Modelism - RHC Forum: Graupner Maxie Sport - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Graupner Maxie Sport motoplanor 3200mm

#31 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 18 September 2008 - 08:29 PM

In jargon tipografic, "cap limpede" e o ultima citire a unui text, pentru corectura finala. Sau ce-o fi acolo. Adica o dubla verificare a centrajului de la cineva din exterior. Adica eu fac centrajul acasa, ii dau manualul si ii spun sa-l faca si el, daca ne lasa vantul in pace. :)
0

#32 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 18 September 2008 - 09:07 PM

daca ai incredere ........ :)
ADOR VITEZA!!!
0

#33 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 18 September 2008 - 09:23 PM

Pai trebuie doar sa-i iasa la fel ca si la mine... Daca nu iese la fel, e ceva problema. Daca iese la fel, la zbor. L-am centrat, acum. Am pus tot plumbul. Are exact 2,425g. L-am aranjat pe langa motor. Sper sa fie bine. Vedem maine.
0

#34 Useril este offline   evrikus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 184
  • Inregistrat: 28-January 07

Postat 19 September 2008 - 06:56 AM

Vezi postareaRomulus, la Sep 18 2008, 10:23 PM, a spus:

Pai trebuie doar sa-i iasa la fel ca si la mine... Daca nu iese la fel, e ceva problema. Daca iese la fel, la zbor. L-am centrat, acum. Am pus tot plumbul. Are exact 2,425g. L-am aranjat pe langa motor. Sper sa fie bine. Vedem maine.


Nu inteleg de ce tii tu mortis sa il ingreunezi. Nu se putea centra si fara sa ii pui tot plumbul ala?
Eu cred ca daca ai reusit sa-l scoti mai usor ai fi avut niste avantaje : surplus de putere, viteza mai mica, comportament mai bun in termica... parerea mea... :)

Cer senin si astept vesti.
Paratroopers never died..they go to hell to regroup and strike again...
0

#35 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:44 AM

Nici poveste, eu l-as fi lasat la 2000g cat avea, as fi fost fericit. Dar nu se centreaza fara lest. E greu spatele si are si brat lung forta asta...
0

#36 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 September 2008 - 12:30 PM

SUCCES AZI LA ZBOR ...SA VEDEM FILMULET DISEARA .. :rolleyes:
ADOR VITEZA!!!
0

#37 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 07:11 PM

Am zburat azi Maxie Sport de la Graupner. Asa cum mi-am dorit, e un planor de termica, lin, maiestuos, gratios, fin. Perfect la comenzi. Exact ce mi-am dorit. N-am vrut unul de viteza, n-am vrut unul de acrobatie. Maxie Sport era perfect. Spun, era pentru ca nu mai exista. A murit. La al doilea zbor, un incident neplacut a facut ca totul sa se termne in cu totul alt mod decat cu happy end.

Vine poze, film si povestea imediat.
0

#38 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:18 PM

Fisier atasat  IMG_9847_1_small.jpg (112.15K)
Number of downloads: 969Fisier atasat  IMG_9852_1_small.jpg (127.81K)
Number of downloads: 907
Fisier atasat  IMG_9855_small.jpg (88.98K)
Number of downloads: 831Fisier atasat  IMG_9858_1_small.jpg (121.35K)
Number of downloads: 802
0

#39 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:20 PM

Fisier atasat  IMG_9861_1_small.jpg (79.05K)
Number of downloads: 757Fisier atasat  IMG_9972_small.jpg (66.69K)
Number of downloads: 187
Fisier atasat  IMG_9977_small.jpg (39.38K)
Number of downloads: 158Fisier atasat  IMG_9983_small.jpg (22.3K)
Number of downloads: 118
Fisier atasat  IMG_9987_small.jpg (40.13K)
Number of downloads: 122Fisier atasat  IMG_9994_small.jpg (32.78K)
Number of downloads: 139
Fisier atasat  IMG_9995_small.jpg (30.3K)
Number of downloads: 141
0

#40 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:27 PM

Modelul este superb. Motorizarea este perfecta. Urca singur, fara tendinta de verticala, la un unghi de 30-40 de grade. Se duce singur. Nu e foarte sensibil la pale de vant laterale, executa virajele foarte lin, folosind si deriva si eleroanele.

Ca sa virez lin, inclin putin din eleroane in directie, continui cu coada in viraj si compensez impotriva virajului din eleroane pentru a pastra unghiul de inclinare in viraj.

Graupner Maxie Sport, facea virajele perfect.

Decolarea a fost o joaca. Mi-a fost frica de faptul ca e mare, ca e greu. Am decolat pe vant de 16 km/h, cu vantul din fata. La prima decolare, mi l-a aruncat Abburo din mana sa am timp sa compensez orice tendinta nedorita.

Din fericire, n-a manifestat nici o tendinta nedorita. A zburat drept pe o panta spre sus. L-am urcat spre 200m si am oprit motorul. Motorul era DOAR la jumatate.

Cand am oprit motorul, aveam putina viteza, asa ca n-a manifestat nici o tendinta negativa.

Centrul de greutate a fost perfect setat la 8 cm de bordul de atac.
0

#41 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:48 PM

Am zburat cu motorul oprit 3-4 minute, cat a ajuns jos. Are o finete deosebita, zboara singur. N-a fost nevoie de nici un trim. Totul a fost perfect. Putin sensibil la elevator, dar planuiam sa reduc cursa putin.

Apoi, am facut o trecere de pista, sa incerc sa vad cu ce viteza zboara planat.

Totul parea ok, asa ca am purces la aterizare. Am venit la aterizare cu vant fata, putin lateral. Am compensat cu deriva si totul a decurs perfect. La 50cm de sol, l-am tinut drept si am actionat flaperoanele ca si spoilere. S-a pus imediat jos. Nu cred ca era nevoie neaparate de spoilere, dar n-am vrut sa risc cu asa aripi mari sa ies de pe pista in balarii.

A aterizat perfect si bucuria a fost imensa. Era ce-am visat.

Apoi, dupa o ora, am decis sa-l zbor inca odata. Am pus packul inapoi si l-am aruncat din mana, cu motorul ceva mai turat de jumatate, dar sub 2/3.

A decolat cuminte si a inceput sa urce. Desi era vant in rafale ceva mai puternice, n-a manifestat nici o tendinta. Am oprit motorul si am venit cuminte la o trecere de pista pentru poze.

A stat in vant 8-10 secunde deasupra pistei la 5-10 m, cu viteza zero fata de sol. Doar mici compensari din eleroane.

Superb.

Apoi, am pornit motorul si am inceput sa urc inapoi. Cand am ajuns la aproximativ 200m, am decis sa reduc motorul si sa intorc sa acumulez putina viteza orizontal, inainte de a opri complet motorul. Zis si facut.

L-am intors...

Dar de aici incolo, n-am mai priceput nimic. Credeam ca-l pilotez, dar asa cum aveam sa aflu ulterior, nu-l mai pilotam.

A venit jos, aproape drept. Suierand si cu o dara de fum dupa el.
0

#42 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:52 PM

Fisier atasat  IMG_0008_1_small.jpg (96K)
Number of downloads: 341Fisier atasat  IMG_0032_1_small.jpg (81.59K)
Number of downloads: 376
0

#43 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 08:59 PM

Concluzia? A luat foc regulatorul... Dupa ce s-a carbonizat, n-a ramas decat o placuta, facuta scrum. Se sfarama intre degete asa prajita era. M-a lasat fara comenzi.

Nu mai pilotam eu, pilota flacara din regulator...

Oricum, multumesc mult lui pavcostel si Abburo pentru suport moral si tehnic si nu in ultimul rand lui wabo pentru tot.

Sper sa-l inlocuiesc candva. E raparabil, dar cu multa munca de migala pentru a reface o aripa. Plus ca fuselajul e rupt in 3 locuri. Servourile au scapat, receptorul a scapat. Lipo e ingropat la chitila la 30cm sub pamant. Nu i-am pus cruce, dar sigur e inca acolo.

Motorul inca nu l-am desfacut, dar aparent e intact, probabil va trebui schimbat axul...

Ca urmare, voi pastra servo-urile si motorul pentru noul Maxie Sport, atunci cand bugetul va permite asta.

;)
0

#44 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 September 2008 - 09:13 PM

nu ai avut pak de receptie separat?

ai alimentat totul din paku principal( li-pol)? B)


ce regulator ai folosit de sa prajit in halu ala?

Aceasta postare a fost editata de TUROK: 19 September 2008 - 09:17 PM

ADOR VITEZA!!!
0

#45 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 09:26 PM

Nu, turok, n-am avut pak de receptie separat. N-am considerat necesar si am gresit. Imi asum greseala si alegerii unui regulator total nepotrivit pentru motorul si elicea asta. Asta e. Greselile se platesc. Am invatat o lectie, scumpa e drept, dar am invatat-o. Dar dupa razboi, sunt multi eroi intotdeauna. Acum pot sa spun orice.
0

#46 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 09:27 PM

Graupner Control 40. Probabil mult subdimensionat. Pentru urmatoarele planoare mari, o sa ma dotez cu scule de masurat corect consumul, curentul puterea si tot ce e cazul. Inainte de pack separat de receptie. Apoi vedem si cum e cu BEC extern.
0

#47 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 19 September 2008 - 09:34 PM

Sincer imi pare rau de planor.... B)
ADOR VITEZA!!!
0

#48 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 09:38 PM

Si mie. Intreaba-l pe Jack, el stie...

Oricum, greseala mea in ce priveste regulatorul e greseala mea. Era nevoie de un regulator de incredere de probabil 60A si un pack separat de receptie.

Altfel, recomand acest planor oricui vrea sa treaca la un model mare, de termica, motorizat, docil si agil. Nu e ieftin, dar rezultatul e pe masura. In alta ordine de idei, acum am solutii pentru montaj odata ce am trecut prin asta. Motorizarea si elicea mea e perfecta, recomand un pack 3S de 4300 mAh, un regulator mai mare decat al meu, macar 60A continuu si un pack separat de receptie.

Se poate scoate usor la greutatea minima recomandata, constructia e de vis, doar cu mici probleme inerente unui asa planor.
0

#49 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2008 - 10:25 PM

sa-i fie tarana usoara.
si acuma sa fiu un pic rau si sa rasucesc cutitul in rana. in legatura cu regulatorul si motorul parca ti-am spus si pe camp sa nu te increzi in specificatiile producatorilor... fie si cea mai de firma firma. motorul consuma mai mult decat zic ei, regulatoarele rezista la curenti mai mici decat zic ei.
sorry pt pierderea ta. era frumos si va statea frumos impreuna B). da macar ai invatat ceva.... :D
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#50 Useril este offline   tetea 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 04-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 19 September 2008 - 10:38 PM

Salut Romulus,
Imi pare tare tare rau de incident, am citit topicul tau tot si abia asteptam sa aud vesti bune despre zborul modelului, pentru ca si eu intentionez sa-mi iau, in viitorul apropiat un planor mare (ma gandeam la un scale cu anvergura de 2600) cu ampenajul in T.
Chiar daca este nepotrivita intrebarea mea, vreau sa indraznesc, in cazul in care nu repari modelul shi te hotarasti sa-l dai la cos.......sunt pe pozitie
Eu deja mi-am comandat un Ubec asa preventiv chiar daca nu am pe ce sa il pun inca......
Stima,
Adrian
0

#51 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 10:43 PM

Regulatorul era Graupner Control 40A, acoperitor, pentru motor.

Dauerstrom: 40A
Max. Motorstrom 10s: 50A

Problema o fi fost elicea prea mare... Elicea a fost 14x9,5". Nu stiu cum calculez consumul in cazul asta. ORICUM, a luat FOC. Deci probabil a fost scurt sau regulator defect. Ma indoiesc ca a fost consumul prea mare.
0

#52 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 19 September 2008 - 11:30 PM

Uite si un filmulet cu Graupner Maxie Sport in zbor. Muzica e Rammstein si e cu dedicatie, feat. Charlene Palminteri. Superba piesa, superb planorul.


Aceasta postare a fost editata de Romulus: 19 September 2008 - 11:31 PM

0

#53 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 20 September 2008 - 12:06 AM

Mare pacat de un asa planor.


Eu ii faceam poze in timp ce zbura. "Cuplul" Romulus-Maxie se intelegea foarte bine (ca sa-l parafrazez pe Hash84). La un moment dat am intors privirea in alta parte, iar cand am revenit la planor l-am vazut intr-un picaj ciudat cu burta in sus si cu o dara de fum in coada. Nu am realizat pe moment ce ar putea fi acea dara, si mai mult l-am intrebat destul de calm, crezand ca situatia e sub control, pe Romulus ce face. Trei secunde mai tarziu un nor de fum si praf s-a ridicat de la locul impactului.

Daca a fost ceva clar in acest crash, atunci acest lucru este simplul fapt ca nu trebuie sa ignoram hazardul.
Desi toate componentele electronice se potriveau bine, asamblarea kit-ului facuta cu foarte mare grija, servo-uri de foarte buna calitate, pilotajul era mai mult decat calm, totusi s-a intamplat CEVA. Foarte greu insa de spus de ce a luat foc acel regulator. Sa fi fost oare un defect de fabricatie? Pare cel mai plauzibil!
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#54 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 20 September 2008 - 12:26 AM

posibil si asta ... o lipsa de(racire) aerisire la regulator !( posibil ) ..doar ti-am zis sa pui o poza cu interiorul !
ADOR VITEZA!!!
0

#55 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 September 2008 - 12:28 AM

Daca se incalzea, trebuia sa taie consumatorul. Nu? Deci nu cred ca asta a fost problema...
0

#56 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 20 September 2008 - 01:07 AM

hai sa iti spun eu de la ce a fost .....ELICEA NU A FOST CEEA CORESPUNZATOARE MOTORULUI :SI IN MOD AUTOMAT A CRESCUT SI AMPERAJU ,iar tu cum ai avut dupa mine un ESC mic, asta a fost! fatal.


asa am patit si eu cu un motor la care am zburat bine mersi cu elicea adecvata si din cauza ca m-a mancat, undeva am zis ia sa pun o elice putinel mai mare si am reusit sa zbor, doar 1 minut ..si ce crezi ca sa intamplat?fum foarte mult din regulator si buffffsi modelu .( identic cu ce ai patit tu azi )...si sustin ideea ca trebuia si ceva aerisire pe acolo?


ce con ai folosit?\ cu trecere de aer sau fara?
ADOR VITEZA!!!
0

#57 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3708
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 20 September 2008 - 01:16 AM

cam asa arata si al meu ...pe ultimi 50 M( ca 100 a fost de mult! B) )


asa arata la con aerisirea si la capac.

si la mine este acum inghesuiala dar ce-l putin mi-am luat masuri de precautie mai din timp!

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de TUROK: 20 September 2008 - 01:19 AM

ADOR VITEZA!!!
0

#58 Useril este offline   Romulus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1190
  • Inregistrat: 02-June 08

Postat 20 September 2008 - 02:20 AM

Vezi postareaTUROK, la Sep 20 2008, 02:07 AM, a spus:

hai sa iti spun eu de la ce a fost .....ELICEA NU A FOST CEEA CORESPUNZATOARE MOTORULUI :SI IN MOD AUTOMAT A CRESCUT SI AMPERAJU ,iar tu cum ai avut dupa mine un ESC mic, asta a fost! fatal. [...]


Pe ce anume iti bazezi afirmatiile? In plus, daca creste amperajul, creste temperatura si regulatorul taie motorul. In carte scrie ca la 100-110 grade taie curentul de la motor. Deci?

Concret. Pe ce iti bazezi afirmatiile?

  • Elicea nu a fost cea corespunzatoare
  • Regulatorul s-a supraincalzit in conditiile in care in specificatii spune ca isi reguleaza automat curentul de iesire, in caz de depasire a temperaturii?


Spun asta pentru ca ce s-a intamplat, a fost ceva mult mai rapid si violent. Nu o incalzire progresiva... Desi la primul zbor si jumatate din al doilea NU s-a manifestat.
0

#59 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 September 2008 - 03:32 AM

Dragul meu Romulus. Am privit video-ul si sufletul imi plangea. Stiam ca acum albatrosul cel maiestuos are aripa franta. Imi pare nespus de rau. Nespus. Nu poate fi ceva mai frumos decat acest zbor. Neaparat trebuie sa treci peste necaz. Il plangi, te reculegi, pui nenorocita de baterie pe receptor....ca si asa ai nevoie de lest....si te inalti iarasi in slavi. Ma opresc aici deoarece devin patetic.
Bafta zburatorule si sa fie ultima pierdere.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 September 2008 - 03:33 AM

0

#60 Useril este offline   Calin 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 11-June 07

Postat 20 September 2008 - 03:45 AM

Imi pare rau de pierderea ta Romulus, ceva similar am patit si eu cu un Freestyle Rush cu un esc jetti de 75A. A bubuit pur si simplu, de la sine putere. Nu prea stiam eu prea multe atunci dar din spusele colegilor a fost combinatia nefericita dintre elice cu pas prea mare si 3 celule lipo (elicea fiind facuta pentru 4 celule). Ce m-a salvat pe mine a fost faptul ca regulatorul era opto si aveam alt pack pe receptie... De atunci am decis sa iau ca regula sa nu pun alimentare din esc la motoare brushless ce consuma peste 50A.
Oricum am si renuntat atunci la avioane medii/mari electrice.

Numai bine si sper treci repede peste eveniment!
Calin


0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro