Modelism - RHC Forum: probleme cu regulatorul - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

probleme cu regulatorul

#1 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 08 June 2008 - 07:59 PM

mi-am luat de curand un regulator...suporta cica 30 A..si maxim 40 pentru cateva secunde...asa scrie in datele tehnice , insa cand turez motorul la maxim cu elicea pusa se opreste..iar regulatorul se incalzeste....fara elice nu se opreste ....motorul e tip seria 400.....daca ma poate cineva lamuri ce e de vina, rog sa-mi spuna...ms
0

#2 Useril este offline   protheus 

  • 日本語
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1719
  • Inregistrat: 26-August 07
  • Gender:Male
  • Location:Manage
  • Interests:Cate un pic din fiecare domeniu.

Postat 08 June 2008 - 08:28 PM

Sigur e incarcata bateria cum trebuie? Regulatoarele astea au oprire a motorului ca protectie contra descarcarii in excess (pt Ni-Mh, Ni-Cd daca e Art-tech de ala ieftin). Cand e in sarcina (adica cu elicea pusa) s-ar putea ca tensiunea sa cada sub prag.



PS: Tot ce am spus e valabil numai daca e bateria destul de descarcata, daca bateria e bine incarcata, las pe altul sa spuna, ca eu nu stiu.



Stima si respect
 "Pai, impartim egal totul, o jumate tu, o jumate eu si o jumate Ion."  
0

#3 Useril este offline   Cirip 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 732
  • Inregistrat: 07-January 05

Postat 08 June 2008 - 09:46 PM

Detalii, detalii!
Ce motor? Ai spus tip 400... cam vag, dar sa zicem ca e ok, dar... La ce tensiune alimentezi? Ce elice folosesti? Ce baterii? Cate celule? Care e C ratingul bateriilor? Suna a LVC din cauza ca tragi prea mult din baterii.

Cirip
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
0

#4 Useril este offline   caius71 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 22-February 07
  • Gender:Male

Postat 08 June 2008 - 11:14 PM

Salut,ai programat cumva ESC-ul sau e asa cum a venit el?
0

#5 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 09 June 2008 - 05:59 AM

z_dorin, la 8 Jun 2008, 19:59, a spus:

mi-am luat de curand un regulator...suporta cica 30 A..si maxim 40 pentru cateva secunde...asa scrie in datele tehnice , insa cand turez motorul la maxim cu elicea pusa se opreste..iar regulatorul se incalzeste....fara elice nu se opreste ....motorul e tip seria 400.....daca ma poate cineva lamuri ce e de vina, rog sa-mi spuna...ms

Pentru motor din seria 400 si eu am luat un regulator facut de art-tech si mi se intimpla aceeasi chestie cu 3S .Deci lansam modelul (EZ) si ajungea pe la 30 m inaltime dupa care taia curentul.Trageam mansa in jos ,plana putin si iar ii dadeam full ,asta pina cind m-am plictisit si am luat unul de la Robbe care a fost OK pina in momentul in care am trcut pe brushess,ceea ce te sfatuiesc sa faci si tu.Mentionez ca accu. erau LiPo deci nu se pune problema de jumatate descarcati ,ca nu plec la zbor cu pack-uri de jumate.
La mine elicea era 5X4,deci originala.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#6 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2008 - 02:13 PM

oricum sper ca nu ai pus acumulator lipo la acest tip de controller ca nu e bine,spun asta in caz ca ai facut asta.....si daca ai nimh posibil sa fie packul slab,pntru un motor ca asta sa ai ceva de genul 9,6 v si 2500 mah ......oricum sa aibe amperajul destul de mare .....si acum depinde si ce elice ai pus la el sa ne dai mai multe detalii despre elice,si ce tip de acumulator folosesti,oricum este exclus sa folosesti lipo pentru acest tip de regulator ca nu stie cand sa opreasca motorul la acumulatorii lipo si ai toate sansele sa ramai fara acumulator.
Poate Zboara intr-o zi
0

#7 Useril este offline   WarMK 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 27-February 04

Postat 09 June 2008 - 02:34 PM

@z_dorin nu mai porni motoarele fara sarcina (ELICE) asta in cazul in care vrei sa le mai ai. Da si tu niste detalii, acumulatori, elice si regulator(modelul).

@Fantomas_xp, m-am chinuit sa inteleg ce a vrut sa spui. Incerca si tu sa folosesti niste semne de punctuatie si desparte frazele si ideile ca le incurci pe ale noastre.
Nu conteaza ce fel de acumulator folosesti daca regulatorul stie cand sa taie (nimh/lipo).
Chiar daca ai motoare brushed sau brushless acumulatorii lipo sunt cei mai recomandati pt ca au cel mai bun "randament", au cel mai bun raport densitate/energie/greutate.
0

#8 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 09 June 2008 - 05:14 PM

acumulatorul e NIMH...de 900mAh si 7,2V....regulatorul e intr-adevar unul ieftin (ART-TECH 30A luat de pe un alt site....nu vreau sa fac reclama in niciun fel)...motorul e marca Permax 400..
0

#9 Useril este offline   Fantomas_xp 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 17-May 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 June 2008 - 08:04 PM

probabil ca este prea mic amperajul acumulatorului pentru acest motor, si din cauza asta iti taie curentu la motor mult mai repede sau nu era destul de incarcat packul de acumulatori,acest controller il am si eu,si nu se pot folosii acumulatori lipo la el,decat daca vrei sa ramai fara ei.

Regulatror electronic pentru aeromodele.
Functie de cut-off pentru NiCd/NiMH.
Pentru aeromodele cu motoare seria 400, 500 si chiar 600.


Voltaj de operare: 7.2 -14.4 V
Curent sustinut: 30 A
Curent max: 40 A (pentru scurt timp)
BEC: 5V/ 1A
Auto cut-off voltage: 5V


deci cand mai ai 5 volti ti-a oprit motorul..
Poate Zboara intr-o zi
0

#10 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3601
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 09 June 2008 - 08:15 PM

Am si eu ESC-ul acesta si cu pack-uri de 7 si 8 celule merge bine dar cu pack de 6 cel nu pate sa functioneze in sarcina deoarece tensiunea scade sub 7,2V si regulatorul da coot off crezand ca acc este descarcat. Treaba patita de mine si de inca vreo 3 prieteni de la navo cu regulatorul acesta.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

#11 Useril este offline   z_dorin 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 283
  • Inregistrat: 24-April 07
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:aeromodelism, automodelism ş.a.

Postat 09 June 2008 - 09:58 PM

ms de sfaturi....cel mai probabil e de vina sarcina scazuta...
0

#12 Useril este offline   zgr_44 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 02-February 07
  • Gender:Male
  • Location:Birmingham UK

Postat 10 June 2008 - 03:38 AM

La toate detaliile pe care le-ai dat.....ai omis starea de incarcare a bateriei....sarcina nu e mica.....un 400 cu elice pe el, papa cam 8-12A si asta nu e sarcina mica (el invarte orice motor indiferent cat de putin ar manca).....mai ales ca regulatorul ia ca referinta tensiunea ci nu curentul din baterie.... regulatorul Artech e dat de 30A ...dar rezista la mult mai mult...chinezul a pus pa el FET de 85A...asa ca duce saracul.......o fi el IEFTIN....dar ingoapa multe regulatoare de "30A" din categoria lui ( raport pret/calitate EXCELENT ).......ce nu are prea bun, protectia la alimentare pe dos......in rest mi-a dus un seria 600 cu elice de 8x6 pe direct.....la un consum de 45-50A si sincer de abia se incalzea, evident ca preventiv l-am dotat cu radiator cu aripioare....deci....STAREA BATERIEI daca se poate sa ne-o dai si noua......comportamentul find exact de baterie descarcata.

P.S. nu folosii pack-uri facute din acumulatori casnici...acestia au curent de descarcare supotat mult mai mic decat cei specializati.....REUGLATORUL NU STIE Li-Po

Din specificatii:
Regulatror electronic pentru aeromodele.
Functie de cut-off pentru NiCd/NiMH.
Voltaj de operare: 7.2 -14.4 V
Curent sustinut: 30 A
Curent max: 40 A (pentru scurt timp)
BEC: 5V/ 1A
Auto cut-off voltage: 5V
Dimensiuni: 40 x 18 x 11 mm
Masa: 19 g (cu cabluri)

Aceasta postare a fost editata de zgr_44: 10 June 2008 - 03:46 AM

Lucrurile sunt simple.......noi le complicam...
0

#13 Useril este offline   casper20 

  • Lifetime Beginner
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3601
  • Inregistrat: 09-June 07
  • Gender:Male
  • Location:TG-MURES

Postat 10 June 2008 - 05:28 AM

Nu o avea el asa protectie la alimentarea inversa dar eu am patito, adica am bagat polaritate inverza si fum, scantei si miros si am zis ca ii gata de el. Ajuns acasa l-am desfacut de curiozitate sa vad ce are si ce sa vezi dioda de pe iesire care actioneaza ca siguranta la regulator dusa, rup ce mai ramasese din ea si regulatorul merge ca nou.
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?

FPV is not a crime!

Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163

Tel: 0741-931.767
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro