accu li-ion cum se poate improviza un incarcator
#1
Postat 31 March 2004 - 04:16 PM
#3
Postat 31 March 2004 - 07:35 PM
un incarcator foarte simplu(3piese B) ) poti gasi pe situl meu Apasa AICI!!!
Succes in realizarea lui ...
#4
Postat 30 April 2004 - 12:13 AM
Am facut cateva teste si debiteaza suficient curent dupa parerea mea, mai exact de la o celula de 1500mah am obtzinut 6A, Acum problemele mele sunt legate in principal de incarcarea acestor celule, si de acea misterioasa parte electronica cei insoteste, ea ce rol joaca acolo?
O alta intrebare este legata de incarcarea lor, eu stiam doar de incarcarea in tensiune constanta, dar mai noau am auzit si de curent constant la c/2. Intrebarea mea este daca stie cineva cum se detecteaza sfarsitul incarcarii? de unde pot stii cand trebuie oprita incarcarea? la tensiune constanta care-i valoarea optima pe celula?
#5
Postat 30 April 2004 - 12:35 AM
Nu te avantura! :D
#6
Postat 30 April 2004 - 03:56 PM
De asemenea are rol si la incarcare ,de fapt chiar supervizeaza ce se intampla aici .In cele mai multe cazuri fabricantul foloseste la incarcare tensiune constanta ca de restul se ocupa electronica.
#7
Postat 04 May 2004 - 12:01 AM
@s62 totusi tensiunea la borne variaza destul de puternic chiar cu acea electronica legata, partea cu incarcarea este destul de probabila ca senzor termic este prezent, dar totusi prea multa electronica doar pt protectzie la incarcare.
#10
Postat 05 May 2004 - 07:47 AM
Cu rabdare si ciocan.
#11
Postat 05 May 2004 - 08:01 AM
Ganditi-va ca daca sunt acumulatorii cu cea mai mare densitate de energie (excepti Li-Polimer), tre sa fie ceva mai dificili.
Si sunt:
- nu suporta curenti de incarcare prea mari. E un risc mare sa-i incarcati la curenti mari (0.5C, 1C !!!!)
In al doilea rand, nu prea exista acumulatori Li-Ion, exista doar pack-uri. Adica, grupuri de celule cu electronica cu tot.
- curba lor de descarcare este puternic ne-liniara, nu au un palier precum NiCd sau NiMh. De aceea, electronica are rol de convertor DC-DC, si in acelasi timp rol de Protectie
- fiind sensibili la curenti mari (adica incarcare cu curent mare dar si DESCARCARE cu curent mare, sunt livrati mai intotdeauna cu acel circuit electronic de protectie, care este MULT mai mult decat o simpla protectie termica)
- sunt mult mai violenti in cazul unei explozii decat.. confratii lor. Ok, au un ventil de siguranta prin care ies afara gazele de descarcare, dar... se poate ca acest ventil sa nu lucreze. Si atunci???....
Principial vorbind, incarcatorul este un incarcator de tensiune constanta, dar.. nici nu-i da voie acumulatorului sa-si traga cat curent vrea el, din prima..... Pe de alta parte, pentru cei curajosi care vor sa incarce Li-Ion, mare atentie la controlul temperaturii. Cald este OK, fierbinte este NASHPA!!!! Tineti minte asta.....
Si inca ceva: acumulatorii Li-Ion exista de multa vreme in diverse produse, nu-i asa. De ce oare nu i-a trecut nimanui prin cap sa le foloseasca (inca???) in modelism. Probabil exista niste motive, niste dezavantaje.
alexella
#12
Postat 06 May 2004 - 12:23 AM
interesant ar fi de aflat ce tensiune pe element trebuie mentzinuta constanta? sau daca ai incarci la c/2 cum aflii sfarsitul incarcarii? sau la ce temperatura ar trebui mentzinutzi?
Profit de faptul ca atzi raspuns acestui subiect si va intreb daca cumva acumulatori cu Pb trebuiesc formatatzi? Astazi m-am plans la magazinul de unde am cumparat un acumulator ca-si pierde treptat capacitatea si am fost intrebat daca l-am formatat, eu sincer nu stiam ca astia se pot formata.
#13
Postat 06 May 2004 - 09:04 AM
Se aplica in special acumulatorilor noi-noutzi.
Se ia acumulatorul si se incarca la un curent mic de tot, o foarte mare perioada de timp. Cateva zile.
Asta va duce la egalizarea in functionare a celulelor acumulatorului. Preferabil ar fi ca procedura sa se repete de cateva ori, in acelasi ritm. Dar oricum, macar O DATA sa faci treaba asta.
Reformatarea, se aplica pe parcursul vietii acumulatorului. Cand vezi ca acumulatorul nu-ti prea mai tine, poti sa incerci sa-l revitalizezi. Il golesti si-l speli de depuneri (si-ti pui pe toti de la GreenPeace in cap, ca te joci cu Acid Sulfuric), dupa care il umplii din nou cu apa distilata si-l incarci la curent mic, ca la inceput. Dar, operatia asta e din ciclud "KIDS, DO NOT DO THIS AT HOME". Eu am stricat si o cada de baie cu chestia asta, noroc ca eram cu chirie... :-)....
Daca te referi la acumulatorul de masina, vezi daca nu ti s-a stricat releul de incarcare. Sau, vezi daca nu cumva mergi in fiecare zi in etape de 5 minute si tot pornesti masina de vreo 10 ori pe zi. IN atari conditii e normal sa-si piarda din capacitate.
Revin la Li-Ion. Datorita neliniaritatii, in perioada initiala, celula are o tensiune mare. Ai grija, ca daca inseriezi prea multe, sa nu-ti arzi Variatorul. Unele tin pana la 12v, altele.. nu.
Stiu ca-ti pare rau, si eu am vreo 2 kg de akku recuperati din Laptopuri si.. in continuare le caut o intrebuintare.
Si inca ceva: pana nu se standardizeaza utilizarea, eu n-as folosi acumulatori Li-Ion la ceva ce zboara. (asta, din ciclul: "Atentie, cad pietre!!!" )
#15
Postat 06 May 2004 - 01:26 PM
Zici ca ai incarcat cu 400mAh pentru o baterie de 2A.
Mm... Ceva cam multicel, dar cat timp nu se incinge acumulatorul, sa zicem ca este bine.
Dupa care, zici ca ti-a scazut tensiunea la 15Vcc.
In mod normal, bateriile de plumb sunt de 2V, de 6V, de 12V si de 24V.
Ma indoiesc de faptul ca ai o baterie de 24V pe o barcutza. Daca totusi e adevarat, daca ti-a scazut tensiunea la 15Vcc, in gol, poti spune ca bateria e stricata.
Dar, daca ai o baterie de 12V si tensiunea ti-a "scazut" 15Vcc, te poti considera un om fericit.
Las-o asa ca merge bine.
Acumulatorul de care vorbesti, probabil este un acumulator cu gel, sigilat. Fiind nou, nu are rost sa umblii in el. Daca ar fi fost vechi, putea-i sa-l mai revigorezi, sau macar sa incerci, dar asta este alta poveste.
hai, mai vino cu informatii daca mai ai ceva de lamurit.
#17
Postat 06 May 2004 - 03:45 PM
Tu l-ai incarcat cu un curent dublu. Deci nu formatare ci suprasolicitare din prima... :( . Sa speram ca rezista.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 May 2004 - 03:46 PM
#19
Postat 07 May 2004 - 07:59 AM
15V in gol, dupa ce l-ai incarcat este super OK daca la asta te-ai referit!!!
Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 May 2004 - 08:01 AM
Cu rabdare si ciocan.
#20
Postat 08 May 2004 - 04:56 PM
un redresor stabilizat cu tensiunea de 13.8 V ( unii spun 14.1 V dar este mai sigur asa ) si cu limitare de curent la 200 mA. Il lasi 10 ore conectat si gata.
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 08 May 2004 - 04:57 PM
#21
Postat 09 May 2004 - 10:30 PM
#22
Postat 10 May 2004 - 01:28 PM
Daca recapitulam, redresorul nostru trebuie sa aibe :
-limitare de curent la 1/10 din capacitatea acumulatorului
-limitarea tensiunii la 13.8V sau dupa altii 14.1V
-sa monitorizeze temperatura acumulatorului (deobicei daca primele doua conditii sunt indeplinite nu avem probleme.....dar nu strica niciodata sa fim precauti).
Pare complicat dar nu este de loc.
Sper ca vorbim, in continuare, despre acumulatoarele cu plumb :)
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 10 May 2004 - 02:45 PM
#24
Postat 11 May 2004 - 11:05 AM
B.R.
mih,
mobitel_smd@yahoo.com
0722.236.273
#25
Postat 11 May 2004 - 06:40 PM
raid_13, la 10 May 2004, 21:16, a spus:
Am un CNC dar nu vad legatura intre incarcarea acumulatorului cu plumb si el :D
Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 May 2004 - 05:11 PM
#27
Postat 12 May 2004 - 10:20 PM
Ca daca sunt ai tai, n-ar fi prea frumos sa-i incarci aiurea.
Consecinte negative ale incarcatului aiurea.
- daca nu pui mana pe ei la timp, sa-i simti calzi, risti explozii
- niciodata n-ai sa stii cu oarece certitudine daca s-au incarcat sau... ar mai incapea in ei. (cam ca femeile incepatoare la bucatarie: ori e cruda ori e scrum...)
- nestiind ce-ai bagat in ei, nu prea ai cum sa stii cat timp te vor tzine, cat de cat. Vital daca zbori sau daca ii pui la vre-o barcutza. (face POC sau PLICI)
- un incarcator rezonabil, cu cunrent la alegere, cu detectia incarcarii, etc etc... te costa cam cat doua pack-uri de acumulatori. Nu-i un capat de tzara... daca tot te-ai apucat de jucarele.
- te risti enorm daca vrei sa incarci RAPID acumulatorul (cu 1-2-3 Amperi.. )
-... mai vrei? iti mai gasesc....
Dar, cu toate astea, raspunsul la intrebarea ta este: DA! Poti sa-i incarci si aiurea.
#28
Postat 12 May 2004 - 10:33 PM
Cam asha magandeam si eu dar voiam o confirmare de la un "pro"
Ai dreptate, problema principala e ca nu stii cat s-au incarcat si , mai important, cat or sa tina.
Bafta
P.S. - ar face plici, ca ii pun la o barca
#29
Postat 13 May 2004 - 04:14 PM
Da-mi voie sa te contrazic, ai oricui ar fi saracii acumulatori, nu merita sa-i incarci aiurea, ca e si ei acolo niste suflete de acumulatori si daca îi incarci aiurea "zboara" singuri la cer. . .
raspuns transmis la cererea CNA-ului electronicii
in rest numai bine la CNC-isti
#30
Postat 09 September 2004 - 09:45 AM
alexella, la 5 May 2004, 08:01, a spus:
tare gresit :D un incarcator de acumulatori bun este o sursa de curent constant, nu de tensiune...
m-a preocupat destul de mult problema asta asa ca pot sa va ofer ceva scheme :) , una este foarte simpla necesitand doar 3 componente principale: un circuit integrat LM7805, un LED rosu si o rezistenta.... oricum, in general au putine piese (un tranzistor, un integrat)
idea e sa se incarce timp de 10 ore cu un curent de zece ori mai mic decat cel inscris pe acumulator, exemplu:
- 300mAh se va incarca la 30mA timp de 10 ore
- 4500mAh (4,5Ah) se incarca cu 450mA timp de 10 ore
incartor acumulatori.. mici - gasiti schemele, mod de calcul, realizare practica, etc :(
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de niq_ro: 09 September 2004 - 10:10 AM