Modelism - RHC Forum: 6V vs 12V - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6V vs 12V pareri si opinii, pertinente!!!

#1 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 18 December 2008 - 11:06 PM

...astept argumentatii in favoarea unuia sau altuia dintre sisteme, PERTINENTE!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#2 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 18 December 2008 - 11:34 PM

La 12V consumuleste mai mic decat la 6V.

~~P=UxI~~ unde P=putere, U=tensiune si I=intensitate

de ex. la un motor da dea 60W alimentat la 12v va papa 5A iar daca il alimentam la 6V pa papa 10A
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#3 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2008 - 08:09 AM

Vezi postareacasper20, la Dec 18 2008, 11:34 PM, a spus:

La 12V consumuleste mai mic decat la 6V.

~~P=UxI~~ unde P=putere, U=tensiune si I=intensitate

de ex. la un motor da dea 60W alimentat la 12v va papa 5A iar daca il alimentam la 6V pa papa 10A

Casper, nu mai posta asa de tarziu ca esti obosit, se vede asta din modul in care ai scris si din ceea ce ai scris.

Trebuia sa fi scris: Un motor de 60W si 12V va consuma 5A la 12V iar un ALT motor de 60W DAR de 6V va consuma 10A la 6V.

Altfel, ACELASI motor care pe 12V consuma 5A la 6V va consuma mai putin, nu 2,5A adica proportional, dar cu siguranta mai putin.

Am inteles ce ai vrut sa spui dar exprimarea a fost gresita.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 19 December 2008 - 08:18 AM



0

#4 Useril este offline   mariandmd 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2161
  • Inregistrat: 04-September 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2008 - 09:23 AM

pai daca avem un motor care se alimenteaza la 6V atunci folosim un acumulator de 6V iar daca avem un motor care se alimenteaza la 12V atunci folosim acumulator de 12V
daca avem un motor care se alimenteaza la 24V atunci il aruncam... ca transformam barca in sumarin :D
cu cele de 220V si cele de 380V nu am incercat... :D
0

#5 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 December 2008 - 09:56 AM

...6V in cazul barcilor de nadit este , dupa parerea mea, varianta cea mai ok,si de de ce spun asta:
1: 2 baterii pe 6V/10A bagate in paralel vor livra 20A
2: elimina necesitatea folosirii BEC-ului, majoritatea receptoarelor lucreaza perfect pana la 6-7V, unele chiar pana la 8,4V
3: un 540 auto lucreaza la 7,2V tensiune nominala, aprox. 25 000 rpm, cu reductor 3:1 avem aprox 8000 rpm, cuplu f bun si consum in sarcina de aproximativ 4-5A, din 20A calculati voi autonomia
4: elimina necesitatea regulatoarelor pe 12V, care reprezinta o problema atat prin pretz cat si ca performanta, vezi rokie 35
5: incarcarea pe balta devine simpla datorita eliminarii incarcatoarelor scumpe sau invertoarelor de tensiune, un stabilizator de 1A fiind ultrasuficient
6: servo lucreaza direct cu bateria si nu prin intermediul BEC
si ar mai fi, dar e prea dimineatza si inca nu mi-am facut fullul cu cafea, acum vreau 6 argumente solide in favoarea variantei pe 12V, exista?!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#6 Useril este offline   aflo 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 228
  • Inregistrat: 12-November 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2008 - 12:48 PM

Vezi postareaipsihi, la Dec 19 2008, 09:56 AM, a spus:

...6V in cazul barcilor de nadit este , dupa parerea mea, varianta cea mai ok,si de de ce spun asta:
1: 2 baterii pe 6V/10A bagate in paralel vor livra 20A
2: elimina necesitatea folosirii BEC-ului, majoritatea receptoarelor lucreaza perfect pana la 6-7V, unele chiar pana la 8,4V
3: un 540 auto lucreaza la 7,2V tensiune nominala, aprox. 25 000 rpm, cu reductor 3:1 avem aprox 8000 rpm, cuplu f bun si consum in sarcina de aproximativ 4-5A, din 20A calculati voi autonomia
4: elimina necesitatea regulatoarelor pe 12V, care reprezinta o problema atat prin pretz cat si ca performanta, vezi rokie 35
5: incarcarea pe balta devine simpla datorita eliminarii incarcatoarelor scumpe sau invertoarelor de tensiune, un stabilizator de 1A fiind ultrasuficient
6: servo lucreaza direct cu bateria si nu prin intermediul BEC
si ar mai fi, dar e prea dimineatza si inca nu mi-am facut fullul cu cafea, acum vreau 6 argumente solide in favoarea variantei pe 12V, exista?!!!


NU ESTE UN ARGUMENT Ptr. 12V ! Ca regula generala , motorul se alege in functie de sursa; raportul putere/greutate este in favoarea tensiunii mai mari. Ideal ar fi sa pui mot de 380V :D
0

#7 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3598
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 19 December 2008 - 06:33 PM

Vezi postareanavigator, la Dec 19 2008, 08:09 AM, a spus:

Casper, nu mai posta asa de tarziu ca esti obosit, se vede asta din modul in care ai scris si din ceea ce ai scris.

Trebuia sa fi scris: Un motor de 60W si 12V va consuma 5A la 12V iar un ALT motor de 60W DAR de 6V va consuma 10A la 6V.

Altfel, ACELASI motor care pe 12V consuma 5A la 6V va consuma mai putin, nu 2,5A adica proportional, dar cu siguranta mai putin.

Am inteles ce ai vrut sa spui dar exprimarea a fost gresita.

@Navigator multumesc de corectura, asta vroiam sa zic dar nu m-am exprimat deloc bine.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#8 Useril este offline   georgelus18 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 05-June 06

Postat 20 December 2008 - 07:52 PM

adica!!!
un motor care este construit pentru 12 v si consuma 5 Ah, nu v-a consuma tot 5 Ah daca il alimentam la 6v ?
0

#9 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 21 December 2008 - 08:36 PM

Din pacate pe aici pe la noi nu avem prea multe variante de motorizari atit pe 12V cit si pe 6V.Cind te uiti pe afara nici nu stii ce sa alegi .Asta ar mai fi o discutie ,ce s-ar putea pune pe barcute ca sa avem un "optim"
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#10 Useril este offline   ionutcj 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 23-February 09

Postat 01 March 2009 - 11:57 PM

sal,ce fac daca am deja cumparati 2 acc pb-acid de 12v,trebuie sa merg pe varianta cu BEC???
0

#11 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 02 March 2009 - 12:24 AM

Vezi postareaionutcj, la Mar 1 2009, 11:57 PM, a spus:

sal,ce fac daca am deja cumparati 2 acc pb-acid de 12v,trebuie sa merg pe varianta cu BEC???


Daca ai receptor care suporta 14V merge si cu acumulator de 12V "cu dragoste" ! :(

Ionut de ce nu te documentezi tu mai intai ce e ala BEC ? Vrei sa prajesti bunatate de receptor sau servouri?
Daca vrei sa mergi pe Acc 12V sau 6V trebuie sa te hotarasti inainte ce componente cumperi.... Evident ca la 12V iti trebuie BEC (Battery eliminator circuit) !

http://en.wikipedia....minator_circuit

Aceasta postare a fost editata de nch: 02 March 2009 - 12:33 AM

0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#12 Useril este offline   georgelus18 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 05-June 06

Postat 02 March 2009 - 06:41 PM

2 accum de 12v v-a duce barcazul la peste 6/7 kg
0

#13 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 02 March 2009 - 07:51 PM

Dar 2 acumulatori 6V/10Ah au circa 3,6Kg si acestia ochiometric echivaleaza cu unul de 12v-11-12Ah.iar unul de 12V/9,5Ah are 2,8Kg ,un plus de circa 0,8Kg eu zic ca se merita.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#14 Useril este offline   merlin2trades 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 24-June 08

Postat 02 March 2009 - 10:34 PM

Vezi postareamanolo, la Mar 2 2009, 07:51 PM, a spus:

Dar 2 acumulatori 6V/10Ah au circa 3,6Kg si acestia ochiometric echivaleaza cu unul de 12v-11-12Ah.iar unul de 12V/9,5Ah are 2,8Kg ,un plus de circa 0,8Kg eu zic ca se merita.

De obicei toate motoarele au o turatie X rpm/v ori scrie pe ele ori e in cartea tehnica daca are asa ceva... indiferent de consumatorul de putere motorul la turatia maxima va consuma maxim pentru acel consumator de putere.......modifici volatajul modifici turatia maxima a motorului amperaj ia cat e proiectat sa suga la acel consumator de putere. de fapt cat permite esc in cele din urma
Orice baterie are o rata de descarcare si o capacitate , cu cat e capacitatea mai mare cu atat rata de descarcare poate fi mai mica cu cat ai capacitate mai mare cu atat tine mai mult pana o incarci. Sincer nu stiu rata de descarcare a baterie Pb-A
La 6V ai ~1/2 din turatiea la 12v cu cat ai voltaj mai mare ai turatie mai mare.
Ai un motor de pana in 11v max alegi bat de 6v/Xah iar pt motor intre 7,ceva si 18 poti pune 12v/Xah zic io...poate gresesc...... asta in cazul Pb-A
Oricat ai vrea tot nu echivaleaza ai diferente de randament, de rata de descarcare, perderi de tot felul, diferenta de volum dezlocuit in fct de greutate etc.....castiguri nema......difera forta de propulsie....



Cu Stima Andrei.
Ion cara un avion!
0

#15 Useril este offline   ionutcj 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 45
  • Inregistrat: 23-February 09

Postat 04 March 2009 - 03:27 PM

Nu vreau sa pun pe barca 2 acc, voiam sa scot in evidenta ca in afara de coca, am 2 acumulatori primiti, de 7/12A, o sa ii folosesc pe rand, nu impreuna, avand 2 acc de 12 si o coca, pana acuma nu ma costat nimik barca,comatexul il am de la o firma de publicitate, bucati care raman is super ok ptr coca, si nu stiu pe ce varianta sa merg, cica pe 6v e mai ok dpdv al autonomiei, ipsihi mi-a explicat si are maxima dreptate, imi trebuie in plus un reductor de 3:1,si sa iau alti acc, deci raman cu 2 acc de 12v, asta e!

Aceasta postare a fost editata de ionutcj: 04 March 2009 - 03:28 PM

0

#16 Useril este offline   scm_ro 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 113
  • Inregistrat: 12-September 07

Postat 04 March 2009 - 03:43 PM

Tot vad ca se discuta peste tot la navomodele pentru nadit de acumulatori cu pb, eu unul nu am folosit decat o singura data acumulator cu pb in barca de nadit pentru ca o ingreunez prea tare si ce castig practic la autonomie pierd prin greutatea carata. Este adevarat ca ajuta la stabilitate un acumulator mai greu. De obicei folosesc 7 celule de NiMh si nu am avut probleme nici cu ESC-urile. Cand a fost balta linistita am pus chiar si acumulatori cu LiPO.
Sunt chiar singurul care nu foloseste Pb?
0

#17 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 19 March 2009 - 03:13 AM

Vezi postareascm_ro, la Mar 4 2009, 03:43 PM, a spus:

Tot vad ca se discuta peste tot la navomodele pentru nadit de acumulatori cu pb, eu unul nu am folosit decat o singura data acumulator cu pb in barca de nadit pentru ca o ingreunez prea tare si ce castig practic la autonomie pierd prin greutatea carata. Este adevarat ca ajuta la stabilitate un acumulator mai greu. De obicei folosesc 7 celule de NiMh si nu am avut probleme nici cu ESC-urile. Cand a fost balta linistita am pus chiar si acumulatori cu LiPO.
Sunt chiar singurul care nu foloseste Pb?


Trebuie sa fie si o problema de autonomie probabil.....

Una peste alta Ipsihi are oarece dreptate ....cel putin pentru configuratia pe care o foloseste el! Dar mie personal nu-mi place pentru ca sunt probleme de viteza cu navomodelele lui!.... E buna autonomia dar la pescuit poti face multe alte lucruri decat sa stai cu telecomanda in mana sa plantezi lansete o jumatate de zi! (gratar,berica,horinca ,coniace, contemplarea naturii :blink: )
Eu prefer un consum mai mare/ pentru viteza , in ciuda autonomiei, pe care o compensezi cu un acumulator in plus cu costuri minime!

Aceasta postare a fost editata de nch: 19 March 2009 - 03:19 AM

0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#18 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 19 March 2009 - 07:01 AM

de acord cu nch !...la ce se rezuma aceea autonomie ? cred ca este mult mai semnificativa intrebarea putin sub o alta forma si anume:ce distanta reuseste navomodelul sa acopere cu o cantitate data de energie? ...ptr ca nu este importanta o autonomie de 5 ore la o viteza de 1 m/sec. mai bine am 2,5 ore autonomie la 2m/sec de exemplu,sau 3...parerea mea

Aceasta postare a fost editata de amador: 19 March 2009 - 07:07 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#19 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 19 March 2009 - 09:57 AM

Vezi postareanch, la Mar 19 2009, 05:13 AM, a spus:

Trebuie sa fie si o problema de autonomie probabil.....

Una peste alta Ipsihi are oarece dreptate ....cel putin pentru configuratia pe care o foloseste el! Dar mie personal nu-mi place pentru ca sunt probleme de viteza cu navomodelele lui!.... E buna autonomia dar la pescuit poti face multe alte lucruri decat sa stai cu telecomanda in mana sa plantezi lansete o jumatate de zi! (gratar,berica,horinca ,coniace, contemplarea naturii ;) )
Eu prefer un consum mai mare/ pentru viteza , in ciuda autonomiei, pe care o compensezi cu un acumulator in plus cu costuri minime!
...ai avut v-o revelatie de noapte sau tot din ceai ti-ai dat cu presupusul in ceea ce priveste autonomia si viteza navomodelelor mele? ce te face sa crezi ca prapaditul tau de 755/40 ,la o elica semiplata fie ea si de 60mm , cu aprox 3500rpm in sarcina ,dar cu mari deficiente de pas vor fi v-odata peste un 540 de 26000 rpm care la capatul reductorului scoate 8500rpm in sarcina si un cuplu net superior oricarui tip de motor care lucreaza pe direct ?!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#20 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 24 March 2009 - 01:16 PM

ipsihi o intrebare:de unde iei reductorul de 3/1 ? excluzand si...a modells si etc

Aceasta postare a fost editata de amador: 24 March 2009 - 01:17 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#21 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 24 March 2009 - 02:53 PM

Vezi postareaamador, la Mar 24 2009, 01:16 PM, a spus:

ipsihi o intrebare:de unde iei reductorul de 3/1 ? excluzand si...a modells si etc


intrebarea putea suna asa,
de unde poti lua unul mai bun decit cel planetar de la botosani.

poate facut acasa.
si totusi se invirte !
0

#22 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 24 March 2009 - 04:15 PM

si faci pinioanele acasa?!!!! si unul planetar din ce il faci??? ar fi minunat dar greu de realizat un reductor planetar acasa...poate unul cu transmisie simpla pe 2 roti dintate pereche ,da. dar atat....si acesta destul de greu....centrare,bucsi sau rulmenti...offfffffff

Aceasta postare a fost editata de amador: 24 March 2009 - 04:19 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#23 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 24 March 2009 - 05:24 PM

Vezi postareaharrina, la Mar 24 2009, 03:53 PM, a spus:

intrebarea putea suna asa,
de unde poti lua unul mai bun decit cel planetar de la botosani.

poate facut acasa.

...raspunsul este ca cel mai bun e ala de sier...., dai un ban dar face, mai pierzi ceva la profit dar scoti calitate, nu?!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#24 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 24 March 2009 - 07:26 PM

ala de sier... e integral de aluminium sau pinioanele sun metalice ? ...e pe rulment sau bucsa???...eu ma muncesc sa modific unul de bormasina acum,ii pun rulment, ii scot un rand de pinioane,ramane la 4,5/1 si ii scad dimensiunile cam la 60%

Aceasta postare a fost editata de amador: 24 March 2009 - 07:26 PM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#25 Useril este offline   steli2k 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1136
  • Inregistrat: 05-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 27 March 2009 - 12:18 PM

Ca tot se vorbeste de 6 vs. 12 V, vin si eu cu o idee. Consider ca o alimentare la 6 V ii mai de dorit dacat una la 12V. Argumente: Costuri si greutate mai redusa in cazul 6V.Insa abia acum am gasit un motor care zic eu ca din punctul meu de vedera ii bun pentru 6V( nu ca nu ar mai fi si altele) si ca tot am ajuns aici vreau cateva pareri despre motorul asta.Pret 29 ron trimis acasa.

DPI Mabuchi Hi Torq/Low Drain 5 Pole 550 motor** Boats etc

New

These 5 pole high power, low drain motors with cooling fan are ideal for powering larger displacement model boats like tugs and large warships and can turn props up to 45mm diameter on direct drive. On a 2.9:1 gearbox they will easily turn props up to 75mm. For slow speed hulls they can be used very economically on 6 or 7.2v and will provide excellent run times. When using with a gearbox on faster craft with larger props we would recommend using 8.6v to 12v.


Voltage- Operating Range: 3.0V~14.4V
Nominal: 7.2V

Revs/Volt: 1500
Current: 0.85A

At max efficiency - Speed: 9400rpm
Current: 6.0A

Revs/Volt: 1500
No load - Speed: 10,800rpm @ 7.2v

No load - Speed: 12,600rpm @ 8.4v
No load - Speed: 14,400rpm @ 9.6v
No load - Speed: 18,000rpm @ 12v


with 2.9:1 gearbox

No load - Speed: 4,970rpm @ 9.6v
No load - Speed: 6,200rpm @ 12v


Torque: 310g/cm
Stall - Torque: 2500g/cm
Stall Current: 42.0A



Dimensions:

Diameter: 37mm

Length (excl. shaft): 70mm

Shaft length: 16mm

Shaft Diam: 1/8� (3.2mm) – with flat for retaining gear/coupling

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de steli2k: 27 March 2009 - 12:19 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro