Modelism - RHC Forum: accu li-ion - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

accu li-ion cum se poate improviza un incarcator

#1 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 31 March 2004 - 04:16 PM

De curand am facut rost de un accu li-ion de 10,8Vcc,4500Mah de la un notebook toshiba care cred eu ca ar merge de minune pe aripa. Cum pot sa-l incarc? de care din cele 10 conexiunii sa ma leg? a incercat cineva un astfel de accu? Pe forum a mai fost discutat accu pe li-on si acolo se spune ca este asemanator pe partea de incarcare cu cel plumb. Merge incarcat in tensiune constanta? cum afli cand este incarcat?
0

#2 Useril este offline   laurcelrau 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 14
  • Inregistrat: 14-October 03

Postat 31 March 2004 - 04:37 PM

Salut, in stadiul in care este el adica capsilat nu poti face mare lucru din cauza circuituluide incarcare cere este foarte complex dar il poti desfacesi recupera acumulatorii dar atentie de obicei acestia sunt cam terminati.
0

#3 Useril este offline   _Gerad_ 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 162
  • Inregistrat: 16-September 03

Postat 31 March 2004 - 07:35 PM

Sal
un incarcator foarte simplu(3piese B) ) poti gasi pe situl meu Apasa AICI!!!
Succes in realizarea lui ...
35.140 - ch 74 fm
0

#4 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 30 April 2004 - 12:13 AM

Salut, intraznesc sa readuc in atentzia voastra acest subiect care pe mine ma framanta de ceva timp, Li-ion acumulatorii acestia care nu stiu prea bine de ce se spune ca nu-s chiar buni in modelizm.
Am facut cateva teste si debiteaza suficient curent dupa parerea mea, mai exact de la o celula de 1500mah am obtzinut 6A, Acum problemele mele sunt legate in principal de incarcarea acestor celule, si de acea misterioasa parte electronica cei insoteste, ea ce rol joaca acolo?
O alta intrebare este legata de incarcarea lor, eu stiam doar de incarcarea in tensiune constanta, dar mai noau am auzit si de curent constant la c/2. Intrebarea mea este daca stie cineva cum se detecteaza sfarsitul incarcarii? de unde pot stii cand trebuie oprita incarcarea? la tensiune constanta care-i valoarea optima pe celula?
0

#5 Useril este offline   Rares 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 646
  • Inregistrat: 28-September 03
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu/Traunstein

Postat 30 April 2004 - 12:35 AM

F simpla schema aceea dar din cate stiu incarcarea unor acum pe li cere ceva mai mult.Incearca sa gasesti un incarcator de notebook.Cel mai bine.Numa' sa nu bubuie ca fac destul de urat! :D Vine Anul Nou mai devreme cu juma de an! :)Si sa fie numa venirea lui, nu si altceva mai rau!!!!!!!!!
Nu te avantura! :D
0

#6 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 30 April 2004 - 03:56 PM

Parte aceea electronica este un sistem de stabilizare a tensiunii la iesire ptr ca intre incarcat si descarcat acest tip de acumulator are o variatie foarte mare a acestei tensiuni.
De asemenea are rol si la incarcare ,de fapt chiar supervizeaza ce se intampla aici .In cele mai multe cazuri fabricantul foloseste la incarcare tensiune constanta ca de restul se ocupa electronica.
Iulian
0

#7 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 May 2004 - 12:01 AM

@Rares incarcatorul de notebook este doar o sursa in comutatziie si nimic mai mult.
@s62 totusi tensiunea la borne variaza destul de puternic chiar cu acea electronica legata, partea cu incarcarea este destul de probabila ca senzor termic este prezent, dar totusi prea multa electronica doar pt protectzie la incarcare.
0

#8 Useril este offline   S62i 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 280
  • Inregistrat: 24-May 02
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI

Postat 04 May 2004 - 03:56 PM

In principiu depinde de fabricant ce pune pe acolo ,asa ca electronica nu este general valabila.
Iulian
0

#9 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 04 May 2004 - 10:43 PM

Greu tare de aflat ce vor accu astia pe litiu, poate are totusi cineva un incartcator mai destept si imi spune si mie ce scrie pe acolo prin manula despre litu astia, dau o bere rece.
Merci mult
0

#10 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 05 May 2004 - 07:47 AM

...partea electronica a acumulatorului este de fapt un stabilizator a tensiunii de iesire din acumulator...tensiunea variaza pe masura ce se descarca, ceea ce ar face ca domeniul lui sa fie limitat in lipsa acestui stabilizator.
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#11 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 05 May 2004 - 08:01 AM

Acumulatorii Li-Ion sunt mai dificili decat ceilalti.
Ganditi-va ca daca sunt acumulatorii cu cea mai mare densitate de energie (excepti Li-Polimer), tre sa fie ceva mai dificili.

Si sunt:
- nu suporta curenti de incarcare prea mari. E un risc mare sa-i incarcati la curenti mari (0.5C, 1C !!!!)
In al doilea rand, nu prea exista acumulatori Li-Ion, exista doar pack-uri. Adica, grupuri de celule cu electronica cu tot.
- curba lor de descarcare este puternic ne-liniara, nu au un palier precum NiCd sau NiMh. De aceea, electronica are rol de convertor DC-DC, si in acelasi timp rol de Protectie
- fiind sensibili la curenti mari (adica incarcare cu curent mare dar si DESCARCARE cu curent mare, sunt livrati mai intotdeauna cu acel circuit electronic de protectie, care este MULT mai mult decat o simpla protectie termica)
- sunt mult mai violenti in cazul unei explozii decat.. confratii lor. Ok, au un ventil de siguranta prin care ies afara gazele de descarcare, dar... se poate ca acest ventil sa nu lucreze. Si atunci???....


Principial vorbind, incarcatorul este un incarcator de tensiune constanta, dar.. nici nu-i da voie acumulatorului sa-si traga cat curent vrea el, din prima..... Pe de alta parte, pentru cei curajosi care vor sa incarce Li-Ion, mare atentie la controlul temperaturii. Cald este OK, fierbinte este NASHPA!!!! Tineti minte asta.....

Si inca ceva: acumulatorii Li-Ion exista de multa vreme in diverse produse, nu-i asa. De ce oare nu i-a trecut nimanui prin cap sa le foloseasca (inca???) in modelism. Probabil exista niste motive, niste dezavantaje.


alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#12 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 06 May 2004 - 12:23 AM

Cu sigurantza nu-i simplu de utilizat, dar motivele pt care nu sunt folosite in modelism pe scara larga cred ca tzin in special de pretzul ridicat. Incarcatoare pt ele nu cred sa fie chiar imposibil de realizat, totusi un tel mobil nu-i chiar super complex pe partea de incarcare, conteaza doar sa intzelegem macar principial ce vor acesti acumulatori. Problema mea este ca ii am si parca nu ma-ndur sa-i las aruncatzi printr-un dulap palierul de tensiune nu-i chiar deranjant si mentzionez ca este cam de la 4,2 pana la 3vcc pe element(macar ai fortza la decolare), iar curentul de descarcare pare suficient in testele pe timpi mici cel putzin.
interesant ar fi de aflat ce tensiune pe element trebuie mentzinuta constanta? sau daca ai incarci la c/2 cum aflii sfarsitul incarcarii? sau la ce temperatura ar trebui mentzinutzi?
Profit de faptul ca atzi raspuns acestui subiect si va intreb daca cumva acumulatori cu Pb trebuiesc formatatzi? Astazi m-am plans la magazinul de unde am cumparat un acumulator ca-si pierde treptat capacitatea si am fost intrebat daca l-am formatat, eu sincer nu stiam ca astia se pot formata.
0

#13 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 06 May 2004 - 09:04 AM

S-o luam in ordine inversa: formatarea acumulatorilor Pb.

Se aplica in special acumulatorilor noi-noutzi.
Se ia acumulatorul si se incarca la un curent mic de tot, o foarte mare perioada de timp. Cateva zile.
Asta va duce la egalizarea in functionare a celulelor acumulatorului. Preferabil ar fi ca procedura sa se repete de cateva ori, in acelasi ritm. Dar oricum, macar O DATA sa faci treaba asta.

Reformatarea, se aplica pe parcursul vietii acumulatorului. Cand vezi ca acumulatorul nu-ti prea mai tine, poti sa incerci sa-l revitalizezi. Il golesti si-l speli de depuneri (si-ti pui pe toti de la GreenPeace in cap, ca te joci cu Acid Sulfuric), dupa care il umplii din nou cu apa distilata si-l incarci la curent mic, ca la inceput. Dar, operatia asta e din ciclud "KIDS, DO NOT DO THIS AT HOME". Eu am stricat si o cada de baie cu chestia asta, noroc ca eram cu chirie... :-)....

Daca te referi la acumulatorul de masina, vezi daca nu ti s-a stricat releul de incarcare. Sau, vezi daca nu cumva mergi in fiecare zi in etape de 5 minute si tot pornesti masina de vreo 10 ori pe zi. IN atari conditii e normal sa-si piarda din capacitate.

Revin la Li-Ion. Datorita neliniaritatii, in perioada initiala, celula are o tensiune mare. Ai grija, ca daca inseriezi prea multe, sa nu-ti arzi Variatorul. Unele tin pana la 12v, altele.. nu.

Stiu ca-ti pare rau, si eu am vreo 2 kg de akku recuperati din Laptopuri si.. in continuare le caut o intrebuintare.

Si inca ceva: pana nu se standardizeaza utilizarea, eu n-as folosi acumulatori Li-Ion la ceva ce zboara. (asta, din ciclul: "Atentie, cad pietre!!!" )
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#14 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 06 May 2004 - 01:06 PM

Acumulatorul Pb este la o barcutza si din cate cred eu este imposibil de schimbat acidul, are 2A si este nou cumparat saptamana trecuta, prima incarcare a fost la 400Mah si a tot scazut pana a atins 15Vcc.
0

#15 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 06 May 2004 - 01:26 PM

Mai am nevoie de lamuriri, ca nu inteleg.

Zici ca ai incarcat cu 400mAh pentru o baterie de 2A.
Mm... Ceva cam multicel, dar cat timp nu se incinge acumulatorul, sa zicem ca este bine.


Dupa care, zici ca ti-a scazut tensiunea la 15Vcc.
In mod normal, bateriile de plumb sunt de 2V, de 6V, de 12V si de 24V.

Ma indoiesc de faptul ca ai o baterie de 24V pe o barcutza. Daca totusi e adevarat, daca ti-a scazut tensiunea la 15Vcc, in gol, poti spune ca bateria e stricata.

Dar, daca ai o baterie de 12V si tensiunea ti-a "scazut" 15Vcc, te poti considera un om fericit.
Las-o asa ca merge bine.

Acumulatorul de care vorbesti, probabil este un acumulator cu gel, sigilat. Fiind nou, nu are rost sa umblii in el. Daca ar fi fost vechi, putea-i sa-l mai revigorezi, sau macar sa incerci, dar asta este alta poveste.

hai, mai vino cu informatii daca mai ai ceva de lamurit.
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#16 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 06 May 2004 - 03:14 PM

Salut m-am exprimat un pik aiurea, curentul a scazut pana ce tensiunea la borne a ajuns la 15Vcc, tensiunea initziala era pe la 11,5Vcc.
Acumulatorul este cu gel de 12V 2A.
0

#17 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 May 2004 - 03:45 PM

Nu se recomanda un curent de incarcare mai mare de 1/10 din capacitatea bateriei ( va rog sa nu sariti dar asa se spune in practica ). Deci 2A/10= 200 mA.
Tu l-ai incarcat cu un curent dublu. Deci nu formatare ci suprasolicitare din prima... :( . Sa speram ca rezista.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 06 May 2004 - 03:46 PM

0

#18 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 06 May 2004 - 09:15 PM

Curentul de incarcare variaza cu nivelul de descarcare al bateriei nu este constant pe toata durata incarcarii, pt ce stadiu de incarcare este recomandat curentul de c/10?
0

#19 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 07 May 2004 - 07:59 AM

Curentul il poti limita din tensiunea de iesire de pe incarcator...daca este descarcat tare, se poate incarca si cu o tensiune data ceva mai mare decat 12 V, dar nu mai mare de 13 V, verificand cu un ampermetru inseriat!!!...in rest, dupa se se mai calmeaza, poti sa-i dai 13.5 V la incarcare, daca vezi ca nu sare calul cu curentul inghitit!...pe masura ce se incarca, ampermetrul scade catre valori mici, iar cand e complet incarcat, ramane o perioada la curent mic in palier...daca insisti in continuare, curentul o sa inceapa sa creasca, acumulatorul se incalzeste si are de suferit!...
15V in gol, dupa ce l-ai incarcat este super OK daca la asta te-ai referit!!!

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 07 May 2004 - 08:01 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 08 May 2004 - 04:56 PM

Idealul .... si nu este foarte complicat :

un redresor stabilizat cu tensiunea de 13.8 V ( unii spun 14.1 V dar este mai sigur asa ) si cu limitare de curent la 200 mA. Il lasi 10 ore conectat si gata.

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 08 May 2004 - 04:57 PM

0

#21 Useril este offline   raid_13 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 21-April 04

Postat 09 May 2004 - 10:30 PM

o incarcare profesionala a unui acumulator se realizeaza cu o sursa de curent constant reglata la 1/10 din curentul maxim al acumulatorului la care se adauga un senzor de temperatura pe corpul acumulatorului. Cind temperatura depaseste 45grade circuitul senzorului de temperatura intrerupe incarcarea. Folosind sursa de curent constat reactia chimica de incarcare are loc cu o intensitate uniforma ceea ce conduce la un randament maxim. Bineinteles exista si metode de incarcare rapida dar acestea provoaca reactii chimice violente exoterme in interiorul acumulatorului care lasa in urma compusi chimici reziduali scazind astfel capacitatea si durata de viata a acumulatorului.
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 10 May 2004 - 01:28 PM

Dar trebuie indeplinita si conditia sa nu depasim tensiunea de 13.8V sau dupa altii 14.1V.
Daca recapitulam, redresorul nostru trebuie sa aibe :
-limitare de curent la 1/10 din capacitatea acumulatorului
-limitarea tensiunii la 13.8V sau dupa altii 14.1V
-sa monitorizeze temperatura acumulatorului (deobicei daca primele doua conditii sunt indeplinite nu avem probleme.....dar nu strica niciodata sa fim precauti).
Pare complicat dar nu este de loc.
Sper ca vorbim, in continuare, despre acumulatoarele cu plumb :)

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 10 May 2004 - 02:45 PM

0

#23 Useril este offline   raid_13 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 21-April 04

Postat 10 May 2004 - 09:16 PM

Daca temperatura nu depaseste valoarea critica nici tensiunea livrata de sursa de curent constant nu va depasi aceeasi valoare critica !

Ia sa-ti faci un CNC ca sa vezi ce bine e!
0

#24 Useril este offline   mobitel_smd 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 26-April 04

Postat 11 May 2004 - 11:05 AM

http://www.powerstre...om/produz15.htm

B.R.
mih,
mobitel_smd@yahoo.com
0722.236.273
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 May 2004 - 06:40 PM

raid_13, la 10 May 2004, 21:16, a spus:

Ia sa-ti faci un CNC ca sa vezi ce bine e!

Am un CNC dar nu vad legatura intre incarcarea acumulatorului cu plumb si el :D

Aceasta postare a fost editata de Se poate si asa ?: 12 May 2004 - 05:11 PM

0

#26 Useril este offline   Butterfly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 28-April 04

Postat 12 May 2004 - 10:12 PM

Dar acumulatorii clasici (NiMh) se pot incarca asha aiurea?
Adica la un pack de 2100 mAh 7.2 V sa pun un incarcator chior (traf, punte, filtrare) de 9V si 200 mA ?
Si daca da, cat sa ii las? pana se incalzesc?
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
0

#27 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 12 May 2004 - 10:20 PM

Herr Butterfly: raspunsul la intrebarea ta depinde de raspunsul la urmatoarea intrebare: acumulatorii sunt ai tai?


Ca daca sunt ai tai, n-ar fi prea frumos sa-i incarci aiurea.

Consecinte negative ale incarcatului aiurea.

- daca nu pui mana pe ei la timp, sa-i simti calzi, risti explozii
- niciodata n-ai sa stii cu oarece certitudine daca s-au incarcat sau... ar mai incapea in ei. (cam ca femeile incepatoare la bucatarie: ori e cruda ori e scrum...)
- nestiind ce-ai bagat in ei, nu prea ai cum sa stii cat timp te vor tzine, cat de cat. Vital daca zbori sau daca ii pui la vre-o barcutza. (face POC sau PLICI)
- un incarcator rezonabil, cu cunrent la alegere, cu detectia incarcarii, etc etc... te costa cam cat doua pack-uri de acumulatori. Nu-i un capat de tzara... daca tot te-ai apucat de jucarele.
- te risti enorm daca vrei sa incarci RAPID acumulatorul (cu 1-2-3 Amperi.. )
-... mai vrei? iti mai gasesc....



Dar, cu toate astea, raspunsul la intrebarea ta este: DA! Poti sa-i incarci si aiurea.
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#28 Useril este offline   Butterfly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 28-April 04

Postat 12 May 2004 - 10:33 PM

:):D edificator raspuns.

Cam asha magandeam si eu dar voiam o confirmare de la un "pro"
Ai dreptate, problema principala e ca nu stii cat s-au incarcat si , mai important, cat or sa tina.

Bafta

P.S. - ar face plici, ca ii pun la o barca
Lac sa fie .... ca broaste sunt destule !
0

#29 Useril este offline   raid_13 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 21-April 04

Postat 13 May 2004 - 04:14 PM

Draga Alexella,

Da-mi voie sa te contrazic, ai oricui ar fi saracii acumulatori, nu merita sa-i incarci aiurea, ca e si ei acolo niste suflete de acumulatori si daca îi incarci aiurea "zboara" singuri la cer. . .

raspuns transmis la cererea CNA-ului electronicii

in rest numai bine la CNC-isti
0

#30 Useril este offline   niq_ro 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 09-September 04

Postat 09 September 2004 - 09:45 AM

alexella, la 5 May 2004, 08:01, a spus:

Principial vorbind, incarcatorul este un incarcator de tensiune constanta, dar.. nici nu-i da voie acumulatorului sa-si traga cat curent vrea el, din prima.....

tare gresit :D un incarcator de acumulatori bun este o sursa de curent constant, nu de tensiune...
m-a preocupat destul de mult problema asta asa ca pot sa va ofer ceva scheme :) , una este foarte simpla necesitand doar 3 componente principale: un circuit integrat LM7805, un LED rosu si o rezistenta.... oricum, in general au putine piese (un tranzistor, un integrat)
idea e sa se incarce timp de 10 ore cu un curent de zece ori mai mic decat cel inscris pe acumulator, exemplu:
- 300mAh se va incarca la 30mA timp de 10 ore
- 4500mAh (4,5Ah) se incarca cu 450mA timp de 10 ore
incartor acumulatori.. mici - gasiti schemele, mod de calcul, realizare practica, etc :(

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1094715907.jpg

Aceasta postare a fost editata de niq_ro: 09 September 2004 - 10:10 AM

0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro