Modelism - RHC Forum: Problema receptoare Fasst - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Problema receptoare Fasst la temperaturi nu foarte mari

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2008 - 07:51 AM

Agitatie mare pe forumuri datorita descoperirii unei probleme la receptoare de 2.4Ghz Futaba.
Pe scurt, o iau razna la temperaturi care la noi in vara asta vor fi atinse cu siguranta.
Cauza este un chip care in foaia de catalog a producatorului este dat ca functionand pana la 60 grade.
Futaba a cam dat-o in bara specificand drept temperatura maxima ambianta la care ar merge receptorul tot 60 grade, desi e clar ca chipul fiind intr-o carcasa inchis si degajand 200mw, daca afara sunt 60 grade el sigur va avea mult mai mult. Acum, Futaba incearca sa o dreaga, in raspunsul catre un neamtz pretinzand ca specificatiile receptorului ar fi numai pana la 50 grade.
Atentie, "mediu ambiant" din punct de vedere al receptorului inseamna in carlinga, care daca e bine inchisa si in plin soare, cu un canopy negru carbon-look la moda acum, nu cred ca e cazul sa mai spunem ce cuptor e inauntru...
Asa ca, cei care zburati cu asa ceva, atentie la ventilarea receptorului ca la o prioritatea mai mare decat a ESC-ului de acum inainte. Si folie reflectorizanta pe carlinga.

Mai multe detalii despre poveste aici:

http://www.rcgroups....ad.php?t=872530
... cu picioarele pe pamant ...
0

#2 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2008 - 01:22 PM

Hopa, sa nu spuneti ca incep vanzarile de receptoare Futaba in 2,4G second-hand de acum incolo, cam cum s-au vandut cele clasice pana acum.


0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2008 - 01:34 PM

Daca ai avea ce sa pui in loc, or incepe...
Dar cum Futaba tace... si zice sa iti cumperi instalatie de AC sau sa sa nu mai zbori vara, mai curand poate vedem sisteme Futaba la vanzare cu totul si trecut pe concurenta.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 June 2008 - 01:35 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 04 June 2008 - 01:45 PM

renatoa, la 4 Jun 2008, 07:51, a spus:

Agitatie mare pe forumuri datorita descoperirii unei probleme la receptoare de 2.4Ghz Futaba.
Pe scurt, o iau razna la temperaturi care la noi in vara asta vor fi atinse cu siguranta.
Cauza este un chip care in foaia de catalog a producatorului este dat ca functionand pana la 60 grade.
Futaba a cam dat-o in bara specificand drept temperatura

cred ca este o alarma indusa fals pentru futaba si 2.4 ghz. e doar un hoax, la care multi au pus botul, in special pe forumuri.
daca va uitati in manualul oricarui receptor sau divais electronic, indiferent in ce banda lucreaza, toate au gama termica de functionalitate intre -15 si 55 grade celsius. e un standard al producatorilor de componente electronice. daca vrei mai mult, exista componente cu aplicatii in tehnica militara, aerospatiala, etc
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#5 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 June 2008 - 02:04 PM

...de acord cu fulgerica, marea majoritate a componentelor electronice au ca limita superioara temperaturi cuprinse intre 50 si 75 grade,iar o temperatura la nivelul receptorului de peste 50 de grade pare totusi greu de atins, receptorul nu prea sta la vedere ,fie ca este vb de avion sau alt model! Temperatura de 60 grade specificata de producatorul circuitului este temp. maxima a mediului in care evolueaza componenta si ia in considerare toate variabilele de temperatura ce rezida din temperatura mediului ambiant!

Aceasta postare a fost editata de ipsihi: 04 June 2008 - 02:16 PM

...tabula crasa, mortua est!
0

#6 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 June 2008 - 02:17 PM

...

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1212581852.jpg

...tabula crasa, mortua est!
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 June 2008 - 03:05 PM

Da, este pagina de catalog din care se citeaza si mai sus.
Cred ca s-ar putea verifica simplu, un feon pus pe receptor si vazut cum se comporta.
Cat despre greu de atins... vara intr-o masina lasata la soare se ajunge la 55-60 lejer, masurati de mine.
Cei carora li s-a intamplat beleaua, presupunand ca nu sunt fictivi, va fi cam greu sa li se explice ca e hoax.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2235
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 04 June 2008 - 03:20 PM

renatoa, la 4 Jun 2008, 15:05, a spus:

Cei carora li s-a intamplat beleaua, presupunand ca nu sunt fictivi, va fi cam greu sa li se explice ca e hoax.

e hoax daca te referi doar la receptoarele Futaba in 2.4 Ghz.
La temperatura asta o ia razna orice receptor, statie, indiferent de marca.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#9 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 04 June 2008 - 04:20 PM

renatoa, la 4 Jun 2008, 16:05, a spus:

Da, este pagina de catalog din care se citeaza si mai sus.
Cred ca s-ar putea verifica simplu, un feon pus pe receptor si vazut cum se comporta.
Cat despre greu de atins... vara intr-o masina lasata la soare se ajunge la 55-60 lejer, masurati de mine.
Cei carora li s-a intamplat beleaua, presupunand ca nu sunt fictivi, va fi cam greu sa li se explice ca e hoax.

...ma intreb cum si-au dat seama cei care au intampinat problema, ca vina a fost a temperaturii(au zburat pe temperaturi ce depasesc 55 de grade?) si nu a bruiajului, sau nepriceperii in pilotaj?!!!; repet, instabilitatea apare la temperaturi ale mediului ce depasesc 60 grade iar temperatura jonctiunilor interne sare de 175, ceea ce este f putin probabil!!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#10 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 04 June 2008 - 09:40 PM

Un subiect "fierbinte" :D
Ce pot adauga si eu este faptul ca am o statie 2.4Ghz Futaba din august 2007 . Am zburat pe caldurile de atunci si nu am observat nici cel mai mic rateu. Cred ca erau mai mult de 40 de grade afara, la umbra. Oricum la temperaturile alea mie personal imi era greu sa rezist ... fuselajul dupa zbor era de-a dreptul incins de soare. ..
In acelasi timp mai remarc si faptul ca in conditiile in care statii "clasice" in 35 si 40 Mhz aveau bruiaje puternice pe terenul de "la tiruri" (din motive necunoscute) cea in 2.4 GHz nu a avut nici cel mai mic simptom de "hic". La Rapa Rosie am zburat la un moment dat intr-o aglomeratie destul de mare (cred ca erau cam 7-8 modele in aer) fara sa am de suferit.

Normele de exploatare consider ca sunt de bun simt. In motoplanoare cel putin cred ca este problema cea mai mare, fiindca in general sunt slab ventilate. Nu o data am vazut cat de incinsa era electronica unui planor (baterie si regulator) la aterizare...

Repet, am statie T6EX Futaba 2.4GHz. Receptorul cel mai folosit a fost cel in 6 canale ce a sosit odata cu statia. De curand am mai achizitionat si un receptor in 7 canale pe care l-am folosit cu succes pana acum. Pana acum nu am avut nici un crash datorat bruiajului... singura mea problema fiind interfata umana intre statie si avion :D.

La capitolul probleme as aduga totusi faptul ca mi-a cedat un potentiometru pe canal 4 la cursa maxim dreapta. Cand aproape atingeam capatul de cursa deriva o lua razna si avea miscari neontrolate ample. In prima faza am dat vina pe receptor, insa dupa cateva teste am concluzionat ca de vina era potetiometrul. Nu vreau sa fac reclama nimanui dar multumesc si pe aceasta cale dealer-ului local care mi-a schimbat statia in 3 zile (cu transport cu tot).

Ca si o concluzie la acest subiect pe care l-as lega si de cel cu Interferente in 2.4 GHz, este clar ca pasim intr-un domeniu in plina dezvoltare, care nu ar putea evolua fara pataniile noastre. Este foarte bine sa stim care sunt posibilele probleme si ceea ce mi se pare si mai important este faptul ca aceste doua probleme pot fi evitate cu usurinta de utilizatori... asadar tot inainte si cat mai sus :D)
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#11 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2008 - 07:28 AM

Daca intr-adevar exista aceasta problema, nu vine de la circuitul integrat in sine care este asemanator cu toate circuitele comerciale, din punct de vedere termic, asa cum zicea si Fulgerica. Cauza ar fi consumul mai ridicat al acestor receptoare (70-80 mA) fata de 9-10 mA la cele clasice dubla-conversie Futaba. Or daca carcasele sunt asemanatoare, aproape etanse, fara masuri suplimentare de evacuare a caldurii interne, poate aparea o crestere de temperatura in interior. Aceeasi problema cred ca poate aparea si la Graupner, desi acolo vad ca receptoarele clasice au un consum mai ridicat (cca. 25mA, unele mergand si pana la 125 mA) asa ca poate Graupner o fi fost mai grijuliu in aceasta privinta.
Adica vorbim de 70 mA inmultit cu 5V ce dau 0,35W. Nu-i mult dar poate contribui la cresterea temperaturii in anumite cazuri, foarte rare. Cred si eu insa ca mai degraba este un zvon menit sa discrediteze Futaba ce se vinde foarte bine in lume.


0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 June 2008 - 08:53 AM

Iti spun eu ca pe o rezistenta de 0.25w folosita la puterea maxima nu poti sa tii degetul.
Inchide-o intr-o cutie de chibrituri si ai +20 grade inauntru garantat. Da cateva gauri in cutie si ai temperatura normala la loc http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/ic_14.gif
Intre timp se pare ca s-a semnalat si la noi un caz similar, vezi Alexroad in discutia "sondaj crash-uri, bruiaj,eroare de pilotaj sau defectiune?", pagina 8
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro