Modelism - RHC Forum: Etansare tub port-elice - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Etansare tub port-elice

#1 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 08 July 2008 - 03:19 PM

O problema pe care am intampinat-o si care se pare ca da batai de cap este etansarea tubului port-elice.
La catamaranul deschis intr-un alt topic, pozitia celor doua tuburi port-elice fiind sub linia de plutire permite infiltrarea apei in corpul modelului.
am incercat trei variante de tub port-elice;
1. primul realizat din teava de Cu, bucsat la capete cu bronz grafitat, axul din Inox cu diametrul 5mm adus la rugozitate "oglinda" pe masina de rectificat. Spatiul dintre tub si ax umplut cu vaselina cu litiu.
2. al doilea tub din Cu, bucsat cu teflon grafitat, ax inox cu diametrul 6mm. La prinderea dinspre oglinda cu semering de etansare. Tubul umplut cu vaslina cu litiu.
3. tub port-elice din Cu, la capete cu rulmenti, ax inox cu diamenrul 6mm, capatul dinspre oglinda semering de etansare, umplut cu aceesi vaselina.
Nu exista jocuri axiale si radiale intre bucse si axe.

Static nu intra apa, dinamic intra. Unde gresesc?
Turatia motoarelor in gol aproape 30000rpm
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#2 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2008 - 04:28 PM

1. ai loc sa bagi in tub o "bucsa" de 5-7 mm lungime de pisla (i cu diacritic) imbibata cu unsoare(ulei sau vaselina)?

2. tot daca ai loc sa bagi in tub alt tub de teflon?
tel.0745026562
0

#3 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 08 July 2008 - 04:52 PM

tubul ala de teflon sa fie cat tubul ca lungime? si practic sa umple golul dintre ax si tub.
treba destul de complicata sa dai o gaura perfect centrata pe o distanta de 12cm, pentru ca tubul ala trebuie facut.....
pasla e mai buna ca un semering?

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 08 July 2008 - 04:53 PM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#4 Useril este offline   AG-74-HESS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3573
  • Inregistrat: 04-February 08
  • Gender:Male

Postat 08 July 2008 - 06:13 PM

Nu stiu daca pasla e solutia.
Poti face bucsele din ce material doresti, dupa ce tubul va pierde vaselina apa tot va intra... Acum depinde si de ce cantitate de apa este vorba...
Eu zic sa incerci un simering montat fix (prin intermediul unui adaptor facut la strung, ca am vazut ca ai posibilitatea asta) pe tub. Pe ax bagi presat o bucsa cu fi ext corespunzator interiorului simeringului. Deci zona de lucru a simeringului sa ``calce`` pe bucsa asta presata pe ax. Simering? Incearca de la ghidul palier de supapa auto. (cele de culoare verde sunt mai bune decat cele maron)
Nu te zgarci sa faci ``strangerea`` prea tare intre bucsa si simering strangand prea tare arcul simeringului sau sa facand diametrul bucsei prea mare, in disperarea de a etansa ``la maxim`` pt ca vei distruge simeringul.
Adaptorul cu simeringul asta, normal, montat in model, in partea dinspre motor, nu afara, la elice.
Poate merge, cine stie? :blink:

Aceasta postare a fost editata de AG-74-HESS: 08 July 2008 - 06:15 PM

0

#5 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 08 July 2008 - 06:36 PM

...pasla e mai buna decat simeringul, nu se arde, are densitate mare si odata imbibata cu ulei asa ramane!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#6 Useril este offline   Zue 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1495
  • Inregistrat: 05-January 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 July 2008 - 06:43 PM

OldMann, la 8 Jul 2008, 16:52, a spus:

tubul ala de teflon sa fie cat tubul ca lungime? si practic sa umple golul dintre ax si tub.
treba destul de complicata sa dai o gaura perfect centrata pe o distanta de 12cm, pentru ca tubul ala trebuie facut.....
pasla e mai buna ca un semering?

poti folosii tubul de teflon de ax flexibil( vezi la BT ca au asa ceva- de la graupner), eu am bagat un tub de teflon in interiorul unui tub de alama, a trebuit sa slefuiesc un pic din tubul de teflon ca sa intre in tubul de alama. Cei drept eu nu l-am folosit pt. etasare ci pt, a elimina frecarea prea mare intre axul flexibil si tubul de alama. Eu sincer as merge pe pasla, asa se etansau arborii cotiti la auto 1:1
tel.0745026562
0

#7 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 08 July 2008 - 06:49 PM

de unde ai ax-ul?
si totusi se invirte !
0

#8 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 July 2008 - 08:25 AM

o sa incerc sa bag pasla, daca ziceti voi ca merge... o sa merg pe mana voastra. Sper sa tina si la apa de mare ca vreo doua saptamani pe acolo o tavalesc. Multam pentru informatii.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#9 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 09 July 2008 - 11:42 AM

OldMann, la 9 Jul 2008, 09:25, a spus:

o sa incerc sa bag pasla, daca ziceti voi ca merge... o sa merg pe mana voastra. Sper sa tina si la apa de mare ca vreo doua saptamani pe acolo o tavalesc. Multam pentru informatii.

...pasla tine, fierul face urat!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#10 Useril este offline   harrina 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 530
  • Inregistrat: 26-July 05

Postat 10 July 2008 - 12:23 PM

harrina, la 8 Jul 2008, 18:49, a spus:

de unde ai ax-ul?

nu te-am intrebat aiurea,
schimba elicea,
adica sensul de rotatie,
posibil sa fi multumit.
si totusi se invirte !
0

#11 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 10 July 2008 - 12:59 PM

...la eliciile de dreapta, adica cele care se rotesc spre stanga privind dinspre pupa barcii este valabil !
...tabula crasa, mortua est!
0

#12 Useril este offline   dragos_sv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-April 09

Postat 07 June 2009 - 06:08 PM

salut OldMann,

care a fost rezolvarea?

merci anticipat,
0

#13 Useril este offline   amador 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 802
  • Inregistrat: 29-March 08

Postat 07 June 2009 - 09:50 PM

personal cred ca cea mai buna solutie este o presotupa...in cazul in care nu se gaseste la diametrul axului se cositoreste sau brazeaza pe acesta o bucsa egala cu diametrul presotupei....si nici aceea nu stiu daca rezista la turatii de genul 30000.
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#14 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 09 June 2009 - 02:07 PM

Vezi postareadragos_sv, la Jun 7 2009, 07:08 PM, a spus:

salut OldMann,

care a fost rezolvarea?

merci anticipat,


rezolvarea este o vaselina de buna calitate( fara presetupe semeringuri), care nu se spala la apa, cu grad de vascozitate mare. Eu am reusit sa o etansez perfect, chiar la turatii mari nu intra pic de apa in barca.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#15 Useril este offline   dragos_sv 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 14-April 09

Postat 17 June 2009 - 02:45 PM

Vezi postareaOldMann, la Jun 9 2009, 03:07 PM, a spus:

rezolvarea este o vaselina de buna calitate( fara presetupe semeringuri), care nu se spala la apa, cu grad de vascozitate mare. Eu am reusit sa o etansez perfect, chiar la turatii mari nu intra pic de apa in barca.

okay, merci. pana la alte schimbari o sa raman pe varianta cu vaselina. oricum, la ultima iesire a intrat fffff putina apa, deci am vazut si eu ca sistemul poate functiona :blink:
0

#16 Useril este offline   niros 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 23-February 06

Postat 08 May 2011 - 08:05 PM

Hop si eu cu o intrebare...vaselina ca atare ori diluata cu ulei?Ms ms!
0

#17 Useril este offline   Puiutzu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 316
  • Inregistrat: 26-May 03

Postat 27 June 2011 - 01:35 PM

Prietene incearca si asa: un stut montat pe tub si conectat la un rezervor mic de ulei. Ar trebui sa mearga smecheria din ce stiu eu , asta la varianta cu bucsa la capatul dinspre elice.
Eu personal prefer varianta cu bucsa catre elice si rulment catre motor
Nu vad ca sensul de rotatie al elicei are vreo legatura. sunt modele cu 4 elici,2/dreapta 2/stanga la alea ce mai faci?!!
Noroc Bun

Aceasta postare a fost editata de Puiutzu: 27 June 2011 - 01:39 PM

There are more planes in the ocean than submarines in the sky
0

#18 Useril este offline   pic33 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 382
  • Inregistrat: 13-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Militari
  • Interests:navomodele civile

Postat 27 June 2011 - 03:28 PM

Vezi postareaPuiutzu, la 27 June 2011 - 01:35 PM, a spus:

Prietene incearca si asa: un stut montat pe tub si conectat la un rezervor mic de ulei. Ar trebui sa mearga smecheria din ce stiu eu , asta la varianta cu bucsa la capatul dinspre elice.
Eu personal prefer varianta cu bucsa catre elice si rulment catre motor
Nu vad ca sensul de rotatie al elicei are vreo legatura. sunt modele cu 4 elici,2/dreapta 2/stanga la alea ce mai faci?!!
Noroc Bun



Probabil ca va scapa de infiltrarea apei, dar va lasa o urma de ulei in spate si nu cred ca da bine.
La varianta cu vaselina de vascozitate mare ar fi un incovenient. Frecarea fiind mai mare, ar creste si consumul de curent.
Catalin
0722634840
0

#19 Useril este offline   Puiutzu 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 316
  • Inregistrat: 26-May 03

Postat 30 June 2011 - 05:24 PM

Nu prea lasa urme in spate daca bucsele sunt bine facute , uleiu nu e sub presiune ,in general apa e mai dornica sa intre in model decat uleiul sa iasa, asta daca nu se monteaza rezervoru in varfu catargului.
Desigur poate aparea o mica problema atunci cand modelul este in vitrina.
Noroc Bun
There are more planes in the ocean than submarines in the sky
0

#20 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 02 July 2011 - 07:26 AM

Vezi postareaniros, la 08 May 2011 - 08:05 PM, a spus:

Hop si eu cu o intrebare...vaselina ca atare ori diluata cu ulei?Ms ms!

Acest sistem de ungere, ungere hidrodinamica, interstitiul in care se gaseste vaselina, trebuie sa permita ca grosimea filmului de lubrifiant sa nu suporte deformatii datorate presiunii exercitate de modificarea geometrica a componentelor lantului cinematic. Mai exact, cu cat creste turatia si temperatura, proprietatile Newtoniene ale lubrifiantului se modifica, dar si a bucselor arborelui, a rulmentului daca e cazul. Cu toate ca in cazul rulmentului se poate vorbi de lubrifiere elastohidrodinamica. Acesta va fi impins din interstitiul convergent inspre exterior facand loc apei.


In speta de fata, prin tatonari se poate alege o vaselina care prin proprietatile sale sa asigure pana la un anumit punct etansiizarea.
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#21 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 02 July 2011 - 07:47 AM

Vezi postareaPuiutzu, la 30 June 2011 - 05:24 PM, a spus:

Nu prea lasa urme in spate daca bucsele sunt bine facute , uleiu nu e sub presiune ...


Bucsele oricat de bine ar fi rectificate nu asigura etanseizarea. Toleranta cotei pe care se invarte arborele este astfel aleasa pentru a permite acestuia sa se invarta. Deci cota interiara a alezajului (bucsei) va fi mai mare decat cota exterioara a arborelui. O particularitate a lubrifiantului este ca, particulele de material care formeaza acesta , aderate pe suprafata arborelui in miscare, vor avea aceeasi miscare cu acesta. Asta in cazul in care grosimea filmului de lubrifiant este mai mare cu cateva ordine decat diametrul molecular. Daca miscarea arborelui este si sub un anumit unghi, diferit de zero, atunci sensul de rotatie poate imprima lubrifiantului acea miscare de deplasare pe suprafata acestuia. Odata cu cresterea vitezei unghiulare a arborelui, creste si viteza de deplasare a moleculelor lubrifiantului , pana la o viteza la care apare ruperea filmului de lubrifiant, aparand o zona de separatie in interiorul acestuia.

Deci se poate ca la anumite turatii, si odata cu cresterea uzurii in lagare (bucsa, arbore), lubrifiantul sa apara in urma barcii ca o pelicula de ulei...

Aceasta postare a fost editata de OldMann: 02 July 2011 - 07:49 AM

If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro