Altfel de elicopter elicopter fara giroscop
#1
Postat 14 February 2004 - 12:58 AM
Astazi mi-am dat seama ca exista si altfel de elicoptere, la care dupa parerea mea partea mecanica si cea electronica ar putea fi mult simplificata.
Ma refer acum la acele elicoptere cu 2 rotoare portante necoaxilae (cele din marina SUA) nu stiu exact cum se numesc, asa ca nici cautarea pe net nu a adus prea multe lamuriri.
Deschid acest subiect in dorinta de a schimba pareri despre un eventual principiu de comanda al acestui vehicul, daca se poate, fara giroscop,fara pas variabil.
Mai exact deplasarea inainte controlata prin diferenta de turatii intre elicii, deplasarea pe verticala prin controlul simultan al elicilor, iar stanga-dreapta???
Aici ar putea fi mai multe variante: ori rotoare portante mobile stanga dreapta cea ce ar asigura rotirea aparatului, sau panouri care in curentul eliciilor sa produca rotirea.
#2
Postat 14 February 2004 - 01:14 AM
Cel mai simplu este sa confectionezi un rotor normal si la tine acasa daca ai ce-ti trebuie.
Eu am facut unul dar nu stiu in ce masura merge, le merge dar mai trebuie lucrat la design si acu' lucrez la altceva, deci a ramas in pom...
Referitor la ce ai scris, nu o sa mearga cu rotor neraglabil (fix) parerea mea, dar cred ca sunt si altii de parere cu mine...
droopy.
si 10 modelisti nu-l pot ateriza.....
#3
Postat 14 February 2004 - 07:36 AM
#4
Postat 14 February 2004 - 03:54 PM
xorg, la 14 Feb 2004, 00:58, a spus:
Daca nu ma inseala memoria cred ca aparatul despre care vorbesti se numeste CH46 Chinook si daca tragi si un search pe google ai putea gasi si explixatii depre partea mecanica.
Cu multa stima...
#5
Postat 14 February 2004 - 08:10 PM
Am discutat astazi cu cineva care piloteaza elicoptere, despre posibilitatile de comanda ale unui astfel de aparat si se pare ca niste simple regulatoare de turatie nu sunt suficiente pt a mentine aparatul in echilibru pe orizontala, spune el ca in zbor apar unele situatii de portanta asimetrica a rotoarelor chiar daca turatia este aceias. Ar trebui un dispozitiv care sa controleze pozitia aparatului pe orizontala si sa controleze diferenta de turatie a motoarelor functie de asta.
Credeti ca un astfel de dispozitiv este mai simplu decat un giroscop sau sarim din lac in put???
#7
Postat 14 February 2004 - 10:36 PM
obiectul zburartor la care te referi tu exista ca model si e numeste " Banana ", numai pentru FunFly. Apratele sint construite de modelisti cu multa experienta de ZBOR in materie de elicoptere si nu numai dibaci la cioplit.
Am vazut numai unu la un Flugtag si am tras cu urechea atunci, cind dupa demonstratie, lumea se adunase ca la urs iar constructorul dadea lectii in teorie. Spunea ca legatura intre Rotoare este rigida iar sistemul are un singur motor. Miscarea in aer reuseste prin comanda separata a functiilor Nick si Roll iar efectul rotorului anticuplu la pilotare se obtine prin comanda " opusa " a functiei Roll intre cele doua rotoare. Turatia sistemului era mentinuta constant prin regulator ( Speed Gouvernor GV-1, Futaba )
CF4U
#8
Postat 18 February 2004 - 12:24 AM
Totusi sunt tare curios car-s impedimentele teoretice, ca cine poate stii daca nu gasim aici pe forum aceste probleme ne ramane doar testul practic si atunci costa cam mult.
#9
Postat 18 February 2004 - 12:00 PM
Citeaza
Measuring only .75" X 1.1" X 0.3", APC-4 is the smallest and yet the most capable, user friendly, automatic leveling control available. Based on 25 years of "hands on" research and development, APC-4 is arguably the best there is. Simple installation, intuitive adjustment which allows fine tuning to meet your own boat's needs, variable sensitivity and it's able to "stand alone" (no signal input required) so you don't have to waste a channel unnecessarily. The incredibly small size allows installation in even the smallest boats, the tightest compartments.
#10
Postat 18 February 2004 - 07:46 PM
Eu am inceput acum ceva timp sa construiesc un elicopter mic si simplu dar din lipsa de timp nu l-am terminat.
Planul il gasesti in sectiunea download parca la diverse si elicopterul este destul de simplu iar partea mecanica cred ca este cea mai usoara. Materiale putine, accesibile si ieftine.
#11
Postat 23 March 2004 - 10:36 PM
#12
Postat 24 March 2004 - 12:16 AM
#13
Postat 24 March 2004 - 12:58 AM
#14
Postat 24 March 2004 - 08:06 PM
www.deeteeenterprises.com/images/Dragonfly.Video.3.41MB.avi
www.deeteeenterprises.com/images/Dragonfly.Video.2.16MB.avi
#15
Postat 24 March 2004 - 11:10 PM
Multa bafta celor care vor sa-si construiasca dar eu cred ca nu-i deloc simplu dar nici imposibil, cu siguranta daca tragi linie la bani, tmp, performanta, nu obtii chiar cea ce vrei construind si experimentand tu ce-au facut altii mult inainte. Totusi sa dezbatem aici div considerente teoretice imi pare un lucru pozitiv, nu se stie de unde rasare iepurele. Poate se va naste si pe acest forum o idee extraordinara?
Aceasta postare a fost editata de xorg: 24 March 2004 - 11:27 PM
#16
Postat 25 March 2004 - 10:39 AM
http://homepage.ntlworld.com/colin.hutchin...ges/saucer.html
#17
Postat 25 March 2004 - 09:38 PM