Modelism - RHC Forum: Problema Lama V3 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Problema Lama V3

#1 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 11 March 2009 - 09:22 AM

Salutare.

Am o problema cu un Lama V3 si sper sa ma puteti ajuta. Dupa cateva crash-uri mai puternice sau mai usoare i-am pus alu swashplate, alu bottom central holder, schimbat toate palele, axul exterior cu pinion si pinionul A ( intrucat ambele pinioane erau tocite pe alocuri) . Problema : vibreaza destul de puternic, zgomotul produs este mai puternic ca la inceput si nu reusesc sa il stabilizez deloc. Se invarte puternic pe axa verticala spre stanga. Am incercat sa il reglez din gain si propotional - niciun rezultat. Am incercat si din trimerele de pe RC - tot nimic. Mai sunt si alti pasi care trebuie sa ii urmez pentru reglaj ? Daca nu, unde credeti ca ar exista defectiunea? Daca va ajuta, va pot uploada foto si clipuri cu comportamenul heli-ului.

Va multumesc,
0

#2 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 March 2009 - 10:10 AM

Vezi postareacivic15, la Mar 11 2009, 09:22 AM, a spus:

Salutare.

Am o problema cu un Lama V3 si sper sa ma puteti ajuta. Dupa cateva crash-uri mai puternice sau mai usoare i-am pus alu swashplate, alu bottom central holder, schimbat toate palele, axul exterior cu pinion si pinionul A ( intrucat ambele pinioane erau tocite pe alocuri) . Problema : vibreaza destul de puternic, zgomotul produs este mai puternic ca la inceput si nu reusesc sa il stabilizez deloc. Se invarte puternic pe axa verticala spre stanga. Am incercat sa il reglez din gain si propotional - niciun rezultat. Am incercat si din trimerele de pe RC - tot nimic. Mai sunt si alti pasi care trebuie sa ii urmez pentru reglaj ? Daca nu, unde credeti ca ar exista defectiunea? Daca va ajuta, va pot uploada foto si clipuri cu comportamenul heli-ului.

Va multumesc,



In afara de partea mecanica pe care zici ca ai schimbat-o (dereglat-o), partea electronica este si ea data peste cap, probabil ai gresit si motoarele/servourile, pot fi multe erori....
Scrie si tu locatia unde esti, si poate ai noroc de vre-un coleg cu experienta in zona ta, prin internet trebuie sa o luam pas cu pas (poze, filme despre ce si cum face el).
0

#3 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 11 March 2009 - 10:14 AM

Bucuresti, Militari. Daca e vre-un coleg dispus sa ne intalnim sa ii faca un diagnostic, ma pot deplasa oriunde in Bucu. Multumesc.
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8276
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2009 - 09:53 PM

Vin si eu cu sugestia mea de 2 centi. As scoate palele sa vad cum merge fara ele. Fara pale ar trebui sa mearga frumos fara vibratii. Din ce tin minte de pe vremea cand am avut Lama cele doua motoare trebuie sa porneasca simultan.

Dupa aceea as pune palele de jos si as vedea daca are vibratii si ulterior palele superioare si iarasi l-as controla daca e echilibrat.

M-as uita si la tracking, si la Lama palele trebuie sa fie intr-un plan. Din ce am citit piesele de Alu sunt de o calitate foarte variabila, unele sunt bune, altele sunt junk asa ca trebuie multa atentie si vazut ce merge si ce nu.

Altfel orice Lama poate fi facuta sa mearga cu rabdare si cu unitatea 4in1 functionala.

Nu uita, din cand in cand motorele de la Lama se duc.

Astea sunt sfaturi de la unul care nu a avut Lama prea mult timp si cat l-am avut a mers OK, nu a trebuit sa schimb nimic si nici mari reglaje nu am avut de facut.

Cele bune, Stefan
0

#5 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 12 March 2009 - 12:19 AM

Multumesc pentru sfaturi. O sa incerc sa urmez pasii care i-ai mentionat si revin cu rezultatul. Singura mea grija e sa nu fie de la motoare sau 4in1. Totusi, nu are mai mult de 10-15 zboruri facute si 3-4 crashuri mai serioase.
0

#6 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 12 March 2009 - 02:41 PM

Astazi am observat ca palele superioare se invart vizibil mai incet fata de ce inferioare. Am incercat sa scad viteza celor inferioare si implicit sa cresc viteza celor superioare din mansa insa a avut foarte putin efect. Pe langa asta, palele superioare nu sunt in acelasi plan. Diseara revin cu foto si video daca considerati ca e de ajutor pentru a va face o idee.
0

#7 Useril este offline   CamilBM 

  • ex BIGfoot
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1013
  • Inregistrat: 02-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:UAV/F3A/JET/3D/1:1

Postat 12 March 2009 - 02:51 PM

Chestia cu palele cand cele de sus merg mai incet ca cele de jos e ceva ereditar la e sky lama v3 ... nu ai ce sa ii faci numai sa trimuiesti la maxim la statie si/sau sa dai gain ul de la gyro la mai mare... nimic nu are nici o probleme insa la faza cu palele ori axul interior ori axul exterior tie stramb si daca asa a fost de la inceput este ceva plasticut mic cu filet in el care face legatura intre palele de sus si stabilizator incearca sa il ajustesi cate o 180 * o data si pornesti iara si vezi daca se mareste sau daca nu ... te descurci tu, si daca nu merge asa unu dintr axuri este stramb ^_^
Succes
Stima
Fly to live
Live to fly

Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
0

#8 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 03:16 PM

Vezi postareaBIGfoot, la Mar 12 2009, 02:51 PM, a spus:

Chestia cu palele cand cele de sus merg mai incet ca cele de jos e ceva ereditar la e sky lama v3 ... nu ai ce sa ii faci numai sa trimuiesti la maxim la statie si/sau sa dai gain ul de la gyro la mai mare... nimic nu are nici o probleme insa la faza cu palele ori axul interior ori axul exterior tie stramb si daca asa a fost de la inceput este ceva plasticut mic cu filet in el care face legatura intre palele de sus si stabilizator incearca sa il ajustesi cate o 180 * o data si pornesti iara si vezi daca se mareste sau daca nu ... te descurci tu, si daca nu merge asa unu dintr axuri este stramb ^_^
Succes
Stima


Regleaza-l din celalalt potentiometru , dar intre doua reglaje trebuie sa-i scoti alimentarea . O sa-ti mearga sigur , asa am patit si eu . Giro in sens orar , aproape de maxim .
In plus nu am auzit lucruri bune despre upgrade-urile de AL .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#9 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 12 March 2009 - 04:11 PM

De vreo 3 ore sunt calare pe el si nu reusesc nimic. Am inversat motoarele si am observat ca acum pornesc mai intai palele superioare, apoi cele inferioare. Intainte sa le inversez se intampla invers, mai intai cele de jos apoi palele de sus. Sa fie oare unul din motoare stricat ? Apropo, chiar daca ii dau maxim de putere, nu se ridica de la sol, doar se invarte in jurul axei verticale.
0

#10 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 08:11 PM

Vezi postareacivic15, la Mar 12 2009, 04:11 PM, a spus:

De vreo 3 ore sunt calare pe el si nu reusesc nimic. Am inversat motoarele si am observat ca acum pornesc mai intai palele superioare, apoi cele inferioare. Intainte sa le inversez se intampla invers, mai intai cele de jos apoi palele de sus. Sa fie oare unul din motoare stricat ? Apropo, chiar daca ii dau maxim de putere, nu se ridica de la sol, doar se invarte in jurul axei verticale.


Da ce ti-am zis eu ai facut ?
Taie curentul , pune proportionalul intr-o extrema , gain-ul aproape de max si vezi ce face . Apoi taie curentul , pune proportionalul in cealalta extrema si vezi din nou .Actioneaza apoi in consecinta . Giro gain se poate regla si "live" dar proportionalul nu .
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#11 Useril este offline   Mirc_El 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 28-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Interests:Nu este evident? :D

Postat 12 March 2009 - 08:14 PM

Poate ti-a murit o celula? Verifica bateria. Sau la un motor i s-au topit periile, scuze daca gresesc, dar nu am mai avut vreun motor topit pana acum. Totusi, cred ca e bateria.

Aceasta postare a fost editata de Mirc_El: 12 March 2009 - 08:15 PM

0

#12 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 12 March 2009 - 08:58 PM

Am incercat si divese combinatii cu gain/prop insa n-am reusit sa obtin o ameliorare considerabila nicicum. Bateria e ok pt ca am 2 si se comporta identic cu oricare dintre ele. Imi poate explica cineva cum se regleaza palele sa se roteasca in acelasi plan ? Cele de sus sunt "descentrate" rau si am observat ca vibratiile de-acolo vin. Am atasat si o foto in care se observa cat de cat...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: lama.jpg

0

#13 Useril este offline   Ahernar 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 739
  • Inregistrat: 20-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 09:06 PM

Ajusteaza link-ul dintre flybar si rotorul superior . Scoti link-ul si in rasucesti pana iese bine . La mine pozitia buna este aproape strans de tot .
Dar nu cred ca este de acolo , al meu zbura bine mersi si cu ele nealiniate . Incearca sa ne pui un film . Swash-ul pare prea inclinat , incearca sa-l aduci la orizontala modificand link-urile de la servo-uri
HK500GT ,EZGlider twin ,Mini Tricopter
0

#14 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 09:40 PM

Intebare :

Cand il alimentezi, are un led care clipeste si nu trebuie sa il misti pana nu se stabilizeaza si devine verde.
Dupa alimentare, se face verde aprins continuu sau ramane in clipoceala ?

Daca se stabilizeaza, dar cu toate astea se invarte tare si nu se ridica, verifica :

1 palele sa fie puse bine, nu invers (palele de sus jos si invers) tine-l in mana si vezi daca exercita vreo forta in sus sau in jos...(apelele de sus nu sunt identice cu cele de jos...sunt diferite)
2 surubile ce prind pinioanele rotoareleor pe cele 2 axe sunt prinse bine ? nu cumva se invarte vreunul pe ax? Asta verifici cu mana incercand sa le invarti in timp ce tii de rotor. Pinionul cel mai de jos, se prinde cu un surub pe o tesitura din ax. verifica ca chiar a prins acea tesitura...e mai greu, dar reusesti pana la urma sa le potrivesti daca asta e problema.
3 cand dai motor, se face ledul de pe elicopter rosu ? Daca da, ai probleme cu bateria sau incarcatorul nu isi mai face treaba cum trebuie.

Daca toate astea sunt ok, si cu toate astea, nu se ridica, inseamna ca motoarele sunt duse...amandoua!
Unul singur daca merge la turatia normala, are tendinta de a ridica singur elicopterul dar se invarte ca nebunu.
Recomandat este oricum, daca schimbi un motor sa le schimbi pe amandoua ca sa aiba ~ aceleasi calitati !
Daca pui unul nou cu unu care este spre sfarsitul vietii, nu prea o sa ai stabilitatea mult laudata a micutului LAMA.

Succes

PS linkul dintre flybar si primul rand de pale nu are legatura cu rotirea pe loc in jurul axei verticale...
In cazul in care este reglat prost, efectul generat de acel link este ca elicopterul odata aflat in aer incepe sa se invarta ca apa in WC(toilet bowl effect)...face miscari largi de rotire in jurul axei verticale cu alunecare laterala ...
Chestia cu trackingul palelor de sus este inevitabil daca sunt folosite. In timp, palelel normale se deformeaza si se indoaie in sus.
Nu este un impediment pentru lama acest lucru...tot ce genereaza este o vibratie mica...se rezolva cu pale noi.
Verifica si trimul de pe statie (sub maneta de gaz cel orizontal) pune-l pe mijloc daca nu este.
Pornirea pe rand a palelor, in cazul unui elicopter fara probleme, este generata de acel trim intr-o parte.

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 12 March 2009 - 09:47 PM

0

#15 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 12 March 2009 - 10:10 PM

OK, in primul rand vreau sa va multumesc pentru rabdarea si promptitudinea cu care imi raspundeti si incercati sa ma ajutati. Acum sa le luam pe rand :
- link-ul dintre flybar si pale nu e perfect drept; asa trebuie sa fie sau e de la vre-un crash si n-am observat eu ? toate palele de pe heli sunt noi noute.
- swashplate : am incercat sa il aduc la orizontala insa am o problema : daca cobor swashplateul pe ax se lovesc link-urile acelea mici de motorase; daca e prea sus pe ax servo-urile imi trag de swashplate in jos cand alimentez; ma gandeam sa slabesc suruburile de pe servo care tin bratele albe si sa ridic bratele putin mai sus ( banuiesc ca ar putea fi o solutie...? ) o sa fac si un clip insa maine dimineata ca acum a adormit prietena si nu pot sa mai fac teste cu el.
-cand il alimentez led-ul blinkuieste de cateva ori verde apoi ramane verde continuu; se face rosu doar cand dau alimentarea in blana ( asta nu stiu daca e normal sau problema ).
- palele sunt puse ok, tinut in mana trage destul de bine sa se ridice; pe pamant e la limita de a se desprinde de sol ( se invarte pe loc intr-un colt de la trenul de aterizare) insa nu ia altitudine.
- suruburile de pe ax le-am verificat si nu aluneca, la fel si surubul de dedesubt care tine pinionul, e prins si ala bine in tesitura de pe ax.
- trimerele de pe statie sunt toate pe mijloc; am incercat sa corectez din ele dar efectul este aproape insesizabil. Chiar si din mansa efectul este foarte putin vizibil.

Oricum, dupa toate sugestiile voastre si ce am observat la el, tind sa cred din ce in ce mai mult ca motorul/motoarele sunt duse. Faptul ca inversarea motoarelor a dus la pornirea intarziata a rotorului care inainte pornea primul ma duce cu gandul tot la motoare. Maine dimineata o sa fac un clip sa ii puteti studia comportamentul.

Multumesc pentru ajutor,
Seara buna
0

#16 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 10:46 PM

Vezi postareacivic15, la Mar 12 2009, 10:10 PM, a spus:

-cand il alimentez led-ul blinkuieste de cateva ori verde apoi ramane verde continuu; se face rosu doar cand dau alimentarea in blana ( asta nu stiu daca e normal sau problema ).


Daca se face rosu cu bateria proaspat incarcata cand urci cu mansa moderat pana la maxim (nu brusc blana), nu e chiar bine, dar daca unul din motoare e dus, poate fi si un consum suplimentar pe motorul respectiv.
Chestia cu inversatul motoarelor e buna...nu e regulatorul de vina, si probabil nici gyro...
Swashplate-ul lasa-l deocamdata nu umbla la el.
La lama nu e conditie sa fie paralel cu solul...asta cu paralelicitatea, e valabila la ccpm 120grade sau 90grade...

Pe scurt rotatia in jurul axului vertical poate fi generata doar de diferenta de viteza intre rotoare.
cauzele sunt :
unitatea 4in1 (gyro sau unul din regulatoare duse) - ma indoiesc de asta din cauza testelor care le-ai facut deja
Pinioanele (ax motor sau ax rotor) - verificat de tine deci nu e asta
motoarele (cel putin unul din motoare este terminat) - 2 motoare nu strica la casa omului daca ai lama. Oricum nu le cumperi degeaba asa ca ia-le.

Sfat...ia problemele pe rand si rezolva-le pe rand ca te pierzi in amanunte sau noi in recomandari :(
Desigur, ma refer la reglaje, nu la achizitia de piese de schimb (astea se iau toate odata).

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 12 March 2009 - 10:49 PM

0

#17 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 12 March 2009 - 11:51 PM

OK, multumesc. Concluzia : comanda de motoare. Mai lasam topicul cateva zile ( cu bunavointa moderatorilor :( ) sa vedem cum se comporta cu noile motoare.
0

#18 Useril este offline   civic15 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-March 09

Postat 20 March 2009 - 04:17 PM

Multumesc tuturor care au sarit cu sfaturi si au incercat sa imi dea o mana de ajutor. Micul Lama si-a revenit dupa schimbarea motoarelor si il zbor fara probleme de cateva zile. Topicul poate fi inchis.
0

#19 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 20 March 2009 - 04:27 PM

Vezi postareacivic15, la Mar 20 2009, 04:17 PM, a spus:

Multumesc tuturor care au sarit cu sfaturi si au incercat sa imi dea o mana de ajutor. Micul Lama si-a revenit dupa schimbarea motoarelor si il zbor fara probleme de cateva zile. Topicul poate fi inchis.


Fiindca esti initiatorul topicului, poti sa-l inchizi si sa redeschizi singur. In stanga jos, ai un buton din care poti inchide subiectul.
Ma bucur ca ai rezolvat problema.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro