PROBLEME MOTOR 4T
#1
Postat 03 September 2008 - 10:31 AM
merge inca foarte inecat ( mai mult arunca pe toba dar are si repriza -
sare bine de la ralanti la full ) si la ralanti daca iau fisa de bujie se opreste.
Daca mai inchid highspeedneedlevalve merge mai sarac
dar la ralanti ajunge la 80-90 grade iar in turatie imi este
teama ca va sari de 160 grade
Nu am gasit niciunde limite de temperatura.
Am cumparat un glow power on bord care se pune
pe un canal mixat cu trottle ca atunci cind mansa este la
minim si pana aproape de jumatate incalzeste bujia ( de la
un acumlatr evident ) iar cand depasesti cu mansa peste
jumatate numai o inroseste.
Dar asta inseamna sa ai loc in model pentru alte echipamente si
accu. iar modlele de F3A sunt foarte zgarcite la spatiu inerior
( eu am PINK LADY ).
Intrebare : strica daca mai inchid gazul ?
#2
Postat 03 September 2008 - 10:46 AM
Reglajul e destul de simplu dar trebuie NEAPARAT cu turometru pentru ca nu prea se aud diferentele de turatii :
Il strangi la sol pana ajungi la turatia maxima. Dupa care il imbogatesti pana scade 400 de ture. Cand il zbori avionul trebuie sa lase o dara de fum frumoasa in spate. In functie de cum e afara il mai imbogatesti sau il mai seci. Nu as putea sa iti dau o explicatie cand il imbogatesti si cand il seci.. in functie de temperatura umiditate. Dar stiu clar ca motorul lui florin la bucuresti mergea brici la alba a trebuit imbogatit ca se incingea. Daca urmezi cele de mai sus, si repet cu turometru, totul o sa fie ok.
Citeste specificatiile producatorului si vezi sa ai in combustibil ulei cat zice la carte.. in principiu combustibilul trebuie sa aiba minim 18% ulei si 10-15-20% nitro. Peste tot unde am citit se recomanda Cool Power 20/20 de heli (20 nitro 20 ulei).
Alta chestie importanta e ca motorul ar fi trebuit sa vina cu niste lere de reglaj pentru supape. Dupa rodaj regleaza-le . E simplu simplu .
Si ultimul lucru e ca trebuie sa verifici regulat toate suruburile din el. Si eu si florin si dragos am patit la fel. S-au desfacut suruburile la chiuloasa. Io si florin am scapat usor.. la dragos s-a spart chiuloasa. Deci ai grija... nu e complicat doar sa verifici din cand in cand.
#3
Postat 03 September 2008 - 11:04 AM
Am luat de la robbe ce recomanda ei pentru 4T si
are doar 5% Nitro si 10 % ulei ( am pus eu pana la 18 % ricin )
dar la nitro nu am avut cum sa pun.
Am luat si de la firma cu nume de pasare "arsa" si tot nitro putin
au pentru motoare 4T
In manual nu am gazit decit cat ulei sa aiba ( min 18%)
Ce intelegi prin motor incins ( cam cate grade ) ?
Lere nu am primit in set dar am unele de la masina1 sper sa
am si dimensiunile corespunztoare si chei foarte mici pt. suruburi.
#4
Postat 03 September 2008 - 11:19 AM
REAL DESIGN, la Sep 3 2008, 11:04 AM, a spus:
Am luat de la robbe ce recomanda ei pentru 4T si
are doar 5% Nitro si 10 % ulei ( am pus eu pana la 18 % ricin )
dar la nitro nu am avut cum sa pun.
Am luat si de la firma cu nume de pasare "arsa" si tot nitro putin
au pentru motoare 4T
In manual nu am gazit decit cat ulei sa aiba ( min 18%)
Ce intelegi prin motor incins ( cam cate grade ) ?
Lere nu am primit in set dar am unele de la masina1 sper sa
am si dimensiunile corespunztoare si chei foarte mici pt. suruburi.
nu stiu temperatura exacta.. stiu clar ca atunci cand se incinge nu mai trage.. daca faci de 10 ori asa nu mai trage deloc.
Fa cum am zis eu si nu o sa ai nevoie sa masori nicio temperatura. Il strangi maxim.. desfaci pana scade 400 de ture si pe cer trebuie sa lase o dara de fum . Daca e asa nu ai nicio problema.
Cu lerele nu stiu ca depinde de ce scrie in manual. Am si eu din alea pentru masina doar ca niciuna din aia nu e atat de subtire. Verifica manualul pentru reglajul asta . Mai bine nu mai reglezi nimic decat sa reglezi prost.
PS: Cu nitro nu e chiar asa problema... merge si cu 5 si sunt sigur ca merge si fara. Doar ca daca vrei sa scoti ceva din el iti trebuie nitro. Cu uleiul e musai minim 18%.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 September 2008 - 11:20 AM
#5
Postat 03 September 2008 - 11:27 AM
merge si bine si cu metanolul de 4t 5% dar merge mai bine cu orice metanol normal peste 10-15%
avem un coleg aci care ruleaza un motor 4t de 18 cu metanol 15 are vreo 3 bidoane consumate si nici o problema
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
#6
Postat 03 September 2008 - 11:43 AM
( aceste 400 asigura diferenta dintre turatia la sol si cea in aer stiut fiind ca in aer ea creste cu 25 - 30 % )
Am sa incerc asa numai sa nu se mai opreasca la ralanti daca scot fisa de buie .
Si inca o chestie ... turatia de ralanti o pot regla cu mansa la minim si miscand tija de comanda ( sarma ) care trece
prin servo sau e musai sa umblu la surubul de pe carburator special de ralanti ?
#7
Postat 03 September 2008 - 12:14 PM
REAL DESIGN, la Sep 3 2008, 11:43 AM, a spus:
( aceste 400 asigura diferenta dintre turatia la sol si cea in aer stiut fiind ca in aer ea creste cu 25 - 30 % )
Am sa incerc asa numai sa nu se mai opreasca la ralanti daca scot fisa de buie .
Si inca o chestie ... turatia de ralanti o pot regla cu mansa la minim si miscand tija de comanda ( sarma ) care trece
prin servo sau e musai sa umblu la surubul de pe carburator special de ralanti ?
Nu turatia data de producator. Turatia maxima depinde de elice de cat nitro pui de cat e rodat.. etc..
Maxim cat poate el atunci cand il reglezi. Cu timpu o sa creasca pentru ca se rodeaza. Al meu dupa fro 5-6 litri inca crestea.
Tie iti moare la relanti din 2 motive:
1. Ori e prea bogat acum
2. Ori jiclorul de relanti e prea strans. Incearca sa il desfaci un pic dar NUMAI dupa ce il reglezi cum ti-am zis (maxim .. scazi 400 ture etc).
Jiclorul ala functioneaza destul de simplu. E ca la 2t :
Il strangi ca sa ai repriza buna la acceleratie. Motorul trebuie sa urce repede in ture. Daca l-ai strans prea tare nu mai relanti bun.. si moare. Trebuie sa gasesti un mijloc intre cele 2. Io la 4T nu am avut probleme cu repriza.. deci poti sa il desfaci un pic daca dupa ce reglezi jiclorul principal tot moare.
La ultima intrebare e o combinatie intre cele 2. Reglezi motorul astfel incat sa ai relanti si repriza buna. Daca ai nimerit jiclorul de relanti bine.. reduci din trimul de acceleratie pana cand ai un relanti bun .. adica sa nu iti plece modelul de pe loc. Acum depinde si de cum vine modelul la aterizare .. un relanti crescut.. iti duce modelul in balarii chiar daca el nu pleaca de pe loc.. Dar asta e alta discutie si am scris deja prea mult si oricum nimeni nu citeste asa mult.
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 September 2008 - 12:14 PM
#8
Postat 03 September 2008 - 12:29 PM
Oricum sambata vin cu el pe Chitila ( si de dimineata 10,00 si dupaamiaza 17.00 )
Daca cumva ne intalnim poate ma ajuti !
#9
Postat 03 September 2008 - 12:35 PM
#10
Postat 03 September 2008 - 01:40 PM
dr.ace, la Sep 3 2008, 12:35 PM, a spus:
Da corect.
La 4T nu am folosit decat OS F . niciodata nu mi s-a oprit motorul.
PS : Nu vin we viitor si alaltu e F3A si mergem sa chibitam in grup..
Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 September 2008 - 01:42 PM
#11
Postat 03 September 2008 - 03:10 PM
si da, in relanti se incinge mai tare motorul.acelasi fenomen apare si imediat dupa ce il opresti,adica ii mai creste un pic temperatura dar pentru scurt timp si nu e nici o problema.
am avut si eu exact motorul tau si il masuram pe camp cu termometrul in timpul rodajului si dupa.niciodata nu a trebut de 82 de grade.
prostie daia de driver de bujie a avut si zod ,da a uitat(sau nu a mentionat ca-si facea numai nervi cu ea)....incearca cu bujie OS F si scapi de necazuri.
noroc cu john ca avea tot timpul termometrul la el....
in rest e cum a zis Zod.
#12
Postat 03 September 2008 - 04:14 PM
La mine, cu elice Top Flite 11x7:
Relanti: 2800 - 2900 rpm
Full throttle la sol: 8400rpm , 8600rpm cu reglaj sarac. In aer probabil ca ajunge la 9000rpm.
Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 September 2008 - 04:22 PM
TEL. 0726.191.725