Modelism - RHC Forum: Pasionati de Lama ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 12 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »

Pasionati de Lama ?

#61 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 24 July 2008 - 08:31 PM

Ola ! De astazi ingros si eu numarul posesorilor de Lama v3. Una bucata asteapta sa fie data de pereti :(, acum incarc bateriile. Nu am mai pus mana pe asa ceva in viata mea, imi dau seama ce o sa iasa...... Mai tarziu, daca nu maine va spun si primele impresii de zbor. Aloha !
0

#62 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 24 July 2008 - 08:36 PM

alexxandru lama e foarte usor de zburat..nu prea semana cu pilotatul unui heli cu pas colectiv(necoaxial)


am gasit problema la al meu e defect gyroscopul

receptorul are 2 segmente acolo are ceva ce seaman cu un accelerometru sau ceva de genul ...pare avariat de lovitura ..din fericire am comandat inca un heli complet ..
o sa incerc sa vad cum si daca ii pot da de capat celui defect.mecanic nu e sigur nimic defect..de curiozitate cand vine noul lama o sa pun receptorulvechi pe el sa vad ce iese

Aceasta postare a fost editata de nen77: 24 July 2008 - 08:38 PM

West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#63 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 25 July 2008 - 12:09 AM

Am gasit la un prieten, il cheama dc plus, AeroFly Professional Deluxe dar nu are modelul Lama printre modele. Daca i se face upgrade exista Lama ? Daca da cine ma poate ajuta cu un upgrade pe net ? Mult'am frumos !


p.s. am uitat sa spun, evident ca m-a mancat sa il probez un pic..... am ratat niste pereti dar de pamant tot am dat cu el de la vreo 50 cm, asa...... cu incetinitorul :D
Mi se pare f greu de pilotat si culmea mai ales in casa unde nu ai loc.

Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 25 July 2008 - 12:11 AM

0

#64 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2008 - 07:15 AM

Lama nu cred ca gasesti la nici un simulator, dar nu prea conteaza tipul elicopterului, conteaza sa te obisnuiesti cu telecomanda si orientarea....Simulatoarele nu sunt perfecte, dar sunt foarte utile pentru reflexe si comenzi fara sa distrugi nimic. Realitatea oricum e alta mai ales ca nu sunt 2 elicoptere la fel reglate.

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 25 July 2008 - 07:15 AM

0

#65 Useril este offline   mad.rottwailer 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 327
  • Inregistrat: 15-May 08

Postat 25 July 2008 - 08:30 AM

Lama coaxial e usor de pilotat, daca e reglat cum trebue sta in hoverng singur, cu throttle la uun anumit nivel.
la pas colectiv e cu totul altceva :D
0

#66 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 25 July 2008 - 07:45 PM

la al meu axu interior e descentrat rau => vibratii urate
0

#67 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 25 July 2008 - 07:55 PM

o adresa de net sau fizica de unde putem lua upgrade-uri la el are cineva ? Multumesc anticipat !
0

#68 Useril este offline   Dan71 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1390
  • Inregistrat: 27-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Gasoline big scale and crawler

Postat 25 July 2008 - 08:11 PM

Si eu am patit chestia cu deformarea axului de la palele de sus si al meu mergea in cerc aproape singur.
Se rezolva usor scotind axul si pe o suprafata foarte dura se "ciocaneste" usor pina este "ca nou".
Am observat ca se intampla usoara deformare in urma aterizarilor de la inaltime.
Pina acum "am rezolvat problema" de 3 ori si de fiecare data zboara ca nou.
Ultima mea distractie este sa aterizez sub o masa(mica) la punct fix :D

You can go faster... I can go anywhere !

0

#69 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 25 July 2008 - 08:19 PM

faza e ca asa nu pare indoit rau, doar pus in rulmenti are o amplitudine de 1 mm, abia sesizabila, dar devastatoare. inca nu merge in cerc singur:))

intrebare: telecomnada merge la 12 V ( are o mufa...)
0

#70 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 25 July 2008 - 08:35 PM

Dan71, la 25 Jul 2008, 20:11, a spus:

Si eu am patit chestia cu deformarea axului de la palele de sus si al meu mergea in cerc aproape singur.
Se rezolva usor scotind axul si pe o suprafata foarte dura se "ciocaneste" usor pina este "ca nou".
Am observat ca se intampla usoara deformare in urma aterizarilor de la inaltime.
Pina acum "am rezolvat problema" de 3 ori si de fiecare data zboara ca nou.
Ultima mea distractie este sa aterizez sub o masa(mica) la punct fix :D

incerca asta cu fata spre tine ...
apoi sa mergi "in fata " cu spatele

oricum un lucru e clar nu ai nevoie de "eleroane " si "profundor"..sta singur in aer si din mansa de gaz si coada
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#71 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 25 July 2008 - 09:54 PM

nen77, la 25 Jul 2008, 21:35, a spus:

oricum un lucru e clar nu ai nevoie de "eleroane " si "profundor"..sta singur in aer si din mansa de gaz si coada

adica al tau sta singur la punct fix doar din gaz ? al meu nu sta, daca nu manevrez eu usor din una alta, pleaca, la inceput usor apoi din ce in ce mai repede

am reusit sa il "parchez" pe masa ridicandu-l de pe podea :D evident ca pana sa reusesc asta am dat o data cu el de lustra de i-au sarit fulgii, am vrut sa il ating cu mana stanga (mana de gaz) si cand m-am miscat spre el am atins fara sa vreau stick-ul de gaz de mine si a tuns-o direct in lustra :D nu are nimic, ma uimeste cat de rezistent e plasticul ala

Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 25 July 2008 - 10:03 PM

0

#72 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 25 July 2008 - 10:05 PM

e si rezistent ,e si usor.. ..pe langa asta turatia palelor e foarte mica..pale usoare ..model usor duce la o inertie mica de acea de cele mai multe ori nu pateste nimic
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#73 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 25 July 2008 - 10:18 PM

in telecomda de la lama cu ce tensiune incarci bateriile, are o mufa de AC...
0

#74 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2008 - 10:23 PM

ar trebui sa mearga ok cu adaptorul 220V pentru incarcator adica daca ii bagi cei 12V, ar trebui sa fie ok. NU stiu cat de recomandat este sa faci insa asta uzual pentru ca nu ai nici un indicator asupra incarcarii....
0

#75 Useril este offline   Dan71 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1390
  • Inregistrat: 27-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Gasoline big scale and crawler

Postat 25 July 2008 - 10:32 PM

Cred ca mai mult te intereseaza curentul cu care incarci si acesta este in functie de capacitatea acumulatorilor folositi,dar daca vrei neaparat sa stii la 8 acumulatori incarc cu 12V.
"incerca asta cu fata spre tine ...
apoi sa mergi "in fata " cu spatele"
Da am incercat de curiozitate si ce este asa deosebit?
Deosebit o sa fie cind o sa pot face asta tot in casa dar cu King2-ul :D

You can go faster... I can go anywhere !

0

#76 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 25 July 2008 - 10:41 PM

tot nu am retinut daca "al tau sta singur la punct fix doar din gaz ? al meu nu sta, daca nu manevrez eu usor din una alta, pleaca, la inceput usor apoi din ce in ce mai repede"

acum observ ca de la lovitura de lustra s-a rupt si a zburat elicea din coada. ARE CEVA ? Eu aterizarea pe masa am facut-o dupa si nu am simtit nimic schimbat dar nici nu am reflexele croite pe asa ceva, deocamdata :D
0

#77 Useril este offline   Dan71 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1390
  • Inregistrat: 27-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Gasoline big scale and crawler

Postat 25 July 2008 - 10:57 PM

Este mai mult de decor elicea din coada, eu de exemplu nu mai am demult la el "aripile" de pe coada care au ramas prin parcul tineretului la a doua iesire.
Chiar "poza" nu sta dar pot lasa telecomanda din mana si zboara pina se termina bateriile daca este trimat bine.(o hovareste singur dar care-i satisfactia?)
La inceput pierdeam cca 1-2 minute sa-l fac sa stea poza dar acum nu mai pierd timpul i-l ridic si-l manetez.

You can go faster... I can go anywhere !

0

#78 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 26 July 2008 - 05:14 PM

care ma puteti ajuta cu setarile la AeroFly Professional Deluxe ca imi prind urechile cu tailleroane, flaperoane, veproane si alte mixuri de-astea.... de o ora ma chinui sa setez ca sa pot sa incep "antrenamentul" si nu-i dau de cap..... multumesc anticipat si dau si bere daca are peste 14 ani !
0

#79 Useril este offline   scimitar 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 04-July 08

Postat 29 July 2008 - 04:54 PM

mda app de simulatoare, eu nu stiu ce am la real flight g3 ca nu am elicoptere:(

app de trenu de aterizare de la lama4, e facut astfel incat sa se RUPA. pacat ca am fost prea entuziasmat cand l-am avut nou si nu am stat de detalii. acuma dupa ce e scociut in 4 pucte ma apuc sa il ranforsez;)

cine are o rotita pt angrenare pt axu interior, si eventual un ax interior nou?
0

#80 Useril este offline   Dan71 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1390
  • Inregistrat: 27-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Gasoline big scale and crawler

Postat 29 July 2008 - 05:05 PM

Am eu astea dupa ce am facut upgrade la full aluminiu.
Nu m-am gandit la un pret ca zaceau pe acolo dar daca esti interesat da un MI

Aceasta postare a fost editata de Dan71: 29 July 2008 - 05:07 PM


You can go faster... I can go anywhere !

0

#81 Useril este offline   Dan71 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1390
  • Inregistrat: 27-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Gasoline big scale and crawler

Postat 29 July 2008 - 05:08 PM

Poza

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-27-1217344080.jpg


You can go faster... I can go anywhere !

0

#82 Useril este offline   nen77 

  • --tadadam--
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1566
  • Inregistrat: 08-March 06

Postat 29 July 2008 - 08:51 PM

Dan71, la 25 Jul 2008, 22:32, a spus:

Cred ca mai mult te intereseaza curentul cu care incarci si acesta este in functie de capacitatea acumulatorilor folositi,dar daca vrei neaparat sa stii la 8 acumulatori incarc cu 12V.
"incerca asta cu fata spre tine ...
apoi sa mergi "in fata " cu spatele"
Da am incercat de curiozitate si ce este asa deosebit?
Deosebit o sa fie cind o sa pot face asta tot in casa dar cu King2-ul :rolleyes:

daca mergi cu spatele (faci cercuri alea alea)cu lama esti bun-bun..mie imi iese greu-greu si cat de cat eu cred despre mine ca ma descurc decent cu un heli-"necoaxial"

cat despre zburatul in casa si facutul de ture cu "king 2" eu zic sa te gandesti mai serios la treaba asta-nu e chiar jucarie si poate fi periculos ....nu cred ca eprin natura lui un heli "de camera"-cum e lama v3(poate indoor adica in sali si alte spati acoperite mai mari)
West Hobby Team
Van kit conversie T-rex 250e in 700Nitro
0

#83 Useril este offline   Dan71 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1390
  • Inregistrat: 27-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Gasoline big scale and crawler

Postat 29 July 2008 - 10:11 PM

Cu spatele pot sa merg dar nu sa fac "ghidusii" tot cu spatele.
Singurele chestii care-mi plac este sa aterizez cu el in locuri cat mai ciudate si mai stramte. Duminica dupa ce am rupt ambele pale de sus incercand sa-l bag intr-un raft de 20-22 cm inaltine si maxim 50cm adincine am incercat de 6-7 ori pina "sa-mi iasa", timp in care si coada a foast lipita de 2 ori pentru a nu stiu cita oara.
Cu king 2 ul am reusit azi primul hover de 12-15 secunde cu el la cca 1m inaltime, tot in casa.
Stiu ca e periculos ca am o taietura mica la picior de la rotorul anticuplu cind l-am adus prea aproape de mine la cca 10cm de podea si minunatul efect de care sufera heli-urile cind hover-esc "la sol" nu m-a iertat.
Noroc ca nu am simtit rotorul principal ca era mai rau
Sambata si duminica asta sunt in dubii ce sa scot la zburat king-ul sau cessna la care i-am pus un motor mai puternic :huh:
NU incercati acasa sa va stricati zburatoarele si sa dati vina pe mine! :rolleyes:

You can go faster... I can go anywhere !

0

#84 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 30 July 2008 - 12:32 AM

scimitar, la 29 Jul 2008, 17:54, a spus:

mda app de simulatoare, eu nu stiu ce am la real flight g3 ca nu am elicoptere:(


cine are o rotita pt angrenare pt axu interior, si eventual un ax interior nou?


eu dar trebuie sa astepti sa imi soseasca upgrade-ul de Al de la pasare il comand acum si iti comand si tie rotita si axul, daca le vrei bine daca nu nu-i bai ca nu cer de mancare. Aloha !


Lama-ul meu este defect !!! Daca nu l-am reglat si parareglat... Daca swashplate-ul de la el sta paralel cu pamantul heliul o ia in fata rau de tot si spre dreapta dar nu in aceeasi masura ca in fata. Am pus echiile la servo-uri paralele cu pamantul, am reglat lungimea bratelor de la servo-uri la swashplate, ce sa mai .... am reglat tot si am adus swashplate-ul la paralelism cu pamantul. Cum va spuneam, o tunde glont in fata si usor dreapta de n-ai vazut..... Ca sa stea cat de cat (dar nu sta in hovering singur nici sa-l bati) trebuie sa aplec swashplate-ul mult pe spate (spre spatele heliului, ca si directie). Eu cred ca axul de care sunt prinse palele de jos este prins in unghi, nu este perpendicular cu pamantul, alta explicatie nu vad si ochiometric nu imi dau seama ca nu stiu ce reper sa iau si ma fura la ochi toate alea de pe-acolo. Dar musai trebuie sa gasesc o varianta sa verific ptr ca alta explicatie nu vad.... am scos si legaturile dintre swashplate si suportul palelor sa le masor, am zis ca poate e unul mai mare si unul mai mic si atunci de-aici o fi :rolleyes: dar sunt identice ! Mai are careva vreo idee ? Nu de alta dar stau la etajul 2, pana jos ma gandesc ca daca il arunc pe geam, din rostogolire face o tzara de hovering la misto si imi pare rau de el pe urma ! Mult'am anticipat !

Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 31 July 2008 - 12:17 AM

0

#85 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2008 - 09:10 PM

Vezi postareaAlexxxandru, la Jul 30 2008, 01:32 AM, a spus:

eu dar trebuie sa astepti sa imi soseasca upgrade-ul de Al de la pasare il comand acum si iti comand si tie rotita si axul, daca le vrei bine daca nu nu-i bai ca nu cer de mancare. Aloha !


Lama-ul meu este defect !!! Daca nu l-am reglat si parareglat... Daca swashplate-ul de la el sta paralel cu pamantul heliul o ia in fata rau de tot si spre dreapta dar nu in aceeasi masura ca in fata. Am pus echiile la servo-uri paralele cu pamantul, am reglat lungimea bratelor de la servo-uri la swashplate, ce sa mai .... am reglat tot si am adus swashplate-ul la paralelism cu pamantul. Cum va spuneam, o tunde glont in fata si usor dreapta de n-ai vazut..... Ca sa stea cat de cat (dar nu sta in hovering singur nici sa-l bati) trebuie sa aplec swashplate-ul mult pe spate (spre spatele heliului, ca si directie). Eu cred ca axul de care sunt prinse palele de jos este prins in unghi, nu este perpendicular cu pamantul, alta explicatie nu vad si ochiometric nu imi dau seama ca nu stiu ce reper sa iau si ma fura la ochi toate alea de pe-acolo. Dar musai trebuie sa gasesc o varianta sa verific ptr ca alta explicatie nu vad.... am scos si legaturile dintre swashplate si suportul palelor sa le masor, am zis ca poate e unul mai mare si unul mai mic si atunci de-aici o fi :) dar sunt identice ! Mai are careva vreo idee ? Nu de alta dar stau la etajul 2, pana jos ma gandesc ca daca il arunc pe geam, din rostogolire face o tzara de hovering la misto si imi pare rau de el pe urma ! Mult'am anticipat !


Legat de dusul in fata, nu cumva i-ai pus suportul de baterie invers ? bateria se duce in spate la maxim ? lipsesc bucati din el...? are motiv sa fie mai greu de bot? decat cand era nou ?
Conteaza foarte mult pozitia bateriei. Pe de alta parte, imediat cum il ridici de la sol (pentru cateva fractiuni de secunda, orice elicopter are o tendinta sa se duca intr-o parte. trebuie sa il ridici mai sus si o sa se stabilizeze singur. Suruburile sunt ok stranse ? toate comenzile se misca usor ? Flybarul are miscare lina si usoara ? Palele sunt lasate sa se miste (se centreaza singure de la centrifuga. trebuie sa le lasi sa se miste liber) ? Singurul motiv pentru care se poate duce in fata este 1: ca nu e centrat (repet verifica pozitia bateriei) 2 : pozitia echiilor nu este buna pe servo-ul de inainte inapoi. Daca se duce foarte puternic in fata, incearca sa il ridici cu mansa trasa maxim inapoi ce se intampla...merge in spate sau nu...La elicopterul asta nu stiu daca se aplica chestia cu swashplate-ul perfect orizontal. Incearca sa iti dai seama in ce pozitie a mansei trasa in spate se ridica la verticala, nu in spate, nu in fata. si pozitioneaza echia la servo in consecinta. cu el la sol tragi de mansa cam in pozitia in care ai vazut ca e ok. Notezi in minte sau faci poza pozitia echiei. Revi cu mansa la mijloc, scoti servo si muti echia ca in poza. La fel faci si pentru stanga dreapta si ar trebui sa fie rezolvata problema...sau macar sa se reduca mult deplasarea cu pricina. Ar trebui sa ramana sa te joci doar din trimare.
Pleaca de la principiile simple si mergi pe firul lor. motorul merge, palele sunt intregi, servourile functioneaza, fuselajul este intreg, deci nu este stricat! este doar mai mult sau mai putin dereglat. dintr-un motiv sau altul.

Inca o chestie inearca sa pui flybarul perpendicular pe fuselaj si sa il apuci cu mana de deasupra (cu 2 degete) si sa vezi cum se ridica elicopterul . ar trebui sa se desprinda cu tot trenul de la sol odata, daca varful trenului ramane lipit de pamant iar coada incepe sa se ridice inseamna ca centrul de greutate este prea in fata. Clipul urmator se refera la un elicopter HBK2, dar poti sa vezi ce am vrut sa zic cu cele 2 degete si flybar :)

http://www.youtube.com/watch?v=RgabZixRvm8...feature=related
0

#86 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 31 July 2008 - 09:57 PM

Salut Alexvid si multumesc mult de tot ptr sfaturi. Intre timp am scos stabilizatorul si am bagat o ata in urechile din capatul axului rotor si uite asa am vazut ca este descentrat. Eu il centrasem din swashplate sa stea cat de cat ok in aer si nu pleaca aiurea numai ca nici in hovering singur nu sta si automat e si mai dificil de stapanit. Referitor la efectul de sol, m-a invatat dan71 sa ii dau gaz din palma, la inaltime, sau daca ii dau gaz de la sol sa astept sa ia inaltime si pe urma pot sa ma pronunt deci nu era efectul de sol de vina si oricum, chiar si de la inaltime, cand spun ca face si drege nu spun dupa ce l-am testat o singura data. Numai vecinii mei stiu cat l-am testat in ultimele zile :rolleyes:. Ca si concluzie: este descentrat din nastere. Ma bazaie o alta chestie, de ce nu sta la aceeasi inaltime mai mult de 2 secunde.....

p.s. vezi ca am deschis un subiect nou cu problema asta, hai sa scriem doar acolo ca sa nu ne latim aiurea, vina este a mea ca din dorinta de a rezolva cat mai repede problema am postat si aici.
0

#87 Useril este offline   Bebebe 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 03-June 08

Postat 02 August 2008 - 11:36 AM

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?show...mp;#entry231471






Vezi postareaDan71, la Apr 30 2008, 11:01 PM, a spus:

Unde se gaseste asa ceva( Xtreme Flex Tail) in Bucuresti?
Are cineva de vanzare?
http://www.youtube.c...h?v=RUA3O1yLQIc
Eventual si pale, ca cele de schimb originale... au prostul obicei sa se rupa daca le lovesti cat de putin



Vezi postareaDan71, la May 4 2008, 12:39 PM, a spus:

Dar upgrade-urile facute de Xtreme Production gasim? Macar in Romania daca nu in Bucuresti?
Acestea sunt interesante zic eu:
http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1522
http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1101
http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1092
http://www.miracle-mart.com/store/index.ph...roducts_id=1095
Saptamana viitoare sper sa fac rost de upgrade-urile de aluminiu;astept sa mi le aduca cineva dupa care urmeaza astea de mai sus daca le gasesc la noi.



Vezi postareaPrimus, la May 4 2008, 03:51 PM, a spus:

Din cate stiu eu parca nu gasesti asa ceva in Ro...

0

#88 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2008 - 10:25 PM

Intr-ucat au aparut multe discutii de reglare elicoptere LAMA...incerc sa fac o sinteza la ceea ce stiu.

1 . Elicopterul ca e de la ESKY sau Jamara (versiunea de la botosani acelasi, dar brandat altfel) vine de fabrica reglat partial. Nu o sa stea in hover in ruptul capului din start.

2. Elicopterul este foarte usor de pilotat. atata timp cat umblati cu grije cu maneta de throtle, nu are ce sa se intample.Speriati-va daca il vedeti cazand, nu urcand ! Daca este dereglat pe lateral, o sa intre in balans ce se accentueaza cu fiecare miscare...trebuie sa va dati seama de asta foarte repede cand incercati sa il ridicati. Un balans este de neoprit...si resistance is futile :rolleyes:

3. Elicopterul trebuie zburat in apropiere. Asculta de comenzi si la 300m, dar daca ajungeti sa il vedeti la 300m si 50m inaltime, rugati-va sa il mai gasiti ca inapoi nu il mai aduceti. Sistemul de directie este mai ciudat si inainte/inapoi, nu functioneaza chiar corect, influentand si putin miscarea laterala care trebuie atenuata din telecomanda. La departare mare, nu mai vedeti ce se intampla. Orice adiere de vant poate anula sau accentua comenzile inainte inapoi....el saracu' se straduie, dar in loc sa vina de exemplu, se tot duce...gone with the wind...la propriu :excl:

4. Swashplate-ul nu trebuie neaparat sa fie paralel cu pamantul cand comenzile sunt la punctul mort. Swashplate-ul trebuie setat sa tina elicopterul stabil. Pozitia lui de sol este data de 2 elemente ce trebuie coordonate ca sa fie paralel cu solul si elicopterul sa mearga ok. Odata tijele de la servo grosolan (trimere finut) si a 2-a oara suruburile marcate cu rosu in poza "suruburi.jpg". Daca cele 2 sunt coordonate ok, puteti obtine si pozitia paralel cu solul a swashplate-ului.

5. Datorita sistemului minimal de pe swashplate, am intalnit situatii (cele mai dese) cand miscarea de inaintare a elicopterului atunci cand comenzile sunt pe zero sa fie corectata nu din trimerul de profundor dand in spate cum ar fi logic ci prin miscarea trimerului manetei de stanga dreapta catre stanga. Asta pentru ca servourile nu actioneaza strict inainte-inapoi stanga-dreapta ci pe niste directii compuse....de exemlu. comanda inapoi se compune cu o alunecare lateral stanga... Pe scurt ca sa concretizez....miscarea de inaintare la lama se poate anula cu trimer profundor inapoi sau cu trimer eleron stanga (de obicei cele grosolane, din profundor, iar cele lente din eleron. Se aplica si invers...cand merge cu spatele trimer profundor inainte pentru grosolan, trimer eleron dreapta pentru finut.

6. Telecomenzile de la Esky, nu au cele mai bune potentiometre. Dupa un timp se oxideaza si incep sa aiba miscari grosolane. De exemplu o miscare fina e posibil sa nu fie simtita sau sa fie simtita ca un cap de cursa. Cand vedeti ca nu are miscarea proportionala cu ce ii dati, aterizati de urgenta si faceti miscari cap de cursa cam cum faceti cand calibrati statia in simulator. Asta duce oarecum la curatarea temporara a contactelor. Desi sunt electronist dupa facultatea terminata, sa desfac o statie, sa curat potentiometrele, sau si mai rau sa le schimb, mi se pare un capat de lume. Concluzie, luati-va o telecomanda k lumea sau aveti grija la potentiometre. (eu nu as baga banii intr-o statie ca lumea, daca activitatea de aeromodelist, s-ar limita la LAMA asta :lol: )

7. Telecomenzile de 4 canale de la ESKY sau Jamara, functioneaza foare bine pe simulatoae. Cele de 6 canale de la ESKY (honey bee king 2), functioneaza in simulatoare, dar trebuie dezactivat mixajul pentru swashplate in 3 puncte. dezactivarea se face cu ajutorul a 2 switchuri aflate sub a 3-a baterie (se pun ambele pe pozitia 1). Inainte de modificare, tineti minte pozitia lor, si nu uitati sa reveniti cu ele pe pozitia initiala inaint de zborul real.

Mai jos sunt cateva poze facute la LAMA mea care este asa cum iti doresc toti proprietarii de LAME, sta oarecum in hover aproape singura....trebuie sa mai lucrez la directie ca sunt cap de cursa cu trimerul intr-o parte si trebuie sa trag si putin de mansa sa nu se invarta in jurul axei. Dar in rest, sta aproape la punct fix.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: suruburi.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1262.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1264.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1257.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1254.JPG

Aceasta postare a fost editata de alexvid: 03 August 2008 - 10:29 PM

0

#89 Useril este offline   Alexxxandru 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 505
  • Inregistrat: 05-May 08

Postat 03 August 2008 - 11:47 PM

Vezi postareaalexvid, la Aug 3 2008, 11:25 PM, a spus:

1 . Elicopterul ca e de la ESKY sau Jamara (versiunea de la botosani acelasi, dar brandat altfel) vine de fabrica reglat partial. Nu o sa stea in hover in ruptul capului din start.
................................................
4. Swashplate-ul nu trebuie neaparat sa fie paralel cu pamantul cand comenzile sunt la punctul mort. Swashplate-ul trebuie setat sa tina elicopterul stabil. Pozitia lui de sol este data de 2 elemente ce trebuie coordonate ca sa fie paralel cu solul si elicopterul sa mearga ok. Odata tijele de la servo grosolan (trimere finut) si a 2-a oara suruburile marcate cu rosu in poza "suruburi.jpg". Daca cele 2 sunt coordonate ok, puteti obtine si pozitia paralel cu solul a swashplate-ului.
.................................................
5. Mai jos sunt cateva poze facute la LAMA mea care este asa cum iti doresc toti proprietarii de LAME, sta oarecum in hover aproape singura....trebuie sa mai lucrez la directie ca sunt cap de cursa cu trimerul intr-o parte si trebuie sa trag si putin de mansa sa nu se invarta in jurul axei. Dar in rest, sta aproape la punct fix.



1. S-a plans cineva pe forum aici ca nu sta Lama-ul lui in hover fara sa-i faca reglaje ?

4. Daca cele 2 sunt coordonate ok puteti obtine si pozitia paralel cu solul a swashplate-ului dar daca heli-ul este descentrat nu o sa va stea in hover neam atunci cand swashplate-ul este paralel cu solul si este si normal. Iar cand este descentrat se poate obtine o reglare CAT DE CAT BUNA cu swashplate-ul aplecat evident spre CG numai ca nu va sta foarte bine in hover pentru ca va intra destul de repede in acel balans de care aminteai tu la punctul 2. Parol!

5. "...sta aproape la punct fix." Sa inteleg ca intre timp l-ai scos de la naftalina, mie vineri la telefon mi-ai spus sa nu ma iau dupa astia care spun ca lor le sta bine in hover ca exagereaza si ca nu stii daca al tau sta sau nu in hover ca zace aruncat de cand i-ai facut upgrade-ul... si de-astea...

Aloha !

Aceasta postare a fost editata de Alexxxandru: 03 August 2008 - 11:49 PM

0

#90 Useril este offline   alexvid 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1494
  • Inregistrat: 30-April 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2008 - 07:23 AM

5. "...sta aproape la punct fix." Sa inteleg ca intre timp l-ai scos de la naftalina, mie vineri la telefon mi-ai spus sa nu ma iau dupa astia care spun ca lor le sta bine in hover ca exagereaza si ca nu stii daca al tau sta sau nu in hover ca zace aruncat de cand i-ai facut upgrade-ul... si de-astea...

Aloha !
[/quote]


De ce crezi ca am scris asta ? m-au apucat pe mine bazdacii ? Nu!
L-am scos de la naftalina! Am renuntat la upgrade ca nu aveam loctite, si cu asta basta.
0

Arata acest topic


  • 12 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro