Modelism - RHC Forum: MOTOARE CU ABURI - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

MOTOARE CU ABURI idei, proiecte, realizari practice

#61 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 17 January 2006 - 09:58 AM

O mica lista de repere:

Fisiere atasate


0

#62 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 17 January 2006 - 10:05 AM

O sectiune transversala prin blocul motor:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1137485102.jpg

0

#63 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 17 January 2006 - 10:08 AM

Asa am gandit pistonul:

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1137485282.jpg

0

#64 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 17 January 2006 - 06:50 PM

pistonul fa-l din aluminiu, alama, inox chiar ii faci 3 canale pt O-ring-uri si gata etansarea e mult mai buna
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#65 Useril este offline   nasa 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 23 January 2006 - 11:43 PM

Multumesc!!!! Patric
arata fain, totusi si eu iti recomand sa folosesti cauciuc, si parca EPDM-ul e bun la asa ceva, pot verifica daca vrei sa sti exact ce tip de cauciuc se recomanda.
Felicitari!!!
Stima,
Sorin
0

#66 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 24 January 2006 - 08:23 PM

@patric - bravos! Si acum, ce urmeaza?
legat de cauciuc - exista un silicon pentru tobe de esapament... rezista pana la +300 si ceva de grade. Posibil sa mearga?

La praktiker este si teava de alama 2-6 mm. Asts daca o sa cauti ceva mai subtire decat tevile de cupru pentru instalatii. Eu as face boileru monotub, nu cazan, cum zice Dexter_jr

cezar

Aceasta postare a fost editata de ctotth: 24 January 2006 - 08:35 PM

0

#67 Useril este offline   D3xt3r_Jr. 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1284
  • Inregistrat: 15-May 04

Postat 24 January 2006 - 08:34 PM

eu am sugerat etansarea cu O-ringuripentru ca mi se pare usor de facut si eficienta momentan nu am acasa in catalog decat O-ring-uri care rezista pana la 120(grade celsius) presiune 400 bar si viteza de lucru 15m/s dar ma pot interesa si unele care au temperatura si viteza de lucru mai mari.
numai bine si succes in constructie
Dex
Schimbat Nick in Dexter_Jr ca sa resetam numaru de mesaje
0

#68 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 25 January 2006 - 08:54 AM

Urmeaza realizarea pieselor marunte. As putea sa le dau la facut, dar n-are farmec. Iar tipul acela de etansare pentru piston l-am ales din comoditate, este usor sa-l aduci la cota finala cu o mica strangere doar din pila, bineinteles dupa ce l-ai prins intr-o mandrina. Abur + piele =autoungere, de asemenea si latimea nu este de aruncat. De asemenea, de ce sa nu se poata pune doua rondele de piele intre trei saibe.Totul se reflecta in cursa. Am gandit o cursa variabila a pistonului prin reglarea manivelei, de asemenea posibilitatea de reglare a pozitiei sertarului precum si defazajul dintre cilindri este relativ usor. Orice abatere de geometrie in timpul functionarii este daunatoare, iar la o lucrare relativ facuta pe "genunchi", calculele de pe hartie sunt una...
Am si eu un silicon rezistent la temperatura, tine la peste 300 grd, o sa-l folosesc la etansarile pe filet, la stuturi.
Singurul lucru pe care nu-l am este o bucata de teava de Cu sau alama cu diametrul de cel putin 100 mm, pana la urma o sa o fac prin roluire. Ma gandeam chiar sa folosesc niste recipiente gen spray, am "colectat" ceva asemanator cu diametrul de 110 mm, material OL, dar am retineri cu procedeul optim pentru "sudura"
Din fapt, lucrul cel mai deficitar este timpul...
0

#69 Useril este offline   degetzica 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 150
  • Inregistrat: 17-February 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, sector 3

Postat 25 January 2006 - 11:45 AM

patric, la 30 Aug 2005, 13:04, a spus:

M-ar interesa eventual o schita pentru o lampa cu benzina, dar ceva miniatura. Dupa ce o sa-mi termin strungul, sper sa pot face cateva repere mai marunte.

Uite aici, daca nu se intelege din asta mic, trimit fisierul mai mare pe mail.

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-4-1138182461.jpg

Aceasta postare a fost editata de degetzica: 25 January 2006 - 11:55 AM

Ala Bala Portocala ...
0

#70 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 25 January 2006 - 02:04 PM

Multumesc degetzica, dar intre timp am achizitionat una din bazar. Am reusit si am pus-o la punct. Oricum, orice ideie este bine venita, nu de alta, dar fiecare are in sine ceva nou.
0

#71 Useril este offline   Draku 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 07-April 03

Postat 25 January 2006 - 03:37 PM

am un programel (de fapt sunt mai multe executabile) care simuleaza functionarea diverselor tipuri de motoare cu aburi. de fapt sunt niste scheme cinematice animate la care poti actiona asupra "comenzilor motorului" (sens, viteza, etc) si poti vedea o gramada de parametri
daca esti interesat, lasa o adresa de mail si ti le trimit.

PS
ce parere aveti "amortizoarele" de hayon auto (cele care ridica si sustin haionul la diverse masini) se pot transforma in cilindri pt motorul cu abur? par destul de bine finisati, cel putin pe exterior. nu stiu insa cum sunt facuti la interior si cum s-ar putea adapta pt asa ceva....
www.bazar05.3x.ro
0

#72 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 26 January 2006 - 09:19 AM

Interesant de vazut simularea. Este pe aici pe undeva un site cu niste schite "animate", destul de interesante si alea.
Draku, daca se poate, trimite-mi si mie programele tale, cred ca sunt foarte interesante.
Chestia cu amortizoarele de hayon, nu merg pe abur, cel mult cu ceva modificari, sa le actionezi cu aer comprimat pentru ceva automatizari haioase prin casa.
0

#73 Useril este offline   Draku 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 07-April 03

Postat 26 January 2006 - 12:49 PM

imi trebuie o adresa de mail sa trimit programelul..
www.bazar05.3x.ro
0

#74 Useril este offline   patric 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 23-August 05

Postat 26 January 2006 - 08:28 PM

Pentru Draku,
poti sa-mi trimiti programul la patricerhan@yahoo.com.
Multumesc anticipat.
0

#75 Useril este offline   Draku 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 07-April 03

Postat 27 January 2006 - 06:29 AM

ok, o sa-l primesti
www.bazar05.3x.ro
0

#76 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 8769
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 27 January 2006 - 02:34 PM

Te rog sa mi-l trimiti si mie.
mitea_dan@yahoo.com
Multumesc frumos.
Referitor la cilindri de hayon:
-trebuie verificat ce frecari sunt. Mai ales ca in aplicatia ta nu mai lucreaza in ulei.
-este interesant de stiut la ce viteze liniare rezista. Tu vrei o turatie deci viteza liniara muuuuult mai mare decat cea la care lucreaza ei.
-fiabilitatea. Cat functioneaza la tine 5min este echivalent cu 20 ani de functionare pe masina....zic si eu.
Dar poate merg.....mai stii?
0

#77 Useril este offline   Draku 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 07-April 03

Postat 28 January 2006 - 06:27 PM

mda, ai dreptate, cilindrii aia nu sunt facuti sa lucreze la viteze liniare mari....
dar ma gandesc ca par destul de rezistenti.... in fine...ramane de studiat
cat despre lucrul in ulei, am vazut pe net si in diverse scheme pe care le-am gasit ca in circuitul de presiune dintre generatorul de aburi (cazan) si cilindru exista un rezervor de ulei cu un fel de ungator/dozator ceea ce ma face sa cred ca se foloseste acest ulei pt ungerea ansamblului cilindru/piston.
asa o fi sau spun prostii?
www.bazar05.3x.ro
0

#78 Useril este offline   claudiuxxx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 17-August 06

Postat 15 October 2006 - 11:24 PM

a reusit careva sa faca un motor cu abur ?

ceva planuri mai simple aveti?
Nu`mi da`ti sfaturi stiu sa gresesc si singur
0

#79 Useril este offline   claudiuxxx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 17-August 06

Postat 16 October 2006 - 02:36 PM

multumesc frumos gyulia
intradevar niste planuri foarte complexe si bune

sper sa pot reusi sa construiesc vreunu
Nu`mi da`ti sfaturi stiu sa gresesc si singur
0

#80 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6845
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 16 October 2006 - 05:11 PM

pt claudiuxxx
aici motoare cu abur!
flying is my life...
0

#81 Useril este offline   Radu_ 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 13-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 October 2006 - 05:32 PM

@silviu66

"aici" unde?
Invata repede si aplica...tot repede!
0

#82 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6845
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 16 October 2006 - 05:40 PM

eu am dat o cautare si am obtinut ce se vede in poza.....de ce trebuie sa intrebam de motoare cu aburi la aeromodelism,navomodelism,modelism feroviar sau unde ne taie capul pe noi ,in loc sa dam o cautare si sa continuam discutia acolo?
doar ca sa sterg eu cate 5 mesaje la 10 minute?

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1161013220.jpg

flying is my life...
0

#83 Useril este offline   nicu_cap4 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 81
  • Inregistrat: 11-July 06
  • Gender:Male
  • Location:PITESTI
  • Interests:LUCRURILE INTERESANTE !!!!!!

Postat 16 October 2006 - 06:59 PM

Poate ma ajutati si pe mine cu niste planuri as incerca si eu . Provocarile sunt binevenite.
Stima Nicu
0

#84 Useril este offline   claudiuxxx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 17-August 06

Postat 16 October 2006 - 10:07 PM

imi cer scuze

:huh:
Nu`mi da`ti sfaturi stiu sa gresesc si singur
0

#85 Useril este offline   claudiuxxx 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 133
  • Inregistrat: 17-August 06

Postat 16 October 2006 - 10:19 PM

pur si simplu nu pot gasi
motor cu aburi initiat de b38lea
Nu`mi da`ti sfaturi stiu sa gresesc si singur
0

#86 Useril este offline   Neacsu_Leonid 

  • ex Fantom
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 275
  • Inregistrat: 23-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 06 April 2007 - 01:14 PM

http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...=6&t=9377&st=30 poate este cinava interesat :) :)
Teatrul e circ si filmul minciuna.
Stirile tac, mutii vor sa ne spuna,
Ca nimeni n-aude cand orbii vad tot,
Si noi ne-ncalzim punand paie pe foc.
0

#87 Useril este offline   b38lea 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 29-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2007 - 06:13 AM

se gasesc pe net destule informatii

Imagini atasate

  • Imagine atasata: post-8-1179202429.jpg

0

#88 Useril este offline   b38lea 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 29-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2007 - 06:17 AM

restul planurilor dace vrea cineva pe MI ca depasesc 200Kb
0

#89 Useril este offline   crime_shady 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 305
  • Inregistrat: 04-March 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Bucur Obor 0766475176
  • Interests:R/C

Postat 15 May 2007 - 10:08 PM

salutare sunt incepator si am si eu o intrbare:
am un motor termic fara bujie diesel pot face din el unul cu abur???
dak da datim si mie niste idei ma puteti contacta la id:slim_shady_god2150 astept !
0

#90 Useril este offline   ctotth 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 985
  • Inregistrat: 22-April 04

Postat 16 May 2007 - 04:29 PM

Am vazut ca unii fac din motorase de 2 timpi ... In locul bujiei monteaza o supapa cu bila pe unde intra aburul. Supapa e facuta a.i. sa se infileteze in locul bujiei. Pe piston se monteaza un cui sau surub care atunci cand pistonul ajunge la capatul maxim al cursei va impinge usurel bila a.i. supapa se deschide si lasa putin abur la presiune sa intre in cilindru. La capatul expansiunii aburul e evacuat prin evacuarea normala a motorului.
In functie de cat de inalt e cuiul supapa va fi deschisa mai mult sau mai putin.
Merge la fel de bine si cu aer comprimat sau CO2
Nu stiu daca se poate modifica la fel de usor un motoras diesel. Ori pui supapa in locul surubului de reglare a compresiei, ori dai gaura separata... nu prea stiu cum arata motorasele diesel.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro