Problema Lama V3
#1
Postat 11 March 2009 - 09:22 AM
Am o problema cu un Lama V3 si sper sa ma puteti ajuta. Dupa cateva crash-uri mai puternice sau mai usoare i-am pus alu swashplate, alu bottom central holder, schimbat toate palele, axul exterior cu pinion si pinionul A ( intrucat ambele pinioane erau tocite pe alocuri) . Problema : vibreaza destul de puternic, zgomotul produs este mai puternic ca la inceput si nu reusesc sa il stabilizez deloc. Se invarte puternic pe axa verticala spre stanga. Am incercat sa il reglez din gain si propotional - niciun rezultat. Am incercat si din trimerele de pe RC - tot nimic. Mai sunt si alti pasi care trebuie sa ii urmez pentru reglaj ? Daca nu, unde credeti ca ar exista defectiunea? Daca va ajuta, va pot uploada foto si clipuri cu comportamenul heli-ului.
Va multumesc,
#2
Postat 11 March 2009 - 10:10 AM
civic15, la Mar 11 2009, 09:22 AM, a spus:
Am o problema cu un Lama V3 si sper sa ma puteti ajuta. Dupa cateva crash-uri mai puternice sau mai usoare i-am pus alu swashplate, alu bottom central holder, schimbat toate palele, axul exterior cu pinion si pinionul A ( intrucat ambele pinioane erau tocite pe alocuri) . Problema : vibreaza destul de puternic, zgomotul produs este mai puternic ca la inceput si nu reusesc sa il stabilizez deloc. Se invarte puternic pe axa verticala spre stanga. Am incercat sa il reglez din gain si propotional - niciun rezultat. Am incercat si din trimerele de pe RC - tot nimic. Mai sunt si alti pasi care trebuie sa ii urmez pentru reglaj ? Daca nu, unde credeti ca ar exista defectiunea? Daca va ajuta, va pot uploada foto si clipuri cu comportamenul heli-ului.
Va multumesc,
In afara de partea mecanica pe care zici ca ai schimbat-o (dereglat-o), partea electronica este si ea data peste cap, probabil ai gresit si motoarele/servourile, pot fi multe erori....
Scrie si tu locatia unde esti, si poate ai noroc de vre-un coleg cu experienta in zona ta, prin internet trebuie sa o luam pas cu pas (poze, filme despre ce si cum face el).
#3
Postat 11 March 2009 - 10:14 AM
#4
Postat 11 March 2009 - 09:53 PM
Dupa aceea as pune palele de jos si as vedea daca are vibratii si ulterior palele superioare si iarasi l-as controla daca e echilibrat.
M-as uita si la tracking, si la Lama palele trebuie sa fie intr-un plan. Din ce am citit piesele de Alu sunt de o calitate foarte variabila, unele sunt bune, altele sunt junk asa ca trebuie multa atentie si vazut ce merge si ce nu.
Altfel orice Lama poate fi facuta sa mearga cu rabdare si cu unitatea 4in1 functionala.
Nu uita, din cand in cand motorele de la Lama se duc.
Astea sunt sfaturi de la unul care nu a avut Lama prea mult timp si cat l-am avut a mers OK, nu a trebuit sa schimb nimic si nici mari reglaje nu am avut de facut.
Cele bune, Stefan
elicopterele mele http://www.rhcforum....-mele-stiganas/
#5
Postat 12 March 2009 - 12:19 AM
#6
Postat 12 March 2009 - 02:41 PM
#7
Postat 12 March 2009 - 02:51 PM
Succes
Stima
Live to fly
Futaba 8FGS, HK 6CH, EM Yak 54 2.2m TGY50, Miss Wind S 50E, Swallow 90 RCGF20, Sukhoi S29 50E V2, TG L-39 EDF90, FG L-39 EDF70, Click, Click C, Sultimate, Elipsia, Bicut V1, Quad 50cm, Radina DLG Stignas, , Heli 450 V2, Funjet.
#8
Postat 12 March 2009 - 03:16 PM
BIGfoot, la Mar 12 2009, 02:51 PM, a spus:
Succes
Stima
Regleaza-l din celalalt potentiometru , dar intre doua reglaje trebuie sa-i scoti alimentarea . O sa-ti mearga sigur , asa am patit si eu . Giro in sens orar , aproape de maxim .
In plus nu am auzit lucruri bune despre upgrade-urile de AL .
#9
Postat 12 March 2009 - 04:11 PM
#10
Postat 12 March 2009 - 08:11 PM
civic15, la Mar 12 2009, 04:11 PM, a spus:
Da ce ti-am zis eu ai facut ?
Taie curentul , pune proportionalul intr-o extrema , gain-ul aproape de max si vezi ce face . Apoi taie curentul , pune proportionalul in cealalta extrema si vezi din nou .Actioneaza apoi in consecinta . Giro gain se poate regla si "live" dar proportionalul nu .
#11
Postat 12 March 2009 - 08:14 PM
Aceasta postare a fost editata de Mirc_El: 12 March 2009 - 08:15 PM
#12
Postat 12 March 2009 - 08:58 PM
#13
Postat 12 March 2009 - 09:06 PM
Dar nu cred ca este de acolo , al meu zbura bine mersi si cu ele nealiniate . Incearca sa ne pui un film . Swash-ul pare prea inclinat , incearca sa-l aduci la orizontala modificand link-urile de la servo-uri
#14
Postat 12 March 2009 - 09:40 PM
Cand il alimentezi, are un led care clipeste si nu trebuie sa il misti pana nu se stabilizeaza si devine verde.
Dupa alimentare, se face verde aprins continuu sau ramane in clipoceala ?
Daca se stabilizeaza, dar cu toate astea se invarte tare si nu se ridica, verifica :
1 palele sa fie puse bine, nu invers (palele de sus jos si invers) tine-l in mana si vezi daca exercita vreo forta in sus sau in jos...(apelele de sus nu sunt identice cu cele de jos...sunt diferite)
2 surubile ce prind pinioanele rotoareleor pe cele 2 axe sunt prinse bine ? nu cumva se invarte vreunul pe ax? Asta verifici cu mana incercand sa le invarti in timp ce tii de rotor. Pinionul cel mai de jos, se prinde cu un surub pe o tesitura din ax. verifica ca chiar a prins acea tesitura...e mai greu, dar reusesti pana la urma sa le potrivesti daca asta e problema.
3 cand dai motor, se face ledul de pe elicopter rosu ? Daca da, ai probleme cu bateria sau incarcatorul nu isi mai face treaba cum trebuie.
Daca toate astea sunt ok, si cu toate astea, nu se ridica, inseamna ca motoarele sunt duse...amandoua!
Unul singur daca merge la turatia normala, are tendinta de a ridica singur elicopterul dar se invarte ca nebunu.
Recomandat este oricum, daca schimbi un motor sa le schimbi pe amandoua ca sa aiba ~ aceleasi calitati !
Daca pui unul nou cu unu care este spre sfarsitul vietii, nu prea o sa ai stabilitatea mult laudata a micutului LAMA.
Succes
PS linkul dintre flybar si primul rand de pale nu are legatura cu rotirea pe loc in jurul axei verticale...
In cazul in care este reglat prost, efectul generat de acel link este ca elicopterul odata aflat in aer incepe sa se invarta ca apa in WC(toilet bowl effect)...face miscari largi de rotire in jurul axei verticale cu alunecare laterala ...
Chestia cu trackingul palelor de sus este inevitabil daca sunt folosite. In timp, palelel normale se deformeaza si se indoaie in sus.
Nu este un impediment pentru lama acest lucru...tot ce genereaza este o vibratie mica...se rezolva cu pale noi.
Verifica si trimul de pe statie (sub maneta de gaz cel orizontal) pune-l pe mijloc daca nu este.
Pornirea pe rand a palelor, in cazul unui elicopter fara probleme, este generata de acel trim intr-o parte.
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 12 March 2009 - 09:47 PM
#15
Postat 12 March 2009 - 10:10 PM
- link-ul dintre flybar si pale nu e perfect drept; asa trebuie sa fie sau e de la vre-un crash si n-am observat eu ? toate palele de pe heli sunt noi noute.
- swashplate : am incercat sa il aduc la orizontala insa am o problema : daca cobor swashplateul pe ax se lovesc link-urile acelea mici de motorase; daca e prea sus pe ax servo-urile imi trag de swashplate in jos cand alimentez; ma gandeam sa slabesc suruburile de pe servo care tin bratele albe si sa ridic bratele putin mai sus ( banuiesc ca ar putea fi o solutie...? ) o sa fac si un clip insa maine dimineata ca acum a adormit prietena si nu pot sa mai fac teste cu el.
-cand il alimentez led-ul blinkuieste de cateva ori verde apoi ramane verde continuu; se face rosu doar cand dau alimentarea in blana ( asta nu stiu daca e normal sau problema ).
- palele sunt puse ok, tinut in mana trage destul de bine sa se ridice; pe pamant e la limita de a se desprinde de sol ( se invarte pe loc intr-un colt de la trenul de aterizare) insa nu ia altitudine.
- suruburile de pe ax le-am verificat si nu aluneca, la fel si surubul de dedesubt care tine pinionul, e prins si ala bine in tesitura de pe ax.
- trimerele de pe statie sunt toate pe mijloc; am incercat sa corectez din ele dar efectul este aproape insesizabil. Chiar si din mansa efectul este foarte putin vizibil.
Oricum, dupa toate sugestiile voastre si ce am observat la el, tind sa cred din ce in ce mai mult ca motorul/motoarele sunt duse. Faptul ca inversarea motoarelor a dus la pornirea intarziata a rotorului care inainte pornea primul ma duce cu gandul tot la motoare. Maine dimineata o sa fac un clip sa ii puteti studia comportamentul.
Multumesc pentru ajutor,
Seara buna
#16
Postat 12 March 2009 - 10:46 PM
civic15, la Mar 12 2009, 10:10 PM, a spus:
Daca se face rosu cu bateria proaspat incarcata cand urci cu mansa moderat pana la maxim (nu brusc blana), nu e chiar bine, dar daca unul din motoare e dus, poate fi si un consum suplimentar pe motorul respectiv.
Chestia cu inversatul motoarelor e buna...nu e regulatorul de vina, si probabil nici gyro...
Swashplate-ul lasa-l deocamdata nu umbla la el.
La lama nu e conditie sa fie paralel cu solul...asta cu paralelicitatea, e valabila la ccpm 120grade sau 90grade...
Pe scurt rotatia in jurul axului vertical poate fi generata doar de diferenta de viteza intre rotoare.
cauzele sunt :
unitatea 4in1 (gyro sau unul din regulatoare duse) - ma indoiesc de asta din cauza testelor care le-ai facut deja
Pinioanele (ax motor sau ax rotor) - verificat de tine deci nu e asta
motoarele (cel putin unul din motoare este terminat) - 2 motoare nu strica la casa omului daca ai lama. Oricum nu le cumperi degeaba asa ca ia-le.
Sfat...ia problemele pe rand si rezolva-le pe rand ca te pierzi in amanunte sau noi in recomandari :(
Desigur, ma refer la reglaje, nu la achizitia de piese de schimb (astea se iau toate odata).
Aceasta postare a fost editata de alexvid: 12 March 2009 - 10:49 PM
#17
Postat 12 March 2009 - 11:51 PM
#18
Postat 20 March 2009 - 04:17 PM
#19
Postat 20 March 2009 - 04:27 PM
civic15, la Mar 20 2009, 04:17 PM, a spus:
Fiindca esti initiatorul topicului, poti sa-l inchizi si sa redeschizi singur. In stanga jos, ai un buton din care poti inchide subiectul.
Ma bucur ca ai rezolvat problema.