La ce va uitati... cand zburati un heli
#1
Postat 24 January 2009 - 09:28 PM
Intrebarea e cea din titlu: la ce e cel mai bine sa te uiti ca sa stabilesti pozitia in care e heliul?
am inceput sa il duc ceva mai departe de mine si apre o noua problema: se intampla deseori sa am impresia ca e intr-o pozitie si de fapt e exact pe dos. De exemplu, e "side in" la ceva distanta, ma uit la disc (cred ca asta fac..) pare ca s-a aplecat pe dreapta lui si de fapt e fix spre stanga.
Discul alb facut de pale e cam la fel, si daca e spre drepta si daca e spre stanga, tot o elipsa pare.
La disc? ... la tren? ... la axul principal?.. la coada (cand se vede...)? la toate deodata? :)
Multumesc,
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#2
Postat 25 January 2009 - 12:11 AM
patrocle, la Jan 24 2009, 09:28 PM, a spus:
Intrebarea e cea din titlu: la ce e cel mai bine sa te uiti ca sa stabilesti pozitia in care e heliul?
am inceput sa il duc ceva mai departe de mine si apre o noua problema: se intampla deseori sa am impresia ca e intr-o pozitie si de fapt e exact pe dos. De exemplu, e "side in" la ceva distanta, ma uit la disc (cred ca asta fac..) pare ca s-a aplecat pe dreapta lui si de fapt e fix spre stanga.
Discul alb facut de pale e cam la fel, si daca e spre drepta si daca e spre stanga, tot o elipsa pare.
La disc? ... la tren? ... la axul principal?.. la coada (cand se vede...)? la toate deodata? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Multumesc,
Si eu am problema asta. Ma gandeam sa vopsesc trenul de aterizare in culori diferite pe stanga si pe dreapta sau, daca nu e suficient, sa pun niste burete, de asemenea colorat diferit pe cele doua brate. Dar asta e teorie, poate cineva a pus in practica deja o metoda si en spune si noua.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#4
Postat 25 January 2009 - 11:53 AM
sau trebuie sa imi iau un heli mai mare :rolleyes: dar am zis ca nu mai exagerez cu joaca cu cardul prin magazine virtuale...
Aceasta postare a fost editata de patrocle: 25 January 2009 - 12:01 PM
Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
#5
Postat 25 January 2009 - 03:20 PM
In experienta mea atat cat e, de cam 1 an si jumatate cu ventilatoarele, am constatat ca trenul de aterizare poate fi un reper foarte bun la invatarea orientarilor, cand heli este aproape. Ca atare, un tren de aterizare de culoare alba, sau o culoare vizibila, care sa aiba montati pe el niste "skid dampers" colorati, ajuta mult.
De evitat la inceput un landing skid negru.
Cand heli este departe, o carena cu o culoare aprinsa face mult mai usoara recunoasterea orientarii modelului. La distanta, cum a zis si Vlad, ochii pe pozitia cozii si a discului rotor.
Cand incepi sa faci circuite, nose-in la distanta, piruete, sunt momente in care creierul "are o dilema" vis-a-vis de orientarea modelului, dar trebuie sa treci repede peste, aducand heli in pozitia tail in.
#7
Postat 25 January 2009 - 11:09 PM
patrocle, la Jan 24 2009, 09:28 PM, a spus:
La disc? ... la tren? ... la axul principal?.. la coada (cand se vede...)? la toate deodata? :rolleyes:
Numai la cabina. Periferic vei vedea suficient discul palelor (daca sint albe) sau coada.
Niciodata direct la pale sau coada.
Niciodata la tren, ax sau altele de genul asta.
Folositi contrast mare intre culorile cabinei si "parbrizului" si evitati folosirea palelor negre.
#8
Postat 26 January 2009 - 03:20 PM
patrocle, la Jan 25 2009, 11:53 AM, a spus:
Practic nu cred ca e o idee buna... :)
Daca ai blade balancer vei putea observa ca simpla lipire a unei bucati de hartie conteaza la balansarea palelor. Iar vopseaua e grea => vei reusi sa-ti debalansezi misto palele de unde va rezulta vibratie plus o serie de alte probleme.
Eu n-as face-o. In schimb, sunt curios si eu de parerea altora ca si eu tot din cauza dezorientarii m-am dat de pamant.
Sol: Axial SCX10 | Axial Exo | HPI Sprint 2
#10
Postat 31 January 2009 - 09:02 AM
morph, la Jan 26 2009, 04:17 PM, a spus:
Eu tocmai am observat ca am aceeasi problema cu dezorientarea, si mi-am cumparat 2 vopseluri la 14 mg de la Revell, verde si rosu fosforescent.Ideea e ca nu ma pot hotara ce si ...cum sa vopsesc, ca sa ma ajute.
Idei...?
#11
Postat 31 January 2009 - 09:26 AM
adyrex, la Jan 31 2009, 09:02 AM, a spus:
M-am gandit sa vopsesc palele de la flybar.
Aceasta postare a fost editata de adyrex: 31 January 2009 - 09:27 AM
#12
Postat 31 January 2009 - 11:49 AM
Aceasta postare a fost editata de takeoff: 31 January 2009 - 11:50 AM
#13
Postat 31 January 2009 - 12:01 PM
Am vazut aici diversi piloti ce-si vopseau cabina culori stridente, si undeva pe youtube un individ ce a pus niste plute gonflabile dintr-un roz foarte strident pe X-ul de incepatori.
LE: Aici am vazut mai exact:
Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 31 January 2009 - 12:06 PM
#14
Postat 01 February 2009 - 02:03 PM
ideea a fost prinsa acum ceva timp si de firma align,toate canopiile lor vin acum prepainted cu geam negru si 3 culori de orientare.
urmarirea cercului razei portante e o greseala cred eu e punct de reper cat timp nu faci acrobatii.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#15
Postat 01 February 2009 - 07:06 PM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)
#16
Postat 02 February 2009 - 06:17 PM
nen77, la Feb 1 2009, 02:03 PM, a spus:
ideea a fost prinsa acum ceva timp si de firma align,toate canopiile lor vin acum prepainted cu geam negru si 3 culori de orientare.
urmarirea cercului razei portante e o greseala cred eu e punct de reper cat timp nu faci acrobatii.
Ce m-as face fara tine...? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif Toti au inteles ce am vrut sa spun,...
#18
Postat 02 February 2009 - 08:03 PM
-daca tot este vorba de orientare am o intrebare: Considerand un 450 sau un pic mai mare, care din deverse cauze a ajuns la o distanta destul de mare fata de pilot. cum te mai orientezi atunci? Eu, pe simulator, cu un pic de experienta, reusesc sa il aduc. Cum ? si eu ma minunez. Dar asta este pe simulator, unde parca heliu sta un pic cam prea usor. In realitate cum e?
#19
Postat 02 February 2009 - 08:31 PM
scimitar, la Feb 2 2009, 08:03 PM, a spus:
Da, iti dai seama instinctiv in ce parte se duce (cel putin pe simulator) si banuiesc ca asa e si in realitate. Dar daca incerci sa faci hover la distanta mare, nu prea cred ca iti iese ;) cel putin mie.
Aceasta postare a fost editata de Mirc_El: 02 February 2009 - 08:31 PM
#21
Postat 03 February 2009 - 06:30 PM
Kriminel, la Feb 2 2009, 09:54 PM, a spus:
calin nu te baga zicea lumea ca timisoreni suntem rautaciosi..
am inteles ca fluorescent e acelasi lucru cu fosforescent ...
nu conteaza ce e corect ci doar ce intelege lumea.
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#22
Postat 03 February 2009 - 06:40 PM
- Fluorescenta are timpul de viata foarte scurt, de la picosecunde la nanosecunde.
- Fosforescenta este insotita de inversia spinului elecronului excitat, proces cu probabilitate scazuta si deci dezactivarea (emisia fotonului) dureaza mult mai mutl: de la microsecunde pana la minute.
Da, timisorenii sunt rai frate :D
#23
Postat 03 February 2009 - 08:54 PM
Citeaza
am inteles ca fluorescent e acelasi lucru cu fosforescent ...
Citeaza
- Fosforescenta este insotita de inversia spinului elecronului excitat, proces cu probabilitate scazuta si deci dezactivarea (emisia fotonului) dureaza mult mai mutl: de la microsecunde pana la minute.
Eu zic sa va intalniti la o bere si sa stabiliti exact... :D
Aceasta postare a fost editata de Primus: 03 February 2009 - 08:55 PM
#25
Postat 04 February 2009 - 01:21 PM
Kriminel, la Feb 4 2009, 12:25 AM, a spus:
OK, dau eu berea aia :D
On topic, voiam sa stiu daca o culoare stridenta a stabilizatoarelor ajuta cumva. N-am incercat..
#26
Postat 04 February 2009 - 04:26 PM
Primus, la Feb 4 2009, 01:21 PM, a spus:
On topic, voiam sa stiu daca o culoare stridenta a stabilizatoarelor ajuta cumva. N-am incercat..
Am eu canopy si stabilizatoarele vopsite in rosu tipator. Nu as zice ca ajuta stabilizatoarele dar cu siguranta ajuta culoarea caroseriei contrastanta cerului. Initial canopy si stab erau albe. Cu rosu vad mult mai bine.
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
#27
Postat 05 February 2009 - 03:25 PM
Primus, la Feb 4 2009, 01:21 PM, a spus:
On topic, voiam sa stiu daca o culoare stridenta a stabilizatoarelor ajuta cumva. N-am incercat..
am vopsit eu verzi (fluorescent) arata superb in hover dar la orientare nu ajuta..
nu stiu in ce masura dezechilibreaza flybarul eu nu am simtit nimic.
p.s. notat primus cu o bere de dat(fara alcool)
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#28
Postat 08 February 2009 - 10:42 PM
elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp
planor multiplex cularis
)