Modelism - RHC Forum: Graupner Yak-54 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 16 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Yak-54 cu OS Max 120 AX

#61 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 22 January 2009 - 09:04 PM

pt rodaj ..cred ca am sa folosesc 15x10 sau mai mika cu 8


pt zbor credca am sa pun totusi 16x10 ( acum depinde )

Fisiere atasate


ADOR VITEZA!!!
0

#62 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 January 2009 - 09:38 PM

Vezi postareaRomulus, la Jan 22 2009, 08:59 PM, a spus:

Am inteles ca se comporta bine cu 17x6 de lemn si ca urmare mi-am luat si eu. Altii spun APC 17x4W dar eu inca nu am gasit. O sa ma mai gadesc si la ce ai spus tu, acum fac inventarul sa vad ce elice am pe stoc.

nu e vorba de gandit,e vorba de testat.
eu am spus ce elice folosesc pe 120ax/funtana s90.
si rodajul l-am facut tot cu 16x8.
flying is my life...
0

#63 Useril este offline   florin100% 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2685
  • Inregistrat: 20-June 06

Postat 22 January 2009 - 10:24 PM

ce lemn frate?!!? O sa pui APC, nu te prostii !
APC 16x6W rulzz (prietenii stiu de ce :D )
"Odata ce ai gustat din mirajul zborului, nu vei mai putea merge pe pamant decat cu ochii ridicati spre cer"


Team Aeropower

0

#64 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 January 2009 - 11:29 PM

Unii spun, ca pentru 3D merge foarte bine de lemn pe 120AX, ca accelereaza repede fiind elicea usoara.
0

#65 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 23 January 2009 - 12:28 AM

......... :D


urmeaza sa-l mai cosmetizez pe la suruburi .....

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de TUROK: 23 January 2009 - 12:29 AM

ADOR VITEZA!!!
0

#66 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 January 2009 - 01:44 AM

Pt 120 voi folosi 16x10.. dar pe Extra :D.
Pe Yak, ASP .91-ul va merge cel mai probabil cu 15x4W

"Lemnul" are reprize mai bune, asta e clar ... dar are si doua dezavantaje: nu-ti mai tine la fel de bine relantiul si cea mai usoara atingere de sol o cam face aschii. Pe de alta parte sunt si ceva mai ieftine.

Eu zic ca merita incercat :D

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 January 2009 - 01:47 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#67 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 23 January 2009 - 01:47 AM

16x10 G-SONIC ...sau ceva APC?
ADOR VITEZA!!!
0

#68 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 January 2009 - 02:05 AM

16x10 APC.

Nu stiu.. dar G-Sonic-ul nu prea imi prezinta incredere... cel putin vizual. E mai usoara si pare sa nu aiba rezistenta APC-ului. De profil nu's ce sa zic... dar parca tot APC-ul e mai ok...
Mai am niste MasterScrew care sincer mi se par mai ok decat G-Sonic.

Poate ne mai zic si altii niste pareri...

Aceasta postare a fost editata de Abburo: 23 January 2009 - 02:06 AM

URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#69 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 January 2009 - 11:37 AM

Vezi postareaTUROK, la Jan 23 2009, 12:28 AM, a spus:

......... :D


urmeaza sa-l mai cosmetizez pe la suruburi .....



Ti-as recomanda sa-l cosmetizezi dupa primul zbor. Nu de alta dar poate vei avea nevoie sa maresti putin bratul echei...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#70 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 23 January 2009 - 11:50 AM

Da , ADY normal . :D .....dar referirea o fac la suruburile care imi sustin elementele de comanda , deoarece sunt mai lungi .
ADOR VITEZA!!!
0

#71 Useril este offline   adyc 

  • Fly-Free DreamTeam
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 764
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2009 - 06:43 PM

Scuze ca ma bag, dar incerc sa clarific o chestie. 120 ax vad ca suporta elice de 16*10 sau 15*12 maxim. Calculand factorul de incarcare (LPF= D*D*P) pt. elicea de 15*12 obtinem valoarea de 2700. Pt a afla un nou diametru, impartim LPF la un pas convenabil si extragem radacina patrata. Alegem valoarea intreaga imediat inferioara rezultatului obtinut. Ex: Sa se calculeze diametrul unei elice cu pasul de 6' pt. un LPF (load propeller factor) de 2700. Rezolvare: Extragem radicalul din 2700/6 si obtinem 21,213. Diametrul va fi de 21'. In nici un caz nu alegem un diametru mai mare pt ca incarcam motorul prea mult.
Cum alegem pasul: Exista monograme care arata relatia dintre turatie, pas si viteza maxima teoretica. De ex, pt ca nu am nici un grafic scanat: o elice cu pas de 4, rotita cu 10000rpm, atinge o viteza teoretica de cca 60 km/h. Pt un pas de 8', la aceeasi rotatie avem 120km/h, pt pas de 10' 150km/h, etc. Viteza maxima teoretica nu trebuie sa depaseasca Vne-ul avionului pt. a preveni dezmembrarea acestuia. Cunoscand Vne-ul si RPM-ul corespunzator puterii maxime, alegem pasul potrivit celulei. In teorie suna frumos, dar practica ne omoara; chestii observate personal: La toate tipurile de motoare detinute de mine LPF-ul maxim recomandat de producator este mai mic in realitate cam cu 15-20%. Viteza maxima reala obtinuta este mai mica decat cea teoretica deoarece pasul real Pr este mai mic decat cel teoretic P(cel scris pe elice), diferenta fiind data de recul. Reculul este cu atat mai mare cu cat raportul dintre rezistenta la inaintare a avionului si tractiunea statica a elicei creste.
Numai bine si promit sa nu mai deranjez.

Aceasta postare a fost editata de adyc: 23 January 2009 - 06:45 PM

0

#72 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 23 January 2009 - 10:10 PM

nu ai deranjat pe nimeni ..chiar ne face placere sa discutam aceste lucruri .. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif
ADOR VITEZA!!!
0

#73 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 23 January 2009 - 10:26 PM

Vezi postareaTUROK, la Jan 23 2009, 10:10 PM, a spus:

nu ai deranjat pe nimeni ..chiar ne face placere sa discutam aceste lucruri .. http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif

dar si sa intelegi ce o vrut sa zica omul...
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#74 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 January 2009 - 11:28 PM

Vezi postareanen77, la Jan 23 2009, 10:26 PM, a spus:

dar si sa intelegi ce o vrut sa zica omul...


Haideti fratilor.. chiar nu putem fara intepaturi?

Apreciez interventia lui adyc. Multumim.


Yakul vine in kit cu un G-Sonic 15x10. Conform teoriei de mai sus pare a fi optimul pentru motorul 1.20.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#75 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 23 January 2009 - 11:51 PM

deja am luat 2 distonocalme si un fervex ....ca sa pot deslusi ....da stiu eu pe cineva care poate totusi deslusi , ( apare el nu-i problema ) :rolleyes:
ADOR VITEZA!!!
0

#76 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 24 January 2009 - 12:03 PM

Vezi postareaadyc, la Jan 23 2009, 06:43 PM, a spus:

Scuze ca ma bag, dar incerc sa clarific o chestie. 120 ax vad ca suporta elice de 16*10 sau 15*12 maxim. Calculand factorul de incarcare (LPF= D*D*P) pt. elicea de 15*12 obtinem valoarea de 2700. Pt a afla un nou diametru, impartim LPF la un pas convenabil si extragem radacina patrata. Alegem valoarea intreaga imediat inferioara rezultatului obtinut. Ex: Sa se calculeze diametrul unei elice cu pasul de 6' pt. un LPF (load propeller factor) de 2700. Rezolvare: Extragem radicalul din 2700/6 si obtinem 21,213. Diametrul va fi de 21'. In nici un caz nu alegem un diametru mai mare pt ca incarcam motorul prea mult.
Cum alegem pasul: Exista monograme care arata relatia dintre turatie, pas si viteza maxima teoretica. De ex, pt ca nu am nici un grafic scanat: o elice cu pas de 4, rotita cu 10000rpm, atinge o viteza teoretica de cca 60 km/h. Pt un pas de 8', la aceeasi rotatie avem 120km/h, pt pas de 10' 150km/h, etc. Viteza maxima teoretica nu trebuie sa depaseasca Vne-ul avionului pt. a preveni dezmembrarea acestuia. Cunoscand Vne-ul si RPM-ul corespunzator puterii maxime, alegem pasul potrivit celulei. In teorie suna frumos, dar practica ne omoara; chestii observate personal: La toate tipurile de motoare detinute de mine LPF-ul maxim recomandat de producator este mai mic in realitate cam cu 15-20%. Viteza maxima reala obtinuta este mai mica decat cea teoretica deoarece pasul real Pr este mai mic decat cel teoretic P(cel scris pe elice), diferenta fiind data de recul. Reculul este cu atat mai mare cu cat raportul dintre rezistenta la inaintare a avionului si tractiunea statica a elicei creste.
Numai bine si promit sa nu mai deranjez.


Nu stiu daca formulele alea sunt asa cum zici tu pana la proba contrarie asa e.. recunosc ca n-am fost niciodata interesat sa calculez cu adevarat deci nici n-am cautat formulele. Asta din cauza ca exact cum zici tu acolo totul e teoretic. Elicele au profil diferit motoarele functioneaza cu combustibili diferiti (nitro ulei.. etc) nu intotdeauna dau exact ceea ce trebuie si sunt influentate de umiditate de temperatura si nu in ultimul rand nu stim viteza la care se dezintegreaza un model. Elicea de lemn cu acelasi pas si diametru fata de elicea de plastic sau carbon da rezultate diferite. Mai mult trebuie luat in calcul greutatea elicei ... Prea multe variabile prea multe necunoscute..

Nu deranjezi daca te opresti aici.. as fi curios cum in cazul de fata alegi tu elicea perfecta.. fara un caz concret dus de la un capat la altul e un fel de inginerie poetica...

Metoda mea de a alege o elice e put modelistica.. Pornesc de la ce zice producatorul .. vad ce au folosit altii pt ca nu suntem deschizatori de drumuri si trag concluzia la sfarsit in functie de ce vreau sa fac cu modelul.. Regula mea e simpla.. in specificatiile producatorului aleg pt 3D elicea cu pasul cel mai mic si pt F3A (daca modelul poate) aleg un diametru mai mic si cresc pasul ( evident vom avea viteza mai mare si tractiune mai mica).

Inca odata snt foarte curios cum aplici ce ai zis la cazul de fata.. Yak-ul ala , os 120 ax ...

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 24 January 2009 - 12:05 PM

DT
0

#77 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 26 January 2009 - 12:10 PM

astazi fac rodajul ....... :)

Fisiere atasate


ADOR VITEZA!!!
0

#78 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 January 2009 - 12:38 PM

Unde ii faci rodajul? Cum ai rezolvat problema tijei de comanda de la gaz? Cum ai indoit-o sa nu frece de rezervor?
0

#79 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 26 January 2009 - 01:06 PM

Ieri am avut o sesiune prelungita de lucru la Yak-uri, impreuna cu Ave. Nu vreau sa zic cat de mult ajuta lucrul la 4 maini....
Am reusit sa le aducem la un stadiu destul de avansat, eu cel putin mai am de "blocat" suruburi si de fixat tije de comanda.

Probleme intampinate de mine:

1. Tijele de comanda sunt solide, insa furcile au joc destul de mare la prinderea pe eche. Din pacate gaura pe eche vine data si nu prea ai ce face. Ca si solutie, probabil ca voi trece la articulatii sferice.
2. Tijele de comanda ale profundorului sunt scurte in cazul in care stabilizatorul este montat spre extrema spate. Solutie - inlocuire totala.
3. Gaura de trecerei a tijei de acceleratie trebuie coborata la nivelul platformei pe care sta rezervorul, altfel apar frecari mari pe zona de curbura.

Nu neaparat problema, ci mai mult ca si observatie: cu o elice cu diametru 14 inch ramane o distanta de 5 cm pana la sol. Deci atentie la diametrele folosite... tine-ti cont si de posibile flambari ale trenului de aterizare sau damburi pe sol :).

Ca si aspecte pozitive... nu prea am mare lucru de zis... totul se imbina aproape perfect. :)

Vor veni si ceva poze...
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#80 Useril este offline   RedBaron 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1639
  • Inregistrat: 30-April 06

Postat 26 January 2009 - 02:10 PM

o parere pur personala...
din ce am folosit eu pana acum, cel putin la motoarele mici (7,5 si 10 cmc) g-sonic a avut un randament mai bun decat APC-ul ... Spre exemplu aceasi marime de elice cu APC nu tinea relantiul in aer , si cu G-sonic da (la Cap 232) ...

cum spunea si Zod, fiind 2 zile de zbor diferite e posibil sa fie si alti factori ...
KIT GUPPY
Ce e portanta? o floare ce se naste din viteza...
0

#81 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 26 January 2009 - 07:42 PM

Vezi postareaRomulus, la Jan 26 2009, 12:38 PM, a spus:

Unde ii faci rodajul? Cum ai rezolvat problema tijei de comanda de la gaz? Cum ai indoit-o sa nu frece de rezervor?



Rodajul il fac la mine la job , intro hala mare ,am acolo toate conditile necesare . TIJA AM MUTAT_0.putin mai la stanga cum privesti din fata motorului , cam 2 cm. si mai jos cu 1 cm .Acolo a venit perfect , si nici nu atinge rezervorul , de altfel si servoul pt acceleratie am fost nevoit sa_l mut pe partea opusa , de cum prevedea in manual .
ADOR VITEZA!!!
0

#82 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 26 January 2009 - 10:06 PM

Daca ai vreme, pune niste poze. Nu flambeaza deloc? Eu ma gandesc sa pun servo-ul de acceleratie in fata, sub capota.
0

#83 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 26 January 2009 - 10:22 PM

Vezi postareaRomulus, la Jan 26 2009, 10:06 PM, a spus:

Eu ma gandesc sa pun servo-ul de acceleratie in fata, sub capota.

Nu este cam dificil spatiul ala pentru un servo? Ma gandesc in primul rand la ulei...
Ave
0

#84 Useril este offline   andreirosca 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 271
  • Inregistrat: 08-December 06

Postat 27 January 2009 - 12:01 AM

Vezi postareaRomulus, la Jan 26 2009, 10:06 PM, a spus:

Daca ai vreme, pune niste poze. Nu flambeaza deloc? Eu ma gandesc sa pun servo-ul de acceleratie in fata, sub capota.


ai grija ca in afara de ulei si ce mai elimina motorul pe acolo ai o problema si cu temperatura din spatiul ala mic (majoritatea producatorilor de servo dau limita de temperatura pentru utilizare ~ 55 - 60 grade) ... in special vara ...
0

#85 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 27 January 2009 - 12:14 AM

nu cred ca este o solutie buna de a pozitiona servoul langa motor .

eu am purces la metoda asta ,alta nu vad cum :

Fisiere atasate


ADOR VITEZA!!!
0

#86 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 27 January 2009 - 12:20 AM

Tubul alb ce anume e?
0

#87 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 27 January 2009 - 12:21 AM

dar astept si eu sa vad voi cum ati bricolat, la modelele voastre ! ....saracie in poze ...... :rolleyes:
ADOR VITEZA!!!
0

#88 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 27 January 2009 - 12:23 AM

Pai inca eu n-am facut tija de comanda la gaz. Ma tot gandesc cum e mai bine. Deci, tubul alb, ce anume e?
0

#89 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 27 January 2009 - 12:27 AM

alimentarea rezervorului ( momentan) ........la celalant capat ma gandeam eu la o dracie . :rolleyes:
ADOR VITEZA!!!
0

#90 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 27 January 2009 - 12:29 AM

Si de ce intra inapoi in firewall?
0

Arata acest topic


  • 16 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro