Modelism - RHC Forum: conexiuni motor electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

conexiuni motor electric se poate folosi doarla retea trifazata?

#31 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 12 March 2009 - 01:07 PM

Iar daca cineva iti spunea tu nu ai fi crezut. Este plin forumul de exemple.
Avem de a face cu o carpeala tipica noua. Si mai vrem sa si functioneze perfect.
Sunt motoare asincrone facute special pentru a fi alimentate la 220V monofazat. Unele folosesc un intrerupator centrifugal pentru a deconecta condensatorul de pornire.
De exemplu:
http://www.sculesiechipamente.ro/Document_...20electrice.pdf
Nu vor merge niciodata ca un motor trifazat. Este si normal. Dar este tot ce se poate avand data ca ipoteza sursa de alimntare.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 12 March 2009 - 01:20 PM

0

#32 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 March 2009 - 04:18 PM

Ai citit tu undeva ca is in cautare " de carpeala "?Daca da, atrage-mi si mie atentia, ca nu mai retin unde am scris asta.Intrebarea era daca se poate sau nu se poate.Acuma, tot patitu` ii priceput.
In alta ordine de idei nimeni nu a fost ranit in timpul filmarilor iar toate divaisurile erau pe stoc.
Spor si succese tuturor.
0

#33 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 March 2009 - 05:11 PM

Vezi postareaalin 105, la Mar 12 2009, 12:03 PM, a spus:

Daca cineva ar fi stiut la sigur ca nu va functiona multumitor nu s-ar mai fi chinuit sa-mi dea solutii, scheme &stuff...


E problema de comunicare. Tu ai intrebat cum se leaga un motor de 380 la reteaua de 220, nu daca va functiona multumitor. Asta ai intrebat, pentru asta ai primit raspuns.
Daca intrebai: "va functiona legat la 220 cam le fel ca in cazul legarii la 380?" Toata lumea ti-ar fi raspuns ca NU. Ca toti stiu asta.

Eu ti-am sugerat aspectul in primele doua mesaje, am vazut ca nu te-ai legat de el si am crezut ca stii despre ce-i vorba. N-am mai insistat.
"E un motor care merge pus la treaba usurica. " si "Posibil sa nu faca fata la ce vrei tu, chiar daca inainte era bun. " Nu mai pun la socoteala ca ti-am zis ca scade puterea fie cu 1/3 fie la 1/3 din ce avea. Inclin sa cred prima varianta dar nu-s de meserie si nici masuratori sau calcule n-am facut. Insa ideea pentru tine era destul de clara: scade puterea...

Nu e nici o suparare pentru noi. Imi pare rau ca nu poti sa faci cu el ce ti-ai propus, dar in mod sigur o sa gasesti o aplicatie.
Acum (si mai poti face teste si cu alte motoare) stii ca in cazuri similare motoarele nu vor mai avea acelasi cuplu. Si sunt sigur ca daca cineva va intreba ce ai intrebat tu la inceput o sa raspunzi tot ca noi ;)

Aceasta postare a fost editata de bitex: 12 March 2009 - 05:16 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#34 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

Postat 12 March 2009 - 10:48 PM

Colegu Alin 105 , spuneti ca ati facut diverse probe cu diferiti condensatori . Bag de seama ca ati omis sa ne spuneti un lucru important si anume curentul prin infasurari . Ce valoare are el , in ce consta sarcina motorului ?. Daca , cu motorul legat in triungi , motorul a mers cu curentul nominal atunci sarcina e mult mai mare decat poate el da .
Acum , cu titlu de fapt divers , eu am reusit sa adaptez motoare cu puteri de 5,5 KW , 2,2 KW , 1,5 KW si 1,1 KW . Pe cel de 5,5 KW ( intrucat se aduna o padure de condensatori pentru legarea in triungi ) l-am folosit in stea .In acest caz din start am pierdut din puterea lui , cu toate astea motorul este capabil sa actioneze un abric de tamplarie cu axul portcutite lung de 400 mm .De oprit din mers , din cauza sarcinii prea mari , nu sa oprit niciodata . Pornirea in schimb e problematica . Cu toata " gasca " de condensatori de pornire , daca nu slabesc cureaua de transmisie astfel incat sa aiba posibilitatea sa porneasca in gol , nu porneste . Altfel bazaie , maraie , da de pornit ba .Daca insist mai mult da protectia termica afara , sau arde siguranta .
0

#35 Useril este offline   Rasputin 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 26-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Navodari

  Postat 13 March 2009 - 08:08 AM

Revin . Aseara , din diverse motive , nu am prins sensul celor scrise pe aici .O solutie prin care motorul se va comporta in monofazat la fel ca in trifazat , consta in folosirea unui modul Altivar ( variator de viteza pentru motoare asincrone ).Acest modul este produs de Telemecanique . Pentru tensiuni de 200-240 V , monofazat , au o gama ce acopera puteri de la 0,37 KW pana la 45 KW .Motoarela se leaga ca si cum ar fi alimentate de la o retea trifazata . Acum , " nimicuri " din categoria pret al acestor module si cat de justificate sunt economic in aplicatia dv. nu discut . Dv. detineti toate datele problemei , alegerea va apartine . Eu am dorit doar sa va spun ca aveti la dispozitie si altfel de solutii decat condensatorii .O zi buna la toti colegii .
0

#36 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 13 March 2009 - 12:29 PM

Nu am masurat curentul.Motorul porneste, dar isi scade foarte mult turatia in momentul in care intre in sarcina.Nu m-am mai concentrat pe partea motor ci pe cea de pompa, pt ca ea este cea importanta.Ca o curiozitate, am desfacut pompa, am curatat-o si am remontat-o corect.Zic corect, pentru ca am gasit-o montata in stil de "meserias roman" .Desi pompa este prevazuta cu reglaje foarte destepte si simple se pare ca acestea depaseau puterea de intelegere a celui care i-a executat "intretinere".Ca urmare , mergea super fortata, manca mult din puterea motorului.Dupa o mica revizie, functioneaza incomparabil mai bine, porneste doar cu un condensator de lucru de 20 microfarazi, insa e sub puterea de care am eu nevoie.Asa ca voi apela la unul din motoarele de pe rafturi care are 800 W -arhisuficient si il voi angrena la axul m.trifazic prin intermediul a doua fulii+curea.
PS.Stie cineva unde pot executa in Cj o fulie?Un strungar care sa aiba si materialul necesar?Am si eu un strungar la care mai duc din cand in cand piese dar de obicei dureaza cam mult.
0

#37 Useril este offline   Ionee 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 17-December 09

Postat 19 December 2009 - 11:53 AM

Vezi postareatakeoff, la Mar 8 2009, 05:47 PM, a spus:

Atasament DSCN5966.jpg


din cate mai tin minte,cam asa se leaga.Condensatorul >1micro farad/.250v

buna ziua.si eu sunt nou pe aici,bine v-am gasit.Sunt interesat de cum se poate face o legatura la un motor trifazic de 0,18 kw pentru a fii mai puternic
0

#38 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 December 2009 - 01:09 PM

Te referi la cum trebuie sa se lege (stea sau triunghi) pentru a obtine puterea maxima dintre cele doua variante de conectare?
Sau cum sa obtii din 0,18kW cam 1,8kW? Pentru a doua varianta iti spun eu: cuplezi pe axul motorului de 0,18 kW un motor de 2kW (o sa ai si o mica rezerva de putere) si pe cel de 0,18 il lasi cuplat la dispozitivul tau, asa cum era inainte. Nu e complicat, nu ai de facut modificari in electronica. Te costa doar motorul mai mare.
Bine ai venit printre noi!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#39 Useril este offline   Ionee 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 17-December 09

Postat 19 December 2009 - 04:28 PM

Vezi postareabitex, la Dec 19 2009, 01:09 PM, a spus:

Te referi la cum trebuie sa se lege (stea sau triunghi) pentru a obtine puterea maxima dintre cele doua variante de conectare?
Sau cum sa obtii din 0,18kW cam 1,8kW? Pentru a doua varianta iti spun eu: cuplezi pe axul motorului de 0,18 kW un motor de 2kW (o sa ai si o mica rezerva de putere) si pe cel de 0,18 il lasi cuplat la dispozitivul tau, asa cum era inainte. Nu e complicat, nu ai de facut modificari in electronica. Te costa doar motorul mai mare.
Bine ai venit printre noi!

Buna,da ma refeream la modul de legare stea sau triunghi,buna gluma cu inca un motor .....prima data l-amlegat in stea si a incalzit foarte tare ...multumesc mult
0

#40 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 December 2009 - 04:44 PM

http://mesterucasei.com/motorul-electric-t...unea-bobinelor/
Presupun ca ai trecut peste articole de genul asta... Se poate incalzi motorul si daca sunt facute legaturile gresit, in cazul in care ai acces la toate capetele bobinelor, si se intampla...
Cred ca n-a fost asta la tine.
Scrie acolo si avantajele sau dezavantajele fiecarei conexiuni.
Spor la treaba!
Stiu ca a fost o gluma nesarata dar am vrut sa fiu sigur ca pricep ce intrebi.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 December 2009 - 04:45 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#41 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 19 December 2009 - 07:14 PM

Vezi postareabitex, la Dec 19 2009, 01:09 PM, a spus:

Te referi la cum trebuie sa se lege (stea sau triunghi) pentru a obtine puterea maxima dintre cele doua variante de conectare?
Sau cum sa obtii din 0,18kW cam 1,8kW? Pentru a doua varianta iti spun eu: cuplezi pe axul motorului de 0,18 kW un motor de 2kW (o sa ai si o mica rezerva de putere) si pe cel de 0,18 il lasi cuplat la dispozitivul tau, asa cum era inainte. Nu e complicat, nu ai de facut modificari in electronica. Te costa doar motorul mai mare.
Bine ai venit printre noi!

Tiroane ce pisicher mai esti! Uite ca m-am lovit si eu de aceiasi problema ; am pus mana pe un strung facut la uzina Arad acu vo 30 de ani Strunguletul avea motor de 0,37kw trifazat dar pe el avea indicat ca mere si la 220 ! Buun am luat legatura cu eletrospemagicianu si mai facut legaturili pt 220 si surprizaaa a fost dezamagitor cred ca s-a redus puterea cu 60 70% asa ca frumos am umblat prin targ si am gasit un motor de masina de spalat moderna de vo 400w care se cam pupa la fix acu astept insa sfarsitul perioadei Lenoase sa il montez pe utilaj!
0

#42 Useril este offline   cristixxz 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 10-February 10

Postat 10 February 2010 - 06:13 PM

Va cer si eu sfaturi si explicatii asupra unui motor trifazat trecut pe mono.
Ce condensator sa-i pun ,cum se leaga si ce alte mai trebuie pentru a functiona normal.

Atasez 2 poxe cu ce legaturi are si specificatiile de pe motor.

Multumesc.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 1.JPG

0

#43 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2010 - 08:36 AM

Vezi postareacristixxz, la Feb 10 2010, 06:13 PM, a spus:

Va cer si eu sfaturi si explicatii asupra unui motor trifazat trecut pe mono.
Ce condensator sa-i pun ,cum se leaga si ce alte mai trebuie pentru a functiona normal.

Atasez 2 poxe cu ce legaturi are si specificatiile de pe motor.

Multumesc.



Chestia aia din poze se mai invarte?
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#44 Useril este offline   cristixxz 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 10-February 10

Postat 14 February 2010 - 11:25 PM

Da,cu putin ajutor la pornire se mai invarte chiar daca e antic si de demult.

Sfaturi si explicatii nu intrebari de genul..."Se mai invarte"
0

#45 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 15 February 2010 - 12:22 PM

Nu se intelege nimic din poza aia, desi e clara. Cutia ar fi avut cam 6 borne, se puteau vedea clar firele de la bobinaj.
Cred ca doar daca masori rezistentele (si desfaci motorul) mai identifici ce ai acolo.
Daca e sa raspund simplu, condensatorul leaga-l intre unul din firele care vin de la priza (220V) si celalalt ramas liber (deci nu in scurt pe alimentare).
Nu stiu sa-ti dau o valoare buna de condensator ca n-am urmarit sa vad care e puterea motorului. O schema corecta ar contine doua condensatoare, dintre care unul este conectat pentru scurt timp la pornire. Erau desene pe forum pe undeva.
La cum ai firele acolo nu poti primi explicatii clare dupa poze. In mod sigur un electrician priceput i-ar da de capat, dar trebuie sa puna mana...
Bafta!

PS. Trage cu coada ochiului la condensatorul unui motor pe 220V, de aceeasi putere, intr-un magazin, sa-i vezi valoarea. Erau formule pentru calcul dar nu le stiu. Poate ai noroc sa primesti un raspuns folositor, de la cine stie cat trebuie.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 15 February 2010 - 12:25 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro