Modelism - RHC Forum: Locomotiva BR 55 G8.1 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Locomotiva BR 55 G8.1 Imbunatatiri

#1 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 21 July 2008 - 10:40 AM

Depourile Pan-Arin prezinta
Colectoare electrice pe tender la BR 55

Am preluat contractul de leasing a acestei superbe masini de la Caile Ferate PDI.
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_Imagine995.jpg
Initial m-a enervat faptul ca nu se alimenta bine si am dat vina pe sinele mehano, dar... saraca avea nevoie de alimentare mai stabila si functionala in curbe, acolo unde o masina cu 4 osii in linie, tinde intotdeauna sa se urce pe sine rupand astfel contactul cu ele numai prin vibratii, fapt cu totul suparator caci duce la intreruperi sacade care te scot din minti.
Drept urmare m-am decis sa o "supra-alimentez" !
In acest scop am folosit lamele de contact de la o aburoasa TT dezafectata pe care le-am pozitionat si fixat sub primele doua osii din tenderul generos remorcat din scurt de aburoasa.
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_Imagine997.jpg

Nu a trebuit sa gauresc podeaua tenderului caci am folosit pentru traversare gaura nitului de fixare a contra-greutatii tenderului.
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_Imagine998.jpg

Deasupra, am lasat generos lungime la fire, pentru ca in eventualitatea unor alte interventii in tender (cum ar fi introducerea de lampi finale albe), accesul sa fie lejer.
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_Imagine996.jpg
Am inpachetat frumos firele rebele si le-am pozitionat si fixat cu scoch.
Acesta mai are si rolul de a fixa temporar dar stabil, galeata tenderului de sasiu.
Galeata a trebuit insa sa suporte un decupaj de cca. 4 mm pentru a facilita pasarea cablului catre motor. O gaura ar fi fost total incomoda tinand galeata ancorata de cablu si ar fi adus prejudicii in momentul interventiilor ulterioare.
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/vrajeala/th_Imagine999.jpg
Nu am avut la acel moment cablu negru si cel albastru folosit atunci, cade greu la imagine, dar in perspectiva al voi schimba...

va urma
0

#2 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 22 July 2008 - 09:06 AM

Biele si bielete

Am reusit sa termin reconditionarea si aranjarea bieletelor la BR 55 G8.
La modelul meu antic Piko, bieletele erau foarte prost montate. Niturile prea largi faceau ca bietele bieelete sa stea ca in pomul de Craciun, rastignite in toate directiile si urat privirii! Stateau strambe si se miscau urat si anormal incalecandu-se deseori! Dupa ce am studiat numeroasele voastre piosturi despre cum ar trebui sa arate corect, am decis!
In primul rand pozitia lor era in contratimp, una inainte si una inapoi, dupa aceea niturile erau foarte largi, jocul intre bielete era imens si mai mereu se bloca transmisia iar zgomotul era infernal.
In acest sens am procedat la demontarea grupurilor si apoi cu ciocanel mic am strans niturile la limita in care bieletele sa nu mai joace si sa calce stramb.
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_BR55_03.jpg
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_BR55_02.jpg
http://s212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_BR55_01.jpg
Pentru a le fixa corect, am facut o mica gaura in bacul menghinei, in care sa intre fix capul extreior al nitului, si pentru a lovi in el am confectionat dintr-un surub de 6mm, un dorn cu cap semioval concav, cu care am batut niturile toate din nou pana le-am adus in pozitia corecta.
In fine, va prezint aici un filmulet cu locomotivele mele aburoase, urmand ca dupa revelion sa postez exact etapele restaurarii locomotivei G8. Trebuie doar sa mentionez ca la ora actuala masina nu mai are tractiune, deoarece am decupat si extirpat motorul cancerigen si antic din cabina fochistului.
Cabina vreau sa o restaurez si sa o "mobilez" dupa modelul corect al cabinei! Am modificat structura sasiului si am gandit pozitia noului motor pe care al voi monta tooocmai la ...anul care vine! :-D
In filmulet, BR55 G8 este pe liber cu toate osiile, dar am filmat ca sa vedeti ce lin merge si ce usor se inscrie acum in curbe fara sa se mai blocheze osiile.
Trebuie sa stiti ca nici pinioanele dintre osiile motoare nu mai sunt montate pe ea in acest moment. caci vreau ca actinarea s-o fac numai pe osia principala iar transmisia fortei sa se faca prin biele la fel ca la original.
Nu stiu ce voi reusi dar incerc! Dupa ce am citit numeroasele posturi despre biele si bielete ma gandesc ca ar trebui sa traga si asa, fara zgomotoasele pinioane cu dintii mici din epoca veche de la piko!
Pot sa va spun ca este foarte silentioasa asa si a disparut zgomotul uruitor produs de pinioane!

Iata linkul filmuletului!
http://img.youtube.com/vi/RE4nEvbyPpU/default.jpg

Va urma
0

#3 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 22 July 2008 - 09:06 AM

Locomotiva cu aburi BR 55 - schimbare motor

Vechimea primei mele aburoase, zgomotul produs de aceasta in timpul rularii precum si proasta aliniere a bieltelor, m-au determinat sa intru in RK la BR55 G8. Masina de tip piko foarte vechi, modelul cu masa la colectorul motorului, se misca parca din zi in zi mai greu.
Iata ce am facut din aceasta masina:

http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/diverse/th_8martie.jpg

Filmul explicativ al lucrarii!
http://trenulete.info/atelier/images/BR55/film.jpg

Bafta tuturor!
0

#4 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 22 July 2008 - 09:22 AM

Felinare si iluminat pentru BR 55 Piko (old model)

Aceasta minunata locomotiva, a trecut prin numeroase modificari si a suportat multe interventii pentru imbunatatire! Lipsea insa cu desavarsire instalatia de iluminare, fapt pentru care am programat-o la interventia chirurgicala inerenta!

http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_FAR-09.jpg

Gata! Iata o proba:

http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_FAR-13.jpg

Urmeaza luminile pe tender!



Iata si filmul!

Bafta

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 22 July 2008 - 09:32 AM

0

#5 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 22 July 2008 - 09:23 AM

CFR-izare BR 55 G8

Deocamdata am terminat doar locomotiva de remontat.
Am de lucru la tender caci in el voi amplasa puntea redresoare si montajul cu SMD pt. lampile finale. Asta inseamna sa decupez in contragreutatile tenderului si azi nu mai am putere. Ma simt iar foarte rau! Cu mare greutate am incercat sa fac pagina web si postul acesta! De mult nu m-am mai simtit atat de rau! Nu stiu cand voi continua cu batranica!
Aici e materialul de prezentare:
http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_BR55-rename09.jpg
Aici e un filmulet:
http://trenulete.inf...lme/atelier.htm

Sper sa auzim de bine!
0

#6 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 22 July 2008 - 09:36 AM

CFR-izare BR 55 G8

Am continuat cu iluminarea tenderului!
Am desavarsit sistemul de iluminare astfel incat pe tender am lumini alb-rosu functie de directia de mers, iar pe felinarele locomotivei numai alb indiferent de directia de mers!

In paralel am reusit sa termin CFR-izarea partiala a masinii. Am pus inscripptiile CFR si pe tender. Am vizitiat linkurile date de forumisti, multumesc Catalin, si m-am documentat. Mai am de lucru la ea daca vreau sa fie cum trebuie. Ma simt insa tare rau si renunt momentan la lucru. Nu mai am putere de ieri incoace sunt iar intr-o criza datorata reintoarcerii frigului. Nu stiu cand voi continua, momentan nu mai sunt in stare de nimic.
Am reusit sa redau viata acestei frumoase locomotive, prima mea aburoasa luata de la PDI direct de pe forum! De fapt prima mea achizitie de pe forum. Chiar si gluma facuta de PDI cu mesajul din colet a fost super!
Ce zici PDI, mai recunosti aceasta locomotiva?

http://i212.photobucket.com/albums/cc48/PROGN0SIS/BR%2055/th_BR55_17.jpg

Sanatate priteni, sa auzim de bine! Macar la voi daca la mine nu se poate!

Ups! Uitasem de filmulet! http://trenulete.inf...lme/atelier.htm
0

#7 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 23 June 2009 - 10:35 AM

23 iunie 2009 BR 55 G8 - motor in tender

Pentru reglarea vitezei conform cu modelul dar si pentru a elibera interiorul cabinei acestei locomotive, am decis renuntarea la motorul de unitate optica si am efectuat o modificare. Astfel, am pozitionat in tender un motoras de camera video, de 9 volti, de la care am preluat miscarea cu ajutorul unor cuple cardanice cu care am transferat cuplul motor la o roata dintata aflata in cazan.

http://trenulete.info/atelier/images/BR55/th_BR55_27.jpg

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 23 June 2009 - 10:36 AM

0

#8 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 06 November 2009 - 07:28 PM

Salut,uite detin si eu un astfel de model sau mai bine zis ce a mai ramas din el.Acum incerc sa-l repar, dar nu prea se gasesc piese ptr. el.Poti sa-mi dai o sursa de piese?
Cu stima, Radu
0

#9 Useril este offline   Prognosis 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1196
  • Inregistrat: 27-October 05

Postat 02 October 2010 - 11:12 AM

Locomotiva cu aburi BR 55 Old Piko - reconditionare
http://trenulete.inf...reconditionare/

Sosita de pe meleaguri dobrogene, locomotiva aceasta se prezenta intr-o stare jalnica. Sparta, cu multe piese lipsa atat din caroserie cat si din bielaj, cu motorul defect, dar cu o mare incarcatura emotionala pentru propietar, locomotiva a intrat la reparatii kapitale. Dupa ce am schimbat motorul cu unul identic dar cu bucsele complete si partea de alimentare (suprtul de carbuni, arcuri, etc...), am trecut la refacerea acoperisului. Pisele lipsa au fost facute din forex si alipite in locurile respective. Chituite, slefuite si vopsite. Cum nu se gasesc piese pentru reparatia ei, am decis sa confectionez ce se poate acas, folosind diverse materiale...
Tampoanele rupte au fost inlocuite dupa indepartarea resturilor prin taiere. Am gaurit sasiul si am montat tampoane din comert, luate din Farmacia lui Rally...
Pentru biele, problema se complica. Dupa ce am studiat problema am ales solutia cea mai viabila.
Am reconstruit biela principala folosind ABS. Axul pistonului a fost confectionat din sarma de cupru, sarma mai moale pe care am latit-o la capat prin lovire cu ciocalul si in care am practicat gaura de 0,5 pentru nit. Niturile sunt din bolduri.
Pentru ca bielele sa fie identice le-am prelucrat impreuna... Dupa care le-am sectionat si le-am lipit corespunzator cu cianoacrilic.

Arata mai simplist dar cel putin, pentru moment, varianta hobby schimba aspectul locomotivei. Urmeaza reconstruirea altor piese din bielaj, montarea iluminarii (care presupune confectionarea unor felinare noi - cele vechi fiind pierdute)... dupa metoda descrisa mai sus.

http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Cristi/55/th_BR55_Cristi_01.jpg http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Cristi/55/th_BR55_Cristi_14.jpg http://i282.photobucket.com/albums/kk262/CMF-ialomita/Atelier/Cristi/55/th_BR55_Cristi_15.jpg

Aceasta postare a fost editata de Prognosis: 02 October 2010 - 11:13 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro