47 PM, a spus:

Da,stiu ca pe RHC se mai practica si mistoul din canad in cand si unii ii judeca pe altii ca fiind total pe dinafara si le dau niste raspunsuri de astea pline de un aer de superioritate tehnica si chiar intelectuala.Poate ca nu m-am expimat tocmai fericit in cele de mai sus,dar oricum se pare ca si asa au fost persoane care au vazut ceva inteligibil in ceea ce am spus.Poate ca ar fi trebuit sa ma multumesc cu raspunsurile lor,care poate erau suficiente.Astfel i-as fi scutit pe unii de neplacerea de a citii "aberatii" si pe mine de niste raspunsuri "de o bunavointa si amabilitate iesita din comun"
Oricum,multumesc celor care au inteles ce voiam sa spun si mi-au raspuns!




Pe un forum inainte de a pune o problema nu strica sa te documentezi.

Sunt cnvins ca tu sti ce voiai sa spui dar cei care citesc nu cred ca au inteles ceva (la ultimele afimatii-intrebari, nu ti s-a raspuns)..
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#9 Useril este offline   kitsched 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 01-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 06 April 2009 - 02:37 PM

Vezi postareacosty_me, la Mar 12 2009, 11:42 PM, a spus:

Intreb acest lucru deoarece din cate am observat eu unul din motivele instabilitatii elicopterelor electrice este acela ca atunci cand elicopterul este in hover si faci anumite corectii din servouri,elicopterul pierde din altitudine,deoarece acelasi pack de acumulatori,in acel moment,tb.sa alimenteze atat motorul elicopterului cat si servourile si giroscopul si la unele elicoptere si receptorul,toate in acelas timp.

Nu din cauza lipsei de curent de alimentare pierde elicopterul din inaltime.

Consumul servo-urilor / gyro-ului / receptorului este infim raportat la ditai haleala de energie a motorului principal. Elicopterul pierde din inaltime in hover deorece sta pe o coloana de aer generata de rotorul principal iar in momentul in care inclini rotorul principal (cat de putin) elicopterul aluneca de pe aceasta coloana de aer si dureaza pana si-o regenereaza in noua pozitie.

Nu stiu cat de bine se intelege ce am indrugat aici dar cam asta ar fi idea. :wub:
Aer: DJI Spark | DJI Mini 2 | ZMR250 | TBS Discovery Pro
Sol: Axial SCX10 | Axial Exo | HPI Sprint 2
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro