Modelism - RHC Forum: PROBLEME MOTOR 4T - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

PROBLEME MOTOR 4T

#1 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 September 2008 - 10:31 AM

Am un Magnum 70 am facut rodaj ca in manual
merge inca foarte inecat ( mai mult arunca pe toba dar are si repriza -
sare bine de la ralanti la full ) si la ralanti daca iau fisa de bujie se opreste.
Daca mai inchid highspeedneedlevalve merge mai sarac
dar la ralanti ajunge la 80-90 grade iar in turatie imi este
teama ca va sari de 160 grade
Nu am gasit niciunde limite de temperatura.
Am cumparat un glow power on bord care se pune
pe un canal mixat cu trottle ca atunci cind mansa este la
minim si pana aproape de jumatate incalzeste bujia ( de la
un acumlatr evident ) iar cand depasesti cu mansa peste
jumatate numai o inroseste.
Dar asta inseamna sa ai loc in model pentru alte echipamente si
accu. iar modlele de F3A sunt foarte zgarcite la spatiu inerior
( eu am PINK LADY ).
Intrebare : strica daca mai inchid gazul ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 September 2008 - 10:46 AM

Motorul in 4T trebuie sa mearga bogat. Daca il incingi o sa il strici. El merge foarte frumos bogat si fara glow-ula la onboard.

Reglajul e destul de simplu dar trebuie NEAPARAT cu turometru pentru ca nu prea se aud diferentele de turatii :

Il strangi la sol pana ajungi la turatia maxima. Dupa care il imbogatesti pana scade 400 de ture. Cand il zbori avionul trebuie sa lase o dara de fum frumoasa in spate. In functie de cum e afara il mai imbogatesti sau il mai seci. Nu as putea sa iti dau o explicatie cand il imbogatesti si cand il seci.. in functie de temperatura umiditate. Dar stiu clar ca motorul lui florin la bucuresti mergea brici la alba a trebuit imbogatit ca se incingea. Daca urmezi cele de mai sus, si repet cu turometru, totul o sa fie ok.

Citeste specificatiile producatorului si vezi sa ai in combustibil ulei cat zice la carte.. in principiu combustibilul trebuie sa aiba minim 18% ulei si 10-15-20% nitro. Peste tot unde am citit se recomanda Cool Power 20/20 de heli (20 nitro 20 ulei).

Alta chestie importanta e ca motorul ar fi trebuit sa vina cu niste lere de reglaj pentru supape. Dupa rodaj regleaza-le . E simplu simplu .

Si ultimul lucru e ca trebuie sa verifici regulat toate suruburile din el. Si eu si florin si dragos am patit la fel. S-au desfacut suruburile la chiuloasa. Io si florin am scapat usor.. la dragos s-a spart chiuloasa. Deci ai grija... nu e complicat doar sa verifici din cand in cand.
DT
0

#3 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 September 2008 - 11:04 AM

Vezi tu deja avem o problema privind carburantul !
Am luat de la robbe ce recomanda ei pentru 4T si
are doar 5% Nitro si 10 % ulei ( am pus eu pana la 18 % ricin )
dar la nitro nu am avut cum sa pun.
Am luat si de la firma cu nume de pasare "arsa" si tot nitro putin
au pentru motoare 4T
In manual nu am gazit decit cat ulei sa aiba ( min 18%)
Ce intelegi prin motor incins ( cam cate grade ) ?
Lere nu am primit in set dar am unele de la masina1 sper sa
am si dimensiunile corespunztoare si chei foarte mici pt. suruburi.
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 September 2008 - 11:19 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 3 2008, 11:04 AM, a spus:

Vezi tu deja avem o problema privind carburantul !
Am luat de la robbe ce recomanda ei pentru 4T si
are doar 5% Nitro si 10 % ulei ( am pus eu pana la 18 % ricin )
dar la nitro nu am avut cum sa pun.
Am luat si de la firma cu nume de pasare "arsa" si tot nitro putin
au pentru motoare 4T
In manual nu am gazit decit cat ulei sa aiba ( min 18%)
Ce intelegi prin motor incins ( cam cate grade ) ?
Lere nu am primit in set dar am unele de la masina1 sper sa
am si dimensiunile corespunztoare si chei foarte mici pt. suruburi.



nu stiu temperatura exacta.. stiu clar ca atunci cand se incinge nu mai trage.. daca faci de 10 ori asa nu mai trage deloc.

Fa cum am zis eu si nu o sa ai nevoie sa masori nicio temperatura. Il strangi maxim.. desfaci pana scade 400 de ture si pe cer trebuie sa lase o dara de fum . Daca e asa nu ai nicio problema.

Cu lerele nu stiu ca depinde de ce scrie in manual. Am si eu din alea pentru masina doar ca niciuna din aia nu e atat de subtire. Verifica manualul pentru reglajul asta . Mai bine nu mai reglezi nimic decat sa reglezi prost.


PS: Cu nitro nu e chiar asa problema... merge si cu 5 si sunt sigur ca merge si fara. Doar ca daca vrei sa scoti ceva din el iti trebuie nitro. Cu uleiul e musai minim 18%.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 September 2008 - 11:20 AM

DT
0

#5 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 03 September 2008 - 11:27 AM

idem cu suruburile si mie la un magnum 15 cc mi s-a desfacut in aer carburatorul..si am pierdut chiar si o piesa ..preupun ca era de throtle cut...

merge si bine si cu metanolul de 4t 5% dar merge mai bine cu orice metanol normal peste 10-15%
avem un coleg aci care ruleaza un motor 4t de 18 cu metanol 15 are vreo 3 bidoane consumate si nici o problema
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#6 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 September 2008 - 11:43 AM

Deci spui sa duc turatia la maxim ( cea data de producator ) si sa reduc dupa aia cu 400 ture
( aceste 400 asigura diferenta dintre turatia la sol si cea in aer stiut fiind ca in aer ea creste cu 25 - 30 % )
Am sa incerc asa numai sa nu se mai opreasca la ralanti daca scot fisa de buie .
Si inca o chestie ... turatia de ralanti o pot regla cu mansa la minim si miscand tija de comanda ( sarma ) care trece
prin servo sau e musai sa umblu la surubul de pe carburator special de ralanti ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#7 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 September 2008 - 12:14 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la Sep 3 2008, 11:43 AM, a spus:

Deci spui sa duc turatia la maxim ( cea data de producator ) si sa reduc dupa aia cu 400 ture
( aceste 400 asigura diferenta dintre turatia la sol si cea in aer stiut fiind ca in aer ea creste cu 25 - 30 % )
Am sa incerc asa numai sa nu se mai opreasca la ralanti daca scot fisa de buie .
Si inca o chestie ... turatia de ralanti o pot regla cu mansa la minim si miscand tija de comanda ( sarma ) care trece
prin servo sau e musai sa umblu la surubul de pe carburator special de ralanti ?


Nu turatia data de producator. Turatia maxima depinde de elice de cat nitro pui de cat e rodat.. etc..

Maxim cat poate el atunci cand il reglezi. Cu timpu o sa creasca pentru ca se rodeaza. Al meu dupa fro 5-6 litri inca crestea.

Tie iti moare la relanti din 2 motive:

1. Ori e prea bogat acum
2. Ori jiclorul de relanti e prea strans. Incearca sa il desfaci un pic dar NUMAI dupa ce il reglezi cum ti-am zis (maxim .. scazi 400 ture etc).

Jiclorul ala functioneaza destul de simplu. E ca la 2t :

Il strangi ca sa ai repriza buna la acceleratie. Motorul trebuie sa urce repede in ture. Daca l-ai strans prea tare nu mai relanti bun.. si moare. Trebuie sa gasesti un mijloc intre cele 2. Io la 4T nu am avut probleme cu repriza.. deci poti sa il desfaci un pic daca dupa ce reglezi jiclorul principal tot moare.

La ultima intrebare e o combinatie intre cele 2. Reglezi motorul astfel incat sa ai relanti si repriza buna. Daca ai nimerit jiclorul de relanti bine.. reduci din trimul de acceleratie pana cand ai un relanti bun .. adica sa nu iti plece modelul de pe loc. Acum depinde si de cum vine modelul la aterizare .. un relanti crescut.. iti duce modelul in balarii chiar daca el nu pleaca de pe loc.. Dar asta e alta discutie si am scris deja prea mult si oricum nimeni nu citeste asa mult.

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 September 2008 - 12:14 PM

DT
0

#8 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 03 September 2008 - 12:29 PM

Multumesc ZOD ! sper sa ma lumnez.
Oricum sambata vin cu el pe Chitila ( si de dimineata 10,00 si dupaamiaza 17.00 )
Daca cumva ne intalnim poate ma ajuti !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#9 Useril este offline   dr.ace 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasington MD

Postat 03 September 2008 - 12:35 PM

Un relanti stabil e dat si de tipul bujiei. Magnumul meu .70 prefera o bujie calda in locul celor pt motoare in 4T.
0

#10 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 03 September 2008 - 01:40 PM

Vezi postareadr.ace, la Sep 3 2008, 12:35 PM, a spus:

Un relanti stabil e dat si de tipul bujiei. Magnumul meu .70 prefera o bujie calda in locul celor pt motoare in 4T.


Da corect.

La 4T nu am folosit decat OS F . niciodata nu mi s-a oprit motorul.


PS : Nu vin we viitor si alaltu e F3A si mergem sa chibitam in grup..

Aceasta postare a fost editata de ZOD: 03 September 2008 - 01:42 PM

DT
0

#11 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 03 September 2008 - 03:10 PM

in mod normal trebuie sa mearga la 80-90 de grade masurat pe termometru.sub nici o forma sa nu treaca de 120 ca e buba.
si da, in relanti se incinge mai tare motorul.acelasi fenomen apare si imediat dupa ce il opresti,adica ii mai creste un pic temperatura dar pentru scurt timp si nu e nici o problema.
am avut si eu exact motorul tau si il masuram pe camp cu termometrul in timpul rodajului si dupa.niciodata nu a trebut de 82 de grade.
prostie daia de driver de bujie a avut si zod ,da a uitat(sau nu a mentionat ca-si facea numai nervi cu ea)....incearca cu bujie OS F si scapi de necazuri.


noroc cu john ca avea tot timpul termometrul la el....

in rest e cum a zis Zod.
flying is my life...
0

#12 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2223
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 03 September 2008 - 04:14 PM

Regleaza-l bogat cum ti s-a spus si apoi umbli la surubul de "air bleed" ca sa traga "aer fals" la relanti si nu se mai ineaca. Combustibilul Robbe nu imi place si nici Magnum. Nu merita sa te zgarcesti ca sa iti faci nervi dup-aia. Combustibilul pentru 4 timpi are cel putin 10 % nitro. Exista Meccamo 15% nitro 20% ulei, la noi in Romania si e chiar in promotie acum. Eu personal folosesc Tornado 10% si bujia originala OS F care este o bujie foarte calda. Motorul este un OS Max FS-40 si nu am probleme cu relantiul. Ce ma enerveaza la 4 timpi sunt vibratiile. Pt ca nu am pus contra piulita la elice pt ca nu mai incapea pur si simplu am pierdut elicea in zbor cu tot cu con si am aterizat dead stick. Dupa ce am pierdut elicea motorul s-a turat periculos de mult dar a scapat. Motorul inca nu s-a dezmembrat dar recomand utilizarea tampoanelor de cauciuc la prinderea batiului. Supapele le-am reglat dupa rodaj cu o lera auto de 0.05mm, in carte spune sa fie intre 0.04 si 0.08 dar eu nu am avut lerele originale si am reglat la 0.05. Modelul meu de motor e cu ungere separata prin carter si nu e asa dependent de procentul de ulei din combustibil, dar modelele noi de OS: FS-30, FS-48, FS-56, FS-91 II si cred ca si FS-120 cer mai mult ulei. Cred ca e mai bine sa folosesti Coolpower sau Meccamo.

La mine, cu elice Top Flite 11x7:
Relanti: 2800 - 2900 rpm
Full throttle la sol: 8400rpm , 8600rpm cu reglaj sarac. In aer probabil ca ajunge la 9000rpm.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 September 2008 - 04:22 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro