Modelism - RHC Forum: Robbe Pitts S1 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Robbe Pitts S1 kit review, biplan constructie clasica

#1 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 09:04 PM

Recent am pus mana pe un micutz Pitts S1 de la Robbe fiind unu din modelele mele favorite. Fostul proprietar zicea ca nu-i zburat deci il voi trata ca pe un avion nou.
Desi a fost construit in prealabil si a avut si un motor pe el (dovada uleiul si iarba din capota) tind sa cred ca modelul e mai vechi si datorita faptului ca nu am gasit mai nici o informatie despre el pe alte forumuri cred ca e si scos din circuit.

Pe considerentul ca e mai vechi am decis sa-l desfac complet si sa il reconstruiesc incercand sa-l usurez cat mai mult posibil.

Specificatiile din manual:

Anvergura aripa superioara:
1000mm
Anvergura aripa inferioara: 960mm
Lungime: 900mm
Greutatea RTF: ~2000g
Suprafata portanta: 38dm2
Incarcarea alara: 53 g/dm2

Motorizarea recomandata: .36-.40 glow (6-7cc).

Eu voi pune un OS LA .46 de 7.5cc si vreau sa-l scot putin peste 1.5kg.

Voi reveni cu poze.

Numai bine,
Calin

Fisiere atasate




0

#2 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 November 2008 - 09:18 PM

Sal Cred ca am avut primul model de acest fel . Este un model foarte bine lucrat si rezistent insa cu motorizarea aceia eu nu am reusit sa zbor de pe teren cu iarba ! Abia dupa ce am pus un OS max 40 FX am reusit sa zbor cu el ! Este foarte jucaus su sprinten ! Mare atentie la suruburile de la suportul care sustine aripa superioara (se desfac in draci) si la trenul de aterizare sa fii atent deoarece de fiecare data se smulgea din suruburi la aterizare! pt ca are viteza mare la aterizare! In rest zbor placut!

Aceasta postare a fost editata de SILVIU66: 19 November 2008 - 04:56 AM

0

#3 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 09:22 PM

ai idee aproximativ ce greutate avea al tau? Mie mi se pare putin cam greutz pentru anvergura asta si atunci e normal sa vina ca o torpila la aterizare. De aia vreau sa-l usurez cat mai mult posibil (am gasit un singur forum in germana si ei l-au scos la 1.6kg, electric).

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 November 2008 - 09:22 PM



0

#4 Useril este offline   gun man 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 18 November 2008 - 09:23 PM

Sincer nu mai tin minte cat cantarea insa undeva sub 2 kile era
! de usurat nu prea ai ce usura! ca sa nu afectezi integritatea structurala !
0

#5 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 11:28 PM

Cateva poze dupa prima evaluare.

Fuselajul a suferit deja primele modificari. Am desfacut platoul servourilor si cel al receptorului. Profundorul si directia a iesit extrem de usor din balamale fiind lipit cu epoxy initial => bad move sau lucky me ;)

Cu ocazia asta am observat ca folia de pe stabilizatorul orizontal nu a fost data jos cand a fost lipit!!! Asta e grav si cred ca va trebui sa desfac si stabilizatorul orizontal...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 November 2008 - 11:30 PM



0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 11:33 PM

Profundorul, directia si suportii aripilor (cum le zice la alea?)
Fisier atasat  HPIM0087__Large_.JPG (107.67K)
Number of downloads: 159

Eleroanele desfacute si ele (nu folositi epoxy la balamale din fibra!)
Fisier atasat  HPIM0088__Large_.JPG (115.24K)
Number of downloads: 134

Trenul de aterizare din ALU (primul care zboara e asta)
Fisier atasat  HPIM0089__Large_.JPG (118.63K)
Number of downloads: 104

Aripile

Fisiere atasate




0

#7 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 11:37 PM

Aripile pe intrados, am desfacut putin folia la cea de deasupra pentru a scoate o balama scapata in interior (am crezut ca e o coasta rupta dar din fericire nu era)
Fisier atasat  HPIM0091__Large_.JPG (106.82K)
Number of downloads: 133

Capacul de sub aripa. Aici folia a avut de suferit cel mai mult si cel mai probabil o voi inlocui daca nu merge relipita cu calcatorul.
Fisier atasat  HPIM0092__Large_.JPG (115.16K)
Number of downloads: 130

Restul acareturilor desfacute de pe model.
Motorul ales de mine se potriveste la perfectie pe motor mount-ul original chiar daca e facut pentru motoare de 5-6,5cc. Gama LA de la OS e foarte compacta si motoarele sunt extrem de usoare la o cilindrie mai maricica.
Fisier atasat  HPIM0093__Large_.JPG (130.7K)
Number of downloads: 179


0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 11:38 PM

Manualul extrem de detaliat ca toate manualele de la Robbe.

Fisiere atasate




0

#9 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 18 November 2008 - 11:42 PM

Si prima modificare... am hotarat ca in loc de U-ul din sarma cu care erau prevazute cele 2 semi-profundoare voi pune o teava de carbon iar tija de comanda va fi un V cu 2 furculite. Asta ofera un avantaj deoarece la cursele mai mari a profundorului se obtin curse uniforme.

De asemenea pe directie voi pune pull-pull clasic.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 18 November 2008 - 11:44 PM



0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 12:22 AM

toate aceste piese vor fi refacute din carbon-herex-carbon sau carbon simplu.
De asemenea si platourile pt servouri si receptoare vor fi facute din tzevi de carbon.

Fisiere atasate




0

#11 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 01:36 PM

am cantarit preliminar componentele:
Fuselaj + Profundor + Directie : 440g
Aripi + Eleroane + Suporti + Capacul de sub aripa inferioara: 390g

Cei 2 suporti ai aripilor: 40g
Trenul de alu: 60g
Papucii 65g
Rotile + axe = 50g!
Restul maruntisului 160g! (motor mount, suruburi, echii, balamale, etc)

Motor, con elice: 420g din care numai elicea si conul au 60g

Deci un total de: 1625g fara receptor baterie servouri si rezervor. Deci am de unde scoate pentru usurare, fara probleme!


0

#12 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 03:06 PM

Daca ma iau dupa manual se mai adauga:
Rezervor: 280 ml
Servouri 3xFutaba 3003: 120g
Servouri 2x16gBB Micro: 32g

Receptor Futaba R136F: 30g
Pack receptie NiMh: 120g

Adica un total de: 582g iar un total general de 2207g => inuman de greu...


0

#13 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 04:00 PM

Deci voi incepe de la structura de baza pe care voi incerca sa n-o alterez in nici un fel.

Fuselaj + aripi: 830g
Motor + Elice: 400g
Rezervor: 100ml
Tren carbon: 30g
Roti noi + axe usurate: 30g
Papucii (sau poate nu): 65g
Suporti aripi: 20g
Tije carbon si alte acareturi: 100g

Receptor Spektrum ar6200: 10g
Acumulator receptie LiPo 450mAh: 28g
Regulator 3A: 10g
Servouri: 5xHS 85MG: 40g


Total: 1663g ceea ce nu e spectaculos dar ok.

De asemenea inca ma mai gandesc daca pun tot HS85MG pe eleroane si acceleratie sau trec pe ceva mai usor scapand de ~30g. Poate iau si alt motor si mai mic sa mai scap de 50-80g

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 19 November 2008 - 04:02 PM



0

#14 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 November 2008 - 05:43 PM

Omule, nu vreau sa-ti stric cheful absolut deloc. O singura observatie: fii atent DE UNDE scoti greutatea aia! Deja trenul e dus,rotile idem,papucii,... daca pui si motor mai mic te poti afla in ipostaza de a fi fericitul posesor al unui model USOR dar care va necesita plumb.... Motorul lasa-l, intai aduna-le de proba si vezi cum iese CG... Zic si eu...

BAFTA! Sa-l zbori cu placere si succes!

Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#15 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 19 November 2008 - 05:53 PM

cu motorul care-l am acum va iesi greu de bot. De aia am zis ca poate pun motor mai mic. De asemenea am calculat gresit greutatea celor 5 servouri, nu-s 40g ce 100g.

Voi face tot posibilul sa nu pun plumb deloc.


0

#16 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 November 2008 - 07:16 PM

Toata discutia asta despre greutate, centrul de greutate, etc imi aminteste de Rascal. Bun venit in club zburatorule.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#17 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 24 November 2008 - 01:09 PM

am inceput sa fac matritele pentru trenul de aterizare si suportii aripii superioare. Indata ce primesc carbonul si rasina ma apuc de ele.

Matritele le voi face negativ + pozitiv cu distantiere de 3mm cat vreau sa iasa grosimea trenului si 1mm cat vreau sa iasa suportii aripilor. Vor fi facute dintr-o bucata de lemn taiata dupa formele pieselor originale, slefuite, lacuite si ceruite. Vor urma si poze odata ce le termin de taiat.

La tren vreau sa bag si niste balsa ca miez deoarece nu vreau sa bag 30-40 de straturi de fibra cat ar fi necesar sa obtin 4mm grosime, iar herex nu am gasit decat de 3mm ceea ce e prea gros si suge prea multa rasina chiar daca-l compresez. Sper de asemenea sa scot cat mai multa rasina prin presare deoarece momentan nu dispun de scula de vidare.

Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 24 November 2008 - 01:11 PM



0

#18 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 31 December 2008 - 03:55 PM

Un mic update, am primit servourile si packul de receptie. Cu ocazia asta am gasit si tren de carbon ready made fix pe masura mea, deci am abandonat lucrarea la un tren de carbon home made si-l voi comanda pe ala.

Pe eleroane am decis sa pun Hitec HS-55 iar pe directie si profundor Hitec HS-82MG.
Ca pack de receptie am ales un GE Power LiPo 7.4V 20C 900mAh in combinatie cu un regulator de 3A.

Greutati masurate:
Packul: 45g
2x HS-55: 16.2g
2x HS-82MG: 38.2g

Voi reveni cu detalii indata ce primesc trenul, rotile si bechia ultra usoara.

Numai bine si La multi ani!
Calin


0

#19 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 23 June 2009 - 09:54 AM

Am avut putin timp sa ma ocup de acest model... var il voi termina. Am tot ce-i trebuie pe stoc deci numai o asamblare lipseste..
Trenul de carbon inca nu l-am comandat, dar urmeaza sa-l comand zilele astea de la noi din tara!

Mi s-a cerut detalii despre CG la varianta stock. Am atasat poze dupa manual, sper sa va foloseasca:

Fisiere atasate




0

#20 Useril este offline   marian_d 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 217
  • Inregistrat: 14-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 23 June 2009 - 10:22 PM

Vezi postareagun man, la Nov 18 2008, 10:18 PM, a spus:

Sal Cred ca am avut primul model de acest fel . Este un model foarte bine lucrat si rezistent insa cu motorizarea aceia eu nu am reusit sa zbor de pe teren cu iarba ! Abia dupa ce am pus un OS max 40 FX am reusit sa zbor cu el ! Este foarte jucaus su sprinten ! Mare atentie la suruburile de la suportul care sustine aripa superioara (se desfac in draci) si la trenul de aterizare sa fii atent deoarece de fiecare data se smulgea din suruburi la aterizare! pt ca are viteza mare la aterizare! In rest zbor placut!


Modelul tau e inca la mine. Sambata a zburat prima oara dupa ce in urma cu cca 1 an (cand l-am luat de la tine) i-am rupt batiul la prima tentativa de zbor. Motorul este os max 40 LA nu FX. Greutatea masurata pe un cantar de persoane (deci nu cu mare precizie) este de 2,1kg. Sfatul cu trenul de aterizare trebuia sa mi-l dai si mie pentru ca sambata l-am pierdut in aer(trenul) si am aterizat pe burta cu motorul oprit. Din fericire fara nici cea mai mica paguba. Pardon, trenul nu l-am mai gasit. Modelul e superb in aer, si dupa ce te obisnuiesti cu el e chiar o placere sa-l zbori.
Calin, daca iti iese asa cum ai zis, cu 500g mai putin decat al meu, cred ca o sa fie o bijuterie.
Multumesc pentru informatii. Te tin la curent daca apar noutati, si daca reusesc, poate sambata ne vedem pe Chitila.
Succes!
0

#21 Useril este offline   shogi 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2753
  • Inregistrat: 08-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiest,Bucuresti
  • Interests:pussy

Postat 23 June 2009 - 10:55 PM

vitezoman asa cum imi place mie ...zboara superb,ca sa nu mai zic ce aterizare superba a facut marian fara tren
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 24 June 2009 - 04:42 AM

Din cate am vazut eu acest model este var cu cel de la SIG:
http://www.sigmfg.com/cgi-bin/dpsmart.exe/...ale_20Models_01
si cu cel de la Great Planes:
http://www.greatplan...s/gpma0240.html
Cam acelasi gabarit, cam aceeasi motorizare, etc.
Pentru cel din urma am gasit un model pentru G3.5:
http://www.knifeedge.com/forums/downloads....file&id=489
Pe simulator pare zburabil. Sunt tare curios cum s-ar comporta in viata reala.
Oricum este o frumusete si va doresc sa le zburati cu bine.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 24 June 2009 - 04:56 AM

0

#23 Useril este offline   marian_d 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 217
  • Inregistrat: 14-August 06
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 24 June 2009 - 06:57 PM

Vezi postareadan_mitea, la Jun 24 2009, 05:42 AM, a spus:

Pe simulator pare zburabil. Sunt tare curios cum s-ar comporta in viata reala.
Oricum este o frumusete si va doresc sa le zburati cu bine.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Multumim. Diferenta dintre simulator si realitate este "morcovul din fund" care uneori intra foarte adanc de incape si iepurele si vanatorul... :)
Oricum merita toata agitatia.
E superb.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro