Reglaj automat temperatura motor
#1
Postat 28 January 2009 - 07:56 AM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#3
Postat 28 January 2009 - 09:20 AM
#4
Postat 28 January 2009 - 09:49 AM
serby, la Jan 28 2009, 09:20 AM, a spus:
La mine, cu motorul Magnum de pe Ornith, teoria cu nitro e pe dos. La 15% nitro urca temperatura peste 150 grade si nu poate fi tinuta sub control din amestec. Cu 5% nitro motorul nu sare de 110 grade indiferent de amestec dar.... de-abia se ridica elicopterul. Acum merg cu 10% si e un compromis acceptabil, are putere iar temperatura o tin intre 115-120 grade cu aceasta schema. Pana acum aveam un canal separat pentru acel servo de amestec si trebuia sa vin des cu elicopterul langa mine sa ma uit pe termometrul de la baza cozii si sa mai reglez amestecul din potentiometru. Si, asa cum ai zis si tu, la inceput urca temperatura aproape de 200 grade si aparea acea scadere de putere si nevoie de a ateriza. In plus se ardeau si bujiile la oprire imediat. Atunci am incercat si modificarea canalului de aer de la ventilator la motor, am incercat si cu ventilatoare electrice, dar nici o metoda nu racea motorul semnificativ. Singura metoda a ramas cu reglarea amestecului. Si, evident, daca nu stau prea mult in hover si merg cu el in ceva viteza...se raceste natural.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#6
Postat 29 January 2009 - 10:27 AM
Primus, la Jan 28 2009, 03:40 PM, a spus:
Gata de pus pe heli.
Multumesc
Din pacate stau rau cu timpul si in plus montajul arata a improvizatie, ca l-am facut pentru mine. Cand il faci pentru altii trebuie sa arate profesional. Probabil ca ar intra intr-o cutie de marimea unui Gy-401. Asa ca, daca nu vrei sa-l faci tu, poate rogi pe cineva sa ti-l faca, e chiar simplu. Schema de baza e aici : http://www.uoguelph....gets/servo3.htm Ideea e ca se inlocuiesc R1 si P1 cu un termistor de 150k pus in paralel cu un semireglabil de 10k. In plus trebuie bine filtrata alimentarea, altfel se cam agita servoul (in paralel cu C3 inca un condensator de 22oo micro si inainte de toata alimentarea o rezistenta de 40 ohmi. De asemenea plusul servoului - firul rosu - are 5V direct de la sursa, nu dupa rezistenta de 40 ohm ca restul schemei, ca altfel pica tensiunea si nu mai merge).
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#7
Postat 29 January 2009 - 11:34 AM
misumat, la Jan 29 2009, 10:27 AM, a spus:
Multumesc, e bine ca avem si montajul, sa-l poata folosi cine doreste. Sper sa gasesc pe cineva sa imi faca un cablaj profi.
Ai facut un calcul al costurilor totale?
#8
Postat 29 January 2009 - 04:33 PM
Primus, la Jan 29 2009, 11:34 AM, a spus:
Ai facut un calcul al costurilor totale?
Costurile chiar nu sunt o problema, probabil ca piesele nu depasesc 10 ron.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#12
Postat 01 February 2009 - 05:30 PM
vlad1, la Feb 1 2009, 04:58 PM, a spus:
Hai sa vedem totusi ce a facut crestinul, nu ce ne inchipuim noi.
Am vazut la camp, la cei de la Aeropower carbsmartul utilizat cu succes si pe Trex 600 si pe 700 daca nu ma insel. Cursa la servo foarte mica, trebuie sa te joci cu el un pic, pana "dibuiesti" plaja in care trebuie sa se miste jiglerul, cum zici tu, nu mai mult de doua, trei click-uri.
Dar, bine spui, sa intram un pic in detalii.
#13
Postat 01 February 2009 - 06:27 PM
Primus, la Feb 1 2009, 05:30 PM, a spus:
Dar, bine spui, sa intram un pic in detalii.
Intre timp am mai modificat putin schema, dupa nevoile Ornith-ului. Apropos, am fost azi de la 2 la 5 la Chitila si eram aproape singur. Legatura intre servo si acul de reglaj amestec, care pana ieri era o tija la fel ca la toate celelalte comenzi, o fac acum cu 2 roti dintate si o curea luate de la un automodel mai vechi cu transmisie pe curea. Ideea e ca pe servo am roata mare (care era de fapt diferentialul cu bile la masina) iar pe acul de amestec e roata mica, cea care venea pe axul motorului la masina. In felul asta acul de amestec se regleaza singur pe o plaja de mai mult de o tura (servoul are cursa de peste 180 de grade - da, daca ii dai din montaj sa iasa din plaja de 1-2 ms standard, servoul are o cursa de putin peste 180 gr). Si cum demultiplicarea rotilor dintate de 2:1 rezulta mai mult de o tura la amestec. La mine la Ornith e foarte util asa, pleaca la rece cu 1,5 ture deschis si ajunge singur pe la 2 ture cand se stabilizeaza temperatura, avand plaja pana la 2,5 ture daca se incinge prea tare (peste 120 gr).
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#14
Postat 01 February 2009 - 06:32 PM
vlad1, la Feb 1 2009, 09:32 AM, a spus:
Montajul il pui unde vrei tu, e de marimea unui Gy-401, si nu are legatura cu telecomanda (decat daca vrei). Are doar alimentarea de 5v comuna cu receptorul.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#16
Postat 01 February 2009 - 11:24 PM
vlad1, la Feb 1 2009, 07:45 PM, a spus:
Pe video nu ai ce vedea, servoul se misca foarte foarte incet, in ritmul cresterii temperaturii. Schema in discutie este, la poza vazuta de sus, jumatatea dreapta a cutiei din stanga. Cat despre link/referinta... nu am ce, schema e facuta de mine, desigur pe baza schemei de servo tester indicata mai sus( http://www.uoguelph....gets/servo3.htm ).
Aceasta postare a fost editata de misumat: 01 February 2009 - 11:29 PM
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#18
Postat 02 February 2009 - 08:43 PM
Primus, la Feb 2 2009, 06:46 PM, a spus:
O jumatate de tura aveam pana acum, acum am o tura intreaga, si chiar lucreaza aproape atat. Probabil e filetul acului de amestec cu pas mai mic ca la alte modele, nu stiu.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#20
Postat 03 February 2009 - 09:18 PM
Primus, la Feb 3 2009, 09:02 PM, a spus:
Eu sunt harnic cu Chitila, am fost si azi si am zburat pe ploaie. Probabil ca mai merg pana in w-e. Daca nu, macar sambata sau duminica. Apropos, Ornith-ul meu nu mai seamana a Ornith, are carena si stabilizatoarele rosii... asta ca sa ne recunoastem usor.. ;)
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#21
Postat 19 March 2009 - 02:41 PM
misumat, la Jan 29 2009, 10:27 AM, a spus:
Am realizat eu un astfel de montaj si chiar functioneaza .Adevarat ca inca nu l-am montat pe heli, dar probat pe masa functiona f. bine.Trebuie sa corelezi la fix reglajul din potentiometru la rece si termistorul cand lucreaza la cald .Asta mai urmeaza sa fac.
#24
Postat 21 March 2009 - 07:41 PM
Primus, la Mar 19 2009, 07:02 PM, a spus:
Uite si pozele.Nu stiu cu cat te va ajuta asta.Inca nu l-am pus pe heli ,dar am facut teste pe masa si este ok. Inca nu am avut nevoie la Ornith-ul meu, motorul fiind in rodaj si zbor cu amestec mai bogat si temperatura este in jur de 100 Gr. celsius.