Modelism - RHC Forum: Maintenanta unui motor OS LA 46 (7.5cc) - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Maintenanta unui motor OS LA 46 (7.5cc) Dezasamblat, curatat, uleiat si reasamblat.

#1 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 30 September 2008 - 09:03 PM

Acest topic a fost mutat de la Vanzari la Tehnice. Am lasat si anuntul initial, ca sa se stie despre ce e vorba.

(Vand OS LA 46 de 7.5cc pentru avioane.
Motorul este dat jos de pe model si pus de-oparte, necuratat ne nimic. Are la activ cam 4 litri de metanol 5% nitro si a zburat bine mersi pe piper. Merge perfect, il vand pentru ca am trecut pe OS MAX 55 AX asa ca numa rugineste aiurea in lada de scule.

Mai multe detalii pe http://www.osengines...engines/la.html

Il dau complet cu toba.

Pret 60 euro.)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de navigator: 11 October 2008 - 12:48 PM



0

#2 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 08:10 PM

Dat fiind faptul ca mi s-au cerut poze cu conditia interna a motorului l-am desfacut si pregatit de toaletare.

La o analiza atenta aparet una din urechiusele carterului care e din plastic e putin fisurata din cauza strangerii prea tari a acelui surub. O voi rectifica si pe aceasta. Intern motorul e ca nou, a trecut prin el cam 4 litri de metanol.

Chiuloasa dupa cum se prezinta aparent a pierdut putin ulei pe sus din cauza desurubarii suruburilor ce-o tin. Am avut oaresce probleme cu desurubarea acestor suruburi dar dupa toaletare voi aplica loctite albastru sa nu mai apara aceasta problema.

Numai bine,
Calin

Fisiere atasate




0

#3 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 08:12 PM

...

Fisiere atasate




0

#4 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 10 October 2008 - 09:01 PM

Proaspat toaletat, apoi pus la murat intr-o baie de metanol mai vechi cu mai mult ulei.
Maine o sa il reasamblez il pun pe stand si-i dau o cheie.

Calin

Fisiere atasate




0

#5 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2223
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 11 October 2008 - 11:28 AM

Pozele sunt bune si ca material didactic pt incepatori. S-ar putea sa iti urmez exemplul si sa postez si eu poze din Super Tigre .91 cand o sa am timp sa-l desfac si sa-l pregatesc pt noul proprietar.

Altfel arata bine, pare zdravan construit.

Succes cu vanzarea.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#6 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 October 2008 - 12:05 PM

Multumesc. Ma gandeam sa propun unui moderator sa mute parte din subiect la tehnice ca si asa nu am respectat regulamentul la vanzari. ^_^

In fine, motorul proaspat scos de la cura de ulei. Sters sumar pe exterior cu prosoape de hartie, si reasamblat.

Urechiusa carterului am considerat ca nu necesita rectificare si o saiba este arhisuficienta cat sa distribuie mai uniform forta de strangere a surubului.

Fisiere atasate




0

#7 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 October 2008 - 12:07 PM

Mentenanta motorului este banala prin simplul fapt ca nu are rulmenti. Axul si pistonul fiind foarte usor de dezasamblat.

Fisiere atasate




0

#8 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 11 October 2008 - 01:01 PM

Multumesc moderatorului.

Acum ca suntem la tehnice sa va povestesc putin mai mult despre cum am curatat petele de ulei ars de pe chiuloasa si galerie:
Am folosit CIF, apa calduta si o perie. L-am periat sumar apoi l-am lasat intr-o baie de CIF cu apa 5-10 minute, dupa care iar periat. Pe interior nu am periat pentru a nu zgaria peretii camerei de ardere.

Camasa nu am spalat-o deloc. Am sters doar partea de sus cu un prosop de hartie tot pe acelasi considerent.

Baia de ulei am considerat-o importanta in a preveni rugina si a unge partile constituiente. Am bagat toate piesele componente intr-un rezervor mai vechi caruia i-am taiat partea de sus. Metanolul este dintr-un bidon foarte vechi de unde mare parte din alcool se evaporase (nu tot) iar raportul ulei/alcool era mai mare.

Piesele au fost si barbotate in metanol pentru a ma asigura ca nu a ramas nici un pic de span in interiorul motorului. Barbotarea am facut-o cu un tub ordinar sufland prin diferite gauri ale motorului.

La asamblare am uns bucsele cu putin ulei de mecanisme fine. Suruburile nu le-am asigurat inca cu loctite, voi porni motorul si voi observa daca se desface careva.


In rest toate bune si frumoase, va urez si voua spor la treaba.
Un articol bun gasiti si pe http://www.flyrc.com/articles/07-02-07_glo...intenance.shtml

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 11 October 2008 - 01:03 PM



0

#9 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 12 October 2008 - 06:08 AM

Sa nu faci prostia sa pui loctite la suruburi.Intradevar de la vibratii se pot slabi dar exista o procedura specifica de strangere a lor.La OS max am impresia ca sunt imbus.Se strang treptat si neaparat pe diagonala, adica strangi usor unul si imediat pe cel opus.Dupa prima tura de strans usor strangi cat poti de tare dar respectand aceasi procedura pe diagonala.
Intotdeauna la demontarea unui motor se face un semn pe biela pentru a o aseza pe partea pe care a fost initial.Deasemenea se face un semn la chiulasa pentru a o monta in aceasi pozitie.BAFTA!
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#10 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 12 October 2008 - 11:09 AM

nu stiu ce s zic de loctite. Mi s-a parut ca a venit cu loctite din fabrica cel putin pe suruburile carburatorului care s-au desfacut extrem de greu.

Pe biela e intr-adevar un semn, o mica gaurica care lasa uleiul sa ajunga la lagar. Gaurita era spre stanga, tot spre stanga am montat-o si eu :)


0

#11 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 15 October 2008 - 10:07 AM

Motorul este vandut. Proprietarul multumit. Filmul cu pornirea va veni asap.


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro