6V vs 12V pareri si opinii, pertinente!!!
#1
Postat 18 December 2008 - 11:06 PM
#2
Postat 18 December 2008 - 11:34 PM
~~P=UxI~~ unde P=putere, U=tensiune si I=intensitate
de ex. la un motor da dea 60W alimentat la 12v va papa 5A iar daca il alimentam la 6V pa papa 10A
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#3
Postat 19 December 2008 - 08:09 AM
casper20, la Dec 18 2008, 11:34 PM, a spus:
~~P=UxI~~ unde P=putere, U=tensiune si I=intensitate
de ex. la un motor da dea 60W alimentat la 12v va papa 5A iar daca il alimentam la 6V pa papa 10A
Casper, nu mai posta asa de tarziu ca esti obosit, se vede asta din modul in care ai scris si din ceea ce ai scris.
Trebuia sa fi scris: Un motor de 60W si 12V va consuma 5A la 12V iar un ALT motor de 60W DAR de 6V va consuma 10A la 6V.
Altfel, ACELASI motor care pe 12V consuma 5A la 6V va consuma mai putin, nu 2,5A adica proportional, dar cu siguranta mai putin.
Am inteles ce ai vrut sa spui dar exprimarea a fost gresita.
Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 December 2008 - 08:18 AM
#4
Postat 19 December 2008 - 09:23 AM
daca avem un motor care se alimenteaza la 24V atunci il aruncam... ca transformam barca in sumarin :D
cu cele de 220V si cele de 380V nu am incercat... :D
#5
Postat 19 December 2008 - 09:56 AM
1: 2 baterii pe 6V/10A bagate in paralel vor livra 20A
2: elimina necesitatea folosirii BEC-ului, majoritatea receptoarelor lucreaza perfect pana la 6-7V, unele chiar pana la 8,4V
3: un 540 auto lucreaza la 7,2V tensiune nominala, aprox. 25 000 rpm, cu reductor 3:1 avem aprox 8000 rpm, cuplu f bun si consum in sarcina de aproximativ 4-5A, din 20A calculati voi autonomia
4: elimina necesitatea regulatoarelor pe 12V, care reprezinta o problema atat prin pretz cat si ca performanta, vezi rokie 35
5: incarcarea pe balta devine simpla datorita eliminarii incarcatoarelor scumpe sau invertoarelor de tensiune, un stabilizator de 1A fiind ultrasuficient
6: servo lucreaza direct cu bateria si nu prin intermediul BEC
si ar mai fi, dar e prea dimineatza si inca nu mi-am facut fullul cu cafea, acum vreau 6 argumente solide in favoarea variantei pe 12V, exista?!!!
#6
Postat 19 December 2008 - 12:48 PM
ipsihi, la Dec 19 2008, 09:56 AM, a spus:
1: 2 baterii pe 6V/10A bagate in paralel vor livra 20A
2: elimina necesitatea folosirii BEC-ului, majoritatea receptoarelor lucreaza perfect pana la 6-7V, unele chiar pana la 8,4V
3: un 540 auto lucreaza la 7,2V tensiune nominala, aprox. 25 000 rpm, cu reductor 3:1 avem aprox 8000 rpm, cuplu f bun si consum in sarcina de aproximativ 4-5A, din 20A calculati voi autonomia
4: elimina necesitatea regulatoarelor pe 12V, care reprezinta o problema atat prin pretz cat si ca performanta, vezi rokie 35
5: incarcarea pe balta devine simpla datorita eliminarii incarcatoarelor scumpe sau invertoarelor de tensiune, un stabilizator de 1A fiind ultrasuficient
6: servo lucreaza direct cu bateria si nu prin intermediul BEC
si ar mai fi, dar e prea dimineatza si inca nu mi-am facut fullul cu cafea, acum vreau 6 argumente solide in favoarea variantei pe 12V, exista?!!!
NU ESTE UN ARGUMENT Ptr. 12V ! Ca regula generala , motorul se alege in functie de sursa; raportul putere/greutate este in favoarea tensiunii mai mari. Ideal ar fi sa pui mot de 380V :D
#7
Postat 19 December 2008 - 06:33 PM
navigator, la Dec 19 2008, 08:09 AM, a spus:
Trebuia sa fi scris: Un motor de 60W si 12V va consuma 5A la 12V iar un ALT motor de 60W DAR de 6V va consuma 10A la 6V.
Altfel, ACELASI motor care pe 12V consuma 5A la 6V va consuma mai putin, nu 2,5A adica proportional, dar cu siguranta mai putin.
Am inteles ce ai vrut sa spui dar exprimarea a fost gresita.
@Navigator multumesc de corectura, asta vroiam sa zic dar nu m-am exprimat deloc bine.
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#8
Postat 20 December 2008 - 07:52 PM
un motor care este construit pentru 12 v si consuma 5 Ah, nu v-a consuma tot 5 Ah daca il alimentam la 6v ?
#9
Postat 21 December 2008 - 08:36 PM
Tel. 0744915775
#10
Postat 01 March 2009 - 11:57 PM
#11
Postat 02 March 2009 - 12:24 AM
ionutcj, la Mar 1 2009, 11:57 PM, a spus:
Daca ai receptor care suporta 14V merge si cu acumulator de 12V "cu dragoste" ! :(
Ionut de ce nu te documentezi tu mai intai ce e ala BEC ? Vrei sa prajesti bunatate de receptor sau servouri?
Daca vrei sa mergi pe Acc 12V sau 6V trebuie sa te hotarasti inainte ce componente cumperi.... Evident ca la 12V iti trebuie BEC (Battery eliminator circuit) !
http://en.wikipedia....minator_circuit
Aceasta postare a fost editata de nch: 02 March 2009 - 12:33 AM
Bucuresti/Rahova
#13
Postat 02 March 2009 - 07:51 PM
Tel. 0744915775
#14
Postat 02 March 2009 - 10:34 PM
manolo, la Mar 2 2009, 07:51 PM, a spus:
De obicei toate motoarele au o turatie X rpm/v ori scrie pe ele ori e in cartea tehnica daca are asa ceva... indiferent de consumatorul de putere motorul la turatia maxima va consuma maxim pentru acel consumator de putere.......modifici volatajul modifici turatia maxima a motorului amperaj ia cat e proiectat sa suga la acel consumator de putere. de fapt cat permite esc in cele din urma
Orice baterie are o rata de descarcare si o capacitate , cu cat e capacitatea mai mare cu atat rata de descarcare poate fi mai mica cu cat ai capacitate mai mare cu atat tine mai mult pana o incarci. Sincer nu stiu rata de descarcare a baterie Pb-A
La 6V ai ~1/2 din turatiea la 12v cu cat ai voltaj mai mare ai turatie mai mare.
Ai un motor de pana in 11v max alegi bat de 6v/Xah iar pt motor intre 7,ceva si 18 poti pune 12v/Xah zic io...poate gresesc...... asta in cazul Pb-A
Oricat ai vrea tot nu echivaleaza ai diferente de randament, de rata de descarcare, perderi de tot felul, diferenta de volum dezlocuit in fct de greutate etc.....castiguri nema......difera forta de propulsie....
Cu Stima Andrei.
#15
Postat 04 March 2009 - 03:27 PM
Aceasta postare a fost editata de ionutcj: 04 March 2009 - 03:28 PM
#16
Postat 04 March 2009 - 03:43 PM
Sunt chiar singurul care nu foloseste Pb?
#17
Postat 19 March 2009 - 03:13 AM
scm_ro, la Mar 4 2009, 03:43 PM, a spus:
Sunt chiar singurul care nu foloseste Pb?
Trebuie sa fie si o problema de autonomie probabil.....
Una peste alta Ipsihi are oarece dreptate ....cel putin pentru configuratia pe care o foloseste el! Dar mie personal nu-mi place pentru ca sunt probleme de viteza cu navomodelele lui!.... E buna autonomia dar la pescuit poti face multe alte lucruri decat sa stai cu telecomanda in mana sa plantezi lansete o jumatate de zi! (gratar,berica,horinca ,coniace, contemplarea naturii :blink: )
Eu prefer un consum mai mare/ pentru viteza , in ciuda autonomiei, pe care o compensezi cu un acumulator in plus cu costuri minime!
Aceasta postare a fost editata de nch: 19 March 2009 - 03:19 AM
Bucuresti/Rahova
#18
Postat 19 March 2009 - 07:01 AM
Aceasta postare a fost editata de amador: 19 March 2009 - 07:07 AM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#19
Postat 19 March 2009 - 09:57 AM
nch, la Mar 19 2009, 05:13 AM, a spus:
Una peste alta Ipsihi are oarece dreptate ....cel putin pentru configuratia pe care o foloseste el! Dar mie personal nu-mi place pentru ca sunt probleme de viteza cu navomodelele lui!.... E buna autonomia dar la pescuit poti face multe alte lucruri decat sa stai cu telecomanda in mana sa plantezi lansete o jumatate de zi! (gratar,berica,horinca ,coniace, contemplarea naturii ;) )
Eu prefer un consum mai mare/ pentru viteza , in ciuda autonomiei, pe care o compensezi cu un acumulator in plus cu costuri minime!
#20
Postat 24 March 2009 - 01:16 PM
Aceasta postare a fost editata de amador: 24 March 2009 - 01:17 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#21
Postat 24 March 2009 - 02:53 PM
amador, la Mar 24 2009, 01:16 PM, a spus:
intrebarea putea suna asa,
de unde poti lua unul mai bun decit cel planetar de la botosani.
poate facut acasa.
#22
Postat 24 March 2009 - 04:15 PM
Aceasta postare a fost editata de amador: 24 March 2009 - 04:19 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#23
Postat 24 March 2009 - 05:24 PM
harrina, la Mar 24 2009, 03:53 PM, a spus:
de unde poti lua unul mai bun decit cel planetar de la botosani.
poate facut acasa.
...raspunsul este ca cel mai bun e ala de sier...., dai un ban dar face, mai pierzi ceva la profit dar scoti calitate, nu?!!!
#24
Postat 24 March 2009 - 07:26 PM
Aceasta postare a fost editata de amador: 24 March 2009 - 07:26 PM
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#25
Postat 27 March 2009 - 12:18 PM
DPI Mabuchi Hi Torq/Low Drain 5 Pole 550 motor** Boats etc
New
These 5 pole high power, low drain motors with cooling fan are ideal for powering larger displacement model boats like tugs and large warships and can turn props up to 45mm diameter on direct drive. On a 2.9:1 gearbox they will easily turn props up to 75mm. For slow speed hulls they can be used very economically on 6 or 7.2v and will provide excellent run times. When using with a gearbox on faster craft with larger props we would recommend using 8.6v to 12v.
Voltage- Operating Range: 3.0V~14.4V
Nominal: 7.2V
Revs/Volt: 1500
Current: 0.85A
At max efficiency - Speed: 9400rpm
Current: 6.0A
Revs/Volt: 1500
No load - Speed: 10,800rpm @ 7.2v
No load - Speed: 12,600rpm @ 8.4v
No load - Speed: 14,400rpm @ 9.6v
No load - Speed: 18,000rpm @ 12v
with 2.9:1 gearbox
No load - Speed: 4,970rpm @ 9.6v
No load - Speed: 6,200rpm @ 12v
Torque: 310g/cm
Stall - Torque: 2500g/cm
Stall Current: 42.0A
Dimensions:
Diameter: 37mm
Length (excl. shaft): 70mm
Shaft length: 16mm
Shaft Diam: 1/8� (3.2mm) – with flat for retaining gear/coupling
Fisiere atasate
-
motor_550.JPG (13.56K)
Number of downloads: 530
Aceasta postare a fost editata de steli2k: 27 March 2009 - 12:19 PM