Modelism - RHC Forum: Elektro Junior-S - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 21 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elektro Junior-S

#451 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 23 September 2009 - 10:48 AM

Vezi postareaAbburo, la Sep 23 2009, 10:46 AM, a spus:

Cu cat anvergura creste cu atat prezenta diferentialului pe eleroane este mai necesara. Valorile diferentialului tin mai mult de fiecare aparat in parte, manualul dand doar un punct de plecare.

Un diferential setat incorect face ca in viraj modelul sa puna botul in sus sau in jos.
De asemenea diferentialul se poate seta atat electronic cat si mecanic. Evident varianta mecanica are avantajul rezolutiei maxime la servouri si se regleaza de o idee mai greu... in sensul ca ia mai mult timp :lol:


Cam asa se comporta al meu cu eleroanele setate simetric,plus ca la virajul cu vantul apare si fenomenul de alunecare pe o aripa.Asta m-a facut sa recitesc manualul si sa descopar ca se recomanda setarea diferentiala.
0

#452 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 September 2009 - 10:58 AM

Dar mix eleron - directie foloseste cineva? cam ce % ? Eu am bagat 40% si nu prea mai ating directia... dar nici nu stiu daca e bine :lol: Am posibilitatea sa o dezactivez dintr-un switch.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#453 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 23 September 2009 - 11:05 AM

Pai e zbor pe pilot automat....? Sau mai activam si chimia interna? :lol:
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#454 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 September 2009 - 11:15 AM

Duminica trecuta chimia interna a fost activata de must :lol: Si cred ca a fost una din cele mai reusite iesiri de anul asta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#455 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 23 September 2009 - 12:30 PM

Noa, chestia asta ma face sa zbor si azi tot cu Jr-s-ul...si sa fac setarile de care spuneti...ca de citit manualul, ;)
0

#456 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 September 2009 - 06:41 AM

Eu le am setate electronic din statie ,insa asta presupune sa ai o statie cit de cit "desteapta".Detin un CockpitSX despre care s-au vehiculat atitea povesti cu privire la nu stiu ce defectiune de fabricatie la primul lot, insa eu nu am avut probleme pina acum si o am de doi ani.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#457 Useril este offline   Dragos Avramescu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 528
  • Inregistrat: 01-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Tineretului
  • Interests:Schi, aeromodelism

Postat 24 September 2009 - 09:46 AM

Vezi postareaAbburo, la Sep 23 2009, 12:05 PM, a spus:

Pai e zbor pe pilot automat....? Sau mai activam si chimia interna? :rolleyes:


Nu e neaparat un lucru rau sa mixezi directia cu eleroanele. Daca faci termica cu planorul si este o cruciulita mica deasupra ta, nu mai poti sa coordonezi asa de bine comenzile.

Vezi postareaalexroad, la Sep 24 2009, 07:41 AM, a spus:

Eu le am setate electronic din statie ,insa asta presupune sa ai o statie cit de cit "desteapta".Detin un CockpitSX despre care s-au vehiculat atitea povesti cu privire la nu stiu ce defectiune de fabricatie la primul lot, insa eu nu am avut probleme pina acum si o am de doi ani.


Eu am trimis royal evo-ul meu la verificare asta primavara, cand a fost oferta de la dl. Petre, si a fost foarte bine. Am avut parte si de update. In schimb, eu in perioada aia aveam mana rupta si in plus am o statie de rezerva :rolleyes:
0

#458 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 25 September 2009 - 06:35 AM

[quote name='Dragos Avramescu' date='Sep 24 2009, 10:46 AM' post='333284']
Nu e neaparat un lucru rau sa mixezi directia cu eleroanele. Daca faci termica cu planorul si este o cruciulita mica deasupra ta, nu mai poti sa coordonezi asa de bine comenzile.

Si eu am mixate directia cu eleroanele ,dar am un switch cu care pot face separarea oricind si e adevarat ca ai un control mult mai bun.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#459 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 September 2009 - 08:22 AM

Vezi postareaalexroad, la Sep 25 2009, 07:35 AM, a spus:

Si eu am mixate directia cu eleroanele ,dar am un switch cu care pot face separarea oricind si e adevarat ca ai un control mult mai bun.

Si ce % folosesti ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#460 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 26 September 2009 - 06:42 AM

Vezi postarearenatoa, la Sep 25 2009, 09:22 AM, a spus:

Si ce % folosesti ?


Combi (eleron- directie) 70%
Eleron -eleron 60%
Ma simt bine cu setarea asta dar asa cum am mai spus depinde de aeomodel.
Si eu le-am facut dupa mai multe zboruri ,pina am gasit setarea care imi comvine.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#461 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2009 - 07:41 AM

Vezi postareaalexroad, la Sep 26 2009, 07:42 AM, a spus:

Combi (eleron- directie) 70%
Eleron -eleron 60%
Ma simt bine cu setarea asta dar asa cum am mai spus depinde de aeomodel.
Si eu le-am facut dupa mai multe zboruri ,pina am gasit setarea care imi comvine.

Eu nu am avut curajul sa ma duc asa mult ... m-am oprit la 40 % la eleron - directie
Sunt valori bune de avut in vedere ca punct de plecare pentru cineva care nu a mai incercat asta si vrea sa experimenteze.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#462 Useril este offline   takeoff 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1029
  • Inregistrat: 25-July 08
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Elicoptere,elicoptere,elicoptere si apoi tot ce zboara...

Postat 26 September 2009 - 10:24 AM

Vezi postareaalexroad, la Sep 26 2009, 07:42 AM, a spus:

Combi (eleron- directie) 70%
Eleron -eleron 60%
Ma simt bine cu setarea asta dar asa cum am mai spus depinde de aeomodel.
Si eu le-am facut dupa mai multe zboruri ,pina am gasit setarea care imi comvine.



Eleron -eleron 60%,nu pricep.Poti fi mai explicit?
Multumesc
0

#463 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 26 September 2009 - 06:46 PM

Cred ca se refera la la eleron diferential 100% - 60% jos.
Care setare diferentiala... trecu si ziua de azi si tot nu o incercai in 4 ore de stat la camp. :(
... cu picioarele pe pamant ...
0

#464 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 28 September 2009 - 05:46 AM

Asa este cum zice @renatoa.Nu am zis asa deoarece am crezut ca se subintelege.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#465 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 05 February 2010 - 04:07 PM

salutare,
am intrat si eu in clubul posesorilor de EJ.E varianta 1,cu lonjeron din foita de carbon. :unsure: Nu stiu cum isi inchipuiau cei de la Graupner ca putea zbura in siguranta cu asa ceva.Eu conform celor discutate m-am dus si mi-am luat o teava de aluminiu si cred ca avionul din punctul asta de vedere va fi in siguranta.
Acum legat de setarile de zbor:pot folosi atat frana aerodinamica (eleroane in sus) cat si flapsuri eleroane in jos.Care e varianta mai buna pt acest model?
Deasemenea eleron diferential la ce valori l-ati pus?
Precum si mixul eleron-directie sau elevator-eleron directie?Ca sa zboare singur? :D
S-ar putea sa se mai fi discutat asa ceva dar sunt prea multe pagini si m-am plictisit de citit!! http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/wub.gif
toate bune!
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#466 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 775
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2010 - 04:40 PM

Oachi

Ce grosime are teava aia ta de aluminiu ? Ca daca e prea subtirica e mai prostovana ca cea foita de carbon . Eu in cea de carbon am bagata' o alta si am sigilat totul cu glue la capete

Fleperoane in jos dar e cam tanda per manda - nu pune frana ci doar il mai incetineste si il face sa piarda portanta

Fara mixuri cu directia - fii barbat si invata sa conduci corect un planor si nu numai - iti va folosi in viitor - daca te inveti cu viraj eleroane only, va fi greu dezvatul

Atentie - zboara-l mai sus si incepi cu linii drepte si aterizare lunga lunga - viraje largi din eleron si directie si toate miscarile incetisoare

Expo 50% la inceput chiar daca pare ilar

Este un englez batrin care nu reactioneaza bine la miscari bruste - asta e planorismul

Ahh - du-l sus cu motorul si invata pe le cat mai mult fara motor !

Cei doi centi ai mei

Succes

Aceasta postare a fost editata de motzu: 05 February 2010 - 04:40 PM

0

#467 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 05 February 2010 - 07:12 PM

Vezi postareamotzu, la Feb 5 2010, 04:40 PM, a spus:

Oachi

Ce grosime are teava aia ta de aluminiu ? Ca daca e prea subtirica e mai prostovana ca cea foita de carbon . Eu in cea de carbon am bagata' o alta si am sigilat totul cu glue la capete

Fleperoane in jos dar e cam tanda per manda - nu pune frana ci doar il mai incetineste si il face sa piarda portanta

Fara mixuri cu directia - fii barbat si invata sa conduci corect un planor si nu numai - iti va folosi in viitor - daca te inveti cu viraj eleroane only, va fi greu dezvatul

Atentie - zboara-l mai sus si incepi cu linii drepte si aterizare lunga lunga - viraje largi din eleron si directie si toate miscarile incetisoare

Expo 50% la inceput chiar daca pare ilar

Este un englez batrin care nu reactioneaza bine la miscari bruste - asta e planorismul

Ahh - du-l sus cu motorul si invata pe le cat mai mult fara motor !

Cei doi centi ai mei

Succes

conform celor recomandate de Renato;diam de 10 mm;grosime cred ca e de 2 deoarece am bagat o bara tot de al acolo si era de 8 mm diametru.Renato a zis ca el zboara asa cu ea si nu a avut nici o problema.Mai e o problema daca nu are cine sa te invete cum sa zbori,e mai greu si daca totul se face dupa ureche.O sa incerc ;asa la prima vedere mi se pare greu si mareeee.Dar o sa ne obisnuim.Eu incercam sa utilizez functiile statiei,daca tot am dat o caruta d ebani pe ea. :lol:
Din ce stiu in teorie un viraj corect se face din eleroane si directie,asta dc stiu bine.Sau din directie si elevator,daca nu are eleroane.Cand o sa imi vina si canopia o sa ies cu el,sper ca pana atunci sa se faca si vremea numa buna de zburat.
merci si sper sa ne vedem la zburat.
toate bune,
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#468 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 February 2010 - 07:18 PM

Eu sunt mai "dur" cu avioanele si nu vreau sa mai aud de lonjeroane de carbon in aripa.
Mi-au crapat 2 de 10*8 parca erau trestie. Aluminiul il indrept si zbor mai departe. Si nici aripile nu sunt asa stresate.
Al de 10*8 de la orice brico-shop la 9-10 lei, este cu 20 gr mai greu ca bara de carbon similara, dar te tine mai mult ca avionul.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#469 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 February 2010 - 07:28 PM

De aceea cei de la Great Planes recomanda pentru modele pana la trainer, inclusiv, patru canale. Nu ai nevoie de mai mult. Celelalte functiuni....bine ca le ai....ai sa le folosesti mai incolo. Poti lasa curse mici la suprafetele de comanda si sa mergi si fara expo. Reteta fericirii este:
-tarla maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaare
-fara vant
-cineva priceput alaturi
-zburat sus
-viteza
Cu cat mai multe din aceste conditii sunt indeplinite, cu atat vei fi mai fericit.
La primele zboruri nu conteaza cat de departe il aterizezi.
Baftaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
0

#470 Useril este offline   motzu 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 775
  • Inregistrat: 23-August 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2010 - 11:39 PM

He, he

Dan are dreptate

Oachi - cand te maninca-n talpa sa il zbori da-mi de veste si il zburam impreuna - macar sa nu te doara inima de prima oara si mai inveti una alta

Cu aluminiul - c'est la vie - rau nu poate sa ii faca un pic de greutate


Succes
0

#471 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 08 February 2010 - 08:30 AM

Nu am mai iesit de mult cu Juniorul,dar azi daca se mentine temperatura peste 2 grade am sa ies sa fac niste aterizari pe zapada.
Am avut timp in iarna asta sa-i fac o revizie si sa-l mai bibilesc putin.Sa vedem daca e recunoscator pentru asta :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 08 February 2010 - 08:31 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#472 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 February 2010 - 08:57 AM

Am facut o tentativa ieri, pe viscolul ala, si mare noroc ca l-am aterizat intreg...
Dar am avut si momente frumoase, cand ziceam ca nu e asa greu sa pilotezi un elicopter :rolleyes:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#473 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 08 February 2010 - 02:55 PM

Vezi postarearenatoa, la Feb 8 2010, 08:57 AM, a spus:

Am facut o tentativa ieri, pe viscolul ala, si mare noroc ca l-am aterizat intreg...
Dar am avut si momente frumoase, cand ziceam ca nu e asa greu sa pilotezi un elicopter :D

:D
Daca il zburai ieri la Bucuresti aveai mare noroc daca il mai gaseai :lol: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/rolleyes.gif .
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#474 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 08 February 2010 - 03:06 PM

Eu unul prefer eleroanele in sus (flaperon)... vine la aterizare mai tare dar il pot asez unde vreau eu. Cu flapsuri fileaza al naibii de mult si nu am controlul punctului de aterizare.

@renato: da' ce le faci la carboanele alea de le rupi ca pe trestie :lol: ? Alergi pe careva cu ele :D ?
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

#475 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 February 2010 - 03:58 PM

Aterizarea de ieri de exemplu s-a soldat cu aripile iesite in afara din fuselaj si aluminiu indoit cam un arc de cerc cu coarda de vreo 3-4 cm. A fost o aterizare gen VTOL ca urmare a unei minitornade care mi l-a trantit la sol aproape vertical de la 2m.
De asta, si de multe altele la care carbonul nu ar fi rezistat.
Am coleg care face acrobatie cu Juniorul carua i s-a fisurat in aer. Vorbesc de tubul gros de 10*8, nu de coaja de la V1.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#476 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 08 February 2010 - 04:19 PM

...mai eu deja am ametit; :lol: Daca la un avion;in speta cel din topic,adica EJ ai doar eleroane;iar la aterizare folosesti ambele eleroane in jus adica pe post de spoilere,in jos adica pe post de flapsuri intelegand ca nu au acelasi efect (adica bun) de unde denumirea de flaperon?Care e definitia acestuia?Este o functie folosita din cate stiu la unele statii.La mine nu exista.Ma insel?Este un mix care combina eleronul cu flapsul?Sau unul care combina eleronul cu spoilerul? :D

1.Wingtip
2.Low Speed Aileron
3.High Speed Aileron
4.Flap track fairing
5.Krüger flaps
6.Slats
7.Three slotted inner flaps
8.Three slotted outer flaps
9.Spoilers
10.Spoilers Air-brakes

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  aripa.jpg (37.82K)
    Number of downloads: 201

Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#477 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 08 February 2010 - 04:58 PM

http://en.wikipedia.org/wiki/Aileron
http://en.wikipedia....r_(aeronautics)
http://en.wikipedia....Flap_(aircraft)
http://en.wikipedia.org/wiki/Flaperon
http://en.wikipedia.org/wiki/Spoileron
http://en.wikipedia....rake_(aircraft)

Probabil ca ai citit deja toate astea, dar confuzia la tine este legata mai mult de denumirea flaperon a mixului din statie, si de ce noi vorbim si de spoiler in contextul asta.
In cazul nostru, la avioanele mici cu 2 servo pe aripa, e de fapt o simplificare, flaperon si spoileron inseamna de fapt flaps si spoiler facute din eleroane.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 08 February 2010 - 05:01 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#478 Useril este offline   Valteras 

  • GOLD MEMBER
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3077
  • Inregistrat: 29-May 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2010 - 11:09 PM

Oachidori, cred ca te-a derutat putin terminologia, in cazul acesta.
Cand vorbim despre aripa cu doua servouri (fiecare servo actionand cate un eleron), atunci cand eleroanele se bracheaza in jos, zicem ca ele au functie de flapsuri, iar atunci cand le bracam in sus zicem ca au functie de spoilere.
Totul se realizeaza cu un singur mixer, de obicei denumit (in softul Tx) flaperon.
S-ar putea ca facilitatera "flaperon" sa nu o gasesti explicit ca mixer in meniul Tx, la capitolul "Mixere".
De obicei, o gasesti "mai sus" in meniu, la capitolul "Wing Type" (functie de statie) si probabil asta sa te-o fi derutat un pic.

Imi permit sa-ti sesizez ca in subiectul Electroplanor Spectra, prin posturile de prin Nov 20 2007, s-a mai discutat cate ceva.

Eu, la Elektro Junior, am setat flaperon, dar fata de alte configuratii (eleron pe intreaga anvergura, de exemplu), aici nu are rezultate spectaculoase.
In sensul ca ca flaps (in jos), chiar bracat la maximum, zboara bine-mersi, fara tendinte de angajare exagerate, iar ca spoiler (in sus), nu se infunda nemaipomenit.
Totusi, efectele sunt indiscutabile si-ti recomand calduros sa folosesti aceasta facilitate.
Am observat o oarece accentuare ale efectelor flapsului si spoilerului o data cu pozitionarea mai inspre in spate a CG, fata de plan. De fapt comportamentul general a inceput sa-mi placa abia dupa ce am dat CG mai in spate, cred ca aproape 10mm. Chiar si pe spate zbura, oarecum.
Dar, pt. inceput, lasa-l acolo unde este in plan si mai vezi dupa aia. Cele zise mai sus, reprezinta doar o apreciere personala.

Dublez si io propunerea Motzului. Daca te manca-n cur sa-l dezvirginezi pe Maracana (vad ca esti dupe malu' IOR-ului) si ne nimerim intr-un weekend, iti dau si io o mana de ajutor, daca ne lasa vremea.
Orice pas inainte e un shut in fund!
0

#479 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 09 February 2010 - 03:25 AM

Oachidori, sigur te-ai scapat in scaldatoare. Cu nasi ca Valteras si Motzu esti sigur de reusita. Nu stiu cum numai altii sunt atat de baftosi....
Sa fiti iubiti cu totii.
0

#480 Useril este offline   Abburo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 02-June 07

Postat 09 February 2010 - 01:01 PM

Vezi postarearenatoa, la Feb 8 2010, 03:58 PM, a spus:

Aterizarea de ieri de exemplu s-a soldat cu aripile iesite in afara din fuselaj si aluminiu indoit cam un arc de cerc cu coarda de vreo 3-4 cm. A fost o aterizare gen VTOL ca urmare a unei minitornade care mi l-a trantit la sol aproape vertical de la 2m.
De asta, si de multe altele la care carbonul nu ar fi rezistat.
Am coleg care face acrobatie cu Juniorul carua i s-a fisurat in aer. Vorbesc de tubul gros de 10*8, nu de coaja de la V1.


Ahaaa... ei bine, avioanele mele au alt regim de exploatare, mai ales in privinta aterizarii :) :D)... si e drept ca nici "cobre" nu fac cu el :D. Carbonul de 10x8 a rezistat bine, chiar si in conditii de flutter, conditie care de altfel nu e foarte straina de Jr-ul meu in picaje prelungite...


Imi cer scuze oachidori, la spoilere m-am referit si eu. Personal, am simtit diferenta la aterizare.
URGENT !!! schimb Caiet A4 cu Audi acelashi model….rog seriozitate!!!
0

Arata acest topic


  • 21 Pagini +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro