descarcare nimh schema
#1
Postat 09 August 2008 - 09:16 PM
m-ar interesa o schema de principiu al unui etaj final de putere, care sa-mi permita descarcari adanci - cca 200A/ celula NiMH. vad eu cum il controlez mai departe...
multumesc anticipat!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#2
Postat 10 August 2008 - 09:29 AM
Foloseste etajul de comanda al sarcinii din incarcatorul tau, legand un releu.Mai exact, releul in paralel cu sarcina incarcatorului, deci comandata odata cu ea.
Releul sa comande la exterior 2....4 becuri halogen (un functie de ce curent de desc doresti)
Numarul becurilor si al releelor este in funtie de cat curent vrei sa tragi din acu. Cred ca asa nu te mai complici si pierzi timp cu alt montaj, Feturi, plus ca folosesti delta-peacul incarcatorului. Practic e o sarcina mai mare, dar comandata tot de incarcator.
Doua fire scoase din incarcator la o placa cu relee si becuri..... Scapi astfel si de un radiator masiv pt o eventuala sarcina.
#3
Postat 10 August 2008 - 12:17 PM
AG-74-HESS, la Aug 10 2008, 10:29 AM, a spus:
Foloseste etajul de comanda al sarcinii din incarcatorul tau, legand un releu.Mai exact, releul in paralel cu sarcina incarcatorului, deci comandata odata cu ea.
Releul sa comande la exterior 2....4 becuri halogen (un functie de ce curent de desc doresti)
Numarul becurilor si al releelor este in funtie de cat curent vrei sa tragi din acu. Cred ca asa nu te mai complici si pierzi timp cu alt montaj, Feturi, plus ca folosesti delta-peacul incarcatorului. Practic e o sarcina mai mare, dar comandata tot de incarcator.
Doua fire scoase din incarcator la o placa cu relee si becuri..... Scapi astfel si de un radiator masiv pt o eventuala sarcina.
nu , eu vreau sa controlez cu precizie curentull de descarcare, timpul, tensiunea, temperatura - ca altfel nu-mi trebuiau relee si puneam becurile cu mana :D nici delta peak nu ma intereseaza - celulele ajung oricum in jur de 100 grd Celsius.
graficul de descarcare / incarcare este acesta:
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 10 August 2008 - 12:20 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#5
Postat 11 August 2008 - 08:18 AM
#6
Postat 11 August 2008 - 10:26 AM
pe3scu, la Aug 11 2008, 09:18 AM, a spus:
La un bec electric peste 40% din ce "emite" el este caldura. Deci din 600W tot raman 300W care trebuie disipati.
Si revin cu intrebarea...daca sunt 200A dar pentru scurta durata se poate folosi lejer un MOSFET montat pe un radiator. care se comanda cu impulsuri scurte. Firele care leaga acumulatorul de MOSFET reprezinta "rezistentele de protectie". Un MOSFET ca IRFZ44N tine pulsuri de 160A. Daca nu-ti ajunge atunci IRF1404 de 162A nominal tine pulsuri de 630A. Deci totul este sa-i dai impulsuri de o anumita latime (durata) si sa-l lasi sa disipe puterea rezultata pena la urmatorul impuls. Il montezi pe un mic radiator cu un ventilator pe spate ca sa-l racesti repede. Floare la ureche.
Deci problema este daca sunt impulsuri sau daca se doreste 200A in mod continuu lucru care schimba radical problema.
Si modul in care te conectezi la acumulator poate sa faca imposilbila atingerea unui astfel de curent...ca sa nu mai spun ca rezistenta interna la un acumulator poate sa nu-ti dea un astfel de curent.
La acumulatorii de auto putem vorbi de astfel de curenti in rest nu prea sunt sanse.
#7
Postat 11 August 2008 - 01:27 PM
charlie, la Aug 11 2008, 10:26 AM, a spus:
Nu vreau sa par carcotas...apropos, mai sunt la tv? Imi placeau mult de tot. 40% este un vis frumos. Eu stiam ca 90% este caldura.
Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 August 2008 - 01:28 PM
#8
Postat 11 August 2008 - 01:54 PM
dan_mitea, la Aug 11 2008, 02:27 PM, a spus:
Asa e: 90% e le becurile cu incandescenta, dar un bec cu halogen de calitate are randamentul mai ridicat: cu 60W da lumina ca unul de 100w cu incandescenta.
Ideea era ca disipa putere in lumina si nu numai in caldura.
#9
Postat 11 August 2008 - 02:02 PM
charlie, la Aug 11 2008, 11:26 AM, a spus:
Deci problema este daca sunt impulsuri sau daca se doreste 200A in mod continuu lucru care schimba radical problema.
Si modul in care te conectezi la acumulator poate sa faca imposilbila atingerea unui astfel de curent...ca sa nu mai spun ca rezistenta interna la un acumulator poate sa nu-ti dea un astfel de curent.
...
da, e vorba de impulsuri. se vede si din grafic. 200A descarcare 10 secunde, pauza 10 si ciclul se reia pana la descarcarea celulei.
atasez cateva poze cu o instalatie care face chestia asta:
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#10
Postat 11 August 2008 - 02:36 PM
dan_mitea, la Aug 11 2008, 02:27 PM, a spus:
si eu stiam la fel..., adicatelea, ca becul cu incandescenta este mai eficient in a produce caldura decat lumina...
impulsul de 200Amp este pt 5 sec (vezi grafic)
iar tensiunea la borne ajunge la zero (vezi grafic)
o celula adusa la 100 grd Celsius este exact ce nu-si doreste celula. electrolitul se descompune ireversibil la 70
se prea poate sa existe astfel de chestii, dar le pun pe seama unor exagerari, fara rost si utilitate practica...
0728.26.93.19
#11
Postat 11 August 2008 - 03:01 PM
IlPadrino, la Aug 11 2008, 03:36 PM, a spus:
impulsul de 200Amp este pt 5 sec (vezi grafic)
iar tensiunea la borne ajunge la zero (vezi grafic)
o celula adusa la 100 grd Celsius este exact ce nu-si doreste celula. electrolitul se descompune ireversibil la 70
se prea poate sa existe astfel de chestii, dar le pun pe seama unor exagerari, fara rost si utilitate practica...
tensiunea nu ajunge la zero (vezi graficul de culoarea albastra; rosu reprezinta variatia curentului de descarcare)
utilitatea e in selectia celulelor. daca o celula suporta descarcari burst de 200A, atunci ea, cu atat mai mult, va suporta descarcari continue de 24-30A, in regim normal de functionare. ideea e sa treci celulele inainte prin testul asta: 4-6 cicluri de descarcare in impulsuri de 200A, apoi selectezi celulele care au cam aceeasi parametrii, cu dispersie cat mai mica pentru pragul de tensiune la care au ajuns si temperatura.
pozele de mai sus reprezinta echipamentul de selectie al celulelor al echipei Germaniei, care acum doua saptamani CM din Varsovia a iesit campioana mondiala prin Karl Heinz Hopf si Berndt Liesh la FSRE21, Eco standard, Mini Eco Expert, Mini Eco Standard, Mono 1, Mono 3.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 11 August 2008 - 03:29 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#12
Postat 11 August 2008 - 04:50 PM
e 0.575 dupa 110 sec, adicatelea nici macar un minut jumate
e un kk
intotdeauna am sustinut ca e f important combustibilul in acest caz pacurile, dar de aici pana la a dresa pacurile cu descarcari de genul acesta....
cat despre cine si cum castiga, un lucru este cert
TOTUL conteaza! - per ansamblu! - TOTUL!!!
este o eroare majora sa spui ca "X" au castigat din cauza motorului, pacului, pilotului, design-lui de exceptie al modelului sau ce o mai fi...
TOTUL! conteaza - poti veni cu cel mai tare echipament, daca esti netot rezultatele vor fi pe masura si vice versa....
cel putin pe IOR chestia asta se manifesta flagrant! - TOTI - cei care aveti barci de dat la apa mergeti pe principiul motor bengos cu pac bengos si avem un RECORD.
Sper, ca macar o data v-ati pus si voi intrebarea de ce niciodata, niciunul dintre navomodelistii din RO, care chiar participa la concursuri Nationale/ Internationale, nu posteaza nici macar o silaba la subiectul atat de popular ca "Iesiri pe balti Bucurestene"
Intr-o oarecare masura incidentul tau din acest WE ma afecteaza in mod direct. Trebuia sa stiu daca am de despagubit un patit sau sa dau in cap unui furnizor. In loc de asta am facut niscaiva calcule:
Motoarele vazute pe IOR fara exceptie sunt motoare pt max 4 cel LiPo, inclusiv cele din DE via RO/ BT exploatate la 6 cel LiPO. Asta asa la un calcul grosier insemna +33%.
Merita observat si faptul ca desi se aduga inca o celula LiPo in plus, se pastreaza aceeasi elice cu acelas pas, cand colo este stiut cam de toti, ca atunci cand supraalimentezi un motor, micsorezi diametrul si pasul elicii...., de aici si catastrofele de pe IOR, gen: variator fript, pala rupta, cositor topit etc...
Ai fost de fata cand am masurat pe riggerul lui Zue 150Amp pe um motor care nu avea ce sa faca cu mai mult de 45 Amperi....
A iesit oarecum lunga polologhia asta (cine dracu o va citi oare), dar pe scurt concluzia mea personala este ca degeaba ai Mutu/ Chivu si antrenor Hagi ca mai conteaza si restu'...
Merita aflat si daca acel Domn Karl Heinz Hopf mai are acele celule sau le-a aruncat dupa CM...
0728.26.93.19
#13
Postat 11 August 2008 - 05:19 PM
http://www.hopf-mastercells.de/Hopf-ProMas...est-Homologiert
cat despre cine si ce scrie despre "iesiri pe barci bucurestene" n-are nicio relevanta. nicio n-am vazut in alt subiect pe acest forum sau pe altele discutandu-se despre barci electrice, la un mod cat de cat serios. poate de aceea subiectul cu IOR a ajuns la aproape 80000 de vizualizari si 2300 de mesaje.
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#14
Postat 11 August 2008 - 05:26 PM
0728.26.93.19
#16
Postat 11 August 2008 - 06:03 PM
Bebebe, la Aug 11 2008, 06:30 PM, a spus:
observ ca nu
inca nu m-am obisnuit cu noul Forum
incerc asa: http://www.rcgroups.com/forums/showpost.ph...p;postcount=237
si variatorul:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost.ph...p;postcount=249
merita insa citita toata treaba (o pagina de forum)
0728.26.93.19
#17
Postat 11 August 2008 - 06:15 PM
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 11 August 2008 - 06:19 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
#18
Postat 11 August 2008 - 06:30 PM
fulgerica, la Aug 11 2008, 07:15 PM, a spus:
are la nivelul efectului a 200 Amperi
incerc sa-mi imaginez ce inseamna asta pentru o amarata de celula NiMh
0728.26.93.19
#19
Postat 11 August 2008 - 06:38 PM
IlPadrino, la Aug 11 2008, 07:30 PM, a spus:
incerc sa-mi imaginez ce inseamna asta pentru o amarata de celula NiMh
in linkul pus de tine se vorbea ca motorul a crapat (din cauza temperaturii s-a volatilizat izolatia unei infasurari sau s-a demagnetizat rotorul) ceea ce a dus la un scurtcircuit sau la ceva similar. cum ti-am zis, motorul meu e ok.
amaratele de nimh gestioneaza curenti mari mai bine decat acumulatorii lipo. oricum, orice nimh suporta descarcari de 200A pentru cateva secunde. dar eu pe barca am avut 6 celule life iar pana sa bubuie regulatorul s-au consumat din pack 700 mA.
Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 11 August 2008 - 06:48 PM
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur