Modelism - RHC Forum: conexiuni motor electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

conexiuni motor electric se poate folosi doarla retea trifazata?

#1 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 08 March 2009 - 02:46 PM

Am un motor pe care as vrea sa-l folosesc in atelier .Atasez doua poze, una cu specificatiile motorului si cealalta cu bornele de legatura.
Intrebarea este daca pot folosi motorul la 220 V si ce trebuie sa fac pt aceasta.Multumiri anticipate.
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/DSCN5968-1.jpg
http://i57.photobucket.com/albums/g206/siliconu/DSCN5966.jpg
0

#2 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 08 March 2009 - 05:47 PM

Imagine atasata: DSCN5966.jpg


din cate mai tin minte,cam asa se leaga.Condensatorul >1micro farad/.250v
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 March 2009 - 05:54 PM

Eu as zice ca ce vad acolo e trifazat. Cel putin notatiile V1 U1 W1 V2 U2 W2 mie asta imi spun.
Si zic ca acel condensator ar crea un camp rotativ ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   Maryo61 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 19-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 08 March 2009 - 06:15 PM

Vezi postarearenatoa, la Mar 8 2009, 05:54 PM, a spus:

Eu as zice ca ce vad acolo e trifazat. Cel putin notatiile V1 U1 W1 V2 U2 W2 mie asta imi spun.
Si zic ca acel condensator ar crea un camp rotativ ?

Asa se leaga un motor trifazat la monofazat Fisier atasat  Legare_motoare_pas_cu_pas.pdf (140.44K)
Number of downloads: 16208
0

#5 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2009 - 06:25 PM

PDF-ul acela e o conventie facuta pentru motoare pas cu pas. Dar e buna si aia de respectat!
Si merge si cu acel condensator legat ca in schita lui takeoff. In functie de valoarea lui s-ar putea sa nu porneasca singur. In mod normal parca trebuiau doua, unul decuplat dupa pornire si lasat doar al doilea. Cred ca in varianta asta scade putin puterea, adica din 0,37kW posibil sa ramana doar putin mai mult de 0,25kW, dar nu o spun dupa calcule ci din auzite. Unii zic ca se reduce la 1/3, dar nu cred ca asa mult. Posibil sa gresesc. Se pot face calcule, e plin netul de formule si scheme de legare la 220 a unui motor de genul asta. E un motor care merge pus la treaba usurica. Dar merge. E parerea mea. Marea majoritate a motoarelor pe la magazine legate sa functioneze le 220V au totusi un singur condensator si nu moare nimeni.

PS. Ar fi mai potrivite linkuri ca astea:
http://mesterucasei.com/motorul-electric-t...unea-bobinelor/
http://www.emil.matei.ro/motor3.php
http://forum.softpedia.com/lofiversion/ind...hp/t180272.html

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 March 2009 - 06:47 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#6 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2009 - 06:27 PM

Este un motor trifazat asincron, cu posibilitatea de a fi legat in stea la 380V sau in triunghi la 220V TRIFAZAT. Se face schema clasica cu condensator si pornire in gol, apoi sarcina, ca nu are cuplu suficient la 220 monofazat.

Bafta!
Costel

L.E. - sau cum spune Bitex, cu condensator de pornire si apoi comutat pe condensator de mers normal.

Aceasta postare a fost editata de pavcostel: 08 March 2009 - 06:29 PM

35 MHz, canal 60,62,78.
0

#7 Useril este offline   Maryo61 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 19-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 08 March 2009 - 07:43 PM

Am gresit fisierul :) scuze Motor_tr...azata_01.pdf

Fisiere atasate


0

#8 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 09 March 2009 - 03:06 PM

Multumesc pentru raspunsuri.Din link-uri si din raspunsurile voastre am inteles ca este un motor trifazic, legat in stea.Ca sa il alimentez la 220 trebuie sa il leg ca in schema lui takeoff+inca un condensator de pornire.Pana aici cred ca am inteles bine.Daca nu, va rog sa-mi spuneti
Ce nu stiu (nu am inteles, please nu dati cu parul ) sint valorile celor doi condensatori, avand in vedere ultimul PDF postat de Maryo61.Nu stiu sa aplic formula :rolleyes: ...printre alte necunoscute nu stiu ce insemna "curentul nominal al motorului".
Cine e dispus sa ma ajute il rog sa-mi spuna babeste valorile necesare si legaturile la borne (daca schema lui takeoff e corecta, nu mai e nevoie).Multumesc inca o data.
0

#9 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 09 March 2009 - 03:17 PM

Nu te supara ca ma bag si eu,dar pun o intrebare ,decit sa faci toate modificarile alea si sa faci si tot felul de manevre la pornire si sa rezulte un motor de o,25 Kw ,nu e mai simplu de luat un motor care merge direct la 220V .(masina spalat,aspirator etc) sau este un motor special ?
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#10 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 09 March 2009 - 04:47 PM

Nu ma supar deloc.Din pacate este un motor special, care este atasat de o pompa.Motoare mai am eu inca vreo 4 chiar, de diverse puteri si culmea-toate pentru reteaua de 220, care stau frumos pe rafturi in asteptarea vreunei intrebuintari, deci nu duc lipsa de ele.Pompa este direct prinsa de motor, respectiv axul pompei este unul si acelasi cu axul motorului.Altminteri nu mai stateam pe ganduri....
Ar mai fi o solutie ciobaneasca, ca ultima varianta: motorul asta trifazic sa-l angrenez prin intermediul a 2 fulii + curea la alt motor, mai prietenos, caz in care primul motor devine doar un fel de dummy....Dar nu e foarte simplu, e ciobanesc si ocupa loc suplimentar ditai utilaju`.
0

#11 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 09 March 2009 - 08:37 PM

Vezi postareaalin 105, la Mar 9 2009, 04:06 PM, a spus:

Cine e dispus sa ma ajute il rog sa-mi spuna babeste valorile necesare
Hai sa fac eu o incercare.
Datele de intrare sunt:
Putere motor: 370W
Tens Alimentare: 220V
cos_FI=0.77
Conexiune: triunghi.

Curentul nominal de faza este: Inf=P/(1.73*Ualim*cos_FI)=1.26A
Din pdf-ul postat, figura 2a, C1=K1*Inf/Ur=4800*1.26/220=27.5uF
si Cp1= 2.5*C1=68uF

Deci C1=27.5uF, Cp1=68uF

Iti sugerez sa faci combinatii paralel de condensatori nepolarizati de cel putin 400V pana atingi valorile cerute. Nu e farmacie, nu e nevoie sa fie exact, dar cat se poate de aproape. De exemplu, din 6 condensatori de 5uF/400V (se folosesc pe la unele neoane) conectati in paralel se obtin 30uF, care ar fi o valoare potrivita ptr C1. Incearca cu 1-2 conzi in plus/minus si vezi cu care obtii putere mai mare. Valorile calculate trebuie vazute ca un punct de plecare in experimente.

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 09 March 2009 - 08:39 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#12 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 09 March 2009 - 09:30 PM

Nu mai pot edita, asa ca adaug: asa cum se vede in poza, motorul are infasurarile conectate in stea. Trebuie scoase strapurile si facuta conexiunea in triunghi, daca vrei sa il folosesti la 220. In stea nu are putere la 220 din cauza tensiunii insuficiente.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#13 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2009 - 09:58 PM

Ca sa-l legi in triunghi e simplu. Se desfac puntile actuale, se verifica piulitele sa fie stranse bine, apoi se muta puntile pe cealalta directie, U1-W2, V1-U2, W1-V2. De aceea este construit asa. Comutatorul sau contactorul folosit vezi sa suporte pe contact curentul necesar, eventual cu rezerva suficienta.

Bafta!
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#14 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 09 March 2009 - 10:47 PM

Multe multumiri, domnilor!pot sa zic ca acum stiu ce am de facut.Maine voi cauta condensatorii si cele doua contacte.Am sa revin dupa ce fac montajul, cu verdictul.
0

#15 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 10 March 2009 - 08:04 AM

Colegu Alin 105 , la cele spuse de colegii Cirip si Pavcostel indraznesc sa adaug : In calcul eu asi folosi curentul nominal al motorului ( cel de pe eticheta ) 1,9 A .Legat de schema de comanda , varianta optima presupune doi contactori , unul va face cuplarea motorului la retea si va fi musai configurat cu automentinere . Al doilea va cupla , pe perioada pornirii , condensatorul de pornire . El va fi fara automentinere , cind se elibereaza butonul de pornire se decupleaza si el .Un alt aspect , masurati curentul prin infasurarile motorului ( la mersul in sarcina ) daca este mai mare de 1,9 A inseamna ca cei 42 de microfarazi sunt prea multi deci mai reduceti valoarea. Jonglati cu valoarea lui Cf pana ajungeti la 1,9 A , sau pe aproape in nici un caz peste .Desi vine tarziu ( batalii cu morile de vant in incercarea de a face un pdf , da mi-a trecut ), voi atasa totusi un document .Fisier atasat  motor_in_monofazat.doc (270.5K)
Number of downloads: 5787
0

#16 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 10 March 2009 - 10:57 AM

Rasputin, multumesc mult pentru efort!Inca nu am apucat sa fac nimic asa ca o sa tin cont de recomandari.O sa mai citesc inca de cateva ori fisierul atasat, ca sa-l rumeg mai bine.
0

#17 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 10 March 2009 - 04:56 PM

Vezi postareaCirip, la Mar 9 2009, 08:37 PM, a spus:

Hai sa fac eu o incercare.
Datele de intrare sunt:
Putere motor: 370W
Tens Alimentare: 220V
cos_FI=0.77
Conexiune: triunghi.

Curentul nominal de faza este: Inf=P/(1.73*Ualim*cos_FI)=1.26A
Din pdf-ul postat, figura 2a, C1=K1*Inf/Ur=4800*1.26/220=27.5uF
si Cp1= 2.5*C1=68uF

Deci C1=27.5uF, Cp1=68uF

Iti sugerez sa faci combinatii paralel de condensatori nepolarizati de cel putin 400V pana atingi valorile cerute. Nu e farmacie, nu e nevoie sa fie exact, dar cat se poate de aproape. De exemplu, din 6 condensatori de 5uF/400V (se folosesc pe la unele neoane) conectati in paralel se obtin 30uF, care ar fi o valoare potrivita ptr C1. Incearca cu 1-2 conzi in plus/minus si vezi cu care obtii putere mai mare. Valorile calculate trebuie vazute ca un punct de plecare in experimente.

Cirip

la 0.37kw sa nu pui mai mult de 10uf ca o sa vii cu el la mine sa-l bobinez :lol: deci la puterea aia trebuie sa mearga cam cu max 10uf si daca nu porneste ii mai pui unu de 5 uf si-l scoti dupa pornire

Aceasta postare a fost editata de roland_fzj: 10 March 2009 - 04:58 PM

0

#18 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 10 March 2009 - 08:33 PM

Vezi postareaRasputin, la Mar 10 2009, 08:04 AM, a spus:

In calcul eu asi folosi curentul nominal al motorului ( cel de pe eticheta ) 1,9 A .
Nu cred ca este corect sa se foloseasca 1.9A. Nu observasem ca este inscris curentul pe placuta si de aia l-am calculat. Pe de alta parte, curentii de 1.9/1.1A sunt curentii in conexiune triunghi/stea la 380V. Motorul va fi conectat in triunghi la 220V, deci curentul o sa scada cam de 1.73 ori. De altfel se si observa ca raportul dintre 1.9 si 1.1 este cam 1.73 ca si cel dintre 380 si 220, iar curentul nominal calculat este mai aproape de 1.1A.

Mai mult, conectarea in stea la 380V conduce la aparitia unei caderi de tensiune de 220V pe infasurare, deci este echivalenta cu conectarea in triunghi la 220V. In consecinta, 1.1A si 1.26A sunt cam p-acolo.

Nu comentez interventia lui roland_fzj. Probabil ca se bazeaza pe experienta. Asa cum am spus si in primul post, nu e farmacie si probabil ca merge o gama destul de larga de valori ale condensatoarelor. Valorile calculate sunt puncte de plecare. Testeaza si vezi care iti convine dpdv al puterii, fara sa supraincalzesti motorul.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#19 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 10 March 2009 - 09:06 PM

Ignorati va rog postul anterior. Cred ca am dat cu m...ii in fasole. Nu m-am uitat atent la placuta.
Multumesc lui pavcostel ptr atentionare.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#20 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 10 March 2009 - 11:13 PM

Vezi postareaCirip, la Mar 10 2009, 09:06 PM, a spus:

Ignorati va rog postul anterior. Cred ca am dat cu m...ii in fasole. Nu m-am uitat atent la placuta.
Multumesc lui pavcostel ptr atentionare.

Cirip


mai greseste omu :D
oricum motoarele care merg la 380v in general merg in stea sau au pornire stea triunghi. amperajul luat in triughi este dublu si un pic fata de stea(in general)
0

#21 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 March 2009 - 01:47 PM

Acuma sincer eu sint complet derutat si in ceata :) .Mi-au sarit mai multi in ajutor dar am primit raspunsuri mult diferite intre ele.In calitatea de necunoscator (sa zicem ca is numai pe post de nea Caisa :) (sau Gigel) nu stiu ce sa fac.Nu ati putea voi , cei in calitate de cunoscatori sa va puneti de comun acord si sa deliberati un rezultat final?Multumesc inca o data.
0

#22 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 11 March 2009 - 02:35 PM

Buna! Raspunsurile sunt oarcum diferite dar ai fi gasit in ele absolut tot ce trebuie sa pornesti motorul ala.
Daca alimentezi fara condensator (faci abstractie de el in poza lui takeoff postata dupa a ta) motorul nu porneste singur decat din intamplare si in ce sens se nimereste. Daca-l rotesti manual in sensul dorit si alimentezi, atunci se roteste fara probleme asa cum vrei. Dar lasat singur poate pleca si invers. Nu e OK sa functioneze asa desi nu se arde, dar vibreaza aiurea, fara rost (ca motorul de masina in 2-3 pistoane din 4).
Daca pui un condensator porneste in sensul dorit (poti schimba din bornele alea), merge mai bine dar se poate si mai bine.
O solutie mai corecta e sa folosesti doua condensatoare (unul se deconecteaza dupa pornire) si cel mai corect (daca nu gresesc :) ) este sa calculezi sau sa alegi prin teste valorile condensatoarelor.
Poti identifica bornele si poti face ce legaturi vrei, dupa oricare post din topic, pana o sa fii multumit. Ca toate sfaturile sunt bune.
Daca e sa zic o parere, motorul pare ciudat. Posibil sa nu faca fata la ce vrei tu, chiar daca inainte era bun. Chiar si asa, ma mir ca are 1500 rpm si-i folosit la pompa.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#23 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 11 March 2009 - 02:48 PM

Vezi postareaalin 105, la Mar 11 2009, 01:47 PM, a spus:

Acuma sincer eu sint complet derutat si in ceata :) .Mi-au sarit mai multi in ajutor dar am primit raspunsuri mult diferite intre ele.In calitatea de necunoscator (sa zicem ca is numai pe post de nea Caisa :) (sau Gigel) nu stiu ce sa fac.Nu ati putea voi , cei in calitate de cunoscatori sa va puneti de comun acord si sa deliberati un rezultat final?Multumesc inca o data.

Daca este o pompa de circulatie a lichidului de racire pt. M.U. leaga motorul in triunghi si un condensator de 20-25 microF dar randamentul electropompei nu este mare,find o pompa de circulatie.
0

#24 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 11 March 2009 - 03:10 PM

asa trebuie legat eu zic ca condesator de 20uf este prea mare... eu zic sa inceri cu unul mai mic si daca nu merge treci la mai mare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5966.jpg

0

#25 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 11 March 2009 - 03:27 PM

Vezi postarearoland_fzj, la Mar 11 2009, 03:10 PM, a spus:

asa trebuie legat eu zic ca condesator de 20uf este prea mare... eu zic sa inceri cu unul mai mic si daca nu merge treci la mai mare

Schema este corecta conteaza sensul de rotatie a pompei,valoarea capacitati condensatorului a rezultat din experimente cu diverse motore trifazate de putere mica.
0

#26 Useril este offline   roland_fzj 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 903
  • Inregistrat: 07-November 06

Postat 11 March 2009 - 04:26 PM

Vezi postareaczd, la Mar 11 2009, 03:27 PM, a spus:

Schema este corecta conteaza sensul de rotatie a pompei,valoarea capacitati condensatorului a rezultat din experimente cu diverse motore trifazate de putere mica.

sensul se schimba prin mutarea firului care vine de la condesator, acum cel mai bine este inaite de legarea in triunghi este bine sa se verifice daca firele sunt alese, am pus o poza cum trebuie probata treaba. la treaba cu condesatorul nu stiu ce sa zic ai mei au firma de bobinaj din 94 si eu lucrez de vro 5ani, acum deobicei cam valoarea de (10uf) se foloseste la motoarele de puterea aia care merg de la 380v la 220v dar cum se zice cat traiesti inveti :rolleyes:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled.jpg

0

#27 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 11 March 2009 - 07:38 PM

Orice schema de legare abordati , in timpul probelor monitorizati curentul prin infasurari . Plecati de la valori mici pentru condensatorul de functionare si cresteti treptat ( asta ca masura de siguranta ).Valorile date pe aici luoatile ca orientative.Curentul masurat ( cu motorul in sarcina ) va stabili valoarea optima pentru condensator .Nu treceti peste curentul nominal 1,9 A , cu motorul legat in triunghi .
Desi colegului Alin 105 nu-i prea este de folos , cred ca este bine sa ne readucem aminte unele lucruri legate de retele electrice si motoare electrice . Legat de tensiune , retelele electrice sunt definite de tensiunea de linie si tensiunea de faza .In cazul tarii noastre tensiunea de linie este de 380V , iar tensiunea de faza este 220V . Intre ele avem relatia : Ul = Ñ´3 x Uf ( minunea " Ñ´3 " se vrea radical din trei ) . Sunt si tari care au retele electrice cu tensiunea de linie de 220 V . Am inteles ca " fostii frati de la rasarit " ar avea unele retele locale cu astfel de tensiuni , si de asemeni " noii frati de peste ocean " au asa ceva , sigur mai sunt si altii ( mai mult sau mai putin " frati " cu noi ) .
Acum legat de motoarele electrice trifazate , ele sunt caracterizate de tensiunea de lucru si modul de legare a infasurarilor ( stea sau triunghi ) .Pe eticheta motoarelor apar trecute : putere nominala , turatie , factor de putere , tensiune nominala , curent nominal si modul de legare la retea .Fie un motor pe a carui eticheta scrie , printre altele ,urmatoarele : 220 / 380 V , Δ /Υ – de aici deducem ca la o retea cu tensiunea de linie de 220 V , motorul va avea infasurarile legate in triunghi .In acest caz motorul poate porni stea – triunghi , sau direct in triunghi .
Acolo unde tensiunea de linie este de 380 V , motorul se leaga in stea .Pornirea acestuia se va face ,evident , numai in stea .
Pe unele motoare vom avea scris 380 V , Δ - aceste motoare se vor utiliza in retele cu tensiunea de linie de 380 V , avand infasurarile legate in triunghi . Pornirea acestor motoare se poate face direct in triunghi , sau stea - triunghi .Ar mai fi inca doua tensiuni : 500 V si 660 V , adevarul este ca daca ajungeti sa lucrati cu asa ceva sigur nu va trebuie povestea mea . Legat de modul de pornire in triunghi ( conectare directa la retea ) sau stea - triunghi . Acolo unde consumatorul este legat direct la reteaua de joasa tensiune , se pot porni direct motoarele a caror putere nominala indeplineste conditia : Pn ≤ 4 KW si Un = 220 V , respectiv Pn ≤ 5 KW si Un = 380 V .Pentru valori mai mari ale lui Pn , pornirea se face stea - triunghi . De la aceasta regula fac exceptie consumatorii ce se racordeaza la retea prin instalatie prpopie de transformare , in acest caz se cer indeplinite alte conditii .
0

#28 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 March 2009 - 11:34 PM

Am facut conexiunile asa ca in schema lui roland_fzj si am folosit un condensator de lucru de 20 microfarazi si unul suplimentar de pornire tot de 20.Am variat puterea condensatoarelor (am avut mai multi,2 de 3.5 , 1 de 15, 2 de 20)si am facut diverse teste.La pornirea in gol o ia din loc si fara condensatorul de pornire, doar cu cel de 15 sau cu cel de 20.La pornirea in sarcina necesita un condensator de pornire de 20.
Alte observatii: in sarcina nu am sesizat sa prezinte un surplus de putere nici daca am suplimentat condensatorul de lucru (20 microfarazi) cu 3.5, 7, 15 sau 20 microfarazi.
Nu stiu cum se comporta motorul legat la reteaua trifazica, ca nu am avut unde sa vad asta, dar pe parcusul experimentelor descrise mai sus e cam slabut si sub ceea ce am eu nevoie.
0

#29 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 March 2009 - 01:55 AM

Vezi postareaalin 105, la Mar 11 2009, 11:34 PM, a spus:

...e cam slabut si sub ceea ce am eu nevoie.

Acum sincer, sperai la mai mult? Iese un ventilator frumos, poate un polizor micut (dar micut tare!).
Pompa nu mai faci... Mai degraba il rotesti cu alt motor, asa cum precizai mai demult. Ai cateva kg in plus de rotit, dar macar iti faci treaba si la 220V (ca ziceai ca mai ai ceva motoare).
Ca sa o iau altfel, la 200w (cat "scoti" din el) si 1380 rpm poti sa opresti axul cu mana fara probleme.
Mie mi-a lacut subiectul ca e importanta problema si ca am avut ce invata, nefiind de meserie...
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 12 March 2009 - 01:56 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#30 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 March 2009 - 12:03 PM

Vezi postareabitex, la Mar 12 2009, 02:55 AM, a spus:

Acum sincer, sperai la mai mult?

Sincer, da!Pe mine ma interesa strict latura practica a problemei nu experimente didactice,insa pana nu am incercat ,nimeni nu avea de unde sa stie.Daca cineva ar fi stiut la sigur ca nu va functiona multumitor nu s-ar mai fi chinuit sa-mi dea solutii, scheme &stuff...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro