Modelism - RHC Forum: Invatarea manevrelor acrobatice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Invatarea manevrelor acrobatice Cum se face?

#1 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 August 2008 - 07:14 PM

Banuiesc ca cei care stiu au invatat in vreun fel... Din ce am inteles eu din diferite surse, cutitul e foarte important, si e una din primele manevre care se invata. Asta am invatat-o si acum o exersez. Urmatoarea probabil ar fi zborul inversat si manevrarea in aceasta postura. Si asta am incercat si exersez. Dar care ar fi urmatorii pasi? Am incercat o serie de tonouri rapide, dar e foarte greu de pastrat directia si altitudinea. De asemenea tonourile lente sunt dificile.

Poate cei experienta, ar putea sa ne explice o metoda de invatare? Cum au invatat primii pasi ce au exersat si care au fost exercitiile care le-au usurat munca. Sigur, fiecare poate reinventa roata, dar nu asta e ideea...
0

#2 Useril este offline   Bebebe 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-June 08

Postat 19 August 2008 - 07:22 PM

Pai... ma gandesc ca ai un mare avantaj, fata de cei care doreau acelasi lucru cu ceva ani in urma, prin faptul ca exista simulatoare pentru PC.
0

#3 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 19 August 2008 - 07:25 PM

Vezi postareaRomulus, la Aug 19 2008, 08:14 PM, a spus:

Banuiesc ca cei care stiu au invatat in vreun fel... Din ce am inteles eu din diferite surse, cutitul e foarte important, si e una din primele manevre care se invata. .... Am incercat o serie de tonouri rapide, dar e foarte greu de pastrat directia si altitudinea. De asemenea tonourile lente sunt dificile.


daca o sa stapanesti bine zborul in cutit, pe ambele parti, atunci or sa-ti iasa si tonourile. se leaga...
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#4 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2008 - 07:29 PM

eu zic ca prima si prima data sa inveti sa zbori in linie dreapta si sa mentii altitudinea. sa zbori intre 2 puncte fara sa deviezi. apoi un cutit, looping corect, tonou, zbor pe spate. etc tonou in bucati(lent) lasa-l ultimu ca e greutz

Aceasta postare a fost editata de hash84: 19 August 2008 - 07:31 PM

    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#5 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 August 2008 - 07:33 PM

Vezi postareaBebebe, la Aug 19 2008, 08:22 PM, a spus:

Pai... ma gandesc ca ai un mare avantaj, fata de cei care doreau acelasi lucru cu ceva ani in urma, prin faptul ca exista simulatoare pentru PC.


N-am spus ca vreau sa zbor pe simulator sa cu radiomodelul. Vreau sa invat manevrele sa-mi fac reflexele. Si da, ma bucur ca exista simulatoare... ;)

Vezi postareafulgerica, la Aug 19 2008, 08:25 PM, a spus:

daca o sa stapanesti bine zborul in cutit, pe ambele parti, atunci or sa-ti iasa si tonourile. se leaga...


Da, aparent e urmatorul pas.

Vezi postareahash84, la Aug 19 2008, 08:29 PM, a spus:

eu zic ca prima si prima data sa inveti sa zbori in linie dreapta si sa mentii altitudinea. sa zbori intre 2 puncte fara sa deviezi. apoi un cutit, looping corect, tonou, zbor pe spate. etc tonou in bucati(lent) lasa-l ultimu ca e greutz


Asa cum bine spunea cineva, zborul in linie dreapta e cea mai grea manevra acrobatica. Totusi, ca sa-l executi corect, trebuie sa incepi sa te gandesti si la tonouri si zbor in cutit. Eu cred ca zborul in linie dreapta corect vine mult mai tarziu. ;)
0

#6 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 August 2008 - 09:08 PM

Vezi postareaRomulus, la Aug 19 2008, 08:33 PM, a spus:

Eu cred ca zborul in linie dreapta corect vine mult mai tarziu. :angry2:


tu ai invatat sa conduci mashina mai intai pe sosea sau parcarea? no ofense. in figuri trebuie sa mentii avionu in pozitia corecta(mai bate vantul, turbulentze, aeru nu e omogen). si cea mai simpla figura e zborul in linie dreapta....
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#7 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 19 August 2008 - 09:18 PM

Ce avion folosesti? mi se pare cam ciudat sa plece aiurea si in tonoul rapid... normal pentru un acrobat e sa faca tonoul rapid numai cu comanda maxima de eleron.
O figura spectaculoasa si destul de usoara e ranversarea (stall turn sau hammerhead). Iei ceva viteza, si cu motorul la jumatate il tragi sa urce la verticala. Aproape de oprire, dai comanda maxima de directie in ce parte iti place, si-l lasi pana vine cu botul spre pamant. Redresezi.
Vezi ca pe youtube mai sunt niste filmulete in care iti arata si ce face pilotul pe statie.
0

#8 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 August 2008 - 10:00 PM

Vezi postareahash84, la Aug 19 2008, 10:08 PM, a spus:

tu ai invatat sa conduci mashina mai intai pe sosea sau parcarea? no ofense. in figuri trebuie sa mentii avionu in pozitia corecta(mai bate vantul, turbulentze, aeru nu e omogen). si cea mai simpla figura e zborul in linie dreapta....


Am permis de multi ani si inca n-am invatat decat sa conduc. Pentru a pilota mai am inca multe de invatat, in ciudat catorva cursuri cu instructori profesionisti. Nu are nici o legatura una cu alta... Banuiesc ca si la aterizari sau decolari trebuie sa tii avionul in pozitie corecta, nu?

:angry2:

Vezi postareaDragos Avramescu, la Aug 19 2008, 10:18 PM, a spus:

Ce avion folosesti? mi se pare cam ciudat sa plece aiurea si in tonoul rapid... normal pentru un acrobat e sa faca tonoul rapid numai cu comanda maxima de eleron.
O figura spectaculoasa si destul de usoara e ranversarea (stall turn sau hammerhead). Iei ceva viteza, si cu motorul la jumatate il tragi sa urce la verticala. Aproape de oprire, dai comanda maxima de directie in ce parte iti place, si-l lasi pana vine cu botul spre pamant. Redresezi.
Vezi ca pe youtube mai sunt niste filmulete in care iti arata si ce face pilotul pe statie.


Am facut si ranversari si hammerhead.

Dar deja deviem. Eu intrebam daca exista vreo metodologie de invatare a manevrelor acrobatice, adica daca exista ceva structurat cu metoda, nu doar dupa ureche. Din ce inteleg eu din raspunsuri, fiecare invata dupa ureche si simt.
0

#9 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2205
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 19 August 2008 - 10:29 PM

Era in urma cu 5 - 6 ani, postat pe forum in sectiunea Vademecum parca, un manual de acrobatie in 3 parti, in functie de dificultatea figurilor. Eu dupa ala am invatat si apoi restul figurilor am stiut cum sa le fac singur, chiar daca nu mai erau explicate. Manualul este de fapt pentru acrobatie 1:1 dar e bine ca afli toate comenzile ce trebuie sa le dai ca sa tii avionul pe traiectorie si sa iasa figurile frumos.
Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#10 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 August 2008 - 10:48 PM

Daca ii dai de urma, posteaza aici un link. :angry2:
0

#11 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 19 August 2008 - 11:06 PM

Vezi postareaDragos Avramescu, la Aug 19 2008, 10:18 PM, a spus:

Ce avion folosesti? mi se pare cam ciudat sa plece aiurea si in tonoul rapid... normal pentru un acrobat e sa faca tonoul rapid numai cu comanda maxima de eleron.


se face cu toate comenzile la maxim (depinde cum sunt setate comenzile)- eleroane, deriva, profundor gaz. asta daca le nimeresti pozitia corecta :angry2: si numai daca avionul era pregatit de manevra.

@romulus: incearca aici: http://www.wild-wings.co.uk/ la video tutorials. si repeti figurile cu o macheta in mana, asta pana intelegi influenta fiecarei comenzi in parte. nu te arunca direct la lomcevak :)

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 19 August 2008 - 11:23 PM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#12 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 August 2008 - 11:51 PM

Super video tutorialele... Problema e ca eu teorie stiu. Practica ma omoara... :angry2: Deci vreau sa stiu cum sa exersez si ce manevre sa perfectionez pentru inceput, ca sa invat temeinic, bine si repede.
0

#13 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 21 October 2008 - 09:20 PM

Acum, ca au trecut 2 luni de cand am pus intrebarea asta si din cauza c-am invatat cate ceva intre timp - adica am ajuns la glezna broastei :rolleyes:, cred ca sunt macar in masura sa raspund tot eu la ea. Adica sa rezum ce-am invatat in cele doua luni.

Eu cautam atunci un fel de succesiune a manevrelor care trebuiesc invatate pentru a invata acrobatie. Foarte greu de raspuns pe scurt. Atunci nu stiam nimic. Acum am reusit sa vad o luminita la capatul tunelului.
0

#14 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 12:05 AM

pacat ca nu am vazut mai din timp subiectul. mi-as fi dat si eu cu parerea.

Dupa mine intrarea in cutit este cel mai usor facuta dintr-un viraj stanga (daca modelul e in dreapta) sau viraj dreapta daca modelul e stanga.

Daca modelul vine in cutit spre dreapta, trebuie dat directie dreapta. Incepi virajul spre stanga si cand te aliniezi pe pista nu mai dai eleron dreapta pt nivelare ce directie dreapta.

Tonoul pentru inceput se face tragand usor de profundor cat sa urce botul si sa imprime o traiectorie de urcare usoara modelului, eliberarea profundorului apoi aplicarea eleron stanga/dreapta. Modelul va cobora la traiectoria initiala dupa tonou.

Intrarea in zborul pe spate este identic cu intrarea in tonou. Doar ca dupa juma de tonou se impinge de profundor pana modelul pastreaza inaltimea. Iesirea din zbor pe spate e impins profundorul sa urci botul modelului, eliberat profundorul aplicat eleron pentru juma de tonou. NICIODATA nu se trage de profundor cand esti pe spate, decat daca ai foarte mare inaltine si vrei sa iesi din manevra cu split S.

Alta variatie auzita si aplicata de mine este manevra invatata de la Lucian: intrarea pe spate se face cu aplicarea eleron dreapta in acelasi timp cu directie stanga (sau invers) apoi impins profundorul. Asa nu pierzi deloc inaltime in jumatea de tonou.

Eu asa aplic aceste manevre... sper sa va ajute

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 12:19 AM



0

#15 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 October 2008 - 12:16 AM

Pai in zbor inversat se intra in doua feluri. Jumatate tonou sau jumatate looping... Tonoul se poate face pe orice parte si cred ca pe orice parte il faci il compensezi cu directia in sens opus ca sa sustii coada. Iar iesirea din zbor inversat se face la fel, cu directia in acelasi sens cu eleronul.
0

#16 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 12:18 AM

Citeaza

Iar iesirea din zbor inversat se face la fel, cu directia in acelasi sens cu eleronul.

Gresit, ala e un mini snap, vei iesi de pe spate dezaxat.


0

#17 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 October 2008 - 12:25 AM

Eu cred ca e o confuzie la mijloc. Eu nu vorbesc de minisnap. Vorbesc de iesirea din zbor inversat prin jumatate de tonou iar cum fiecare tonou se face cu sustinere asa si aici. Iar din zbor inversat directia merge in acelasi sens cu eleronul pentru sustinere. Nu e nici un snap aici. Doar jumatate de tonou din zbor inversat.
0

#18 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 October 2008 - 12:34 AM

Eu am tot spus ca incerc sa descriu un program simplu de acro, care sa-l extersez si sa-l execut. Am incercat sa fac ceva, dar nu am habar daca e ok si ce mai trebuie pus si facut. Poate cineva sa ma ajute, mai ales ca avem arbitri buni prin zona? Vreau ceva simplu care sa incorporeze tot ce am invatat pana acum.

Fisier atasat  myacro.gif (6.64K)
Number of downloads: 1249

Am facut asa:

0. decolare
1. trecere cu jumatate de tonou spre stanga, zbor inversat si apoi jumatate de tonou spre dreapta
2 jumatate invers cuban 8 - ca manevra de capat
3. trecere cu tonou in 4 puncte
4. ranversare - ca manevra de capat
5. looping
6. intoarcere simpla
7. jumatate de cuban 8
8. immelman cu 1/2 tonou la intrare si jumatate de looping exterior
9. immelman invers cu jumatate de looping exterior si 1/2 tonou la iesire
10. humpty bump (nume in limba romana?)
00. aterizare

Ma ajuta cineva?

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 22 October 2008 - 12:36 AM

0

#19 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 12:53 AM

Vezi postareaRomulus, la Oct 22 2008, 01:25 AM, a spus:

Eu cred ca e o confuzie la mijloc. Eu nu vorbesc de minisnap. Vorbesc de iesirea din zbor inversat prin jumatate de tonou iar cum fiecare tonou se face cu sustinere asa si aici. Iar din zbor inversat directia merge in acelasi sens cu eleronul pentru sustinere. Nu e nici un snap aici. Doar jumatate de tonou din zbor inversat.

Da asa e, am belit-o eu cu snap-ul. mea culpa. Ma referam la eleron + directie in acelasi sens pe fata. Pe spate eleroanele au aceeasi functie dar nu si directia :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 12:56 AM



0

#20 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 12:55 AM

P.S. daca te referi la invatarea diagramelor aresti poate te ajuta
http://www.mini-iac....simple_2005.pdf


0

#21 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 22 October 2008 - 09:58 AM

@ Kriminel

Vad ca esti in posesia unor serii de materiale didactice foarte utile. Crezi ca este posibil sa le postezi undeva pe site pe toate, grupate? Ma gandeam undeva la rubrica Coltul incepatorului ... poate ar fi ok sa ramana si ca "pinned".

Multumim anticipat
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#22 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 October 2008 - 10:00 AM

Vezi postareaKriminel, la Oct 22 2008, 01:55 AM, a spus:

P.S. daca te referi la invatarea diagramelor aresti poate te ajuta
http://www.mini-iac....simple_2005.pdf


Eu nu am probleme cu diagramele Aresti. Am probleme cu programul care l-am desenat in atasamentul de mai sus. Adica vreau ca cine se pricepe sa-l urmareasca si sa il imbunatateasca.

Dar vorba lui Abburo, linkurile tale sunt super...
0

#23 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 02:02 PM

Cand ma documentam pentru Acro RC mi-a luat ceva vreme sa gasesc cum se numesc desenele figurilor acrobatice. Aresti. Si cum se interpreteaza fiecare, dar si cum se executa. Daca va uitati la primul film din prima zi de antrenamente in care am incercat programul acrobatic impus veti vedea ca am facut majoritatea manevrelor prost sau foarte prost, si pozitionate la fel de prost sau foarte prost. Pana si aterizarea si decolarea erau prost executate.



Cu ce m-am ales de la AcroRC inafara de experienta placuta a concursului: intelegerea manevrelor si executiei lor, pozitia lor este foarte importanta si faptul ca o linie dreapta e o linie dreapta, iar raza de cer trebuie sa fie uniforma in toate manevrele (loop, split s, immelman etc) iar o manevra trebuie sa fie executata in minim 3 secunde.

@Romulus: ce anume vrei sa se imbunanteasca la programul ala? Pare un program complet... sau pune o intrebare mai specifica...

Numai bine,
Calin

Aceasta postare a fost editata de Kriminel: 22 October 2008 - 02:04 PM



0

#24 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 October 2008 - 02:09 PM

Eu n-am spus ca nu e un program bun, doar eu l-am facut. Ma gandeam ca cine se pricepe, sa-l verifice, cum se leaga si cum e cu manevrele de capat si legatura cu celelalte. Mai mult, poate mai se pot adauga 2-3 manevre prin el si eu n-am inspiratie. Vreau ceva simplu, care sa-mi formeze o disciplina de zbor mai buna decat ce am acum.
0

#25 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 02:20 PM

uite am reorganizat manevrele putin. Acum se vede clar care-s manevrele de capete. In esenta manevrele de capete sunt cele din stanga si dreapta paginii, si se executa in capetele pistei. Ce e in centrul paginii se executa in centrul pistei.

Fisiere atasate




0

#26 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 22 October 2008 - 02:28 PM

Eu am gandit 2, 7, 8 si 9 ca manevre de centru si 10 ca manevra de capat. Nu se poate si asa?
0

#27 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 22 October 2008 - 02:38 PM

figurile 8 si 9 sunt practic imposibil de realizat corect fara urcare, deci inainte de cele 2 figuri as pune o figurade urcare ca un 1/2 joben cu tonou la iesire pentru a avea inaltimea necesara legarii celorlalte 2 figuri.

In principiu (desi nu cred ca e regula) figurile in care se schimba directia de zbor a modelului sunt figuri de capat. O figura in care intri din stanga si iesi in dreapta e figura de centru...


0

#28 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 October 2008 - 03:03 PM

in general aresti descrie in mod explicit daca o figura este de centru exclusiv.daca nu spune nimic poate fi si de capat.in acelasi timp intreg zborul trebuie sa creeze impresia de naturalete si continuitate in programul acrobatic.de aceea sunt cam batute in cuie figurile de centru si cele de capete din punct de vedere al evaluarii acestora(chiar daca nu in mod explicit in regulamente).
ex: o vrie o vezi la fel de bine si daca este facuta fix in fata ta sau la capatul pistei;in schimb daca ai un looping ca figura de capat o sa fie foarte greu sa observi si sa evaluezi geometria cercului loopingului la un unghi diferit fata de cel perpendicular pe pozitia pilotului.
de aceea planul de zbor propus de calin este mai corect,intrucat si pilotul si un eventual observator vor putea vedea mai usor greselile aparute in zbor.
este mult mai usor sa faci un looping drept in fata ta ,ca sa centrezi axul figurii in fata ochilor tai,in timp ce pentru o figura de capat de gen humpty-bump/ranversare/vrie nu trebuie decat sa-ti iei un reper la sol la cap de pista.
in afara de asta trebuie sa tii cont tot timpul ca figurile trebuie sa fie legate intre ele printr-o LINIE DREAPTA!!
lungimea liniei drepte dintre figuri nu este standard.ea depinde de multi factori (tipul modelului/viteza de zbor etc),numai ca aceasta linie dreapta trebuie sa indeplineasca macar doua conditii esentiale:
-sa fie recunoscuta de catre oricine ca o linie dreapta (fara pierdere de altitudine,sau de curs) de o lungime rezonabila;
-lungimea liniilor drepte care leaga figurile ( centru- capete) trebuie sa fie constanta pe tot timpul zborului;

daca mai ai nelamuriri ,baga.
flying is my life...
0

#29 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 22 October 2008 - 03:34 PM

cateve exemple grafice pentru executarea corecta a manevrelor acrobatice
copyright FAI-2008.
amendament: reprezentarile grafice sunt copiate de la F4,de accea in reprezentarea grafica a unor figuri o sa vedeti ca este permis un scurt picaj,pentru castigare de resursa inainte de intrarea in unele figuri,ceea ce la F3A,F3P,ACRO-RC ,etc nu este permis.

p.s. se vede extrem de clar ca optul cuban nu este corect desenat si/sau executat.un semitonou este dezaxat.

Fisiere atasate


flying is my life...
0

#30 Useril este offline   ave 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1010
  • Inregistrat: 13-December 07
  • Gender:Male
  • Location:București... în weekend

Postat 22 October 2008 - 04:12 PM

Vezi postareaSILVIU66, la Oct 22 2008, 04:34 PM, a spus:

p.s. se vede extrem de clar ca optul cuban nu este corect desenat si/sau executat.un semitonou este dezaxat.

Am impresia ca tipul care a desenat a facut-o intentionat asa pentru a se vedea clar miscarea avionului. Dar e doar o impresie...
Ave
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro