Pagina 1 din 1
Problema aeromodel un trainer
#5
Postat 27 May 2008 - 07:39 AM
Daca tu te juri ca are viteza destula (cu toate ca exprimarea ta e ciudata.. "primele 2 minute " .. iti ia 2 minute sa faci un looping.. sau dupa 2 minute nu mai urca ? ... nu prea inteleg dar sa revenim
1.. nu ai destula viteza ( asta cade din spusele tale)
2 .. cand faci looping-ul incearca sa il faci laaarg ... sa faci un cerc mare.. daca il faci mai din scurt avionul va face cum zici tu...
3.. Verifica sa nu fie profundorul un pic torsionat e de ajuns juma de mm la viteze mari se vede
4.. Daca toate astea sunt ok... atunci antreneaza-te .. si mie imi iese stramb cateodata si imi dau seama ca dau si de eleroane cand trag de profundor.. mi-am dat seama cand am pus pe cineva sa se uite la mine cand fac loopingul.. o fac inconstient.. Asta se poate rezolva punand mai mult expo pe eleroane sau cu antrenament mult. (recomand antrenamentul)
Io zic 90% ca e din manuta ta ... incearca sa faci loopingul cum am zis.. cu rabdare ... daca tu zici ca urca pe verticala... fa o verticala cu profundorul un pic tras... jumate din looping e gata nu ?! ramane sa reduci motoru cand ai ajuns pe spate si sa continui.. atunci va fi perfect.. dar totul sa fie larg.
1.. nu ai destula viteza ( asta cade din spusele tale)
2 .. cand faci looping-ul incearca sa il faci laaarg ... sa faci un cerc mare.. daca il faci mai din scurt avionul va face cum zici tu...
3.. Verifica sa nu fie profundorul un pic torsionat e de ajuns juma de mm la viteze mari se vede
4.. Daca toate astea sunt ok... atunci antreneaza-te .. si mie imi iese stramb cateodata si imi dau seama ca dau si de eleroane cand trag de profundor.. mi-am dat seama cand am pus pe cineva sa se uite la mine cand fac loopingul.. o fac inconstient.. Asta se poate rezolva punand mai mult expo pe eleroane sau cu antrenament mult. (recomand antrenamentul)
Io zic 90% ca e din manuta ta ... incearca sa faci loopingul cum am zis.. cu rabdare ... daca tu zici ca urca pe verticala... fa o verticala cu profundorul un pic tras... jumate din looping e gata nu ?! ramane sa reduci motoru cand ai ajuns pe spate si sa continui.. atunci va fi perfect.. dar totul sa fie larg.
DT
#6
Postat 27 May 2008 - 08:30 AM
Salut,
Si eu sunt de parere ca ii cade o aripa din cauza lipsei de viteza cand ajunge in partea de sus a loopingului; cred ca face "tip stall". Faptul ca urca la verticala nu inseamna ca are viteza, ci tractiune. E ca o masina in viteza intai, deci lipsa vitezei nu se exclude.
Incearca urmatoarele:
-Looping cu gazul la maxim, dupa ce ai mers orizontal cu gazul la maxim ca sa ia viteza.
-Daca nu merge, fa un usor picaj inainte de a intra in looping, ca sa ai viteza si mai mare.
-Ar mai fi o chestie, dar asta daca pica mereu pe aceeasi parte. Vireaza usor cu ruderul (la mine vrea spre dreapta) in timpul urcarii cu gazul la blana, ca sa compensezi efectul giroscopic si contracuplul elicei.
Spune-ne daca ai reusit.
Cirip
Si eu sunt de parere ca ii cade o aripa din cauza lipsei de viteza cand ajunge in partea de sus a loopingului; cred ca face "tip stall". Faptul ca urca la verticala nu inseamna ca are viteza, ci tractiune. E ca o masina in viteza intai, deci lipsa vitezei nu se exclude.
Incearca urmatoarele:
-Looping cu gazul la maxim, dupa ce ai mers orizontal cu gazul la maxim ca sa ia viteza.
-Daca nu merge, fa un usor picaj inainte de a intra in looping, ca sa ai viteza si mai mare.
-Ar mai fi o chestie, dar asta daca pica mereu pe aceeasi parte. Vireaza usor cu ruderul (la mine vrea spre dreapta) in timpul urcarii cu gazul la blana, ca sa compensezi efectul giroscopic si contracuplul elicei.
Spune-ne daca ai reusit.
Cirip
Aceasta postare a fost editata de Cirip: 27 May 2008 - 08:34 AM
Teorie este atunci cand stii totul, dar nu merge nimic.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
Practica este cand toate merg, dar nu stii de ce.
Montajele mele imbina teoria cu practica: nu merge nimic si nu stiu de ce.
#8
Postat 27 May 2008 - 09:19 AM
Sau cum zice cirip.. vezi cu directia
Dar pe de alta parte ma uit mai bine la avionul ala... sunt din ce in ce mai sigur ca tragi prea tare de el... incearca un looping mai larg ...si in viteza cum au zis mai sus baietii.. (gaz full.. usoooooo picat.. incepi sa tragi ussoooor esti pe spate.. imping usor sa nu vina ca boul jos ...reduci gazu la 0 ... si tragi usor... pana iesi din figura...vezi sa nu faci atat de usor incat sa iesi in pamant...
Dar pe de alta parte ma uit mai bine la avionul ala... sunt din ce in ce mai sigur ca tragi prea tare de el... incearca un looping mai larg ...si in viteza cum au zis mai sus baietii.. (gaz full.. usoooooo picat.. incepi sa tragi ussoooor esti pe spate.. imping usor sa nu vina ca boul jos ...reduci gazu la 0 ... si tragi usor... pana iesi din figura...vezi sa nu faci atat de usor incat sa iesi in pamant...
DT
#9
Postat 27 May 2008 - 09:30 AM
Uite-te la avion din fata si vezi daca aripile fata sunt paralele cu cele spate. Daca nu sunt , profundorul va avea o actiune descompusa in sensul ca va arunca in permanenta coada intr-o parte. Ar trebui sa vezi efectul asta si la zborul in linie dreapta daca tragi de profundor. Trece-l prin dreptul tau, a.i. sa-l poti privi din spate, pune-l paralel cu solul si trage doar de profundor. Observa-i reactia. Daca n-are tendinte de picat pe aripa, atunci trebuie doar antrenament.
#16
Postat 28 May 2008 - 08:06 AM
@mad_john
motor -Tower pro BM 2410-08
elice APC 8X6 dar merge bine si cu elicea lui
regulator - tower pro BMC 18A
acumulator-3E 11,1V 1200mAh-1buc
-hecell 11,1V 1200mAh-1buc
Timp de zbor aprox. 15min, in functie de cat de tare bate vantul si de cat de zbuciumat zbori.
Toate cele bune!
motor -Tower pro BM 2410-08
elice APC 8X6 dar merge bine si cu elicea lui
regulator - tower pro BMC 18A
acumulator-3E 11,1V 1200mAh-1buc
-hecell 11,1V 1200mAh-1buc
Timp de zbor aprox. 15min, in functie de cat de tare bate vantul si de cat de zbuciumat zbori.
Toate cele bune!
#17
Postat 28 May 2008 - 03:56 PM
Salut, din cate stiu eu BM 2410-08 are elice recomandata de 10*4,7 sau 9*7, cum trage cu elicea de 8*6 si daca este motorul de pe un site cu nume de pasare???
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#18
Postat 28 May 2008 - 03:58 PM
A si inca ceva ce inseamna KV la motorul BL de ex. KV: 1260, este cumva turatia /volt???
Prabusirea este o aterizare necontrolata..................sau nu?
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
FPV is not a crime!
Hitec Optic 6 Spectra 35MHz sinteza
FrSky 2.4GHz modul
Easy Glider BL
FW 190 A8
P 51D Mustang
IAR 80
ME 163
Tel: 0741-931.767
#19
Postat 28 May 2008 - 04:30 PM
KV - nr de ture / volt,
uite aici un datasheet cu : Tower pro BM 2410-08, 2410-12D, 2408-21
uite aici un datasheet cu : Tower pro BM 2410-08, 2410-12D, 2408-21
Fisiere atasate
-
2408_12D.pdf (47.59K)
Number of downloads: 622
#20
Postat 28 May 2008 - 05:27 PM
Motorul nu este de la pasare, e de la pasaroiul galben cu ochii oblici. :)
In ce priveste elicea am micsorat-o pt a nu strica acumulatorii care au 10C curent de descarcare.
Intradevar tractiunea este mai mica dar, zic eu suficienta . In plus chiar daca stai cu mansa la blana nu se incalzeste nimic.
In ce priveste elicea am micsorat-o pt a nu strica acumulatorii care au 10C curent de descarcare.
Intradevar tractiunea este mai mica dar, zic eu suficienta . In plus chiar daca stai cu mansa la blana nu se incalzeste nimic.
#22
Postat 29 May 2008 - 06:54 AM
Urca la verticala, dar nu pentru mult timp. Tractiunea este aproape 1:1 .
Daca vrei mai mult, schimba elicea si treci la tractiune supraunitara. Motorul face fata cu brio, il am pe mai multe aeromodele si l-am folosit si cu 10X5 APC, se incalzeste dar fara flacari sau fum( in cazul asta musai aerisire corespunzatoarea).
Daca vrei mai mult, schimba elicea si treci la tractiune supraunitara. Motorul face fata cu brio, il am pe mai multe aeromodele si l-am folosit si cu 10X5 APC, se incalzeste dar fara flacari sau fum( in cazul asta musai aerisire corespunzatoarea).
Arata acest topic
Pagina 1 din 1