Modelism - RHC Forum: Restaurare Sicroly - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Restaurare Sicroly Aeromodel F3A din anii '70

#31 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 31 January 2009 - 03:27 PM

Aia nu e aripa de CURARE, e o trompeta. Aripa de curare era foarte evoluata si plina de servomecanisme: eleorane, flapsuri, frane aerodinamice (toate astea erau separate) si tren escamotabil actionat tot servo. Poate doar conturul aripii sa semene. Ampenajul avea diedru negativ si aripa diedrul pozitiv. Cautati si modelul MAGIC al lui Hano, era un F3A pentru 6.5cc parca. Mai exista similitudini.
Bafta la restaurare.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 31 January 2009 - 03:27 PM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#32 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 27 February 2009 - 11:13 AM

Deci ... ai mai facut ceva?
io la al meu in afara de ceva reparatii uzuale, nu am mai facut nimic momentan :rolleyes:
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#33 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 27 February 2009 - 11:34 AM

Am inceput sa-l slefuiesc ca sa dau vopseaua jos ca sa expun crapaturile. Intre timp am strans si echipamentul RC + motorul. Dupa cum urmeaza:

- Motor: HB PDP 10cc cu pompa care face 13.000rpm cu elice APC 11x7 deci o tractiune de ~ 3Kg (in loc de 6.5cc "Blitz" care facea doar 10.600rpm cu APC 11x7)
- Rezervor: CY de 260ml
- Receptor: ACT Multiscan 8 canale, sinteza 35MHz
- Servo eleroane: 2 x Volz micro cu pinioane metalice si rulment, 20g, tractiune ~ 2Kg
- Servo profundor: Futaba 3003
- Servo carma: Futaba S-148
- Servo acceleratie: Futaba S-143 (micro 18g, tractiune 1.3Kg)
- Roti de 64mm in locul celor de 55mm care erau rascoapte.
- Film: Robbe Solar Film bleumarin + galben.

Am nevoie de CHIT PT BALSA !!!
In Romania nu stiu unde se mai gaseste. Avea Kele dar a epuizat stocul. In ultima instanta o sa iau de la Lindinger dar posta costa 15 Euro si mie nu prea imi mai trebuie nimic de la ei. Daca va trebui sa cumpar de la ei poti sa imi trimiti o lista cu maruntisuri de care ai avea nevoie, in limita a 20 - 25 Euro (bujii, elici, filtre, chit, epoxi). Nu iti iau nimic pe transport, doar pretul la cursul la care imi scoate mie Banc Post de pe card.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 27 February 2009 - 11:40 AM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#34 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 27 February 2009 - 02:43 PM

Am gasit chit Humbrol la un magazin de machete statice, vis-a-vis de Facutatea de Drept. Deci nu mai comand la Lindinger.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#35 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 27 February 2009 - 06:48 PM

na bine ca ai gasit... voiam sa iti zic ca iti trimit io intr-o cutiuta , ca am laut din state un borcanas... de la lindi oricum nu aveam nevoie de nimic ...

Eu am vorbit cu cineva care a zis ca il imbraca intr'un strat subtire de "polietilena"(parca asa ii zicea, nu mai stiu exact, a zis ca e ceva gen plastic, care face suprafata suuper lucioasa)...si astept sa aiba timp de el ...

referitor la motor... elicea aia nu e mult prea mica ? eu folosesc acu 12*6 si vroiam sa trec la 12*9 sau 12 *10 ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#36 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 27 February 2009 - 07:09 PM

Merci oricum. Chitul ala Hobbico, parca de la Tower, se gaseste si la Lindinger si il avea si Kele. Humbrol-ul asta pare ok dar cantitatea e mica. Am dat putin pe o bucatica de balsa sa vad ce duritate are cand se intareste.

Vezi postareaRedBaron, la Feb 27 2009, 06:48 PM, a spus:

referitor la motor... elicea aia nu e mult prea mica ? eu folosesc acu 12*6 si vroiam sa trec la 12*9 sau 12 *10 ...


Este adevarat ca elicea ideala ar fi un 12x7 sau pentru viteza chiar un 12x8. Sunt conditionat de garda la sol. Chiar daca i-am pus roti mai mari, cu elice de 12 tot e motocositoare. Daca voi zbura pe o pista bine tunsa (ex A51) sau asfaltata pun elice 12x7. Pentru primele zboruri voi merge cu 11x7. Motorul cu pompa scoate cam 1500 rpm in plus fata de varianta normala. Asta pe care il voi pune e fabricat de mine din 5 motoare provenind din 4 surse cu o diferenta chiar si de 8 ani intre piese :unsure:

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 27 February 2009 - 07:13 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#37 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 27 February 2009 - 11:10 PM

pompa :unsure: ?
suna bine ... vreau si io :lol:
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#38 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 April 2009 - 06:36 PM

E gata !

Echiparea este cea de mai sus iar greutatea finala, nealimentat, este de 3110g dintre care 35g plumb adaugat pe coada.

Atasez si pozele facute in aceasta dimineata. In lipsa steagului Austriei l-am ornat cu cel al Elvetiei din care aveam ramase de la Buecker.

Elementele ce amintesc de echiparea initiala sunt switch-ul Simprop si abtibildul de pe fuselaj.

Imagine atasata: Sicroly___gata_1.jpg Imagine atasata: Sicroly___gata_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 05 April 2009 - 06:40 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#39 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 05 April 2009 - 06:37 PM

...

Imagine atasata: Sicroly___gata_3.jpg Imagine atasata: Sicroly___gata_4.jpg
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#40 Useril este offline   ARU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 15-February 08
  • Gender:Male
  • Location:Buzau
  • Interests:aero

Postat 18 April 2009 - 02:44 PM

Vezi postareaERASER, la Apr 5 2009, 07:36 PM, a spus:

E gata !

Echiparea este cea de mai sus iar greutatea finala, nealimentat, este de 3110g dintre care 35g plumb adaugat pe coada.

Atasez si pozele facute in aceasta dimineata. In lipsa steagului Austriei l-am ornat cu cel al Elvetiei din care aveam ramase de la Buecker.

Elementele ce amintesc de echiparea initiala sunt switch-ul Simprop si abtibildul de pe fuselaj.

Atasament Sicroly___gata_1.jpg Atasament Sicroly___gata_2.jpg

Modelul este deosebit , are o linie frumoasa ! ...nu uita sa-i pastrezi planul !
0

#41 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2217
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 22 April 2009 - 10:07 AM

Vezi postareaARU, la Apr 18 2009, 03:44 PM, a spus:

Modelul este deosebit , are o linie frumoasa ! ...nu uita sa-i pastrezi planul !


Din pacate nu am planurile lui, le am pe cele ale lui "Revenger" care este aproape identic dar cu alta carlinga. Sunt format PDF, le pot trimite doritorilor pe mail. De fapt am vreo 10 planuri de aeromodele F3A de succes, pentru motoare intre 6.5cc - 15cc, in format PDF, GIF / JPG sau fisiere de Autocad, unele cu tot cu indicatii despre materiale, constructie, echilibrare si trimare.


In alta ordine de idei, ieri i-am facut inaugurarea la Chitila folosind un motor HB PDP 61 10cc cu pompa si carburator Perry din 1980. Turatia maxima 11.900rpm cu elice APC 11x7. Trebuia sa folosesc 12x7 dar mi-a fost frica ca o sa atinga iarba. Relanti deocamdata pe la 2800rpm dar dupa ce se lasa motorul ar trebui sa pot cobori sub 2000rpm.
Vreme cam inchisa cu vant suparator de 18 - 20Km/h (se aude si in film). Mai trebuie trimat la el. Deocamdata i-am mai adaugat inca 12.5g de Pb pe coada, pe langa cele 35 care erau deja acolo, plus inca 5g pe aripa dreapta. Am incetat sesiunea de zbor deoarece minunata pompa Perry, veche de aproape 30 de ani, a cedat (s-au spart membranele si s-a dezintegrat o supapa), totusi motorul a continuat sa mearga (destul de haotic) permitandu-mi sa aterizez in siguranta pe vantul de 20Km/h.

Imagine atasata: 1.jpg Imagine atasata: 2.jpg



Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro