Modelism - RHC Forum: Mustang P-51 140 ARF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mustang P-51 140 ARF de la CM PRo

#91 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 February 2010 - 10:21 PM

Intre timp, ieri am ami lucrat putin si am lipit esapamentul ornamental stanga. In prima faza doream ca dupa lipirea tevilor sa gauresc panoul prin tevi si sa las sa mai iasa aerul cald de sub capota. Am frezat primele doua esapamente si am renuntat caci batiul panoului este lipit chiar pe mijlocul bosajelor esapamentelor si riscam sa slabesc toata structura. Asa ca am ajustat putin bosajele din turnare dupa tevi si le-am lipit cu bison epoxi metal. Poate ca in final voi putea gaurii, dar cu un Ø mai mic, de exemplu cu Ø4mm poate tot are ceva efect.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#92 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 22 February 2010 - 10:24 PM

.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#93 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 26 February 2010 - 10:49 PM

Astazi am pornit motorul, pe un stand de proba si rodaj improvizat cu o scandura prinsa pe un scaun. A pornit destul de greu (eram deja transpirat de atata "dat la manivela cu batul") dar si cand a pornit, aproape ca nu am avut ce sa reglez. Am dat totusi la low putin mai bogat (1/3 tura) ca sa am o lubrefiere mai buna la inceput. Nu prea statea corect la relanti caci mergea putin inecat, de aceea am ridicat foarte putin relantiul. AM consumat cam 200ml de combustibil in 30min. In timp am dat reprize scurte pana la 2/3 din acceleratie pentru o ungere mai buna, cu reveniri la relanti. Galeria si toba se comporta bine pana acum, desi la toba am un por undeva, care trebuie sa-l mai sudez caci am o mica "musteala" de ulei negru pe o laterala.
Prinderea fiind absolut rigida pe scandura, am ceva vibratii, care dispar cand motorul este deja putin turat. Daca o sa am aceste vibratii pe model nu stiu cum o sa fie. Am prindere elastica in trese de cauciuc, oferite de chinez si sper sa fie suficient de elastice.
Cat trebuie sa mearga motorul ca sa se considere cat de cat rodat?
Parca era un topic de prezentare a acestui motor de Mugurel sau Gicos dar nu-l gasec.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#94 Useril este offline   gicosu 

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1849
  • Inregistrat: 08-May 03
  • Gender:Male
  • Location:Tantava

Postat 27 February 2010 - 01:38 AM

Salutare si felicitari pentru mesterit!!! O sa iasa un model misto de tot. In legatura cu motorul , cred ca Mugurel a scris un topic. Sfatul meu ar fi sa-i dai vreo 2-3 rezrvoare pana poti sa-i faci un reglaj bun, adica sa ai amestec bun pe toata cursa de acceleratie , sa nu se balbaie motorul. Dupa care eu cred ca poti sa-l zbori.Rodajul la un motor pe benzina stiu ca dureaza foarte mult, din cate imi amintesc , la un motor de-al meu ,tot china, spuneau ca dureaza 20 de ore un rodaj complet.
Spor la lucru in continuare!!!
0

#95 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 February 2010 - 10:33 PM

Astazi am ami dat o tura de 500ml de carburant, su reprize scurte. AM reusit mai spre final, sa reglez relantiul si reprizele scurte pana la jumate. Partea de Hi inca nu am definitivat-o caci nu prea l-am turat la maxim. Cred ca inca este prematur sa fac asta.
Nici nu stiu ce sa fac...sa mai dau niste ture de rodaj maine si apoi sa incerc sa fac si reglajul de Hi sau sa pun deja motorul pe model. As arigid cum sta pe scandura respectiva are niste vibratii groaznice. Abia reusesc sa mentin contactul cu suruburile conice de reglaj.
Interesant este ca datorita vibratiilor, se modifica mersul motorului fara sa actionez reglajele, adica, daca tin carburatorul cu mana, fara sa ma ating de reglaje sau acceleratie, se modifica mersul motorului. Daca-i dau drumul din mana, revine unde a fost initial. Probabil ca vibreaza cuiul pontou. Oricum am sa fac o rigidizare cu o brida cumva....la galeriile de admisie si evacuare. De tras, trage de-mi ia scaunul din mana cu motor cu tot, si nu am ajuns la maximul acceleratiei. Mai mult de 2/3 din acceleratie nu l-am turat inca.
Maine vad cu ce idei ma trezesc, sau poate mai aveti voi ceva sugestii.
De exemplu...de ce vine carburantul spre rezervor cu bule de aer, in conditiile in care sorbul il vad ca este cufundat macar 1cm in benzina? Am montat de proba pe scandura, rezervorul si montura de la Cessna, deci sunt conditii reale ca in model.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#96 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 12:33 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Feb 20 2010, 07:41 PM, a spus:

Segmentele ROSII sunt EGALE la fel si segmentele GALBENE sunt EGALE. Intersectia celor BLEU... este C.G.-ul.


Real Design,

Scuze de interventia tarzie, dar trebuie sa fac o corectura importanta procedurii tale.
Pozitia de intersectie a celor doua diagonale, nu-ti da CG. Iti da strict pozitia in care se afla pe aripa CMA (Coarda Medie Aerodinamica). Presupunand ca CG trebuie sa se afle undeva pe la 25-33% din CMA, stim acum cam pe unde trebuie sa pozitionam CG pe fuselaj.
In anumite cazuri particulare de trapezoidalitate si sageata ale aripii, intersectia diagonalelor se afla intr-adevar, mai aproape de CG.

S-a mai discutat mai demult, aici.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#97 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 28 February 2010 - 02:34 AM

Radu,am avut si eu aceeasi problema ca tine cu bulele de aer.La mine s`a dovedit a fi o scapare pe langa tevile din capacul rezervorului si am facut cum m`au sfatuit si altii.Pune soricei pe fiecare furtun care acopera tevile si daca tot nu scapi de bule,pune`ti si un filtru cu pasla in rezervor,daca nu ai.Bafta !
0

#98 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 February 2010 - 08:17 AM

shogi,
acum este adevarat ca nu am filtru cu pasla, ci un sorb banal. Dar in model am asa ceva. Am sa incerc astazi si cu filtru cu pasla.

Valteras,
multumesc de precizare, riguros ca de fiecare data. Dar cum ramane cu aripile care nu au o forma regulata, asa cum este P51? aripa este trapez dar la incastrare este un alt trapez.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#99 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 28 February 2010 - 10:44 AM

Referitor la vibratiile motorului,asa am patit si eu la un rodaj,cu un motor prins pe o scandura,facea ca toti dracii,motivul,de la o anumita turatie intra in oscilatii,cu scandura cu tot(cu toate ca parea foarte bine prins).Am schimbat batiul si totul a decurs bine.

spor la treaba
0

#100 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 February 2010 - 11:04 AM

De aia nici nu-mi prea fac mari probleme de vibratii, dar va relatam de cele observate.

Alta problema care ma deranjeaza insa, bechia se escamoteaza cam violent. Cum se poate seta canalul 7 pe switch fiind, ca servomecanismul sa aiba viteza mai mica de executie? Cu trenul de fata nu voi avea probleme ca este pneumatic si am reglaje pe aer.
Statie Futaba 7CHP. Eu nu am gasit menu.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#101 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2010 - 11:36 AM

Vezi postareaRadu_, la Feb 28 2010, 08:17 AM, a spus:

Dar cum ramane cu aripile care nu au o forma regulata, asa cum este P51? aripa este trapez dar la incastrare este un alt trapez.


Grafic e mai greu, adica un pic mai complex. De pricipiu se imparte aripa in cate trapeze o fi necesar, se aplica metoda pt. fiecare, etc...
Dar exista niste programele ce fac asta. Incerc sa atasez doua, daca merge.

Fisiere atasate


Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#102 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 28 February 2010 - 10:25 PM

Intre timp, am schimbat filtrul cu cel cu pasla, am schimbat si toate furtun-urile, le-am pus panduiti la toti, si surpriza...motorasul nu mai porneste. :) biggrin.gif
Practic nu se alimenteaza. In final dupa ce am facut scurta la mana de atatea "bete" peste elice am renuntat. O sa vad maine ce probleme are ca prea m-am suparat pe el si nu vreau sa fac greseli. Pana maine ma calmez si voi vedea ce s-a intamplat.

Asa ca m-am relaxat construind mansa. Din DurAl strunjita si apoi pliata nitel ca la 1:1 . Cum sa intampin pilotul fara mansa?
Am dat si o randalinare la maner sa simulez mansonul de cauciuc. Varful l-am vopsit in rosu, caci se pare ca la originala acolo este ceva buton. Probabil mitraliera?
In final arata cam asa.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#103 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 March 2010 - 11:21 PM

In final m-am hotarat la un pilot de la Centuryjet.com care costa vreo 30$ plus transportul.
Se poate alege bust sau intreg, vopsit sau nevopsit, dar totul costa ceva in plus.
Daca mai vrea cineva sa achizitioneze, eu intentionez sa fac o COMANDA
Cred ca asta va fi modelul
http://centuryjet.com/images/bomber1.jpg
Costa 35-40$ depinde vopsit sau nu.
Ca dimensiuni puteti alege la scara 1/5 1/6 1/7 si 1/9
Exista si un tabel de dimensiuni cu distanta din varful capului pana la scaun si de la scaun pana la varful picioarelor. Tabelul se gaseste aici si trebuie sa va verificati dimensiunile conform modelului vostru.

Daca aveti alte obtiuni...ma intereseaza si pe mine.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#104 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 02 March 2010 - 01:59 PM

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=4346
0

#105 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 04 March 2010 - 09:37 AM

In linkul de mai sus nu am gasit decat pusturi de piloti. Poate nu am stiut sa caut. Eu vreau unul intreg.


Am terminat de rodat motorul. Am ajuns cu reglajele pentru L la 1,5 ture si cu H la 1tura fata de capat. Motorul sta stabil la relanti, dar se ineaca putin la mai mult de 1min. Am acceptat pe moment acest compromis, in favoarea reprizei. Oricum reglajele finale se vor face pe camp pe model.

Am terminat si cu flapsurile, care au un travel de 30° masurat pe extrados, dar am o diferenta de 1° intre ele in pozitie coborat. Este o problema oare? Coboara in doua trepte pe swich-ul A
La a doua treapta, am mixat si eleroanele sa coboare putin (aprox 5°) ca sa maresc efectul de flapsuri. Ce parere aveti despre acest fapt este bine? Daca trebuie pot sa fac si un filmulet cu miscarea.
Nu stiu cat sa setez expo si dualrate la suprafete. Pe moment sunt fara setare si endpoint este la maxim si indeplinesc "sugestiile" chinezului.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#106 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 February 2011 - 11:18 PM

Nu pot sa cred ce repede a trecut timpul. Sunt 10 luni de cand nu am mai lucrat la Mustang.
Acum o saptamana am achizitionat pe Ebay un pilot din seria GI JOE la scara 1/6
Putin cam lung in "cizme" probabil ca o sa-l descalt si o sa-l mai polizez in talpa :D . Foarte bina imbracat, "jaca di pieli" cu jerse la maneci si in talie si salopeta de doc inchisa in fata cu scai, buzunare peste tot (functionale) pistol si teaca la centura plus pumnal si teaca legata de centura si de picior.
Are ochelari de pilot si casca de piele si bineinteles placuta cu lantisor la gat. Din pacata inca nu am reusit sa-l introduc in carlinga, caci articulatiile nu- stau flectate la unghiul necesar din scaun. Va trebui sa-l dezbrac sa vad ce se poate face. Prin haine se simte mecanismul incheieturilor si nu vreau sa-l deteriorez pana nu vad ce si cum.
A costat 12$ :D si transportul 18$ :D si a sosit intr-o saptamana din California. Sincer....aveam timp sa vina si mai ieftin.
Ceva fotografii.

Asa a sosit in cutia de prezentare

Fisier atasat  Pilotul_Joe_001.JPG (109.03K)
Number of downloads: 101

Asa arata cu toate accesoriile.
Fisier atasat  Pilotul_Joe_002.JPG (101.87K)
Number of downloads: 103
Fisier atasat  Pilotul_Joe_004.JPG (104.25K)
Number of downloads: 99
Fisier atasat  Pilotul_Joe_005.JPG (92.79K)
Number of downloads: 108
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#107 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 01 February 2011 - 11:21 PM

Acum vreo 3 saptamani, am nimerit intamplator pe un site din Hong Kong unde am gasit foarte ieftin jambele pentru Mustang si nu numai.
Dupa o cautare pe net am gasit numai referinte bune despre ele, asa ca le-am achizitionat impreuna cu alte acareturi.
Acesta este linkul la magazin, si lista cumparaturilor mai jos:

1 x 40-120 Class Air Retract Set (Air Up Spring Down)
2 x Rcexl Mini Tachometer
1 x 60-120 Class Offset Oleo Struts for P51 Mustang
1 x Heavy Duty Dual Power Switch with Fuel Dot

Cine doreste, folositi cu incredre, foarte seriosi si rapizi. Mi-au returnat si un rest de la transport in valoare de 23$, fara sa le cer expres acest lucru.
Coletul foarte bine ambalat cu traking number si posibilitate de urmarire corecta. La posta a fost o placere sa constat ca nu mai sunt asa "scortosi" vamesii. A fost suficient sa le arat plata prin paypal.

Si acum despre jambe.
Executate CNC cap coada, cu o precizie exemplara, fara jocuri, fara pierderi de aer, intr-un cuvant PERFECTE. Pentru 85$ am avut setul complect, jambe, butelie, manometru, reductor, stut de umplere, T-uri multiple. Totul executat impecabil.
Singura modificare ce am facut-o, a fost sa gauresc cele doua "lacate " ale mecanismului la un unghi de 9º ca sa se potriveasca cu decupajul deja practicat in aripi. Acest lucru a fost necesar pentru a da un unchi de fuga jambei si de a respecta alimnierea suportului mecanismului fata de aripa. Am facut aceasta manopera pe freza cnc din dotare, prin inclinarea capului, si apoi centrarea piesei cu un ceas comparator. Am mai decupat putin in aripa pentru mecanismul foarfeca si am carenat cu tabla de cutie de bere . La final voi vopsi tot locasul jambei.
Nu stiu daca sa-i fac si carenajele care vin pe jamba la avionul 1/1. Oare influenteaza mult la dinamica? Caci daca le voi face, atunci trebuie sa le fac si trapele de la baza jambei care se descid invers pana la axul rotii. Ma gandeam ca se pot executa din tabla de aluminiu de 0,7mm si va acoperi toata jamba, din doua parti. Una fixa pe jamba si a doua cu balama pe aripa.
Si niste foto cu realizarea de pana acum.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#108 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 02 February 2011 - 10:16 AM

Un mic sfat -

1- schimba sistemul de actionare a suprafetelor de comanda : pune articulatii sferice si la echia de la servo si la cea de pe eleron sa spunem !
Si echiile de la suprafete le as schimba ! Eu am avut modelul mai mic de la acelasi producator cu exact aceleasi sisteme si unul a cedat la primul zbor ( noroc ca a fost cel de la directie si a putut fi aterizat ).
Al tau fiind mai mare o sa aiba si forte mai mari pe suprafete .

2 - as face alte "oale " prin termoformare pentru zona unde intra trenul de aterizare si nu le as mai prinde in suruburi ci le as lipi - asta pentru aspect !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#109 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 02 February 2011 - 10:57 PM

@ realDesign
La servo nu este echie. Este "sarma de 2mm indoita in S direct in parghia de servo. aia nu cedeaza sigur. Cat despre partea de eleron, am incercat sa rup una solicitand-o in menghina. Pur si simplu trag servo inapoi si nu cedeaza. Am fost si eu tentat sa pun sferice, dar ma gandeam ca avionul nu va fi un acrobat cu miscari violente. Oricu primu zbor va dovedi ce fel de avion va fi. O macheta semiscale, un trainer, un acrobat, sau..... Si atunci voi lua o decizie de upgrade.
Prinderea in suruburi este cu caracter provizoriu. Liirea nu era sigura si ducea la o demontare greoaie. Cum nu stiam concret ce voi face, am preferat varianta demontabila. Am taiat locasul in aripi dupa modelul dat de orezar. Acum cu jambele acestea, se preta o alveola trapezoidala pentru jamba, la fel ca originala de la 1/1 . Poate canva..voi modifica totul. Si asa am intarziat nepermis de mult cu constructia, dar deh....mai sunt si alte obligatii care trebuiesc respectate inaintea pasiunii.


In schimb, astazi pilotul Joe a suferit un tratament de "aerobic" si am reusit sa-l flectez din toate incheieturile, prin polizarea inghinala si lombara. Ca sa ramana cu genunchii flectati la maxim (este putin cam mare "micul Joe") i-am aplicat niste panduiti intre femur s tibie si am tras pantalonii peste ei.
Pe moment am renuntat la scaun, caci nu-i incapea capul sub carlinga, dar voi putea sa-l repun daca mai cobor putin podeaua. Probabil ca voi face acest lucru, dar mai astept finalizarea comenzilor pneumatice. Mana se potriveste perfect pe mansa si chiar ramane agatat de mansa (se pare ca-i place). Cutitul este in teaca pe piciorul drept si pistolul in teaca pe peretele din stanga, caci nu le mai pot tine la centura.
Iata ceva poze:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Radu_: 02 February 2011 - 10:59 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#110 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 17 February 2011 - 12:23 AM

Astazi am finalizat cu trenul de aterizare. Sau cel putin asa am crezut. Dupa cateva probe (vreo 50 actionari complecte) minunatul incetinitor a cedat. Nu mai face nimic. Asa ca am continuat probele fara el. In plus, fara motor, se pare ca apasarea pe bechie este foarte mare. Ma gandesc ca la o aterizare mai dura sau daca va intampina un obstacol mai proeminet, va ceda. Probabil ca este nevoie de o sarma de otel mai groasa pentru axul si furca rotii. Acum lucreaza ca o suspensie foarte moale. am facut si un filmulet cu actionarea.



Invata repede si aplica...tot repede!
0

#111 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 February 2011 - 11:00 PM

Vezi postareaRadu_, la 17 February 2011 - 12:23 AM, a spus:

Dupa cateva probe (vreo 50 actionari complecte) minunatul incetinitor a cedat. Nu mai face nimic. Asa ca am continuat probele fara el.


Am uitat sa precizez ca servoslower-ul este de fabricatie Hyperion.

Din cate stiu eu, pe switch nu se poate regla viteza. Dar poate gresesc si daca stie cineva, va rog sa-mi spuneti si mie. Emitatorul este Futaba 7CHP.

Astazi am mai facut ceva probe cu un receptor tot DualConversion, dar de data asta PPM. Aram cat pe ce sa montez un automat care sa dea din buton si nu am avut niciun rateu pana s-au terminat acumulatorii la statie. Oricum aerul din butelie se terminase de mult, (aprox 40 comenzi complecte) In total cred ca l-am frecat de sute de ori fara sa dea rateu.
Si acum vine intrebarea: oare receptorul PCM sa aiba probleme? Oare sa fie o incompatibilitate intre PCM si servoslow? Caci din cate stiu eu d.p.d.v. semnal electronic, nu ar trebui sa fie o diferenta, catre servo. Partea digitala sau analoaga se reduce doar la receptor care face o decodare de forma unica spre servomecanisme.
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#112 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 February 2011 - 02:32 PM

Intre timp am achizitionat alte servo slownere de la Sierra care merg si cu PCM.

Astazi am definitivat capota motorului. Am adoptat ca solutie de fixare, magneti neodim. Am folosit trei perechi de magneti cuburi de 5mm. Fixarea este foarte puternica, practic nu se poate desprinde capota decat cu ajutorul unui cuter folosit ca parghie intre capota si fuselaj.
Am dat si gauri in "aerisire" pe ambele parti ca la original, doar ca sunt de diametru mai mare, si doar pe trei randuri. Probabil ca va ajuta la ventilatia motorului. Nu stiu daca nu ar trebui sa fac o izolatie termica la peretele de foc. Nu am idee, cat se va icalzi toba de esapamanet,care se afla in spatele motorului.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#113 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 27 February 2011 - 02:51 PM

Am "simulat" si niste mitraliere. Bosajele dedicate facute de chinez mi se pareau prea neterminate. Asa ca am confectionat din plastic sase stuturi si le-am vopsit in negru. Sunt suficient de rigide cat sa nu se rupa s dar nici nu te agheti de ele. Apoi le-am rigidizat cu epoxy pe interior.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#114 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 10 March 2011 - 11:49 PM

Intre timp, am mai progresat cu modelul. Cred ca voi renunta la slownner pentru flapsuri, pe motiv ca am mixat pe treapta aIIa de actionare eleroanele si comannda profundorului. Daca ramaneam pe slowner, nu reuseam sa fac sa se miste incet si celelante comenzi. Deci numai flapsurile miscau incet. Am mai dotat modelul si cu doua voltmetre pe leduri, unul pentru receptie si unul pentru aprindere. Am definitivat si montajul stabilizatorului orizontal, care va fi demontabil. Fixarea se va face cu doua suruburi sau stifturi care traverseaza una din tevile de legatura.
Motorul inca nu l-am montat caci tot rodez la el (am pana acum 2 ore de functionare). Am ajuns cu reglajele destul de aproape de realitate 3/4 L si 1 1/2 H, dar inca le tin ma bogate pentru rodaj. Rodajul consta in mentinerea la o turatie moderata, 1800rot/min, turatie care o masor cu un turometru digital cuplat pe aprindere. In final voi monta turometrul undeva sub capota, de asa natura incat sa se poata vedea afisajul din exterior. Este util pentru teste si reglaje la motor. In rest, cred ca este un moft. Dar daca tot il am....
Am cantarit modelul complect dar fara motor, elice si con si fara combustibil si am ajuns la 4,9Kg. Motorul are 1,3Kg elicea si conul or avea si ele vro 200gr, benzina vreo 300gr deci in totalvreo 6,7Kg, maxim 7Kg. Motorul trage vreo 8-9 KgF masurata cu un cantar dinamometru legat de scaun si tinut din mana. Deci nu prea inginereste dar nu am avut alta posibilitate sa masor. In mod normal ar fi trebuit un fel de carucior pe care sa stea scaunul pe care este prins motorul acum pentru rodaj.
Relantiul este stabil pana pe la 800rot/min dar motorul prins elastic, in scaun, este foooaaarte "zburdalnic". Practic deplaseaza sacunul cu tot cu greutatea de 15Kg de pe el.Dar se pare ca devine din ce in ce mai stabil, pe m asura ce se rodeaza. Acum sta fara vibratii doar la 1800rot/min. Mai jos, misca foarte tare. Poate ca si sistemul cum l-am prins este prea flasc. Gumele pde prindere prea moi.Probabil ca weekendul asta voi face prima proba cu el pe model.
In final, o fotografie pe canapea.

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#115 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 23 March 2011 - 12:14 PM

Bravo Radule, frumos Mustangul tau!
In privinta motorizarii, dupa parerea mea cred ca trebuie sa stai linistit! La tractiunea pe care ai masurat-o, vis-a-vis de greutatea modelului, este mai mult decat suficient.
Ma gandesc ca niciun vanator din WWII nu avea raportul tractiune/greutate, unitar, ci mult subunitar...
No brain, no headache.....
0

#116 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 23 March 2011 - 10:42 PM

Multumesc de aprecieri.
Intre timp, am montat scaunul si pilotul si am prins si carlinga. Am montat si cele doua voltmetre, unul pentru receptie si altul pentru aprindere. Ieri am avut parte sa vad cum reactioneaza aprinderea cand accu este descarcat. Aveam doar 3,4V in sarcina si a inceput sa dea rateuri in turatie, insa in relanti functiona inca bine. Nu mi-am dat seama ca s-a descarcat asa de tare.
Pilotul John este "inghesuit" in scaun si este sustinut de cupola si de laterale. L-am prins pe sezut doar cu scai. Carlinga am fixat-o cu suruburi, in prealabil am lipit pe interiorul fuselajului bucati de lemn ca sa am in ce sa fixez suruburile. Am optat lka aceasta solutie de compromis, caci aveam nevoie de o cupola rigida, fara miscari din doua motive: primul motiv este ca din neatentie am o fisura pe o laterala (se vede in foto)
al doilea motiv este pentru a sustine pilotul, care este putin cam mare pentru carlinga, dar nu deranjeaza vizual.
si acum ceva foto,

Fisiere atasate


Invata repede si aplica...tot repede!
0

#117 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 31 March 2011 - 09:28 PM

Ma aflu intr-o mare dilema. Am cam terminat cu rodajul motorului. Functioneaza foarte bine, cu un sunet curat fara intreruperi si fara balbe, dar numai peste 1700rot/min. Sub aceasta turatie este ... sa zicem "foarte zburdalnic" avand in vedere ca este prins elastic pe batiul de rodaj. Aceeasi prindere va fi si pe model. Dar in aceste conditii, carburatorul sau/si toba de esapament se vor lovi de model. Spatiul fiind destul de stramt, dupa cum se poate vedea si in fotografiile din postul c u nr 43 http://www.rhcforum....post__p__313015
Am inteles ca parerile sunt impartite in ceea ce priveste prinderea motorului:
RIGID versus ELASTIC
Eu inca nu am experienta in acest domeniu, asa ca va cer parerea. Sa fac prindere rigida fata de batiu sau cu 4 pufere elastice?

Aceasta postare a fost editata de Radu_: 31 March 2011 - 09:29 PM

Invata repede si aplica...tot repede!
0

#118 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2011 - 09:59 PM

Relantiul la motorul asta e undeva la 1900-2000RPM, asa ca nu e panica daca merge prost sub 1700, e normal.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#119 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1784
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 April 2011 - 03:46 PM

Ieri am cam terminat montajul. Am definitivat montajul motorului, am reglat (la rece) acceleratia si functia Cut Off conform testelor de pe bancul de rodaj. Am montat si turometrul (daca tot il am) si am definitivat pozitionarea furtunelor de alimentare, umplere, si supra-plin. Am verificat cat a fost posibil, jocul motorului fata de batiu si apota, urmand sa fac un test la sol. Pentru asta intentinez sa blochez modelul la sol in garaj si sa fac cateva probe cu motorul pornit. Voi verifica astfel si temperatura motorului, sa ma asigur daca racirea este suficienta sub capota. Pana acum pe standul de rodaj, in curentul liber al elicei, dupa o repriza de 5min cu turatie 75%, am avut imediat dupa oprire 90-110°C. Voi putea sa verific si forta de tractiune, cu un cantar dinamometric. Intentionez sa leg o panglica peste aripi in forma de V si sa o trec peste ampenajul orizontal, in asa fel incat modelul sa ramana permanent pe sol, fiind agatat de dinamometru.
Daca totul va fi bine, atunci va urma ce este mai greu....primul zbor :)
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#120 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 11 April 2011 - 04:37 PM

Cam mare temperatura - zic si eu - daca turai full 100 % ... la cat putea sa ajunga - plus ca era in aer liber fara capota .
Cel mai sigur cu un turometru si reverificat dupa aterizare cu termometru. Plus ca daca zbori vara la 38 grade nu va fi ca toamna sau primavara la 10 - 16 grade - deci iarna nu'i ca vara.
Cu masurarea tractiunii , nu m-as complica dar daca tot o faci grija sa nu ridice coada si sa dea elicea de sol si ventilatie buna caci gazele sunt tooxice in spatiu inchis ( garaj ).

Abia asteptam primul zbor .

P.S.

Prindere rigida daca nu vrei sa rupa capota - toate modelele benzinare au prindere rigida si nu a patit nici unul nimic, chiar cu motoare boxer de peste 100 cmc - tu hotarasti.

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 11 April 2011 - 04:40 PM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro