Modelism - RHC Forum: Ajutor ! Rectificare bacuri strung - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Ajutor ! Rectificare bacuri strung Rectificare interioara a bacurilor

#1 Useril este offline   acsaba 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 06-May 05

Postat 19 August 2008 - 09:14 PM

Buna ziua,
In urma cu ceva vreme m-am apucat de confectionarea unui strung micut.
Am ajuns acum in faza in care acest strung treuie centrat. Din pacate nu reusesc sa ma descurc cu centrarea universalului, in sensul ca daca reglez universalul sa nu bata, atunci piesa are bataie. Daca reglez ca piesa sa nu bata atunci bate universalul si incepe sa se genereze o mica vibratie/oscilatie enervanta.
Ca piesa de test folsesc o piesa rectificata, prin urmare este exclusa bataia acestuia.
Procedura de prindere a universalului a fost in felul urmator:
- Piesa centrala(flansa) pe care este prins univesralul a fost strunjit pe stung (adica pe strunguletul construit) dupa ce am terminat prinderea cutitelor si sistemul de manivele. Aceasta operatiune a dus la eliminarea eventualelor deformari sau batai ale flansei.
Bacurile universalului si universalul are aceasi serie. Mentionez ca universalul are fi 160 mm si este cumparat din talcioc. Aparent OK.
M-am apucat sa rectific bacurile in urmatorul mod:
- am prins o piesa rotunda (perfect rotunda) in exteriorul bacurilor (adica nu strangere ci desfacere) si am prins un mic biax pe sania mobila. In biax am prins o mica piatra si la turatie maxima am inceput sa intru in bacuri cu strungul pornit care se invartea in sensul opus. Metoda a fost buna, am ajuns sa am o bataie de 2.5 zecimi fata de 3 mm la piesa insa din pacate m-am lovit de urmatoarea problema:
Gaura ("gaura" adica locul in care vine prinsa piesa) a devenit conica pt ca pe masura ce intram in bacuri piatra din biax se tocea si devenea mai mica(la ochi nu se vede .. insa ceasul comparator zice tot). Are cineva idee cum se face o rectificare buna home made la bacuri ??? Trebuie sa existe o solutie, sa incerc oare cu cutitul ?? este oare o metoda eficienta ?
Multumesc anticipat. Sper ca am reusit sa explic problema mea si sper sa o inteleaga cineva.
0

#2 Useril este offline   mishu_g 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 541
  • Inregistrat: 22-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Deva - Hunedoara

Postat 19 August 2008 - 10:36 PM

Sincer sa fiu, nu sunt un mare maestru al prelucrarilor prin aschiere si la un moment dat cand am cerut oarece sfaturi pe forum in legatura cu achizitionarea unui strung am cam luat-o in freza (suna vulgar dar ... asta este) dar cu toate astea pot sa iti spun ca am observat pe strungul pe care mi l-am cumparat acu vreo luna urmatorul fapt: verificat cu comparatorul, abaterea la prinderea interioara poate fi diferita de cea la prinderea exterioara din cauza imperfectiunilor de uzinare a reperelor (cazul meu) dar aceste abateri sunt rezonabile
Parerea mea este ca ar fi trebuit sa procedezi in felul urmator:
-piatra de rectificat sa fie mai mica decat deschiderea interioara a bacurilor cu "etalonul" prins in bacurile exterioare
-biaxul sa fie prins putin excentic fata de axa in asa fel incat sa stearga foarte putin bacurile (bataia biaxului ?!?!? trebuie o scula buna)
-dai drumul la universal cu viteza foarte mica si intri cu un avans de asemenea foarte mic parcurgand intreaga lungime a bacurilor cu toata lungimea pietrei
-maresti excentricitatea biaxului daca este cazul pana cand totul este ok

eu asa as face

am si eu o problema cu strungul meu: am luat la pachet si un universal cu 4 bacuri (nou) care are flansa de prindere mai mare decat cea de pe strung si va trebui sa gasesc un meserias care sa imi faca o piesa intermediara pentru a-l putea folosi


bafta !!!
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 August 2008 - 04:39 AM

Ai facut o greseala. Cand ai rectificat bacurile strangand o piesa pe exterior ai anulat jocurile la deschidere. Acestea nu sunt neaparat aceleasi ca la strangere. Corect este sa strangi axul etalon in etalon in bacuri, sa masori abaterea, sa demontezi bacurile si sa rectifici suprafata de stragere la o masina de rectificat plan adevarata. Dupa cateva incercari vei ajunge la liman. Este munca de chinez batran si masochist. Oricum acum esti obligat sa faci asta dupa ce ai distrus fata de asezare cu biaxul. Fata de asezare trebuie sa fie plana ca sa poti strange orice diametru. Tu ai facut-o cilindrica....de fapt conica....

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 August 2008 - 04:39 AM

0

#4 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 20 August 2008 - 07:22 AM

Referitor la bataia universalului si nu a bacului, ca sa te asiguri ca totul e ok, trebuie sa te uiti pe fata acestuia (universalului) si sa vezi ca in afara de suruburile de fixare mai are un canal circular; in acest canal trebuie sa se "pupe" la fix un profil pozitiv circular cu sectiune trapezoidala, pentru centrare, strunjit in flansa de pe axul strungului. La tine asa este?...doar dupa ce ai ajuns in faza ca universalul sa nu mai bata, treci la cea de centrare a bacurilor. Teoretic insa nu ar fi trebuit sa te atingi de ele, chiar daca au bataie, aceasta e tolerata, materialul de prelucrat prins in bacuri va avea bataie, dar aceasta este eliminata odata cu "spanurile" aschiate de pe suprafatza prelucrata. Mai mult, odata finalizata piesa, daca o dai jos sau o tai de pe universal si o prinzi a doua oara, va avea bataie. Deci astea sunt problemele strungului, de aceea se recomanda pe cat posibil sa faci piesa dintr-o singura prindere.
Rectificarea bacurilor se poate face prin prinderea unei broshe in port-cutit, asemanator cu ce ai descris ca ai facut, dar centrarea aceasta va fi valabila doar la o anumita deschitere (cea la care s-a facut prelucrarea), si nu la toata gama de deschidere a universalului.
Parerea mea e ca ai ruinat bacurile deja, poate cum te-a invatat dan_mitea sa le mai poti repara. Pana atunci poti folosi strungul asa cum e, cum ziceam, piesa prinsa in bacuri va avea mereu abatare, chiar daca strungul e uzinat (repet, centrajul apare doar dupa aschiere, daca universalul nu are bataie....nu conteaza bataia bacurilor).
Daca doresti sa prinzi centrat o piesa in strung din prima, ai optiunea pensetelor.

Aceasta postare a fost editata de Marinaru: 20 August 2008 - 07:24 AM

Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#5 Useril este offline   acsaba 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 06-May 05

Postat 20 August 2008 - 08:19 AM

Multumesc pentru raspunsuri.
Dupa cum am zis, bataia intre "carcasa" universalului si piesa prinsa(Piesa perfect cilindrica) era de aproximativ 2.5 -3 mm adica enorm. Am reglat (si cand zic ca am reglat asta inseamna cam 5 dupamese si vor 40-50 demontari de universal) distanta intre flansa si universal in asa fel incat piesa prinsa avea doar o bataie de 3-4 zecimi a aparut bataia la universal. Bataia era enervant da mare si provoca o oscilatie a strungului.
Dupa rectificarea mea un singur bac a suferit o rectificare mare, eu zic ca ceva nu este in regula la acel universal, acum bin acel bac lipseste aprox 3 mm f. mult. Bacurile sunt puse corect, 1,2,3. O sa cumpar bac-uri noi insa nu cred ca va rezolva problema mea. Tot la o rectificare de chinez masochist o sa ajung. Pacat de munca. mai bine cumparam unul gata facut .. dar unde mai este tentatia ???

PS: stie cineva cam are este o viteza cat de cat optima pentru universal ? Stiu Cutia de viteza.. insa pana o adaptez mai dureaza.
300-500 RPM ?? Stie cineva cum se poate face un regulator de turatie electronic pentru un motor monofazic de 1.5 KW ?
Multumesc.

O zi buna in continuare.
0

#6 Useril este offline   A2m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 02-December 04

Postat 25 August 2008 - 11:28 AM

Bună ziua! La cele citite pot răspunde următoarele: Bacurile au fost sabotate. Oricum, universal din talcioc, clar că erau deja rectificate. Dacă flanşa universalului a fost făcută pe acel strung nu ar trebui să aibă bătaie. Primul lucru: se centrează universalul fără bacuri. Să nu aibă bătaie nici radială nici axială. Dacă spui că un bac avea bătaie de 3 milimetri, sigur nu l-ai băgat în locaşul corespunzător lui. La un diametru de universal de 160 mm cred că pasul e chiar de 3 mm. Dacă te uiţi pe exteriorul universalului vei vedea că e poansonat un număr de la 1 la 3 în dreptul fiecărei caneluri de bac. Roteşti cu cheia spirala din interior astfel încât începutul filetului să ajungă la canalul 1. Dai un pic înapoi şi bagi bacul 1. roteşti spre canalul 2 în care pui bacul 2, şi la fel şi la 3. Acum, dacă universalul ar fi nou şi bacurile noi, şi nu ai nicio bătaie a universalului la prinderea cu flanşa, ar trebui să fie totul OK. Atenţie! stratul cementat (al feţelor de prindere exterioare sau interioare) nu are mai mult de 1-1,5 mm, dacă ai trecut de el, bacul e brânză. acum să revin la rectificarea interioară a bacurilor: se confecţionează trei piese, decupate dintr-o ţeavă care să aibă undeva la 10 mm în carne pe care le tai la 120 grade. Pe lateral faci nişte crestături în coadă de rândunică care vor copia profilul bacurilor acolo unde se îmbină lateralele paralele cu partea în "V". Diametrul interior al acestor piese trebuie să fie mai mare decât diametrul interior al vârfurilor bacurilor, astfel încât, la rectificare, să atingă numai vărfurile. Nu trebuie strâns tare, şi nu trebuie turaţie mare la bacuri(60 rot/min, ar fi suficient), nu roti universalul cu mâna! lasă-l din angrenare. Nu am timp să mă joc acum cu un desen, dar dacă e nevoie îl voi face. Nu poţi regla turaţia la un motor monofazat pentru aplicaţia asta. Caută un motor cu stator şi rotor bobinate, de puterea necesară (acum se găsesc). Scheme de reglaj cu triace/tiristoare sunt pe toate drumurile.
0

#7 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 27 August 2008 - 10:09 PM

Vezi postareaA2m, la Aug 25 2008, 12:28 PM, a spus:

...Nu poţi regla turaţia la un motor monofazat pentru aplicaţia asta. Caută un motor cu stator şi rotor bobinate, de puterea necesară (acum se găsesc). Scheme de reglaj cu triace/tiristoare sunt pe toate drumurile.


Buna ziua,
imi permit sa postez si eu aici o problema oarecum apropiata de subiect.Cam ce motor si unde s-ar putea gasi pentru un strung de mici dimensiuni?Este vorba de un strung prevazut cu un universal de 80 mm, distanta intre universal si papusa mobila este de aprox 350 mm.Ma gandesc sa cumpar un pistol de gaurit (no name) de aprox 500 w, cu turatie reglabila.Preturile sint undeva intre 50-100 lei.In acelasi timp ma gandesc ca probabil motorul s-ar incalzi excesiv dupa 15 min de folosire.Avantajul ar fi turatia reglabila si un cuplu bun la turatii mici.
O alta posibilitate ar fi un motor de 50 V, curent continuu +transformator cu 3 trepte de putere, pe care l-am gasit la un atelier de rebobinat motoare.Problema ar fi ca nu imi dau seama ochiometric cu ce turatii lucreaza in aceste 3 trepte.Cuplul parea sa fie foarte bun, l-am testat destul de empiric , apasand cu un lemn pe axul motorului in timpul functionarii.Meseriasul cerea 150 lei pe motor+transformator, destul de mult avand in vedere ca rezultatul nu e sigur pozitiv.
Multumesc anticipat si orice sfat este bine venit.
0

#8 Useril este offline   A2m 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 02-December 04

Postat 28 August 2008 - 09:33 AM

Bună ziua! Pentru ultimul mesaj: Strungurile care se vând în comerţ, de parametrii aceştia, au motoare de la 350 W în sus. O sugestie de motorizare: un motor de maşină de spălat second(cu colector bobinat), cu tot cu blocul electronic (au cel puţin 400 W). Motorul trebuie să aibă şi tahometru pe el, necesar pentru a "ţine" turaţia stabilă indiferent de sarcină. Identifici contactele de la programatorul electromecanic care comandă motorul şi înlocuindu-le cu comutatoare obţii un motor cu turaţie fixă în două game: rotaţie stânga sau dreapta cu turaţie mică şi o treptă de turaţie mare într-un sens. Motorul folosit de mine e din cel cu fulie foarte mică, de 20 mm în diametru, pentru că foloseşte curea lată de 16 mm, groasă de 4 mm, şi are caneluri în "V" pe interior ce intră în crestăturile fuliei motorului. Fulia mare e lisă, am confecţionat alta cu diametru mai mic pentru că cea originală de pe tambur era prea mare şi era prea mare raportul de transformare. Mai trebuie intercalat între motor şi strung un reductor/multiplicator cu curea trapezoidală ca la maşinile de găurit de banc.
0

#9 Useril este offline   acsaba 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 49
  • Inregistrat: 06-May 05

Postat 28 August 2008 - 04:05 PM

Vezi postareaA2m, la Aug 25 2008, 12:28 PM, a spus:

Bună ziua! La cele citite pot răspunde următoarele: Bacurile au fost sabotate. Oricum, universal din talcioc, clar că erau deja rectificate. Dacă flanşa universalului a fost făcută pe acel strung nu ar trebui să aibă bătaie. Primul lucru: se centrează universalul fără bacuri. Să nu aibă bătaie nici radială nici axială. Dacă spui că un bac avea bătaie de 3 milimetri, sigur nu l-ai băgat în locaşul corespunzător lui. La un diametru de universal de 160 mm cred că pasul e chiar de 3 mm. Dacă te uiţi pe exteriorul universalului vei vedea că e poansonat un număr de la 1 la 3 în dreptul fiecărei caneluri de bac. Roteşti cu cheia spirala din interior astfel încât începutul filetului să ajungă la canalul 1. Dai un pic înapoi şi bagi bacul 1. roteşti spre canalul 2 în care pui bacul 2, şi la fel şi la 3. Acum, dacă universalul ar fi nou şi bacurile noi, şi nu ai nicio bătaie a universalului la prinderea cu flanşa, ar trebui să fie totul OK. Atenţie! stratul cementat (al feţelor de prindere exterioare sau interioare) nu are mai mult de 1-1,5 mm, dacă ai trecut de el, bacul e brânză. acum să revin la rectificarea interioară a bacurilor: se confecţionează trei piese, decupate dintr-o ţeavă care să aibă undeva la 10 mm în carne pe care le tai la 120 grade. Pe lateral faci nişte crestături în coadă de rândunică care vor copia profilul bacurilor acolo unde se îmbină lateralele paralele cu partea în "V". Diametrul interior al acestor piese trebuie să fie mai mare decât diametrul interior al vârfurilor bacurilor, astfel încât, la rectificare, să atingă numai vărfurile. Nu trebuie strâns tare, şi nu trebuie turaţie mare la bacuri(60 rot/min, ar fi suficient), nu roti universalul cu mâna! lasă-l din angrenare. Nu am timp să mă joc acum cu un desen, dar dacă e nevoie îl voi face. Nu poţi regla turaţia la un motor monofazat pentru aplicaţia asta. Caută un motor cu stator şi rotor bobinate, de puterea necesară (acum se găsesc). Scheme de reglaj cu triace/tiristoare sunt pe toate drumurile.


Multumesc pentru sfaturi. Bacurile au fost puse corect. 1,2,3 si V-urile se inchideu perfect la toate 3. Am mai rectificat bacurile cu metoda taraneasca traditionala de mana. Am ajuns la o bataie de sub 1 zecime. Deocamdata ramane asa. Am inceput sa montez o cutie de viteze luat de la vechiul meu BMW care are iesire de cardan si nu schimba sensul de rotatie. Sper sa il pot potrivi frumos pe stativ. Sfat pentru oamenii care vor sa faca un strung home made este ca mai bine renunta si cumpara unul gata facut. In todeauna, cand i-mi doream ceva, ma apucam si il confectionam acasa. Acum la 31 de ani am tras o concluzie. Mai bine cumperi unul de fabrica si ai terminat povestea. Este valabil pt. majoritatea produselor.

O zi frumoasa.
0

#10 Useril este offline   alin 105 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 84
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 28 August 2008 - 06:47 PM

Vezi postareaA2m, la Aug 28 2008, 10:33 AM, a spus:

Bună ziua! Pentru ultimul mesaj: Strungurile care se vând în comerţ, de parametrii aceştia, au motoare de la 350 W în sus. O sugestie de motorizare: un motor de maşină de spălat second(cu colector bobinat), cu tot cu blocul electronic (au cel puţin 400 W). Motorul trebuie să aibă şi tahometru pe el, necesar pentru a "ţine" turaţia stabilă indiferent de sarcină. Identifici contactele de la programatorul electromecanic care comandă motorul şi înlocuindu-le cu comutatoare obţii un motor cu turaţie fixă în două game: rotaţie stânga sau dreapta cu turaţie mică şi o treptă de turaţie mare într-un sens. Motorul folosit de mine e din cel cu fulie foarte mică, de 20 mm în diametru, pentru că foloseşte curea lată de 16 mm, groasă de 4 mm, şi are caneluri în "V" pe interior ce intră în crestăturile fuliei motorului. Fulia mare e lisă, am confecţionat alta cu diametru mai mic pentru că cea originală de pe tambur era prea mare şi era prea mare raportul de transformare. Mai trebuie intercalat între motor şi strung un reductor/multiplicator cu curea trapezoidală ca la maşinile de găurit de banc.

Am doua astfel de motoare disponibile de la masini de spalat: unul de albalux, mai mic si probabil mai potrivit, 300 W si altul pe care scrie Zanusi mult mai mare, nu scrie puterea, e mult mai mare ,cu fulie mica, lisa.Cel mic "stie" 3000 ture/min in 2 sensuri.Cel mare -3000 si 80 ture/min, ambele regimuri de turatie in ambele sensuri.Problema ar fi de turatie-e prea mult.Ar trebui intercalat asa cum spui un reductor (ax+doua fulii).Insa strungul meu e micut si nu intra in carcasa lui nimic, eventual pe exterior.Este strung asa numit pentru ceasornicarie (nu are avans automat)
0

#11 Useril este offline   CRISTI STRUNGARU 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 14-September 08
  • Gender:Male
  • Location:str.Delureni,nr.40,sector5,Bucuresti

Postat 15 September 2008 - 08:41 PM

Atentie corect asa se executa rectificarile de universal

1)UNIVERSAL
Axul principal poate sa aiba doua feluri de prindere pt.universal -a) flansa fixa,:) flansa filetata la interior
Indiferent de tipul de flansa se verifica cu un comparator bataia flansei pe cele doua fete de contact cu universalul(chiar si cea exterioara).Daca nu aveti comparator verificati cu ceva foarte ascutit(este migalos si cam fara mare precizie).
Dupa verificare se pune un cutit de vidia bine ascutit ,se porneste strungul(fara universal) si se rectifica cotele cu bataie.

Dupa acesta operatiune se monteaza universalul pe flansa se string suruburile de prindere ale universalului#### in timpul stringerii fiti foarte atenti daca suruburile in timpul stringerii nu forteaza sau decalibreaza universalul###.

F.F.F. IMPORTANT DUPA CE ATI EXECUTAT ACESTE OPERATII DATI CU O DALTA ASCUTITA UN SEMN COMUN DE PE FLANSA PE UNIVERSAL(IN CAZUL IN CARE DEMONTATI UNIVERSALUL PENTRU STERGERE,CURATARE SA NU MAI TREBUIASCA SA REFACETI ACESTA OPERATIUNE DE RECTIFICARE)

2)RECTIFICARE BACURI UNIVERSAL
Montati bacurile corespunzator pe universal
a) rectificarea bacurilor la interior- prindeti o camasa de rulment pe exteriorul bacurilor (adica camasa este prinsa de interior)
acesta tine fixate bacurile si asigura o buna egalizare a fortei de stringere
- confectionati o portshtanga cu o gaura pe centru pentru prinderea pietrei de biax(atentie porshtanga sa nu fie egala cu piatra trebuie mult mai mica sa fie).
-prindeti portshtanga in portcutit(atentie trebuie ca centrul universalului sa fie la centrul portshtangii),porniti strungul pe turatie cit mai mare si si avans cit mai mic(aveti grija ca avansul sa fie pe invers sau stinga).
-introduceti portshtanga in interiorul universalului si atingeti f.f.f.incet de bacuri si cuplati caruciorul pe avans.Repetati acesta operatie pina obtineti rezultatul dorit.

Nu folositi biax(este frectie la picior de lemn),folositi doar piatra de biax(folosind gradatia portcutitului stiti si cit bagati piatra in span dar nu mai mult de 1 zecime).


ATENTIE ESTE O OPERATIE CARE NECESITA MARE ATENTIE/////// NU PORNITI STRUNGUL INAINTE DE A VERIFICA CE AM SCRIS.

SUCCES SI VA MAI STAU LA DISPOZITIE
0

#12 Useril este offline   Marinaru 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2989
  • Inregistrat: 20-April 02

Postat 17 September 2008 - 10:09 AM

Vezi postareaCRISTI STRUNGARU, la Sep 15 2008, 09:41 PM, a spus:

- confectionati o portshtanga cu o...
-prindeti portshtanga in ...
-introduceti portshtanga in interiorul universalului


Revin aici cu cu corectia la subiect cum ca se scrie corect Bohrschtang, nu portshtanga...asta in cazul in care omul cauta scula pe la alti meseriasi, sa stie sub ce nume o gaseste!!!
Magelan,
Cu rabdare si ciocan.
0

#13 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1548
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 17 September 2008 - 06:27 PM

Sa scrie corect in limba germana: Bohrstange.

http://www.bgtb.de/assets/images/rohre1.jpg
http://images.google.com/images?hl=de&...sa=N&tab=wi
Walter Born
rhc@born.ro
0

#14 Useril este offline   peter 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 09-October 08

  Postat 09 October 2008 - 01:28 AM

lolCel mai urat lucru este sa vorbesti in necunostinta de cauza, s-au sa dai sfaturi din ce ai auzit si tu de pe undeva, dar nu stii nimic concret, toti cei de mai sus au ei o vaga idee dar in mare parte bat campi, unul singur s-a apropiat de adevar, dar apoi a inceput sa bata campiiiiiiiiiii.ADEVARUL ADEVARAT ESTE URMATORUL: CEI CARE AR FI FOST IN ADEVARATA MASUR SA ITI DEA UN SFAT, NU AU INTERNET S-AU NU II PASIONEAZA INTERNETUL, IN AL DOILEA RAND SUNT OAMENI CARE AU PESTE 45 DE ANI.
Cel care batea campiiii cu teava in care sa decupezi 3 canale la 120 de grade in lungul axei de simetrie, s-a apropiat de adevar.
Realitatea este ca la ce sfat ti-a dat mai bine tacea din gura.
Ca sa rectifici bacurile de universal ai nevoie sa iti confectionezi un dispozitiv cum a mentionat persoana cu bucata de teava, DARRRRRRR nu cum te-a indrumat ea.
Treaba sta in felul urmator: 1- in primul rand trebuie sa masori fiul interior al universalului, ca sa confectionezi o piesa cilindrica cu 2mm mai mica decat fiul interior al universalului
2 - lungimea acestui cilindru sa depaseasca cu 20-25 mm lungimea bacurilor
3 - trebuie sa gauresti acest cilindru, gaura sa fie calculata incat sa iti ramana grosimea peretelui cilindrului de circa 7-8 mm
4 - trebuie sa masori unghiul bacurilor la varf, ai nevoie de aceasta valoare ca sa deculpezi in cilindru cele trei canale la 120 grade, canalele trebuie sa fie executate la o precizie cu o toleranta cat mai stransa (mica), canalele trebuie sa aiba replica fidela a unghiului bacurilor, canalele trebuie sa aiba lungimea bacurilor plus 5 mm, canalele trebuie sa fie taiate in centrul cilindrului pe lungime, incat sa iti ramana 10 mm s-au mai mult cu 2-3 mm de fiecare extremitate
5 - cand vei rectifica bacurile universalul trebuie sa ruleze la turatie maxima si nu cum vorbea in vant cineva dintre cei de mai sus.
In realitate ca sa fie totul ok ar trebui sa ai un borax sau ceva de genul, adica un dispozitiv cu aer comprimat care sa ruleze piatra de rectificat la 10 000 de ture acest dispozitiv se monteaza in suportul port cutit si va executa o miscare de dute vino, iar in acest caz intradevar universalul trebuie sa se roteasca in contra sens cu un RPM de sub 100 RPM
CINEVA MAI SUS A AFIRMAT CA DACA TRECI DE STRATUL DE CEMENTARE POTI ARUNCA BACURILE LA GUNOI, NIMIC MAI FALS, EXISTA BACURI NUMITE BACURI MOI CARE NU SUNT DURE CA SI CELE UZUALE, DE ACEA LI SE SPUN BACURI MOI, SUNT MULT MAI PRECISE DECAT CELE UZUALE (CEMENTATE)
0

#15 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 09 October 2008 - 07:45 AM

Vezi postareapeter, la Oct 9 2008, 02:28 AM, a spus:

... ar trebui sa ai un borax sau ceva de genul, adica un dispozitiv cu aer comprimat care sa ruleze piatra de rectificat la 10 000 de ture ...


BIAX nu BORAX
Bine ai venit printre cei care bat campii. Stai pe aproape daca ai amabilitatea!
Kip in tuci cum ar zice unii.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro