Modelism - RHC Forum: acumulatori Lipo - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

acumulatori Lipo Lipo 7,4v- 1300 mA

#1 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 12 July 2008 - 11:38 PM

SALUT!
Am si eu o problema cu 2 pacuri de acumulatori :ambele sunt Lipo ,7,4 -1300mA, cate 2 celule pe pack,dar fabricanti diferiti.
Le-am incarcat cu Lipoli 300 (de la robe) si egalizator tot marca robe(ambele nu au afisaj electronic ci pe leduri).

La inceput toate bune si frumoase,le foloseam pe un elicopter pe 4 canale viper004sau walkera hm004 si puteam zbura efectiv pana la 20 de minute cu ambele backuri in parte.

E, la scurt timp dupa ce le-am cumparat le-am uitat peste noapte afara IN PLOAIE.Nu stiu cat a plouat in noaptea aia dar cel putin o repriza sanatoasa de ploaie a fost.acumulatori ;inaite sa-i uit ii folosisem pe elicopter, deci erau in mare parte descarcati.

a 2-a zi erau normal uzi, iar ambele packuri aveau unul din contacti corodati(cred ca plusul,la ambele packuri).
i-am lasat sa se usuce,i-am bagat si cate 10 minute in frigider ca asa am citit pe net.
dupa ce s-au uscat i-am bagat la incarcat.s-au incarcat normal si nu am observat nici o scadere in performante.

problema era ca eu dupa ce ii incarcam cam dupa 10 minute ii si foloseam,iar dupa ceva timp de utilizare au fost si dati cand i-am lasat si o zi ,doua incarcati si i-am utilizat ulterior.E acum a aparut prima problema:

(cel putin mi se parea mie) CA ISI PIERD FOARTE REPEDE DIN PUTER DUPA DOAR O ZI , au fost ocazii can i-am incarcat spe exempu astazi iar a 2-a zi era la jumatate din capacitate, caci nu puteam sa mai ridic elicopterul la mai mult de 1m inaltime.

In legatura cu aceasta problema am intrbat si pe acest forum dar nu am primit la vremea respectiva raspunsuri care sa ma lamureasca care ar fi problema.

Cea de-a 2-a problema pt care va si scriu acum :am LASAT ACUMULATORII NEFOLOSITI PT CAM 6 LUNI, INCARCATI CAM LA 19% DIN CAPACITATE cel putin dupa apriximatia mea se poate sa fi fost mai putin.
E in acest timp NU I-AM MAI UNCARCAT DELOC . DUPA APOX. 6 LUNI INCA DE LA PRIMA INCARCARE ACUMULATORII LUCREAZA LA APROX. 50% DIN CAPACITATE,RESPECTIV PIERD DIN PUTERE FOARTE REPEDE ,IAR DUPA ULTIMELE INCARCARI NU MAI REUSESC SA URC ELICOPTERUL LA MAI MULT 1-1,5 METRII INALTIME.
MENTIONEZ CA NU AM UN VOLTMETRU CU AFISAJ DIGITAL CI UNUL VECHI SI FOATE COMPLICAT CU AC INDICATOR PE CARE ORICUM NU STIU SA-L FOLOSESC IAR CUNOSTINTELE MELE IN ELECTRONICA , SAU IN FIZICA NU SUNT DEPARTE DE ZERO.

VA ROG MULT CEI CARE AVETI CUNOSTINTE SI EXPERIENTA IN DOMENIU SPUNETI-MI MAI SE POATE FACE CEVA PT CA PACKURILE SA REVINA LA CAPACITATEA , SAU MAI BINE ZIS LA PERFORMANTELE ANTERIOARE,CE CREDETI CA S-A INTAMPLAT ATAT LA PRIMA , CAT SI LA A 2-A PROBLEMA!!!

Mai este o chestie, daca culpez aceste pacuri si la cinci motorase ,cei drept de puteri mici-unul de casetofon iar restul de la diferite jucarii deci nu motoare de mdelism (motorasele au voltaje diferite intre 2-6V) si pot sa mearga si o ora intreaga si tot nu se consuma packul deci ceva volti si ceva tensiune mai au dar se pare mult prea putina pt elicopterul meu.

VA ROG MULT LAMURITI-MA SI PE MINE!!!
MULTUMESC ANTICIPAT!!!
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#2 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2008 - 01:09 AM

sunt duse packurile. ai putea incerca o resuscicare cu o incarcare cu un curent foarte mic 10-20 mA. dar sunt slabe sanse... incercarea moarte nu are. dar capacitatea care o aveau la inceput nu o sa o mai aibe niciodata. fa rost de un charger mai smecher si vezi axact cat poti baga si trage din ei....
dar iti spun sa faci economii pt packuri noi ca astia sunt dusi.

cauze:
1) daca a patruns umezeala in interior e nasol. un acumulator lipo se neutralizeaza in felul urmator: se descarca (ce ai facut tu dupa ce ai zburat) si se baga in solutie salina(ploaia si umezeala din frigider daca nu i-ai bagat intr-o punga ceva). concluzia o tragi singur
2) un acumulator lipo se autodescarca. mai cauta pe forum durata de descarcare ( nu e liniara). pierde in primele zile 10% si apoi usor usor. dupa 6 luni daca nu i-ai avut incarcati la max, tensiunea pe o celula sigur a scazut sub 3 volti, ceea ce a dus la scaderea irecuperabila a capacitaii acumulatorilor...
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#3 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2183
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2008 - 01:11 AM

consumul la elicopterul tau este in jur de 15 amperi cred. motorasele alea de casetofon nu se apropie de acest consum si de aia nu golesc acumulatorul.
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#4 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 13 July 2008 - 01:12 AM

Salut,

Eu cred ca le-a crescut rezistenta interna. Este tipic la acumulatoarele LiPo care se invechesc. Dovada este faptul ca poti invarti un timp relativ indelungat un motoras de casetofon, care consuma putin, dar nu mai poti invarti elicopterul, care cere curent mare. Ipoteza cu rezistenta interna se poate verifica daca ai un voltmetru digital si niste rezistente de putere mai mare. Dar daca zici ca nu esti prieten prea bun cu electronica, mai bine descarca pacurile, arunca-le si ia-ti altele. Daca faci vreun scurt, au inca destula energie in ele ca sa faca urat de tot.

Unele celule LiPo se degradeaza mai repede, altele mai lent, dar legenda spune ca procesul de imbatranire incepe in momentul in care au iesit de pe linia de fabricatie.

Pe viitor, ca sa incetinesti imbatranirea, am citit ca se recomanda ca depozitarea pentru perioade indelungate sa se faca descarcati cam la 50% si intr-un loc racoros, de exemplu in frigider (nu in congelator).

Cirip

Aceasta postare a fost editata de Cirip: 13 July 2008 - 06:39 AM

Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#5 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 13 July 2008 - 01:06 PM

Aloha !
Aveti idee cum pot masura / verifica ce curent am intr-un pack / acumulator ? Incarcatorul este unul destept dar eu vreau sa il verific, sa vad daca este asa cum zice el. Ar trebui sa aiba undeva la 3.3 A dar incarcatorul imi zice ca a bagat 5 A in el si sunt curios sa vad daca asa este.
0

#6 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 13 July 2008 - 02:02 PM

va multumesc tuturor pt. raspunsuri!
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#7 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 13 July 2008 - 04:12 PM

AS MAI AVEA TOTUSI O CURIOZITATE: ARE CINEVA IDEE DE CE DUPA CE A PLOUAT PE ACUMULATORI DE CE S-A COXAT NUMAI BORNA CU PLUS+;BANUIESC CA TREBUIE SA FI AVUT LOC UN SCURT CIRCUIT INTRE BORNELE PACKURILOR DATORITA APEI .
IMI PUTEI SPUNE ,VA ROG PARERILE VOASTRE???
MULTUMESC ANTICIPAT!!!
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#8 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 July 2008 - 05:19 PM

Cred ca ar trebui sa fii mai atent cu acumulatorii. Sunt componente scumpe, delicate si necesita muuuuuuuuuuuulta atentie. Cum de i-a plouat?
Si te rog frumos sa nu mai scrii cu majuscule.
Solutia este: iei alti acumulatori si ai grija de ei.
Bafta.
0

#9 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 14 July 2008 - 01:23 PM

Nu mai vrea nimeni sa-si spuna parerea la ultima mea intrebare???-de ce s-a coxat doar plusul packurilor???
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

#10 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2008 - 02:33 PM

Ai auzit de electroliza?
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#11 Useril este offline   odish1989 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 30-November 06

Postat 15 July 2008 - 10:42 PM

Alexxxandru, la 13 Jul 2008, 13:06, a spus:

Aloha !
Aveti idee cum pot masura / verifica ce curent am intr-un pack / acumulator ? Incarcatorul este unul destept dar eu vreau sa il verific, sa vad daca este asa cum zice el. Ar trebui sa aiba undeva la 3.3 A dar incarcatorul imi zice ca a bagat 5 A in el si sunt curios sa vad daca asa este.

incarcatorul tau zice ca a bagat 5 A/h adica daca descarci acumulatorul cu 5 Amperi te tine o ora, si nu poti masura direct cu apratul cati amperi are ca-ti sara in cap ampermetrul daca masori direct pe firele acumulatorului practic il pui in scurt si daca nu ai noroc sa topesti suntul din apratat face bum acumulatorul:D.
Poti face decat o chetie sal descarci pe incarcator sa ii vezi capacitatea sa data in mA/h (ar trebui sa-ti dea vreo 5000 mA/h)dupa cum zici tu...
0

#12 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 16 July 2008 - 07:21 AM

As avea niste observatii:

Capacitatea unui acumulator (mili amperi ora in cazul nostru), este curentul pe care poate efectiv sa-l sustina acumulatorul o ora intreaga in mod constant. O ora (nu 59 de minute), cu conditia ca dupa o ora, tensiunea sa fie inca in plaja admisibila (> 3V pt LiPo). Nu poate fi masurata instantaneu, dar poate fi apreciata suficient de bine in 10 minute. (cu regula de 3 simpla)

Curentul de incarcare este intensitatea (instantanee) cu care se incarca. La Lipo este o valoare orientativa, pentru ca intensitatea variaza mult si dupa o curba neliniara, din acest motiv nu se face o legatura intre curent si incarcare (procent).
0

#13 Useril este offline   costy_me 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 10-December 06
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste

Postat 26 July 2008 - 09:49 AM

costy_me, la 12 Jul 2008, 23:38, a spus:

SALUT!
Am si eu o problema cu 2 pacuri de acumulatori :ambele sunt Lipo ,7,4 -1300mA, cate 2 celule pe pack,dar fabricanti diferiti.
Le-am incarcat cu Lipoli 300 (de la robe) si egalizator tot marca robe(ambele nu au afisaj electronic ci pe leduri).

La inceput toate bune si frumoase,le foloseam pe un elicopter pe 4 canale viper004sau walkera hm004 si puteam zbura efectiv pana la 20 de minute cu ambele  backuri in parte.

E, la scurt timp dupa ce le-am cumparat le-am uitat peste noapte afara IN PLOAIE.Nu stiu cat a plouat in noaptea aia dar cel putin o repriza sanatoasa de ploaie a fost.acumulatori ;inaite sa-i uit ii folosisem pe elicopter, deci erau in mare parte descarcati.

a 2-a zi erau normal uzi, iar ambele packuri aveau unul din contacti corodati(cred ca plusul,la ambele packuri).
i-am lasat sa se usuce,i-am bagat si cate 10 minute in frigider ca asa am citit pe net.
dupa ce s-au uscat i-am bagat la incarcat.s-au incarcat normal si nu am observat nici o scadere in performante.

problema era ca eu dupa ce ii incarcam cam dupa 10 minute ii si foloseam,iar dupa ceva timp  de utilizare au fost si dati cand i-am lasat si o zi ,doua  incarcati si i-am utilizat ulterior.E acum a aparut prima problema:

(cel putin mi se parea mie) CA ISI PIERD FOARTE REPEDE DIN PUTER DUPA DOAR O ZI , au fost ocazii can i-am incarcat spe exempu astazi iar a 2-a zi era la jumatate din capacitate, caci nu puteam sa mai ridic elicopterul la mai mult de 1m inaltime.

In legatura cu aceasta problema am intrbat si pe acest forum dar nu am primit la vremea respectiva raspunsuri care sa ma lamureasca care ar fi problema.

Cea de-a 2-a problema pt care va si scriu acum :am LASAT ACUMULATORII NEFOLOSITI PT CAM 6 LUNI, INCARCATI CAM LA 19% DIN CAPACITATE cel putin dupa apriximatia mea se poate sa fi fost mai putin.
E in acest timp NU I-AM MAI UNCARCAT DELOC . DUPA APOX. 6 LUNI INCA DE LA PRIMA INCARCARE ACUMULATORII LUCREAZA LA APROX. 50%  DIN CAPACITATE,RESPECTIV  PIERD DIN PUTERE FOARTE REPEDE ,IAR DUPA ULTIMELE INCARCARI NU MAI REUSESC SA URC ELICOPTERUL LA MAI MULT 1-1,5 METRII INALTIME.
MENTIONEZ CA NU AM UN VOLTMETRU CU AFISAJ DIGITAL CI UNUL VECHI SI FOATE COMPLICAT CU AC INDICATOR PE CARE ORICUM NU STIU SA-L FOLOSESC IAR CUNOSTINTELE MELE IN ELECTRONICA , SAU IN FIZICA NU SUNT DEPARTE DE ZERO.

VA ROG MULT CEI CARE AVETI CUNOSTINTE SI EXPERIENTA IN DOMENIU SPUNETI-MI MAI SE POATE FACE CEVA PT CA PACKURILE SA REVINA LA CAPACITATEA , SAU MAI BINE ZIS LA PERFORMANTELE ANTERIOARE,CE CREDETI CA S-A INTAMPLAT ATAT LA PRIMA , CAT SI LA A 2-A  PROBLEMA!!!

Mai este o chestie, daca culpez aceste pacuri si la cinci motorase ,cei drept de puteri mici-unul de casetofon iar restul de la diferite jucarii deci nu motoare de mdelism (motorasele au voltaje diferite intre 2-6V) si pot sa mearga si o ora intreaga si tot nu se consuma packul deci ceva volti si ceva tensiune mai au dar se pare mult prea putina pt elicopterul meu.

VA ROG MULT LAMURITI-MA SI PE MINE!!!
MULTUMESC ANTICIPAT!!!

salutare!
am rezolvat problema!nu erau de vina acumultorii ci motorasul coada care avea periile aproape arse si motorul principal care era pe duca. am banuit ca ar putea fi altceva de vina cand am incarcat si 2 pack-uri de acumulatori NIMH,cei originali ai elicopterului si am observat aceeasi problema ,elicopterul nu avea putere.
Am inlocuit cele 2 motoare si elicopterul merge ca nou!!! ;)
va multumesc,oricum ,celor care mi-ati raspuns!
V977
T-rex 450 se
hitec optic 6 sport
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro