Modelism - RHC Forum: probleme cu Amperii - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

probleme cu Amperii pt incepatori

#1 Useril este offline   dzsenci 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 09 September 2008 - 05:24 PM

Am o mica nemlamurire ceea ce tine de Amperi . Daca vorbim de ex de un acc 12V 7Ah de ce tra sa aiba un regulator mai mare de 10 amperi . Sau de ce vorbim de regulatoere de zeci de amperi . Va rog sa-mi explicati se mie, si celor eventual care sunt nelamuriti
WHEELY KING or what ?
0

#2 Useril este offline   nelu bv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 658
  • Inregistrat: 19-May 07

Postat 09 September 2008 - 05:51 PM

un acumulator de exemplu de 12 V 7 A este capabil sa dea un curent de 7A/ora dar curentul maxim de descarcare este mult mai mare si de aceea e nevoie de reg. mai mari. daca ai un motor care consuma 20 A asta inseamna ca nu se invarte ?
motorul are un consum cand nu e in sarcina, altul in sarcina si unul mult mai mare cu axul blocat.
sper ca m-am exprimat corect si ca ai inteles
bafta
Decat sa bei si sa conduci mai bine fumezi si zbori !!!!!!!
0

#3 Useril este offline   king_tzapone 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 03-July 06

Postat 09 September 2008 - 05:52 PM

Vezi postareadzsenci, la Sep 9 2008, 06:24 PM, a spus:

Am o mica nemlamurire ceea ce tine de Amperi . Daca vorbim de ex de un acc 12V 7Ah de ce tra sa aiba un regulator mai mare de 10 amperi . Sau de ce vorbim de regulatoere de zeci de amperi . Va rog sa-mi explicati se mie, si celor eventual care sunt nelamuriti

regulatorul se alege in functie de motorul pe care il ai si nu anume de acumulator.defapt acumulatorul trebuie sa nu aibe mai multi volti decat este specificata tensiunea la care lucreaza regulatorul(adica daca ai un reg care merge pana la 8 v nu vei putea pune ,adica nu vei putea sa il alimentezi de la 12 v )
revenind la regulator trebuie sa iti iei oarecare masuri de sigurantza daca motorul iti ajunge la momentul de varf al sarcinei si va consuma mai multi amperi decat asigura regulatorul normal ca se va arde regulatorul.mai trebuie sa iei si in calcul daca elicea ti se va bloca in bradish atunci practic motorul nu se va mai invarti si va fi ca si cum l-ai pune in scurt .atunci va absorbi amperi si de 10 ori mai mult fata de consumul lui normal .unele regulatoare au o protectie atunci cand se depaseste parametrii la care lucreaza iar dupa cateva minute revin la normal.dar nu trebuie sa iei acest lucru de baza pentru ca nu vei face nici o treaba .ex:mergi cu barca 40 m dupa care a declansat termicul de la regulator ,mai astepti 2-3 minute timp in care barca nu sta pe loc (se duce in voia valurilor),in timpul acesta barca se poate invarti ,ia fir la elice si ai terminat partida cu tot .mai sunt si alte aspecte dupa care se alege regulatorul dar eu cred ca aceasta este de baza in alegerea regulatorului .parerea mea .
0

#4 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 09 September 2008 - 08:49 PM

Pai ce facem in cazul asta dom profesor?
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#5 Useril este offline   king_tzapone 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 03-July 06

Postat 09 September 2008 - 09:28 PM

Vezi postareamanolo, la Sep 9 2008, 09:49 PM, a spus:

Pai ce facem in cazul asta dom profesor?

folosesti teava de ppr (nu din aia de PE de 110 din care faci barcile ) pe aia trebuie sa curga altceva .............
0

#6 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 09 September 2008 - 09:33 PM

Vezi postareaking_tzapone, la Sep 9 2008, 10:28 PM, a spus:

folosesti teava de ppr (nu din aia de PE de 110 din care faci barcile ) pe aia trebuie sa curga altceva .............

Raspuns de ce curge pe teava aia.Aveam alte pretentii de la dvs. dom profesor.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#7 Useril este offline   dzsenci 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 10 September 2008 - 03:04 PM

dar bateria de unde si pana cand poate sa dea atitia amperi?
WHEELY KING or what ?
0

#8 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 10 September 2008 - 03:45 PM

Vezi postareadzsenci, la Sep 10 2008, 04:04 PM, a spus:

dar bateria de unde si pana cand poate sa dea atitia amperi?


dzsenci am vazut pe un alt subiect ca ti-ai construit singur un regulator, dar nu stii "de unde si pana cand poate sa dea bateria atatia amperi" ? :) felicitari
Sincer nici eu nu stiu sa-ti explic ce si cum dar cred ca e in manualul de fizica de clasa a-X-a .
De exemplu: acumulatorul de pe masina mea 12V88Ah este capabil sa dea 640A pentru vreo 5 sec.
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#9 Useril este offline   dzsenci 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 10 September 2008 - 03:56 PM

da dar 5 sec dar dupa aceea ?
WHEELY KING or what ?
0

#10 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 10 September 2008 - 04:08 PM

Vezi postareadzsenci, la Sep 9 2008, 06:24 PM, a spus:

Am o mica nemlamurire ceea ce tine de Amperi . Daca vorbim de ex de un acc 12V 7Ah de ce tra sa aiba un regulator mai mare de 10 amperi . Sau de ce vorbim de regulatoere de zeci de amperi . Va rog sa-mi explicati se mie, si celor eventual care sunt nelamuriti


ma scuzi ca te intreb, poate sunt un pic malitios...tu ai promovat clasa a X-a la fizica? pe acolo se invata de curenti, rezistente....

ia sa te vad:
O baterie cu U=12v si rezistenta interna ri=0,01ohm alimenteaza un circuit exterior. Ce valoare trebuie sa aiba rezistenta circuitului exterior pentru ca randamentul bateriei sa fie maxim. Sa se calculeze curentul ce strabate circuitul exterior.

daca faci problemuta asta poate o sa poti sa-ti explici cum sta treaba cu Amperii astia....
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#11 Useril este offline   dzsenci 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 10 September 2008 - 04:19 PM

Nu o pot rezolva deoarece nu stiu formula Am mai specificat un pic mai sus ca doar am terminat DIN PACATE nu prea am invatat asa ca sunt varza . Cred ca incerc sa recuperez acuma ce nu am invatat cand trebuia
WHEELY KING or what ?
0

#12 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 10 September 2008 - 05:41 PM

Vezi postareanch, la Sep 10 2008, 04:45 PM, a spus:

dzsenci am vazut pe un alt subiect ca ti-ai construit singur un regulator, dar nu stii "de unde si pana cand poate sa dea bateria atatia amperi" ? :rolleyes: felicitari
Sincer nici eu nu stiu sa-ti explic ce si cum dar cred ca e in manualul de fizica de clasa a-X-a .
De exemplu: acumulatorul de pe masina mea 12V88Ah este capabil sa dea 640A pentru vreo 5 sec.


NU ! Si de unde pana unde fix 640A ? Cum ai ales cifra asta ?


Vezi postareaOldMann, la Sep 10 2008, 05:08 PM, a spus:

ma scuzi ca te intreb, poate sunt un pic malitios...tu ai promovat clasa a X-a la fizica? pe acolo se invata de curenti, rezistente....

ia sa te vad:
O baterie cu U=12v si rezistenta interna ri=0,01ohm alimenteaza un circuit exterior. Ce valoare trebuie sa aiba rezistenta circuitului exterior pentru ca randamentul bateriei sa fie maxim. Sa se calculeze curentul ce strabate circuitul exterior.

daca faci problemuta asta poate o sa poti sa-ti explici cum sta treaba cu Amperii astia....


Acum acum 18 ani nu se pomenea de randament al bateriei in clasa a X-a.... nororcosi pustii de azi !! Raspuns: ZERO SI IAR ZERO ! adica 0-0 ;)
Da' cati ani avea pilotul se poate calcula ? Numele si adresa lui atunci :rolleyes:
0

#13 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 10 September 2008 - 06:09 PM

Daca taceai filozof ramaneai.
Totdeauna am fost convins ca e diferenta intre generatii.

Acu 25 de ani ca si acu 18, randamentul maxim era si este si in ziua de azi, atunci cand rezistenta intena a bateriei este egala cu rezistenta circuitului exterior.
sau altfel spus ri=re
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#14 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 10 September 2008 - 06:18 PM

Vezi postareaAlexxxandru, la Sep 10 2008, 06:41 PM, a spus:

NU ! Si de unde pana unde fix 640A ? Cum ai ales cifra asta ?


Din poze mai Bebe :rolleyes: ...scrie pe orice acumulator...

Fisiere atasate


0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#15 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 10 September 2008 - 07:06 PM

Vezi postareaOldMann, la Sep 10 2008, 07:09 PM, a spus:

Daca taceai filozof ramaneai.
Totdeauna am fost convins ca e diferenta intre generatii.
Acu 25 de ani ca si acu 18, randamentul maxim era si este si in ziua de azi, atunci cand rezistenta intena a bateriei este egala cu rezistenta circuitului exterior.
sau altfel spus ri=re


Pai am zis eu ca nu exista diferenta intre generatii ? Asta ziceam si eu ! Cat despre filozofie, nu imi place si nici nu vreau sa fiu filozof ! Cat despre randament, este posibil sa mai fii uitat eu una alta de atatia ani insa asa cum ai enuntat tu problema, pe langa tonul folosit, mai erau si alte greseli. Si anume ca randamentul sa fie maxim rezistenta circuitului exterior tre sa fie cat mai mica, ideala este zero.
Daca gresesc imi cer de-acum scuze, intr-a zecea deja ma interesau mai mult alte chestii decat scoala...... si oricum nu vreau sa intru in polemici. Aloha !

Vezi postareanch, la Sep 10 2008, 07:18 PM, a spus:

Din poze mai Bebe :rolleyes: ...scrie pe orice acumulator...



aha. acum am vazut ca nu era o intrebare ci o afirmatie. Am inteles ! Mult'am !
0

#16 Useril este offline   nch 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1121
  • Inregistrat: 13-September 07

Postat 10 September 2008 - 09:00 PM

Vezi postareadzsenci, la Sep 10 2008, 04:56 PM, a spus:

da dar 5 sec dar dupa aceea ?



http://www.youtube.c...h?v=moEzECvJDas
0745.356.013

Bucuresti/Rahova
0

#17 Useril este offline   dzsenci 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 27-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj

Postat 10 September 2008 - 10:39 PM

:D)
WHEELY KING or what ?
0

#18 Useril este offline   OldMann 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1762
  • Inregistrat: 01-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucovina

Postat 11 September 2008 - 06:16 AM

Vezi postareaAlexxxandru, la Sep 10 2008, 08:06 PM, a spus:

Si anume ca randamentul sa fie maxim rezistenta circuitului exterior tre sa fie cat mai mica, ideala este zero.
Daca gresesc imi cer de-acum scuze, intr-a zecea deja ma interesau mai mult alte chestii decat scoala...... si oricum nu vreau sa intru in polemici. Aloha !




aha. acum am vazut ca nu era o intrebare ci o afirmatie. Am inteles ! Mult'am !


rezistenta exterioara nu poate fi zero si nici cazul ideal nu e, in acest caz apare curent de scurt circuit. Si nici o baterie cu rezistenta interna zero nu exista.

Apropo, tu erai cel cu dedublarea personalitatii pe forum?
If the boat doesnt fly, dont buy!!!

0

#19 Useril este offline   george10 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1298
  • Inregistrat: 08-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Dambovita,Cornesti
  • Interests:Modelism
    Foto

  Postat 11 September 2008 - 08:18 AM

:D Apropo, tu erai cel cu dedublarea personalitatii pe forum? :D
[/quote]
Asa este?Tu erai "nea_rares?"Alexx?
Cu Stima George J.
tel.0724686263
0

#20 Useril este offline   corsarul.alb 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 21-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 September 2008 - 09:04 AM

Vezi postareanch, la Sep 10 2008, 07:18 PM, a spus:

Din poze mai Bebe :D ...scrie pe orice acumulator...


sau BEBEBE cum ii spune nch, NU
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro