Modelism - RHC Forum: La ce va uitati... - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

La ce va uitati... cand zburati un heli

#1 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2009 - 09:28 PM

Salut,

Intrebarea e cea din titlu: la ce e cel mai bine sa te uiti ca sa stabilesti pozitia in care e heliul?

am inceput sa il duc ceva mai departe de mine si apre o noua problema: se intampla deseori sa am impresia ca e intr-o pozitie si de fapt e exact pe dos. De exemplu, e "side in" la ceva distanta, ma uit la disc (cred ca asta fac..) pare ca s-a aplecat pe dreapta lui si de fapt e fix spre stanga.
Discul alb facut de pale e cam la fel, si daca e spre drepta si daca e spre stanga, tot o elipsa pare.

La disc? ... la tren? ... la axul principal?.. la coada (cand se vede...)? la toate deodata? :)

Multumesc,
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#2 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2009 - 12:11 AM

Vezi postareapatrocle, la Jan 24 2009, 09:28 PM, a spus:

Salut,

Intrebarea e cea din titlu: la ce e cel mai bine sa te uiti ca sa stabilesti pozitia in care e heliul?

am inceput sa il duc ceva mai departe de mine si apre o noua problema: se intampla deseori sa am impresia ca e intr-o pozitie si de fapt e exact pe dos. De exemplu, e "side in" la ceva distanta, ma uit la disc (cred ca asta fac..) pare ca s-a aplecat pe dreapta lui si de fapt e fix spre stanga.
Discul alb facut de pale e cam la fel, si daca e spre drepta si daca e spre stanga, tot o elipsa pare.

La disc? ... la tren? ... la axul principal?.. la coada (cand se vede...)? la toate deodata? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

Multumesc,


Si eu am problema asta. Ma gandeam sa vopsesc trenul de aterizare in culori diferite pe stanga si pe dreapta sau, daca nu e suficient, sa pun niste burete, de asemenea colorat diferit pe cele doua brate. Dar asta e teorie, poate cineva a pus in practica deja o metoda si en spune si noua.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#3 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 25 January 2009 - 10:18 AM

La partea superioara a cupolei carlingii in principal (cind e foarte aproape). La discul palelor, si la pozitia cozii cind e la distanta.
0

#4 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2009 - 11:53 AM

eu ma gandeam sa vopsesc palele in culori diferite pe partea de jos respectiv sus. teoretic ar trebui sa fie mult mai clar in ce parte e aplecat. probabil e o prostie totusi... desi pe un cer albicios cum e acuma palele albe nu se vad prea bine.
sau trebuie sa imi iau un heli mai mare :rolleyes: dar am zis ca nu mai exagerez cu joaca cu cardul prin magazine virtuale...

Aceasta postare a fost editata de patrocle: 25 January 2009 - 12:01 PM

Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#5 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 25 January 2009 - 03:20 PM

Va salut, ma bucur ca cineva a deschis acest subiect.

In experienta mea atat cat e, de cam 1 an si jumatate cu ventilatoarele, am constatat ca trenul de aterizare poate fi un reper foarte bun la invatarea orientarilor, cand heli este aproape. Ca atare, un tren de aterizare de culoare alba, sau o culoare vizibila, care sa aiba montati pe el niste "skid dampers" colorati, ajuta mult.

De evitat la inceput un landing skid negru.

Cand heli este departe, o carena cu o culoare aprinsa face mult mai usoara recunoasterea orientarii modelului. La distanta, cum a zis si Vlad, ochii pe pozitia cozii si a discului rotor.

Cand incepi sa faci circuite, nose-in la distanta, piruete, sunt momente in care creierul "are o dilema" vis-a-vis de orientarea modelului, dar trebuie sa treci repede peste, aducand heli in pozitia tail in.
0

#6 Useril este offline   patrocle 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 319
  • Inregistrat: 07-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2009 - 06:09 PM

trenul meu are bratele vericale albe, in rest e negru. are cineva skid dampers in culori tipatoare? :D
Mircea

Blade 400 3D, Gaui 200V2, Spektrum DX6i 2,4 GHz
Trez 450 Pro FBL, Mikado 400 FBL
0

#7 Useril este offline   Red Sky 

  • Gold Member
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 935
  • Inregistrat: 15-March 06

Postat 25 January 2009 - 11:09 PM

Vezi postareapatrocle, la Jan 24 2009, 09:28 PM, a spus:

la ce e cel mai bine sa te uiti ca sa stabilesti pozitia in care e heliul?

La disc? ... la tren? ... la axul principal?.. la coada (cand se vede...)? la toate deodata? :rolleyes:


Numai la cabina. Periferic vei vedea suficient discul palelor (daca sint albe) sau coada.
Niciodata direct la pale sau coada.
Niciodata la tren, ax sau altele de genul asta.

Folositi contrast mare intre culorile cabinei si "parbrizului" si evitati folosirea palelor negre.
www.redsky.ro
0

#8 Useril este offline   kitsched 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 225
  • Inregistrat: 01-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Baia Mare

Postat 26 January 2009 - 03:20 PM

Vezi postareapatrocle, la Jan 25 2009, 11:53 AM, a spus:

eu ma gandeam sa vopsesc palele in culori diferite pe partea de jos respectiv sus. teoretic ar trebui sa fie mult mai clar in ce parte e aplecat.

Practic nu cred ca e o idee buna... :)

Daca ai blade balancer vei putea observa ca simpla lipire a unei bucati de hartie conteaza la balansarea palelor. Iar vopseaua e grea => vei reusi sa-ti debalansezi misto palele de unde va rezulta vibratie plus o serie de alte probleme.

Eu n-as face-o. In schimb, sunt curios si eu de parerea altora ca si eu tot din cauza dezorientarii m-am dat de pamant.
Aer: DJI Spark | DJI Mini 2 | ZMR250 | TBS Discovery Pro
Sol: Axial SCX10 | Axial Exo | HPI Sprint 2
0

#9 Useril este offline   morph 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 951
  • Inregistrat: 18-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 January 2009 - 04:17 PM

Canopy + tren aterizare sunt valabile si pentru mine. Heli fiind destul de micut (trex450) nu indraznesc sa-l duc foarte departe. Nici macar departe.
0

#10 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1479
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 31 January 2009 - 09:02 AM

Vezi postareamorph, la Jan 26 2009, 04:17 PM, a spus:

Canopy + tren aterizare sunt valabile si pentru mine. Heli fiind destul de micut (trex450) nu indraznesc sa-l duc foarte departe. Nici macar departe.

Eu tocmai am observat ca am aceeasi problema cu dezorientarea, si mi-am cumparat 2 vopseluri la 14 mg de la Revell, verde si rosu fosforescent.Ideea e ca nu ma pot hotara ce si ...cum sa vopsesc, ca sa ma ajute.
Idei...?
0

#11 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1479
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 31 January 2009 - 09:26 AM

Vezi postareaadyrex, la Jan 31 2009, 09:02 AM, a spus:

Eu tocmai am observat ca am aceeasi problema cu dezorientarea, si mi-am cumparat 2 vopseluri la 14 mg de la Revell, verde si rosu fosforescent.Ideea e ca nu ma pot hotara ce si ...cum sa vopsesc, ca sa ma ajute.Idei...?

M-am gandit sa vopsesc palele de la flybar.

Aceasta postare a fost editata de adyrex: 31 January 2009 - 09:27 AM

0

#12 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 31 January 2009 - 11:49 AM

Ca sa ne lamurim ar trebui sa luam exemplu de la avioanele de vanatoare,acestea sunt vopsite in culori inchise(de camuflaj) in partea superioara si deschise la partea inferioara,asta pentru a fi mai greu vazute cand zboara sau cand sunt la sol.Acum noi ar trebui sa procedam invers,culori deschise la partea superioara si inchise la partea inferioara.Pana la urma cele mai vizibile sunt ALB si NEGRU urmate de galben,portocaliu,rosu....Deci pale albe deasupra,negre pe inferior,dungi alternative alb-negru sau galben-negru,modele sah etc.Asta este parerea mea.

Aceasta postare a fost editata de takeoff: 31 January 2009 - 11:50 AM

0

#13 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 January 2009 - 12:01 PM

in principiu daca ai ajuns sa faci inverted chiar si la inaltimi mai marisoare deja nu mai ai nevoie asa de mare de contrastul strident. Se presupune ca deja stii in ce pozitii e modelul instinctiv. Deci as zice contrast mare e mai important la modelele de incepatori. Si ei nu fac inverted :)

Am vazut aici diversi piloti ce-si vopseau cabina culori stridente, si undeva pe youtube un individ ce a pus niste plute gonflabile dintr-un roz foarte strident pe X-ul de incepatori.

LE: Aici am vazut mai exact:

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 31 January 2009 - 12:06 PM



0

#14 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 01 February 2009 - 02:03 PM

eu unul la cabina de aceea mi le vopseswc in 2 culoari cu (de obicei galben fluorescent si portocaliu fluorescent -nu fosforescent cum a zis gresit colegul meu)"geamul " de la cabina delimitat cu preferabil negru.
ideea a fost prinsa acum ceva timp si de firma align,toate canopiile lor vin acum prepainted cu geam negru si 3 culori de orientare.
urmarirea cercului razei portante e o greseala cred eu e punct de reper cat timp nu faci acrobatii.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#15 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 01 February 2009 - 07:06 PM

eu inca nu am unul cu pas colectiv dar de cand am simulatorul am inteles ca trebuie sa urmaresc 3 lucruri simultan...discul rotor, nasul si coada. pozitia nasului si a cozii fata de mine si fata de discul rotor sunt esentiale pt a modifica actiunile pe joystick. Gresesc undeva?? eu daca nu vad discul ,nasul si coada, sau macar discul si nasul, ...e picat!!! rar scapa daca vad numai discul....poate imi mai trebuie timp...de gandire si invatat :)
Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

#16 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1479
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 02 February 2009 - 06:17 PM

Vezi postareanen77, la Feb 1 2009, 02:03 PM, a spus:

eu unul la cabina de aceea mi le vopseswc in 2 culoari cu (de obicei galben fluorescent si portocaliu fluorescent -nu fosforescent cum a zis gresit colegul meu)"geamul " de la cabina delimitat cu preferabil negru.
ideea a fost prinsa acum ceva timp si de firma align,toate canopiile lor vin acum prepainted cu geam negru si 3 culori de orientare.
urmarirea cercului razei portante e o greseala cred eu e punct de reper cat timp nu faci acrobatii.

Ce m-as face fara tine...? http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ohmy.gif Toti au inteles ce am vrut sa spun,...
0

#17 Useril este offline   Mirc_El 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 28-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Interests:Nu este evident? :D

Postat 02 February 2009 - 06:25 PM

Eu cateodata in simulator cand fac inverted hover am tendinta sa ma uit la blade holders si ma dezorientez. Cel mai bine mi se pare sa ma uit la canopy.

Aceasta postare a fost editata de Mirc_El: 02 February 2009 - 06:26 PM

0

#18 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 02 February 2009 - 08:03 PM

poti sa folosesti or ce reper pe care il vezi, il recunosti si din care TU (personal) poti sa iti dai seama de pozitia elicopterului. e un simt care se formeaza si depinde de experienta. deceaba vezi frumos tot elicopterul cu burta la tine si nu sti cum sa reactionezi. sau zici hopa... nu am avut repere. caz particular . asta e. fuctia de recunoastere a pixelilor nu a avut solutie pentru cazu asta ;))

-daca tot este vorba de orientare am o intrebare: Considerand un 450 sau un pic mai mare, care din deverse cauze a ajuns la o distanta destul de mare fata de pilot. cum te mai orientezi atunci? Eu, pe simulator, cu un pic de experienta, reusesc sa il aduc. Cum ? si eu ma minunez. Dar asta este pe simulator, unde parca heliu sta un pic cam prea usor. In realitate cum e?
0

#19 Useril este offline   Mirc_El 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 43
  • Inregistrat: 28-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Giurgiu
  • Interests:Nu este evident? :D

Postat 02 February 2009 - 08:31 PM

Vezi postareascimitar, la Feb 2 2009, 08:03 PM, a spus:

-daca tot este vorba de orientare am o intrebare: Considerand un 450 sau un pic mai mare, care din deverse cauze a ajuns la o distanta destul de mare fata de pilot. cum te mai orientezi atunci? Eu, pe simulator, cu un pic de experienta, reusesc sa il aduc. Cum ? si eu ma minunez. Dar asta este pe simulator, unde parca heliu sta un pic cam prea usor. In realitate cum e?


Da, iti dai seama instinctiv in ce parte se duce (cel putin pe simulator) si banuiesc ca asa e si in realitate. Dar daca incerci sa faci hover la distanta mare, nu prea cred ca iti iese ;) cel putin mie.

Aceasta postare a fost editata de Mirc_El: 02 February 2009 - 08:31 PM

0

#20 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 02 February 2009 - 09:54 PM

Vezi postareaadyrex, la Feb 2 2009, 06:17 PM, a spus:

Ce m-as face fara tine...? ;) Toti au inteles ce am vrut sa spun,...



eu nu, deci ce? Sau poftim?


0

#21 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 03 February 2009 - 06:30 PM

Vezi postareaKriminel, la Feb 2 2009, 09:54 PM, a spus:

eu nu, deci ce? Sau poftim?

calin nu te baga zicea lumea ca timisoreni suntem rautaciosi..
am inteles ca fluorescent e acelasi lucru cu fosforescent ...
nu conteaza ce e corect ci doar ce intelege lumea.
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#22 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 03 February 2009 - 06:40 PM

Fluorescent vs fosforescent: ambele sunt initiate de absorptia unui foton, insa diferenta majora sta in modul de emisie a fotonului:
- Fluorescenta are timpul de viata foarte scurt, de la picosecunde la nanosecunde.
- Fosforescenta este insotita de inversia spinului elecronului excitat, proces cu probabilitate scazuta si deci dezactivarea (emisia fotonului) dureaza mult mai mutl: de la microsecunde pana la minute.

Da, timisorenii sunt rai frate :D


0

#23 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 03 February 2009 - 08:54 PM

OFF:

Citeaza

calin nu te baga zicea lumea ca timisoreni suntem rautaciosi..
am inteles ca fluorescent e acelasi lucru cu fosforescent ...


Citeaza

- Fluorescenta are timpul de viata foarte scurt, de la picosecunde la nanosecunde.
- Fosforescenta este insotita de inversia spinului elecronului excitat, proces cu probabilitate scazuta si deci dezactivarea (emisia fotonului) dureaza mult mai mutl: de la microsecunde pana la minute.



Eu zic sa va intalniti la o bere si sa stabiliti exact... :D

Aceasta postare a fost editata de Primus: 03 February 2009 - 08:55 PM

0

#24 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 04 February 2009 - 12:25 AM

poti modera ;) era o gluma ;)


0

#25 Useril este offline   Primus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3026
  • Inregistrat: 14-June 07
  • Gender:Male
  • Location:FR

Postat 04 February 2009 - 01:21 PM

Vezi postareaKriminel, la Feb 4 2009, 12:25 AM, a spus:

poti modera :rolleyes: era o gluma http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wink.gif


OK, dau eu berea aia :D

On topic, voiam sa stiu daca o culoare stridenta a stabilizatoarelor ajuta cumva. N-am incercat..
0

#26 Useril este offline   misumat 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 19-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2009 - 04:26 PM

Vezi postareaPrimus, la Feb 4 2009, 01:21 PM, a spus:

OK, dau eu berea aia http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif

On topic, voiam sa stiu daca o culoare stridenta a stabilizatoarelor ajuta cumva. N-am incercat..


Am eu canopy si stabilizatoarele vopsite in rosu tipator. Nu as zice ca ajuta stabilizatoarele dar cu siguranta ajuta culoarea caroseriei contrastanta cerului. Initial canopy si stab erau albe. Cu rosu vad mult mai bine.
ALIGN Trex 600N (in fuselaj de Bell Jet Ranger), OS 50SX-H, Futaba T10C 2,4 Ghz, GY-520/S9254, GV-1 Governor, 3xS3152
CMPro YAK-54 (1,3m) fiberglass, 100 g/dm2, OS 91 FX, 5xS3003, MA 14x8
CMPro Transall C-160 (1,85m) fiberglass, 118 g/dm2, 2 x OS 35 AX, 6xS3003, 2xAPC 10x6 cu 4 pale
CMPro Cessna 182 Skylane (1,65m) fiberglass, 109 g/dm2, OS 55 AX, 7xS3003, MA 13x6
Canadair CL-415 (2,05m) fiberglass, 2 x OS 55 AX, 9xS3003, 2 x MA 13x6
0

#27 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 05 February 2009 - 03:25 PM

Vezi postareaPrimus, la Feb 4 2009, 01:21 PM, a spus:

OK, dau eu berea aia :)

On topic, voiam sa stiu daca o culoare stridenta a stabilizatoarelor ajuta cumva. N-am incercat..

am vopsit eu verzi (fluorescent) arata superb in hover dar la orientare nu ajuta..
nu stiu in ce masura dezechilibreaza flybarul eu nu am simtit nimic.

p.s. notat primus cu o bere de dat(fara alcool)
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#28 Useril este offline   firedragon 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 502
  • Inregistrat: 04-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Padova(Italia)

Postat 08 February 2009 - 10:42 PM

uite la avatar si o sa vezi la ce ma uit!!!
Videoclipurile mele Spektrum DX8

elicoptere:blade msr, t-rex450sev2, t-rex 600esp si o jumate de t-rex 500esp

planor multiplex cularis

)Imagine postata
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro