Modelism - RHC Forum: abc in aeromodelism - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

abc in aeromodelism

#1 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

  Postat 02 January 2003 - 10:46 PM

stimati prieteni,
fiind un incepator in aeromodelism(adica nu stiu mai nimic) formulati-va va rog parerile cu privire la primii pasi pe care-i considerati ca trebuie sa-i faca un novice in tainele acestui minunat sport,pasiune etc etc pentru ca habar n-am cu ce sa incep ! multumesc
0

#2 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 02 January 2003 - 11:45 PM

Salut Tomac,

depinde cit vrei sä investesti pentru inceput.

Pärerea mea:

1. din primul avion rämine in general motorul si echipamentul electronic, mai de vreme sau mait tirziu.
2. Staita, receptorul, motorul si servomecanismele le vei folosi incä citiva ani cind vei fi avansat sau profesionist. Deci aici se pot face economii gresite .... De o statie bunä din capul locului te vei bucura mai tirziu.
3. Un simulator este de mare folos la inceput si mai ales acum iarna pntru a fi optimal pregätit pentru incepultul sezonului.
4. La un club in apropiere vei gäsi cu sigurantä modelisti care sä te ajute la primele zboruri. Ce Statii au cei care stiu sä zboare ? Este de folos a achizitiona o statie de la acelas producätor pentru a efectua zboruri Tariner-Student. Statiile cu cu aceastä optiune se pot conecta la PC pentru antrenament pe simulator.
5. Pentru inceput un Model termic cu plan parasol cu eleron.

Noroc
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#3 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 03 January 2003 - 12:15 AM

E greu de spus cat sant dispus sa investesc .In primul rand nu stiu cat ar insemna o investitie minima pentru
statie, avion etc(n-am inteles daca un aeromodel se comercializeaza la "cheie" sau fara motor servomecanisme,etc .Referitor la antrenarea pe un simulator am un program denumit Flying model simulator version 2.0 beta 7 pe care-l consider eu bun pentru inceput dar este oare suficient un simulator ,un aeromodel si vointa ?
0

#4 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 03 January 2003 - 12:23 AM

Si daca nu e cu suparare stimate Corsair4FU ce inseamna "plan parasol cu eleron " ? . Eleron cred ca stiu ce inseamna dar plan parasol se refera cumva la caracteristica aripei ? si daca da ce inseamna ?
0

#5 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 January 2003 - 01:27 AM

Salut T.


Nici o supärare B)

Mai multe informatii gäsesti la subiectul " Avioane pentru incepätori "......
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#6 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 03 January 2003 - 09:50 AM

Recomadarea mea pentru incepatori ar fi asa:

Radiocomanda Robbe / Futaba F 14 sau mai bine F 16
Alternativ Graupner / JR MC 10
Amandoi Rc-uri pot fi folosit multi ani inainte au pret si la mana doue mai bun si mai ales au pozibilitate de programare.

Un model neaparat cu motor electric, ca sint mai simplu de folosit si nu iti trebuie pe langa sa invati si cum sa reglez un motor termic...

Recomandare:
Model Piper 400, produs romanesc pentru Export, pret cu motor, regulator si accumulator sub 100 EUR.
Lipseste numai incarcator si RC. Astea banuiesc sa gaseste cam cu alte 140-200 EUR maxim nou. La mana doue mai ieftin.
Cu astea poti zbura cam 20 minute continuu si dupa asta sa incarca bateria.

Alternativ ce mai ieftina methoda era un model tot complet gata la zburat, cea mai ieftina varianta de la und Angel, care gasesti pe EBAY cu 129 EUr cu tot. Dar din astea nu poti folosi mai departe componente si sint destul de fragile. Le consider jucarii.

Alta Alternativa era un planor tip "cadou" care sigur poti primi daca gasesti un club in apropriere, si investeti TOTI bani in cea mai buna statie care tu poti sa te permiti.
Daca eram in Romania si tu erai langa Bistrita, aveam unul cadou acollo. Dar nu vin de cat in martie inapoi.

salutari !
Walter Born
Salutare
Walter Born
0

#7 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 03 January 2003 - 10:04 AM

Salut Walter,


La multi ani.

Mi-ai vorbit din suflet. Nu am vrut sä incep iar cu FC ... dar exact la asta m-am gindit, FC 16, FX 14, FX 18 sau asemänätoare ( MC, Hitec ).

Nu dureazä mult pinä costati cä ar fi bun un Mixer sau 2-3 comenzi in plus.

Un motor termic necesitä ceva cunostinte / ajuror da rämi ceva mai mult in aer cu el. Piper sau asemänätor este brici.

Numai bine

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 03 January 2003 - 10:21 AM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#8 Useril este offline   teo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 466
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 January 2003 - 09:38 PM

Salut!
Si eu sunt inca incepator, si cred ca varianta cu motor electric ar fi mai buna fata de ceal cu motor termic(pt incepatori) pt ca necesita mai putine cunostinte si este mai economic sa incarci bateriile decat sa cumperi combustibil care este destul de scump; cu motor electric este mai curat;ai mai putine vibratii; cu unul termic, dupa fiecare zbor trebuie sa iti cureti modelu de ulei si metanol, si metanolul este FOARTE TOXIC, chiar daca nu ingerezi, se acumuleaza in organism si se elimina greu.
MAi bine iti iei mai multi acumulatori si ii schimbi pe rand.
..parerea mea.

ps: ar fi bine sa te antrenezi pe un simulator.
eu am o versiune demo de pe www.rc-sim.de

Succes!

Aceasta postare a fost editata de teo: 04 January 2003 - 09:42 PM

Avion, cu motor...ia-ma si pe mine-n zbor..
0

#9 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 04 January 2003 - 10:32 PM

salut,
inteleg asadar ca varianta motor electric da mai putine batai de cap.dar ca dezavantaje care sant parerile voastre ? iar pentru Teo la simulatorul de care spuneai folosesti un joistik sau din taste ?
0

#10 Useril este offline   bebeto 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 04 January 2003 - 10:53 PM

:D Sa traiesti,mai TOMAC si LA MULTI ANI tuturor!!!Tot gazar sunt si eu,cum facem sa ne cunoastem??? :) :)
0

#11 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 04 January 2003 - 11:02 PM

saluuuut , domne sant plecat pana pe 23 ian din pacate dar cum ma intorc poate reusim sa ne intalnim ,bine ?
0

#12 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 04 January 2003 - 11:03 PM

i-mi cer scuze -LA MULTIANI LA TOATA LUMEA ! -
0

#13 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 January 2003 - 01:21 AM

Salut T,


cu taste si cu Joystic nu cred cä inveti mare lucru ...........
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#14 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 05 January 2003 - 11:20 AM

Dezavantaje la electric ?
Nu prea sint multe. Unul este ca iti trbuie mai multe accumulatori si incarcator bun.
Dar si cu accumulator simplu si numai un accumulator poti sa faci zboruri de durata de 20-30 minute.

Experienta arata ca incepatori au zboruri mult mai scurte ;-) Din anumite cauze ...
Asa mai des nici nu trebuie al doila zbor la incepatori nou nascuti ;-)

Alt argument pentru electric este ca modele sint mai simplu si pot fi mai mici cu altceas simplicitate la zbor si rigiditate la aterisare.

Comparatie:
Motor termic cel mai mic si folosit este de 2,5ccm . De 1,5 nu sa mai prea foloseste.(vezi oferta si preturi pe piata.
Un model pentru motor asta e de obicei cam de 2 ori mai mare si de 3 ori mai scump de cat unul pentru motor electric de 400.

Cat costa model cu motor TERMIC cu pentru motor marime 2,5ccm si 84 ore de zburat:
Model gata construit = 100 EUR
Motor = 75 EUR
10x Elici = 20 Eur
5x buji = 20 EUR
Akku pornire + Cablu = 20 EUR
Carburant 50 litri ( atit in comparatie tine acumulator pentru electric) = 284 EUR
Radiocomanda MC-10 Graupner = 150-200 EUR
Incarcator Radiocomanda = 25 EUR cel mai simplu
Total = 594-744 EUR
La model mai poti salva 50 EUR, daca l construiesti dupa plan si cumperi numai materiale.
Ora de zbor ~= 7,20

Cat costa model cu motor ELECTRIC cu motor marime Speed 400 si 84 ore de zburat:
Model gata construit = 49 EUR sau mai putin.
Motor = 39 EUR
10x Elici = 20 Eur
Akku NiMh 1000 mAh + Cablu incarcare = 35 EUR maxim
Radiocomanda MC-10 Graupner = 150-200 EUR
Incarcator performant si rapid care poate fi legat la 220V si 12V= 100 EUR
Total = 393-443
La model mai poti salva 20 EUR, daca l construiesti dupa plan si cumperi numai materiale.
Ora de zbor ~= 4,80 EUR

Ce nu poate fi calculat sint orele de munca la reparat si rmaterial de reparati. Asta dupa talentele vostre ;-)

Daca consideri ca reglual spune ca nici nu zbori atit timp cu model de incepator, atuns este si mai indicat unul electric ca necesite investitia de lanceput mai mic.

Salutari
Walter
Salutare
Walter Born
0

#15 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 January 2003 - 01:58 PM

Salut Walter,


Sä incepem cu echipamentul de bazä:

Statie:

MC 10 ca 160 eur
4/14 comenzi, standard 4, extindere prin module
cu receptor, Accu cristale si un servo
Statia este modelul de bazä MC si receptorul este standard.

-> mai trebie un servo !

FC 16 ca 99 eur simplä !!!
dar de categorie intre MC 12 si MC 22
extindere prin comutatoare / potentiometrii sau Modul ( comparativ cu MC..) dar scump
Ridicind investitia la 200 Eur:

25 Eur Accu 1800 mAh 9,6v Sanyo pentru statie
45 Eur Receptor ACT Micro 6
10 Eur Cristale pereche
11 Eur 2 Servo Hitec 311 ( a 10,50 )

Diferentä de pret in comparatie cu MC intre 0 si 50 Eur !!!

MC 10 cu FC 16 nu pot fi comparate direct ! Este ca si cum ai compara un Golf la 2 usi cu un Passat Combi !
Dupä pärerea mea avantaj FC 16 mai ales pentru mai tirziu !

Propunerea ca un incepätor si construiascä primul avion singur / Kit nu-mi pare a fi bunä !!!
Färä experientä incepätorul va face cu sigurantä greseli. La sfirsit are douä probleme:
1. Nu stie sä piloteze fiind incepätor !
2. Nu stie dacä avionul construit este din punct de vedere tehnic OK !

Deci un ARF / ARTF va fi mai bun si un neapärat mai scump. Exemplul 1 )

Incärcätor: cu 25 de eur incepätorul a fäcut economie :) dar nu ajunge departe :) . Dupä cel mult un an observäcä are nevoie de unul nou care sä incarce repede si independent de retea ! Exemplul 2 )

Idea cä poti face economie prin constructia unui avion dupä plan cumpärind materiale este pur si simplu sträinä de realitate ! Fabricile de aeromodelle cumpärä materiale in cantitäti industriale la preturi incomparabile cu preturile de piatä pentru material la felie ! Nu uita adezivii si folie !

Exemplu 1 )

Fa ACT
Modelul Spatz ARF
Syrodur
Elavator/Directie
Usor si destul de stabil, usor de raparat, trebuie numai lipit in caz de pagubä, cu un adeziv Epoxid poate fi reparat pe cimp !!!

Propulsie inculusä:
Speed 400 cu elice
Accu 9,6 V 1000 mAh
Comutator cu BEC Totul 80 Eur

Exemplul 2 )

InteliControl Simprop
109 Eur

Total ca 390 Eur

Acumulatori suplimentari

7NC1000 22 Eur
8NC1000 25 Eur

Toate preturile pot fi väzute in Net


Sper sä nu te superi INGROZITOR pe mine :D

Salut

Gabi

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 05 January 2003 - 10:45 PM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#16 Useril este offline   Big 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1640
  • Inregistrat: 30-May 02

Postat 05 January 2003 - 06:38 PM

eu cred ca cel mai bine este sa se inceapa cu un planor. la inceput lansari din mana, apoi cu sandoul, panta etc. etapa urmatore poate fi un electric, motoplanor sau un slowflyer. In acest fel nici investitiile nu sunt astronomice. Eu recomand o statie buna inca de la inceput, si un ARF . Oricum modelismul este o activitate scumpa. daca ne gandim ca un Roman castiga 100 de euroi pe luna, atunci devine limpede de ce incepatorii sau aspirantii dau in balbaiala cand aud de sumele ce trebuie cheltuite si se retrag la fotbal...

Big Start
FROGS CAN FLY!
0

#17 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 08 January 2003 - 12:23 AM

Big dur ......


päi cam asa este :D din päcate dar incepätorii nu trebiuesc descurajati :D

Aceasta postare a fost editata de Corsair4FU: 08 January 2003 - 12:36 AM

Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#18 Useril este offline   Stefan 

  • Director tehnic RHC
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 04-March 02

Postat 08 January 2003 - 11:31 AM

Salut!

Personal sunt un mare fan al motoarelor termice, nu neg ca pentru un incepator poate parea mai complicat dar cu un mic sprijin din partea celor care cunosc problema se rezolva.
Pentru deprinderea pilotajului R/C recomand pentru inceput un simulator de zbor dupa care zborul in sistem profesor-elev cu un aeromodel trainer termic sau electric.
0

#19 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

Postat 08 January 2003 - 03:23 PM

Adevarul este ca motoare termice au si sgomot placut, si mie imi place miroase de ulei ars mai ales ;-) Asa fiecare are drogurile lui...
Salutare
Walter Born
0

#20 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 08 January 2003 - 03:47 PM

...motor termic...sper sa nu fie inlocuite nici o data de electrice! ...no offence pentru cei fani electrice!!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#21 Useril este offline   Stefan 

  • Director tehnic RHC
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 04-March 02

Postat 08 January 2003 - 03:47 PM

Zgomotul ca zgomotul :lol: .... dar surplusul de putere si faptul ca aterizezi faci plinul si decolezi din nou este un mare avantaj dupa mine.
0

#22 Useril este offline   Vivi 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 665
  • Inregistrat: 06-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 08 January 2003 - 05:12 PM

Salutare!

Si eu am fost mare fan de termice si nici nu vroiam sa aud de electrice. Cu timpul insa au inceput sa-mi placa si electricele si chiar castiga teren in fata termicelor. Ce imi place cel mai mult la electrice e posibilitatea de oprire si pornire si imposibilitatea de "a muri", cand ti-e mai draga lumea :lol:

Stefane, de cand au aparut brushless-urile, puterea termicelor nu mai e un avantaj asa de mare. Uita-te, de exemlpu, la www.actro.de sa vezi ce scot micutzele din ele.... Eu as zice ca pana la 4cc se cam poate inlocui orice termic cu unul electric. Dezavantajul mare e pretul (min 100Eu motorul si inca 100Eu controlerul)

Vivi
0

#23 Useril este offline   tnt_o 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 11-January 03

Postat 11 January 2003 - 12:32 PM

salutare tuturor,

Vad ca se discuta deja - la nivelul incepator - de zbor motorizat de radiocomenzi si investitii considerabile. In ceea ce ma priveste am inceput ceva mai modest prin construirea unor avioane cu motor cu elastic care e drept nu iti aduc atat de multa satisfactie in privintza zborului insa care au farmecul lor si care cu o investitie relativ mica(materealele- in principiu balsa) iti ofera posibilitatea de a iti perfectiona abilitatile de constructor.
Nu ma pot lauda cuabilitatile mele de constructor/aeromodelist asa ca va cer sfatul. Cei ce au facut planul recomandau acoperirea lui cu tesatura de hartie insa se pare ca acest material este din ce in ce mai rar ca sa nu mai vorbim de emaita. Ce imi puteti recomanda ca alternativa???

Cu respect,

TNT_o

Fisiere atasate


0

#24 Useril este offline   Agarici 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 11-December 02

Postat 11 January 2003 - 11:00 PM

Este necesar sa incepi direct cu RC?
Eu sunt de parere ca ar trebui sa incepi cu alte categorii cum ar fi planoarele sau sarmele, pentru a acumula experienta atat in domeniul construirii cat si al stapanirii de sine, penru ca in momentul in care vezi un aeromodel Rc ca deecoleaza si se dedparteaza de tine te pierzi cu firea si incepi sa bruschezi comenzile modelului fapt pentru care primul zbor (daca nu si urmatoarel ) va fi un esec total.
Este pacat sa pierzi atatia bani pentru un singur zbor foarte scurt.
Iar cu simulatorul consider ca nu e mare scofala (nu vreau sa creez o antireclama) pentru ca in simulator nu te implici atat de puternic din punct ded vedere emotional si vei vedea ca va fi un soc cand iesi la camp.
Eu fac parte din acei oameni care au capul in nori si picioarele pa pamant.
0

#25 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 12 January 2003 - 01:51 AM

Salut Agarici

Da, este o diferentä mare intre un simulator si zbor, färä indoialä. Pa sinulator stäpinesc elicopretele Jet Rager si Tree Dee " cu stinga ". Pe cimp rezultatale aratä altfel :rolleyes:
La simulator nu ai fricä. Dupä o präbusire este nevoie de un Klick si " Paguba " este inläturatä. Un esec la zbor costä citeva sute de Euro si ore de lucru .... Totusi efectul didactic al simulatoarelor nu trebuie subapreciat !!!

Dacä i-ti este teamä sau ai vreo persimtire rämii la sol.
Cel mai sigur sistem, dupä ce stäpinesti simulatorul, este lagätura antrenor-elev.

Sä vezi ce frumos este cind avionul e departe si vine spre tine - stinga-i dreapta si dreapte-i stinga .... si mai esti si incepätor si nu ai eleroane .... ADRENALINÄÄÄÄÄÄ

Toate aste se invatä. Mai bine .... la simulator.... Toti au avut esecuri si pagube dar au invätat pinä la urmä. Este o chestie de exercitiu si de ambitie .... Dacä pornesc de la idea cä avionul se va präbusii oricum si imediat mai bine mä duc sä joc popice ....

Dupä Primele esecuri trecusem la montarea unor rezervoare supradimensionate in idea cä dacä reusesc sä decolez mäcar rämin mai mult in aer, cä la aterizare nu se stie ce se intimplä. Au urmai sisteme Gyro si Wingo, care au prelungit simtitor viata aeromodelelor.

Investitia mare la inceput este partea de telecomadä; avioanele sint la inceput, din päcate, material de uz. Se alege praful de ele. Dacä vrei sä devi aeromodelist RC trebuie sä accepti aceste aspecte.

Si expetii in aeromodelis mai vin din cind in cind cu avioane pe cimp si se introc cu aschii acasä.

Sper sä nu te descurajez.


Gabi
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#26 Useril este offline   tomac 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 56
  • Inregistrat: 30-December 02

Postat 13 January 2003 - 12:21 AM

salut,
as vrea sa intreb totusi chiar toti de aici au inceput in tandemul profesor-elev ? Nu intreb asta pentru ca doamne fereste as fii mare priceput dar cred ca experienta personala este cea care te formeaza ;si oare
tandemul profesor -elev nu creaza aceeasi destindere ca in fata simulatorului ? Cred ca fiecare trebuie sa-si asume responsabilitatea pilotajului dupa multe ore in fata simulatorului precum si riscul de a face bucati avionul
0

#27 Useril este offline   Stefan 

  • Director tehnic RHC
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 189
  • Inregistrat: 04-March 02

Postat 13 January 2003 - 10:49 AM

Salut,
Sistemul elev profesor eu l-am vazut de abia acum un an de zile.
Am invatat pilotajul R/C in stilul urmator: un prieten bun care stia cum merge treaba a decolat modelul,l-a dus sus dupa care am primit statia....... in momentul in care faceam o prostie ii aruncam emitatorul inapoi si tot asa pana m-am obisnuit cu zborul pe sus, dupa care am inceput sa zbor din ce in ce mai jos facand simulari de aterizari .......... am si aterizat pana la urma. La prima aterizare s-a rupt trenul, la a-2-a s-au rupt si trenul si ampenajul dupa care a inceput sa mearga treaba.
Modelul era un trainer cu anvergura 1,2m profil plan-convex construit de mine, cu un motor OS-max FP 6,5 cmc.
0

#28 Useril este offline   wabo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 01-April 02

  Postat 13 January 2003 - 08:28 PM

Da,

cam asa am invatat si eu, numai cu diferenta ca eram 3 si toti nu stiam mai multe dar tot ne am antrenat unu pe altul.

Bineinteles aveam distractie foarte mare, si pagube si mai mare.
Dar tot am invatat dupa un timp si mai multe modele stricate complet.

Ce am invatat pe simulator era zbor cu elicopter. Dupa am avut multe ore pe simulator, frica era mai mica si prima paguba cu elicopter adevarat (model) faceam dupa 5 litri de carburant cand ma credeam profesor deja ;-)

Conosc casuri de incepatori aici care au invatat complet cu simulator si nu au facut NICI un singur crash in 2 ani. Adica niciodata. Asa cum sint simulatori foarte ieftine, vreau sa sublinez ca poti bine invata cu simulator.

Parerea mea este ca cu model adevarat, chiar daca mai produci ceva pagube, ai distractie de 100 de ori mai mare.

Salutari
Walter Born
Salutare
Walter Born
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro