Pagina 1 din 1
Montare motor de cauciuc
#1
Postat 14 July 2008 - 08:55 PM
Salutare
Sunt incepator si m-ar interesa sa aflu cateva lucruri despre motoarele de cauciuc. Candva am facut un model "Flamingo" (se gasea in librarii), dar acum, dupa o pauza fffff lunga mi-am cumparat un kit "Bellanca Decathlon" cu motor de cauciuc si in putinul timp liber pe care il mai am la dispozitie, ma distrez cu el, incercand sa-l termin...........si sper eu sa-l fac sa si zboare ). Asadar, ma intereseaza sa aflu:
1. in cazul acestui model (sunt convins ca unii dintre voi cunosc Bellanca), de unde agat cauciucul la capatul opus elicei?
2. cat de lung trebuie sa fie? (am primit in cutie o fasie ffff lunga de cauciuc, nu am atata avion cat cauciuc ) ).
3. in cate trebuie impletit?
4. cate rotatii sa i se aplice pt zbor?
ma gandesc ca exista ceva formule sau reguli, pe care din pacate nu le stiu.
'mesc anticipat si va voi mai deranja pe viitor si cu alte chestii, care probabil va vor smulge zambete ori hohote de ras, dar asta e, trebuie sa aflu si eu de undeva.
tai tai
Sunt incepator si m-ar interesa sa aflu cateva lucruri despre motoarele de cauciuc. Candva am facut un model "Flamingo" (se gasea in librarii), dar acum, dupa o pauza fffff lunga mi-am cumparat un kit "Bellanca Decathlon" cu motor de cauciuc si in putinul timp liber pe care il mai am la dispozitie, ma distrez cu el, incercand sa-l termin...........si sper eu sa-l fac sa si zboare ). Asadar, ma intereseaza sa aflu:
1. in cazul acestui model (sunt convins ca unii dintre voi cunosc Bellanca), de unde agat cauciucul la capatul opus elicei?
2. cat de lung trebuie sa fie? (am primit in cutie o fasie ffff lunga de cauciuc, nu am atata avion cat cauciuc ) ).
3. in cate trebuie impletit?
4. cate rotatii sa i se aplice pt zbor?
ma gandesc ca exista ceva formule sau reguli, pe care din pacate nu le stiu.
'mesc anticipat si va voi mai deranja pe viitor si cu alte chestii, care probabil va vor smulge zambete ori hohote de ras, dar asta e, trebuie sa aflu si eu de undeva.
tai tai
#2
Postat 14 July 2008 - 09:23 PM
Nu cunosc modelul.
Vezi ca tebuie sa fie undeva dincolo de jumatatea fuselajului un stift perpendicular pe axul longitudinal sau un carlig. E imposibil sa nu-ti arate in instructiuni.
Cand faceam modele cu motor de cauciuc dupa ce inodam capetele spalam talcul de pe cauciuc cu apa distilata si-l ungeam bine cu glicerina (sper ca se mai gaseste la farmacii).
Numarul de ture se stabilea experimental si depindea foarte mult de calitatea cauciucului. Acum 35-40 de ani cel mai bun era Pirelli 6x1 pentru B2 si 4x1 pentru B1. Motorul il rasuceam cu o bormasina de mana, intins de cateva ori lungimea lui si pe masura ce invarteam ne apropiam de capatul fuselajului.
Mult succes,
Adrian
Vezi ca tebuie sa fie undeva dincolo de jumatatea fuselajului un stift perpendicular pe axul longitudinal sau un carlig. E imposibil sa nu-ti arate in instructiuni.
Cand faceam modele cu motor de cauciuc dupa ce inodam capetele spalam talcul de pe cauciuc cu apa distilata si-l ungeam bine cu glicerina (sper ca se mai gaseste la farmacii).
Numarul de ture se stabilea experimental si depindea foarte mult de calitatea cauciucului. Acum 35-40 de ani cel mai bun era Pirelli 6x1 pentru B2 si 4x1 pentru B1. Motorul il rasuceam cu o bormasina de mana, intins de cateva ori lungimea lui si pe masura ce invarteam ne apropiam de capatul fuselajului.
Mult succes,
Adrian
#3
Postat 15 July 2008 - 06:54 AM
.....parerea mea : - In general modelele care functioneaza cu '' motor de cauciuc'' sant construite in vechiul sistem din 4 baghete de lemn dispuse in lungul fuselajului, si prinse intre ele cu , console (tot baghete de lemn) ce sant dispuse din loc in loc , la 90 grade si oblic, care sa-i confere o rezistenta cat mai mare si care sa suporte forta de comprimare a cauciucului .La modelele de care faci vorbire numarul de fire de cauciuc, lungime, etc., se face de constructor in functie de model , cat de rezistent este, si dupa testarea lui ( la fel si nr. de rotatii a motorului de cauciuc). Unul din capatul motorului de cauciuc este prins in general de o bagheta rotunda , mobila, ce face legatura intre doua placute de placaj dispuse paralel, si fixate pe baghetele fuselajului in lungimea sa.Un rol important il are si adezivul folosit, si trebuie tinut cont in principal de materialele folosite ca modelul sa fie cat mai usor.Motor de cauciuc poti gasi si la Graupner la nr. 50.120 (3x1x120 mm) , nr. 50.130 (5x1x130mm) pt. aceste modele reduse.
#8
Postat 16 July 2008 - 09:50 AM
Fasia o indoi de atatea ori pana cand obtii o lungime egala cu distanta dintre carligele in care o prinzi (fara a o intinde). Dupa ce o prinzi in carlige incepi sa invarti elicea in sens invers pana cand se torsioneaza cauciucul (fara a forta prea tare ca sa-l rupi!).
Uite si niste instructiuni de la un model chihnezesc:
Uite si niste instructiuni de la un model chihnezesc:
Imagini atasate
Aceasta postare a fost editata de radian: 16 July 2008 - 09:56 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1