Modelism - RHC Forum: Autorotatia - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Autorotatia cu un Ornith

#1 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2009 - 03:32 PM

Am fost azi la Chitila (unde era minunat, vreo 15-20 grade, fara vant) si am inceput testele cu autorotatia. Am avut vreo 10 aterizari, unele foarte line, altele mai taricele, cert e ca nu am nici o paguba la heli. Constat din nou ca Ornith se conduce mai usor in realitate decat pe RFG 4.5. Nu am oprit motorul dar in TH era la o turatie sub pagul de cuplare a ambreiajului. Am fost foarte mandru de mine dar, din pacate, cei de fata erau posesori de avioane si nu mi-au apreciat prestatia.. :)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#2 Useril este offline   Mag 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 140
  • Inregistrat: 10-June 08

  Postat 06 February 2009 - 04:29 PM

Vezi postareamisumat, la Feb 6 2009, 03:32 PM, a spus:

Am fost azi la Chitila (unde era minunat, vreo 15-20 grade, fara vant) si am inceput testele cu autorotatia. Am avut vreo 10 aterizari, unele foarte line, altele mai taricele, cert e ca nu am nici o paguba la heli. Constat din nou ca Ornith se conduce mai usor in realitate decat pe RFG 4.5. Nu am oprit motorul dar in TH era la o turatie sub pagul de cuplare a ambreiajului. Am fost foarte mandru de mine dar, din pacate, cei de fata erau posesori de avioane si nu mi-au apreciat prestatia.. :)

Bravo :)
Ai incercat asta direct live sau ai avut niste teste pe simulator inainte?
T-rex 600E Scale
Comeback 5000B GAS
Futaba 9C
dj nunta
0

#3 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2009 - 05:04 PM

Vezi postareaMag, la Feb 6 2009, 04:29 PM, a spus:

Bravo :)
Ai incercat asta direct live sau ai avut niste teste pe simulator inainte?



Multe ore de incercari pe simulator. Doar ca pe sim imi ieseau cam jumatate din ele, iar pe viu au iesit toate... :)
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#4 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:BucureÈ™ti... în weekend

Postat 06 February 2009 - 05:33 PM

Vezi postareamisumat, la Feb 6 2009, 05:04 PM, a spus:

Doar ca pe sim imi ieseau cam jumatate din ele, iar pe viu au iesit toate... :)

Bravos natiune, daca repeti si maine prestatia te asigur ca va fi cineva care sa aprecieze :)
Ave
0

#5 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 08 February 2009 - 04:36 PM

Citeaza

Multe ore de incercari pe simulator. Doar ca pe sim imi ieseau cam jumatate din ele, iar pe viu au iesit toate.


Felicitari, si eu am inceput sa exersez niste semi-autorotatii, de la 7-8 metri inaltime si ies destul de bine. Pe simulator ies foarte bine toate.
Sa vedem realitatea! Saptamana viitoare sper sa fie vreme buna duminica. In sfarsit! :wub:
0

#6 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2009 - 08:53 PM

Vezi postareaPrimus, la Feb 8 2009, 04:36 PM, a spus:

Felicitari, si eu am inceput sa exersez niste semi-autorotatii, de la 7-8 metri inaltime si ies destul de bine. Pe simulator ies foarte bine toate.
Sa vedem realitatea! Saptamana viitoare sper sa fie vreme buna duminica. In sfarsit! :rolleyes:


Eu o sa merg doar in timpul saptamanii la Chitila de acum incolo (in urma unor probleme aparute ieri acolo) si o sa mai exersez. Dar ma gandeam cat de departe ar trebui dus antrenamentul pentru autorotatie. In conditiile in care incep sa apara pagube mai mici sau mai mari le heli dupa aceste incercari, incepe sa nu mai renteze, mai bine raman cu o oarecare pregatire si, atunci cand va fi nevoie sa aplic, fac tot ce pot sa nu am pagube sau macar sa fie minime. Pentru ca, daca sunt atent cu pregatirea elicopterului, sunt sanse mari sa nu se opreasca motorul in zbor si sa nu fiu nevoit sa aplic ce am invatat.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#7 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 09 February 2009 - 07:48 AM

Citeaza

Dar ma gandeam cat de departe ar trebui dus antrenamentul pentru autorotatie.


Pai depinde cum privesti autorotatia. Daca o consideri manevra, atunci merita la fel de mult ca orice alta manevra noua pe care vrei sa o inveti.
Daca e privita ca o metoda de recuperare a modelului in cazul in care se opreste motorul, poti sa nu fii foarte riguros.
0

#8 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 25 September 2009 - 09:36 AM

Salutari.Daca stie careva cum se efectueaza corect o aterizare in autorotatie, as dorii sa posteze aici.Nu neaparat sa fie Ornith.Ma refer in special cu ce unghi la pale(negativ)vii in coborare si momentul final aterizarea.
0

#9 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 September 2009 - 01:29 PM

Vezi postarearadulp, la Sep 25 2009, 10:36 AM, a spus:

Salutari.Daca stie careva cum se efectueaza corect o aterizare in autorotatie, as dorii sa posteze aici.Nu neaparat sa fie Ornith.Ma refer in special cu ce unghi la pale(negativ)vii in coborare si momentul final aterizarea.

Teoria e simpla, vreo 2-4 grade pe minus la coborare si apoi pas pozitiv, pana la maxim cand aproape a atins solul. Practica se poate face pe simulator si e destul de aproape de adevar. Si ca sa elimin factorul surpriza, ca atunci cand se opreste motorul in zbor sa nu fiu surprins si sa nu fac chiar ce trebuie, am setat simulatorul sa opreasca motorul automat, aleator. Daca motorul se opreste la inaltime mica (2-5m) probabil ca un pas 0 si apoi spre maxim e suficient.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#10 Useril este offline   Ovi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 24-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 25 September 2009 - 05:16 PM

referitor la ce a zis mai sus misumat daca nu ma insel. autorotatia asta o vad ca un prezervativ ( scuzati dar e singurul exemplu care imi vine in minte), mai bine sa sti si sa nu iti trebuiasca decat sa nu sti si sa iti trebuiasca.

Aceasta postare a fost editata de Ovi: 25 September 2009 - 05:17 PM

0

#11 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 25 September 2009 - 07:33 PM

Citeaza

autorotatia asta o vad ca un prezervativ ( scuzati dar e singurul exemplu care imi vine in minte)


:) vorbesti din experienta?
0

#12 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 25 September 2009 - 07:46 PM

Vezi postareaOvi, la Sep 25 2009, 05:16 PM, a spus:

referitor la ce a zis mai sus misumat daca nu ma insel. autorotatia asta o vad ca un prezervativ ( scuzati dar e singurul exemplu care imi vine in minte), mai bine sa sti si sa nu iti trebuiasca decat sa nu sti si sa iti trebuiasca.

In primul rand,autorotatia se foloseste la oricare concurs de elicoptere.Este ultima manevra efectuata.Deci e bine sa o stii face si sa si exersezi.(sa o folosesti).Nu stii niciodata cand ti-i se poate opri motorul in zbor si daca nu-l stapanesti pana jos,te alegi cu o gaura mare la buzunar.As dorii sa nu mai adaugati replici nefondate.Spuneti-va parerea asupra unui lucru folositor.Asa vom mai evolua.Nu ne nastem atotstiutori.
0

#13 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 25 September 2009 - 11:07 PM

De acord cu Radu. Am patit-o de cateva ori. Prima data mi s-a desprins toba exact cand intram intr-un flip. A tacut motorul, dar datorita multelor ore de autorotatii pe simulator, totul a fost destul de natural.

Am inceput cu semi auto-rotatii de la cativa metri, pentru a vedea cum raspunde modelul, cat pitch imi trebuie sa il opresc din cadere, si cam timp imi ia sa il stabilizez inainte de a-l pune cuminte in iarba. Au fost aterizari mai dure, am rupt si-un tren, dar astea fac parte din experienta.
Apoi am urcat din ce in ce mai mult, pana am ajuns la o inaltime pe care eu o consider suficienta. (este inaltimea la care elicopterul este in partea superioara a looping-ului).

Trebuie lucrat mult pe simulator, si apoi si cu modelul. De asemenea, pentru cine are mai multe modele, fiecare model va autorota altfel.
La o iesire, dati cel putin un rezervor sau un pack numai pe autorotatii si veti progresa.

Modele mai mici (de la seria 450 in jos) nu le recomand pentru autorotatie din cauza dimensiunii.

Succes!
0

#14 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 27 September 2009 - 08:29 AM

poate la alea mari merge. pe simulator totul e ok la inceput cu unghi 0 apoi aproape de sol cresc progresiv rapid pana la maxim unghiul. dar....la t-rex 450 am incercat de la un metru si nu stiu cand s-a dus jos. nu s-a busit dar cred ca in 2 secunde era jos
Ca idee m-am prins...daca se opreste motorul nu cred ca pot salva un 450 din autorotatie, nu are suficienta energie.

Aceasta postare a fost editata de firedragon: 27 September 2009 - 08:40 AM

Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#15 Useril este offline   Ovi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 24-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 27 September 2009 - 10:53 AM

Vezi postareaPrimus, la Sep 25 2009, 08:33 PM, a spus:

:D vorbesti din experienta?

partiala :D eu am fost in alta situatie un pic mai normala , dar e comparabila :D mai exact asta o stiu de la un film ... alien vs predator .
0

#16 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 27 September 2009 - 07:35 PM

Am sa va spun ceva interesant cu autorotatia heli:

La un concurs de acrobatie (nu la noi, vre-o 30 de participanti), erau multe figuri predefinite, cu punctaje diferite, din care isi alegea fiecare cam 10 care se puncteaza (K-ul). Se alege, se anunta, se da foile arbitrilor si se puncteaza exact figurile alea. Restul era libera poezie (in afara concursului). Dar, toti erau obligati si punctati eliminatoriu pentru autorotatie. Adica daca nu o faci pe asta, nici nu te inscrie, indiferent ce crezi tu ca poti sa arati.

Toate heli-urile urcau sus, foarte sus (pentru auto), nu cred ca in vre-o figura (fie ea si combinata) se ajungea mai sus. Acolo, cam toti intrau in static (hovering), dupa care treceau in idle 3. Brusc motoarele intrau in relanti, piloti puneau colectivul al minim, si heli-ul o lua in jos, violent vertical, practic in gol. Dupa o cadere destul de mare, rotorul prindea (dupa sunet) o turatie mare, mult mai mare decit turatia in transmisie, si elicopterul incetinea din coborire (nu cred ca din mansa). Raminea foarte turat, cu motrul la ralanti, si cobora mai incet, asemanator cum ar veni cu parasuta deschsa, practic in autorotatie. Din cite am vazut, cu mansa jos, complet jos. Cam pe ultimi 10m de coborire, din ciclic, i se dadea o miscare inainte si in spirala, cu care se urmarea pozitionarea cu botul in vint si cit mai aproape de un punct fix predefinit. Pe ultimii metrii, ridicau colectivul, se auzea cum se reduce viteza de rotatie, si-l stabilizau in plan vertical zburind orizontal, si facind aterizare cit mai lina si aproape de punctul fix. Clar din colectiv, pierzind turatie in rotor, cu motorul la ralanti, cam la o jumatate de metru inaltime.

Prea o faceau cu totii la fel, sa-mi inchipui ca se face altfel.

Ce am vazut: in idle 3, cu colectivul jos erau cam la -3 - 5 grade. Destul de mult se cobora constant, cu turatie foarte mare, cu mansa jos si motorul in ralanti. Asta (turatia) le dadea o incredibila rezerva rotativa, cred ca 3-5 secunde de zbor orizontal fara motor.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 27 September 2009 - 07:43 PM

0

#17 Useril este offline   Jencike 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 28-June 10

Postat 11 August 2010 - 09:36 AM

Am patit si eu in aprilie (nu apr. 1 :D in felul urmator.
Niciodata nu am incercat autorotatia , chiar daca am incercat de citeva ori pe simulator ,numai ca nu am avut pe realflight Hirobo Shuttleplus2
si pare ca din motivul asta nici nu incercam. Pina cind zburam toate feluri de 2D ,si prima data era cind eram asa de uimit si fericit de productia mea incat motorul ramanea fara combustibil :D
Se audea o innecare a motorului brusc si o mare liniste !!!
Numai zgomotul palelor si batatura inimii se audea :D , prima reactie a fost ca faceam hover si luam in horizontal , dupa ce am dat seama (si din zgomotul palelor) ca n-am de ales ,pierd si rpm si trebuie sa fac cumva autorotatie , si in acest moment dadeam pitch-ul la minim (-3 ) si vedeam cum se prabuseste de la 10m , chiar puteam manevra heliul in coborire , pina cind la aprox 2 metri dadeam collectiv aprox 3/4 si apoi full collective , ..
In fine iesea o aterizare din autorotatie excelenta la prima incercare fortata :D
Nu zic ca nu puteam sa aterizez mai putin 'soft' dar la prima era perfect , dupa o alimentare cu combustibil iarasi puteam sa sar in aer cu hirobo.

A doua incercare iesea foarte urit , si aici apare prostia incepatorului.
Urcam la vreo 25 m brusc apoi bagam la Th Hold . si dadeam collective - , si heliul scazuse cu un speed foarte ciudat mare, si lasam sa revina turatia la autorotatie , numai ca vedeam ca rotorul abia roteste scade foarte repede, am dat repede inapoi din th hold si collective + dar nici nu a tinut hover nici turatia nu a mai putut lua , asa am prabusit horizontal in pamint :(
CONCLUZIA mea era : dupa ce am urcat brusc 25m turatia la rotor scazuse mult , si cind am ajuns la inaltimea optimala pentru autorotatie TREBUIA sa fac 4-5 secunde hover sa regasesc turatia , dupa asta ar mergea si o autorotatie :D
In fine orcum invatam din pagubele noastre !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro