Modelism - RHC Forum: Yak 54 vs Extra 300s - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Yak 54 vs Extra 300s

#1 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 05:38 PM

Sunt un posesia a doua modele superbe, de aproximativ aceleasi dimensiuni si de aceea doresc sa deschid acest topic.
Dupa cum se vede din titlu, cele doua modele sunt un Yak 54 Graupner si o Extra 300S Huawei.

Datele tehnice date de producatori sunt:

Extra 300S
Construction: painted fiberglass fuselage, covered balsa sheet with foam inside wings.
Wing span: 1750mm (68inch)
Fuselage length: 1490mm
Main wing area: 54dm2
Weight: 2500g (without engine and R/C control devices, all accessories included)
Wing loading: 85g/dm2
Suggested engine: 23cc-40cc gasoline engine

Extra homepage


Yak 54
Wingspan approx. 1620 mm
Overall length excl. spinner approx. 1430 mm
Wing area approx. 49 dm²
Tailplane area approx. 12 dm²
Total surface area approx. 61 dm²
All-up weight according to fittings approx. 3600 g

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#2 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 05:43 PM

Echipare:


Extra:

Motor: OS Max 1.20
Servo: Futaba FS280 - 8kg cuplu, angrenaje metalice
Alimentare: NiMh 2000mAh sau regulator HiModel 8A + LiPo 2S 1300mAh

Yak 54:
Motor: ASP .91
Servo: FS280 pentru directie si Futaba S3152 pentru restul suprafetelor
Alimentare: NiMh 2000mAh sau regulator HiModel 8A + LiPo 2S 1300mAh
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#3 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 05:56 PM

Si acum incep cu o serie de poze comparative.

Pentru inceput fuselajele si motoarele.
In timp ce in kitul Yakului a venit un "mini batiu" la Extra in schimb nu am primit nici un fel de batiu... poate pentru ca modelul a fost gandit pentru un benzinare. In orice caz am achizitionat un batiu pentru motoare de pana la 26cc care spre norocul meu pare sa fie suficient de mare. Ah, trebuie sa zic ca la Extra am loc sa bag 2 motoare 1.20 unul dupa altul :rolleyes: :D....

Ambele modele sunt lucrate impecabil. Foarte bine finisate, curate, chiar daca pe alocuri va trebui sa intervin pentru intinderea foliei.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Abburo: 17 January 2009 - 06:05 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#4 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 06:01 PM

Motoarele:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Abburo: 17 January 2009 - 06:02 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#5 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 06:09 PM

Batiurile:

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#6 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 06:11 PM

Comparatie directie si profundor:

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#7 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 06:17 PM

Comparatie aripi.
La incastrare au aproape aceeasi lungime. Profilul are aproximativ aceeasi grosime.

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#8 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 07:01 PM

inca

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#9 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 07:03 PM

Accesorii:

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#10 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 17 January 2009 - 07:14 PM

Extra 300S Huawei pare sa fie un model relativ nou in piata. Este facut in China (apropos: Huawei inseamna ceva de genul "China poate", sau "maretia Chinei") iar eu cel putin nu am gasit review-uri. Insa este un model care prin constructie nu-ti lasa loc de greseala. Stabilizatorul este fixat cu un longeron de carbon plus inca doua "cuie" tot de carbon de 8mm pentru pozitionare. Aripa poate fi montata in doua pozitii , in fuselaj existand 2 randuri de gauri pentru fixarea lor. Desi este facut pentru un benzinar am mers totusi pe metanol dintr-un singur motiv: nu am unde sa-l depozitez decat in casa.. iar mirosul de benzina nu este tocmai placut :rolleyes:. Firewall-ul este demontabil fiind prins cu vre'o opt suruburi de fuselaj. Foarte impresionat sunt si de calitatea accesoriilor. Tije cu articulatii sferice peste tot, tren aterizare superb executat.

Yak-ul de la Graupner pe de alta parte este un model deja testat prin diverse review-uri si pare a fi un model de exceptie.

Chiar sunt curios prin ce vor diferi cele doua modele, ca si caracteristici de zbor.

Am sa revin pe parcurs cu detalii despre montarea lor. Inaugurarea lor o voi face cand se va incalzi vremea.

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 17 January 2009 - 07:16 PM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#11 Useril este offline   farm fly 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 06-June 08

Postat 18 January 2009 - 06:04 AM

Review de profesionist ! :lol:
Preferatul meu de pana acum este Extra !
0

#12 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2009 - 11:16 AM

Nu crezi ca e cam neechilibrata comparatia? E ca si cum ar boxa Doroftei cu Mike Tyson. Parerea mea....
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#13 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 18 January 2009 - 12:32 PM

Pe mine m-a incantat mult cand am vazut acasa ca au dimensiuni comparabile... de aici ideea de a le aseza intr-un versus:D. Pentru ca si asamblarea lor o voi face in paralel m-am gandit sa fac acest gen de topic.

Modelele joaca clar in clase diferite, in sensul ca Extra spre exemplu are o constructie mult mai robusta si si permite o serie de reglaje ca spre ex:
- mutarea aripii fata-spate pentru echilibrare sau pentru zbor "pattern-3D",
- posibilitatea modificarii unghiului de incidenta a fiecarei semiaripi cu aprox 1-1.5 grade

Cu aceasta ocazie va rog si un prim sfat. Credeti ca prizele de aer din capota Extra sunt suficiente pentru OS-ul 1.20? Ma gandesc de asemenea sa-i pun o toba pitts , deci nici refularea nu va fi foarte generoasa....
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#14 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 18 January 2009 - 12:39 PM

Vezi postareafarm fly, la Jan 18 2009, 06:04 AM, a spus:

Review de profesionist ! :lol:
Preferatul meu de pana acum este Extra !


Mercic, desi esti cam departe de adevar :D... e un review, dar nu de profesionist :lol:... cale lunga pana acolo....

Extra in general are un loc aparte in panoplia modelelor mele si acest lucru e datorat faptului ca Extra 330L de la SAPAC a fost primul model RC pe care l-am zburat in viata mea :D.... si am zburat cu el 1 an intreg pana nu am mai reusit sa-l mai aliniez de nici un fel si l-am pensionat...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#15 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 19 January 2009 - 11:52 AM

Revin cu intrebarea legata de priza de aer de la Extra. Credeti ca este suficient de mare pentru a-i asigura o racire optima motorului. Are cineva ceva exemple (eventual poze) de OS 1.20 montat si care a functionat corect.

Multumesc
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#16 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 January 2009 - 12:20 PM

NU am expertienta in motoare termice , dar cred ca va zbura impecabil de bine .Am gasit ceva dar in 4 timpi motorul ! ..asta daca te poate ajuta .

http://www.youtube.c...h?v=o_tJ4JRYL-0
ADOR VITEZA!!!
0

#17 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 19 January 2009 - 12:40 PM

Multam frumos Florine. Trebuia insa sa mai mentionez ceva. Capota este suficient de mare astfel incat chiar daca motorul va fi montat la 90 grade, nu va fi nevoie de nici un fel de decupare in ea. De aici si temerea mea referitoare la temperatura motorului in zbor...

In filmuletul respectiv am vazut capota decupata in dreptul motorului, care de fapt si iesea putin in afara.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#18 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 January 2009 - 12:49 PM

Vezi postareaAbburo, la Jan 19 2009, 11:52 AM, a spus:

Revin cu intrebarea legata de priza de aer de la Extra. Credeti ca este suficient de mare pentru a-i asigura o racire optima motorului.
..............................................................

Multumesc


Problema nu e priza de aer. E suficienta.
Ce trebuie sa asiguri e iesirea aerului cald, mai ales daca zbori la viteza mica si turatie mare. Sectiunea de iesire ar trebui sa fie mult mai mare (4x) decat cea de intrare. Preferabil sa faci in capota niste deflectoare care sa dirijeze aerul rece foarte aproape de cilindru. La fel la Yak.

Splendide modelele. Succes!

Adrian

Aceasta postare a fost editata de atro: 19 January 2009 - 12:49 PM

0

#19 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 19 January 2009 - 01:19 PM

Excelenta ideea si voi tine cont de ea... desi ma doare sufletul la ce vopsea frumoasa e pe capota :) :D.
Cum ziceam la capitolul toba cred ca voi pune un pitts... probabil ca va trebui sa fac aceeasi manevra...

Eventual am sa incerc sa fac o matrita din gips pentru a putea face deflectoarele din fibra....

Multam mult
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#20 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 January 2009 - 01:30 PM

Vezi postareaAbburo, la Jan 19 2009, 01:19 PM, a spus:

Excelenta ideea si voi tine cont de ea... desi ma doare sufletul la ce vopsea frumoasa e pe capota :) :D.
Cum ziceam la capitolul toba cred ca voi pune un pitts... probabil ca va trebui sa fac aceeasi manevra...

Eventual am sa incerc sa fac o matrita din gips pentru a putea face deflectoarele din fibra....

Multam mult


Nu ai nici o treaba cu vopseaua de pe capota.
Diseara voi cauta niste poze. Cred ca am vazut pe site-ul lui 3W si pe RCSB.

Adrian
0

#21 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 19 January 2009 - 01:46 PM

Scuze, eu ma gandeam le genul asta de refulari, pe care sa le pun in dreptul motorului.
Tu te refereai la deflectoare interne? Daca da, atunci pentru Extra, chiulasa va fi chiar in dreptul unei prize de aer, iar pentru Yak ... asta e aerisit nativ :D :))

Fisiere atasate


URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#22 Useril este offline   Rontaila 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 324
  • Inregistrat: 29-May 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI /BERCENI
  • Interests:Tot ce zboara cu motor sau se scufunda in mare

Postat 19 January 2009 - 02:48 PM

Salut ,

in manualul dela Extra facut de Black Horse indica sa decupezi capota in dreptul chiulasei cu toate ca motorul este cuprins fara probleme in interiorul ei ,am si eu aceias dileme cu motorul si capota de la YAK si vreau sa vad intai daca spatiul dintre capota si fuselaj + decuparea pentru esapament sunt sfuciente sa evacueze aerul cald din compartimentul motor .Oricum o gaura petru alimentarea bujiei trebuie facuta ,ramane de stabilit diametrul :) .

Spor la treaba.
Primul sosit ,ultimul plecat..
0

#23 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 January 2009 - 03:06 PM

aburo nu taia capota :) Nu vei avea finetea necesara sa tai gaurile in acele fante si va iesi aiurea. Sa-ti zic cum am facut eu la raven (poate putin impropriu deoarece motor mountul era ca in poza de mai jos... Am construit in capota un deflector in jurul cilindrului (capota mi-a permis asta). Dar am si taiat in fuselaj un trapez sub el pentru ventilarea tobei.

La yak-ul ca al tau, am taiat folia dintre coastele din spatele platoului pt electronica (tot un trapez) si de asemenea si un U mare sub capota, tot pentru circularea aerului. Arata ok...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 19 January 2009 - 03:07 PM



0

#24 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 19 January 2009 - 03:07 PM

Pentru Yak nu mi-as face probleme... are deschidere mare ... iar pentru refulare decupez pe langa toba 5 mm in plus... Motorul va fi inclinat la 135 grade fata de verticala pentru ca toba sa iasa exact pe mijlocul fuselajului. De fapt asa recomanda si manualul...

La Yakul de la Jamara cel putin asa am si nu am probleme chiar daca chiulasa este foarte aproape de capota.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#25 Useril este offline   atro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 10-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 19 January 2009 - 05:43 PM

Da o cautare cu gogu dupa engine baffles.

http://www.flyinggiants.com/forums/fg68/85...ne-baffles.html
http://www.geistware...les/baffles.htm

Astea sunt doua link-uri gasite rapid.

La Yak va fi mai dificil decat la Extra pentru ca ai sectiunea de intrare uriasa si va trebui sa o micsorezi. Daca sectiunea de intrare este comparabila cu cea de evacuare in interiorul capotei se vor forma turbioane in jurul cilindrului care vor mentine aerul cald langa acesta. Gandeste-te ca trebuie sa faci un perete interior in dreptul cilindrului cu o decupare cat mai apropiata de aripioare eventual, de la priza de admisie faci un duct convergent pana la cilindru. Sectiunea din spate trebuie sa fie mult mai mare decat cea din fata pentru a aparea o diferenta de presiune semnificativa intre partea din fata cilindrului (presiune mare) si cea din spate (presiune mica). Va aparea efectul de suctiune si implicit cresterea vitezei aerului in jurul cilindrului, de unde si o buna racire.

Spor la lucru!
Adrian

Aceasta postare a fost editata de atro: 19 January 2009 - 05:57 PM

0

#26 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 19 January 2009 - 06:27 PM

Vezi postareaatro, la Jan 19 2009, 05:43 PM, a spus:

La Yak va fi mai dificil decat la Extra pentru ca ai sectiunea de intrare uriasa si va trebui sa o micsorezi.

O micsoreaza destul cu grila aia carea a venit in kit (vezi la kit review-ul lui Romulus).
Ave
0

#27 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 January 2009 - 06:39 PM

exact la aia ma gandeam si eu :)


0

#28 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 January 2009 - 09:02 PM

pai , grila aia cred ca a fost gandita nu?! ..erau asa fraeri sa o aplice acolo?...nu vad sa incurce asa mult !
ADOR VITEZA!!!
0

#29 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2009 - 10:46 PM

Vezi postareaAbburo, la Jan 18 2009, 12:32 PM, a spus:

Pe mine m-a incantat mult cand am vazut acasa ca au dimensiuni comparabile... de aici ideea de a le aseza intr-un versus:D. Pentru ca si asamblarea lor o voi face in paralel m-am gandit sa fac acest gen de topic.

Modelele joaca clar in clase diferite, in sensul ca Extra spre exemplu are o constructie mult mai robusta si si permite o serie de reglaje ca spre ex:
- mutarea aripii fata-spate pentru echilibrare sau pentru zbor "pattern-3D",
- posibilitatea modificarii unghiului de incidenta a fiecarei semiaripi cu aprox 1-1.5 grade

Cu aceasta ocazie va rog si un prim sfat. Credeti ca prizele de aer din capota Extra sunt suficiente pentru OS-ul 1.20? Ma gandesc de asemenea sa-i pun o toba pitts , deci nici refularea nu va fi foarte generoasa....



OK, dimensiunile sunt apropiate, dar de la 85 g/dmp la 60 g/dmp e cale lunga.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#30 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 January 2009 - 12:20 AM

Vezi postareaMLGore, la Jan 19 2009, 10:46 PM, a spus:

OK, dimensiunile sunt apropiate, dar de la 85 g/dmp la 60 g/dmp e cale lunga.



Ai sa razi insa au incarcari alare apropiate :)

Estimez Extra undeva la 4.2 - 4.3 kg... facand calculul doar pe suprafata aripii rezulta incarcare de 77g/dm2
Yakul calculat la suprafata aripii inseamna aproximativ 74 g/dm2.

Graupner da incarcarea tinand cont de suprafata portanta totala.
Luand in calcul si restul suprafetelor vor iesi relativ aproape pentru simplul motiv ca Extra e de-o idee mai grasuna :lol:

Deci, care e chalengerul :) :)) ?

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 20 January 2009 - 12:21 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro