Modelism - RHC Forum: constructie Kit Smith Miniplane SIG - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

constructie Kit Smith Miniplane SIG constructie KIT

#61 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 May 2009 - 07:21 PM

Vezi postareaLeonardadrian, la May 13 2009, 07:28 PM, a spus:

cred ca nu este vorba de banuti, consider ca ies mult mai scump cu acest koverall, tratarea suprafetei, vopsire si lacuire.
Singurul motiv pentru care am ales acesta metoda, este recomandarea SIG, care totusi cred ca nu sunt IDIOTI.


Dar nici semizei nu sunt...
Am petrecut weekendul trecut in compania a astfel de somitati, si te sigur ca sunt oameni cat se poate de normali, mai si gresesc, si recunosc asta, ba chiar apreciaza pe altii care au idei mai bune ca ale lor.
Ei pot recomanda orice, daca asta le creste vanzarile.
Tu stii mai bine care iti este interesul.
Daca accepti un sfat, as acorda o atentie mai mare finisarii, nu stiu daca vreo acoperire poate masca niste imbinari neslefuite corespunzator. Asta e cand pozele sunt prea detaliate, arata prea multe :lol:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 May 2009 - 07:22 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#62 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 13 May 2009 - 07:38 PM

Nu baga mana in foc. Metoda de constructie este una cam invechita, pusa la punct cu ceva timp in urma si neschimbata de-a lungul timpului. Eu am avut ghinionul sa fac cunostinta cu tehnologia laser inainte de acest kit. O sa vezi diferenta. Piesele se imbina cu o precizie incomparabila. Gradul de prefabricare la acest kit SIG este foarte mic. Practic in afara de nervurile aripilor si capota nu prea e nimic prefabricat. Probabil firma SIG nu este faimoasa datorita acestui kit. Baghetele nu le-au legat in manunchi ci le-au lasat rasfirate in cutie astfel ca la kitul meu m-am saturat de indreptat baghete la aragaz, probabil nu au fost bine uscate ori s-au umezit pe parcurs si s-au strambat (si torsionat). Daca ai posibilitatea scapa de suruburile in sistem imperial pentru ca o sa faci mai greu rost de altele daca o sa ti se rupa vreunul sau daca pierzi vreunul.
Daca nu as sti ca o sa iese un avion foarte frumos intr-un sfarsit l-as fi dat abandonat. Eu am bagat deja peste 200 de ore in acest kit. Probabil o sa mai intre 100. Nici nu cred ca o sa am curajul sa-l zbor. Si pretul kitului este unul foarte mare.
Te rog sa ne spui daca vrei sa ne retragem. Pari un pic iritat.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 13 May 2009 - 07:50 PM

0

#63 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 May 2009 - 06:00 PM

nu sunt deloc iritat, dar nu m ai stiu pe ce cale s o apuc.
0

#64 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 May 2009 - 06:34 PM

Daca imi permiti un sfat, ti-as sugera, sa utilizezi monokote, ultracote sau alta folie buna.
Despre SIG. Nu am actiuni la ei dar, inca, nu le am ce reprosa. Ca firma serioasa iti ofera gama completa de produse. De la kit-urile care necesita muuuulta munca...precum acesta....la kit-uri die cut, jumate die cut jumate laser, laser si pana la ARF-uri. Fiecare alege ce-i place. Despre ce recomanda pentru infoliat. Se presupune ca cine a ales un kit ca cel in discutie, deci unul care necesita multa munca, va alege si calea mai dificila pentru infoliat. Calea ce respecta linia traditionala a acestui model.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 14 May 2009 - 06:35 PM

0

#65 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 14 May 2009 - 06:52 PM

Tu esti o persoana foarte toleranta. Sunt sigur ca la un moment dat o sa-l cumperi si o sa-mi dai dreptate, cel putin partial.
0

#66 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 June 2009 - 06:20 PM

cine poate sa mi spuna, cate grade trebuie sa miste eleroanele, elevatorul si carma ?
0

#67 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 June 2009 - 09:51 PM

Cica ar scrie pe planuri:

"Throws on the original"
rudder +/-1"; elevator: +/- 5/8"; ailerons: +/- 1/2"
... cu picioarele pe pamant ...
0

#68 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2009 - 03:44 AM

multumesc frumos Renatoa, pe planuri nu am gasit aceasta informatie. Este posibil, dar nu le am observat.
0

#69 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2009 - 08:41 PM

1

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1090961.JPG

0

#70 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

  Postat 20 June 2009 - 05:12 PM

In ce stare mai e biplanul?Este superb!foarte ingrijit lucrat...
Ma tenteaza....rau de tot... ;)

pacat ca sunt legat de motor....Os max FS-40 in 4 timpi de 6,5cc...oare o merge(zbura) cu el?
am facut un calcul pe baza spuselor celor de pe rcgroups...
ei spuneau asa...puterea motorului influenteaza in felul urmator comportamentul modelului(orice model):
-50W per pound(453g) = comporament de trainer, atat cat e nevoie sa-l tii in aer...
-100W per pound = acrobatic;
-150W per pound = 3D;
FS-40 are 0.65Hp = 484W, si la un calcul simplu rezulta ca un model intre 2200-2500g(maximul ar fi 4385g, dar sincer nu cred ca zboara) ar zbura binisor cu el, la 2200g ar zbura acrobatic...
Modelul pus in discutie are 2300g RTF, recomandat de producator...
Voua la ce greutate v-a iesit?sau cand o sa va iasa sa-mi spuneti si mie...
Ce parere aveti de corectitudinea celor spuse mai sus de mine?si mai ales...pot folosi motorul la modelul asta?

Multa bafta la construit in continuare! ;)

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 20 June 2009 - 05:15 PM

0

#71 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 June 2009 - 08:43 PM

50w/lb, adica 100w/kg este mai curand motoplanor.
Trainerele se duc mai spre 150w/kg. In rest e destul de corect, tabelul s-a mai comentat pe aici.
Liviu a cumparat pentru al lui un Magnum 4T de 7.5cc, mai mult ca a prins o promo decat pe calculate. Si oricum nu e chitit pe acrobatii.
Dar sa stii ca e de munca, nu iti inchipui...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#72 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 20 June 2009 - 09:38 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 20 2009, 09:43 PM, a spus:

50w/lb, adica 100w/kg este mai curand motoplanor.
Trainerele se duc mai spre 150w/kg. In rest e destul de corect, tabelul s-a mai comentat pe aici.
Liviu a cumparat pentru al lui un Magnum 4T de 7.5cc, mai mult ca a prins o promo decat pe calculate. Si oricum nu e chitit pe acrobatii.
Dar sa stii ca e de munca, nu iti inchipui...

pai si eu tot pe promo am mers, tocmai de aceea...
vreau sa incep un proiect nou de scratchbuild sau kit pentru vara si acum sunt in faza de orientare...
Imi inchipui cat e de munca, doar am mai facut schema asta(asta chiar mai aiurea, pentru ca e scratchbuild) :D : http://www.rhc.ro/fo...showtopic=21970

Pana una alta astept sa vad cum merge cu 7.5cc 4timpi....La pasarea care renaste din cenusa a lui Covaci scrie la motor in 4timpi, 10cc, dar eu cred ca e mult supramotorizat...

V-ati gandit la schema de culori? :D
uite o schema clasica:
http://image2-7.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/221510/Hc94197.jpg

sau asa
http://bentpin.com/index_files/image3261.jpg


sau varianta de la SIG albastra:
http://image2-5.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/76695/Zx72365.jpg

sau asta:
http://webpages.charter.net/dusterpilot/mini-9.jpg


Oricum e un avion pe cinste!Multa bafta si sa ne tineti la curent! :D

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 20 June 2009 - 09:39 PM

0

#73 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 June 2009 - 09:43 PM

Munca depusa in el face parte din joc si mareste valoarea modelului. Ceea ce faceti voi acolo este extrem de frumos. Felicitari inca o data.

PS. Un biplan relativ usor de facut este:
http://www.greatplan...s/gpma0240.html
0

#74 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2009 - 05:58 PM

New

Vezi postareaLeonardadrian, la Jun 23 2009, 06:56 PM, a spus:

New



Vezi postareaLeonardadrian, la Jun 23 2009, 06:56 PM, a spus:

New



Vezi postareaLeonardadrian, la Jun 23 2009, 06:56 PM, a spus:

New



new

new

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1090962.JPG
  • Imagine atasata: P1090963.JPG
  • Imagine atasata: P1090964.JPG
  • Imagine atasata: P1090965.JPG
  • Imagine atasata: P1090966.JPG
  • Imagine atasata: P1090967.JPG

0

#75 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 June 2009 - 06:11 PM

Cu ce ai infoliat pana la urma ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#76 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2009 - 09:26 PM

co Koverall
Este cineva care sa vina sa l vada sa i faca cateva masuratori finale si eventual asistare la primul zbor?
Atat a l meu cat si a l avionasului
schema de culoare ma gandesc sa o pastrez pe cea originala. Alb-Rosu
0

#77 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 24 June 2009 - 12:11 PM

a iesit superb!
Multa bafta si tine-o tot asa!
Ai grija la zburat totusi daca zici ca nu ai mai zburat nimic inainte!
0

#78 Useril este offline   vld 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 20-January 08
  • Gender:Not Telling

Postat 24 June 2009 - 01:17 PM

Nu-l zbura tu. E pacat de munca. Daca vrei sa-l vezi zburand lasa pe cineva cu experienta la mansa, tu asteapta pana iti formezi cat de cat mana cu un planor sau un alt avion de incepatori. Crashul e garantat. Vei ramane cu o amaraciune in suflet cand o sa-l vezi cum se face praf in 5 secunde dupa multe zeci de ore de munca la el. Nu repeta greselile altora.
Nu ne impartasesti si noua procedura de acoperire cu koverall? Cum arata materialul, cu ce se lipeste? La ce greutate a iesit avionul?
Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de liviu_vladut: 24 June 2009 - 01:22 PM

0

#79 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 June 2009 - 01:30 PM

Mi-ar place sa vad o poza macro de la 2-3cm a Koverall-ului, in care sa se vada mai bine textura.
Pare matasos, ca si cum ar avea un puf pe el, sau mi se pare mie?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 June 2009 - 01:35 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#80 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 24 June 2009 - 05:56 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 24 2009, 02:30 PM, a spus:

Pare matasos, ca si cum ar avea un puf pe el, sau mi se pare mie?

pare doar mat, nu cred ca au pus blana pe el :)

Da...cu referire la zburat...
Sau decat sa-l lasi pe altul sa-l zboare, mai bine il tii frumos un an la naftalina....cum am facut eu :)
si in anul ala zbori un avion gen Wing-dragon sau easy-star...
gandeste-te....
0

#81 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 June 2009 - 06:09 PM

Vezi postarealefmir, la Jun 24 2009, 06:56 PM, a spus:

Da...cu referire la zburat...
Sau decat sa-l lasi pe altul sa-l zboare, mai bine il tii frumos un an la naftalina....cum am facut eu :)


E si asta o teorie, prin prisma celor intamplate duminica asta la noi. Piloti cu experienta, au crashuit avioane noi, carora le faceau zborul de proba, in timp ce proprietarii priveau inmarmuriti trecand prin toate starile posibile. Noroc ca pagubele au fost minore, fiind un EG si un EJ.
Dar sa ti se intample asta cu un mini smith, si nici macar sa nu fi tu la mansa...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#82 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2009 - 06:29 PM

Macro Koverall
1. Nitrolac
2. Balsaloc
3. Acoperire cu Koverall-ul, cu fierul de calcat
urmeaza
5. 2 straturi Nitro Lac
6. Vopsire

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1090975.JPG

0

#83 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2009 - 06:32 PM

Vezi postareaLeonardadrian, la Jun 24 2009, 07:29 PM, a spus:

Macro Koverall
1. Nitrolac
2. Balsaloc
3. Acoperire cu Koverall-ul, cu fierul de calcat
urmeaza
5. 2 straturi Nitro Lac
6. Vopsire

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1090972.JPG

0

#84 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 June 2009 - 06:39 PM

Este superb. Nu am cuvinte. Felicitari.
0

#85 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2009 - 06:50 PM

Multumesc d le Dan Mitea
0

#86 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 24 June 2009 - 07:33 PM

Vezi postarearenatoa, la Jun 24 2009, 07:09 PM, a spus:

E si asta o teorie, prin prisma celor intamplate duminica asta la noi. Piloti cu experienta, au crashuit avioane noi, carora le faceau zborul de proba, in timp ce proprietarii priveau inmarmuriti trecand prin toate starile posibile. Noroc ca pagubele au fost minore, fiind un EG si un EJ.
Dar sa ti se intample asta cu un mini smith, si nici macar sa nu fi tu la mansa...

exact la asta ma gandeam....decat sa ai pe constiinta faptul ca poate il pilotai tu si poate daca aveai noroc il pilotai bine... :lol:

Referitor la material: pare a fi o panza....
sincer...daca o sa dai 2 straturi de lac si inca un strat de vopsea......sa zicem doar ca n-o sa te incadrezi in limita de greutate a producatorului...

Multa bafta!sa ne tii la curent cu proiectul! :lol:
0

#87 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 June 2009 - 09:01 PM

Vezi postarealefmir, la Jun 24 2009, 08:33 PM, a spus:

exact la asta ma gandeam....decat sa ai pe constiinta faptul ca poate il pilotai tu si poate daca aveai noroc il pilotai bine... :lol:

Referitor la material: pare a fi o panza....
sincer...daca o sa dai 2 straturi de lac si inca un strat de vopsea......sa zicem doar ca n-o sa te incadrezi in limita de greutate a producatorului...


exact la asta ma gandeam....http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/tongue.gif
Ca la pasul 5, chiar trebuie 2 straturi de nitrolac... si vopsea... va mai decola oare :lol:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 24 June 2009 - 09:01 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#88 Useril este offline   Leonardadrian 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 70
  • Inregistrat: 05-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2009 - 11:56 PM

la nivelul la care se vede acum, modelul are 1260g
0

#89 Useril este offline   lefmir 

  • Chupacabra
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 724
  • Inregistrat: 14-March 09
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

  Postat 25 June 2009 - 09:32 AM

Vezi postareaLeonardadrian, la Jun 25 2009, 12:56 AM, a spus:

la nivelul la care se vede acum, modelul are 1260g

da, dar la asta se adauga...
350g min motor;
5 X 40g servo= 200g
150g rezervor plin(asta cand o fi gata de zbor);
baterie receptie = 200g;
Alte tije, cabluri bowden, chitibusuri, furtunase,elice, con etc....100-150g

si iata cum avem noi 1kg....
Producatorul recomanda 2381g...
Tu daca mai dai 2 X lac + 1 X vopsea...o sa-ti iasa undeva pe la 2500g(poate chiar mai mult, vopseaua e grea in general)...nu e rau, dar de ce sa nu iasa mai usor?
Eu as sugera sa nu dai 2 straturi de lac, zic si eu, unul e de ajuns....

Sau faci altceva...dai un strat de lac, si il cantaresti din nou, vezi cam cat cantareste un strat de lac...te mai hotarasti dupa...

Multa bafta! :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de lefmir: 25 June 2009 - 09:33 AM

0

#90 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 June 2009 - 10:54 AM

Vezi postarealefmir, la Jun 25 2009, 10:32 AM, a spus:

da, dar la asta se adauga...
...
baterie receptie = 200g;
...


Hmmm... sigur nu ai incurcat ceva ?
300 grame are bateria de *zbor* pentru unul de 2kg, cum sa aiba atat cea de receptie?!

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 June 2009 - 10:55 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro