Modelism - RHC Forum: Elektro Junior-S - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 21 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Elektro Junior-S

#1 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 23 May 2008 - 05:45 AM

Dupa cum am promis astazi incep un kit review cu EJ-S.
Ieri a sosit si a costat 339 lei cu transport cu tot(25).Am facut tot ieri niste poze dar din pacate a aparut o problema la mobil si nu le-am putut descarca dar astazi fac altele.
Asa cum m-am asteptat este un planor frumos dotat cu un brushless pe masura.Inca nu l-am montat ca sint destul de aglomerat cu serviciul(10-12 ore/zi) dar sper sa-l pot monta si sa fac o iesire duminica.
Asa cum spune si producatorul ,profundorul se demonteaza usurind mult transportul .Constructia este destul de solida si in plus se mai intareste fuselajul cu o teava de carbon de 10mm.M-a surprins si cabina ,care este din fibra de carbon cu puncte argintii si la fel si sistemul de prindere , care are o gheara ce iese din suportul motor ,iar in cealalta parte un magnet de nyodim.
Astept intrebari si eventual sugestii(reclamatii mai putin :lol: )

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 23 May 2008 - 06:33 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#2 Useril este offline   old-boy 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 820
  • Inregistrat: 13-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 May 2008 - 07:29 AM

alexroad, la 23 May 2008, 05:45, a spus:

M-a surprins si cabina ,care este din fibra de carbon cu puncte argintii si la fel si sistemul de prindere ,

NU......... este imitata prin vopsire sa nu crezi ca la un kit din polistiren se face cabina din carbon care nu este chiar ieftin. Dar acesta sa fie cel mai mic neajuns. Modelul zboara foarte frumos, sa te bucuri de el mult si bine.
Tot mai bine pe picioare cand te sprijini pe pamant
0

#3 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 23 May 2008 - 09:54 AM

nu uita sa faci poze si in timpul asamblarii...probleme pe care le intampini la montaj (io sper sa nu fie :D)...asteptam cu interes...
BTW: unde lucrezi?
0

#4 Useril este offline   lipitorul 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 371
  • Inregistrat: 29-December 07
  • Gender:Male
  • Location:Braila

Postat 23 May 2008 - 10:47 AM

poze?
Ho! Ho! Ho! Happy landings everyone!!!
Nu tot ce zboara se mananca...dar macar se poate folosi pentru aprins gratarul!
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 23 May 2008 - 11:02 AM

> Asa cum spune si producatorul ,profundorul se demonteaza usurind mult transportul

Asta e de baza ! Vreau sa vad poze cat mai detaliate cum au reusit sa faca o spuma rezistenta la montari/demontari repetate.
renatoa de la aacr.ro
0

#6 Useril este offline   EZ* 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1695
  • Inregistrat: 10-November 04
  • Gender:Male
  • Interests:aero&auto r/c

Postat 23 May 2008 - 11:23 AM

io cred ca asta e cel mai usor de facut...daca stau sa ma gandesc de cate ori am montat/demontat spumele la EasyStar.... :D
0

#7 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 05:34 AM

old-boy, la 23 May 2008, 07:29, a spus:

alexroad, la 23 May 2008, 05:45, a spus:

M-a surprins si cabina ,care este din fibra de carbon cu puncte argintii si la fel si sistemul de prindere ,

NU......... este imitata prin vopsire sa nu crezi ca la un kit din polistiren se face cabina din carbon care nu este chiar ieftin. Dar acesta sa fie cel mai mic neajuns. Modelul zboara foarte frumos, sa te bucuri de el mult si bine.

In cartea tehnica asa scrie si arata ca si cum ar fi.
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#8 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 05:44 AM

EZ*, la 23 May 2008, 09:54, a spus:

nu uita sa faci poze si in timpul asamblarii...probleme pe care le intampini la montaj (io sper sa nu fie :D)...asteptam cu interes...
BTW: unde lucrezi?



Am un inceput de firma cu finisaje interioare si exterioare, de aia bag 10-12 ore pe zi ,dar si salariul e de tip occidental(in nici un caz Spania sau Italia)

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 24 May 2008 - 06:41 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#9 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 05:48 AM

Am ceva poze si de o juma' de ora ma tot chinui sa le descarc si nu ma lasa.Nu stiu care e motivul deoarece acelasi tip si marime am mai descarcat pe forum dar acum nu vrea!
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#10 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 05:55 AM

Nu reusesc!!!
Astept sa vin specialistul in calculatoare ,adica fiul meu si mai incerc atunci.

Aceasta postare a fost editata de alexroad: 24 May 2008 - 06:01 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#11 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 06:04 AM

Intreb un moderator sau cine stie :care e rezolutia maxima acceptata de forum?
Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#12 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 06:24 AM

...Pina la urma am reusit .se pare ca nu accepta rezolutie de 1280.Servo e pus de mine ,asa ca sa-mi fac o idee cum sta si intra perfect(nano)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de alexroad: 24 May 2008 - 06:36 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#13 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 06:26 AM

Motorul(41eur) si elicea(20eur).Aici la elice apare o problema si anume suruburile de fixare a palelor nu intra si de aceea va trebui alezat putin,adica o zecime de mm probabil.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de alexroad: 24 May 2008 - 06:47 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#14 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 06:28 AM

...intaritura din fibra de carbon la fuselaj

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de alexroad: 24 May 2008 - 06:28 AM

Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#15 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 24 May 2008 - 06:31 AM

...cabina ce ziceam eu ca e carbon si deocamdata cam atit ,dar o sa mai dau poze si din timpul montajului

Fisiere atasate


Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#16 Useril este offline   TUROK 

  • BAGA VITEZA
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3705
  • Inregistrat: 03-February 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 24 May 2008 - 09:44 AM

motoru cat trage ...tractiune.......?
ADOR VITEZA!!!
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 10:57 AM

Graupner da numai greutatea modelului complet echipat de zbor:

Fluggewicht ca. 750 - 1500 g

https://shop.graupne...et/AI?ARTN=7738
renatoa de la aacr.ro
0

#18 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1367
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 24 May 2008 - 03:52 PM

Cu 2 celule LiPo modelul merge aproape pe verticala in configuratie prevazut original. Deci trage destul...
Surubele la elice intre intensionat putin mai greu, ca sa nu iese singur in mers.
Al meu are 1085 gramme gata la zbor cu 2 celule LiPo 1500 mAh.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 May 2008 - 03:56 PM

Walter Born
0

#19 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1334
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 24 May 2008 - 05:35 PM

Un review profesional si ceva comparatie cu alte modele:

http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...eview/index.htm


Multe alte lucruri interesante pe respectivul site.

Aceasta postare a fost editata de mvpricop: 24 May 2008 - 05:37 PM

Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#20 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 07:07 PM

Cred ca acest review merita o traducere.
Daca nu vi se pare o miscare desteapta, MI sa ma opresc, ii dau drumul in serial, sper seara asta sa il termin.
Ca referinta pentru poze, deschideti intr-o fereastra/tab separat(a) urmatoarea:
http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...orS_kit_001.htm
Si acum articolul tradus:
renatoa de la aacr.ro
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 07:50 PM

Introducere

Graupner este ultimul sosit pe piaţa planoarelor de spuma şi când ajungi ultimul nu ai voie sa faci greşeli, şi, prin urmare, sunt necesare argumente serioase de care Elektro Junior S nu duce lipsa.
În primul rând, Elektro Junior S se distinge prin forma sa, deoarece el optează pentru un T-tail, si o aripa un pic mai pătrata cu un triplu diedru, dar încă eleganta. Apoi, se distinge prin dimensiuni, deoarece Elektro Junior este de 1,90m anvergura, un pic mai mare decât concurenţa.
Dar cele mai convingătoare argumente sunt că este livrat in kit cu un motor brushless LRK (Graupner COMPACT 345 Z 7,4 V) şi elice plianta + con CAM folding PROP pentru un preţ foarte competitiv de 90 Euro, are un profundor demontabil (yyyyyyeeeeesssss!), precum şi o capota de plastic imitaţie de carbon.

Kit - ul

Sa ne uitam mai îndeaproape la kit: Într-o cutie de carton mare, dar care nu este de aşteptat pentru a servi pentru transport (din pacate) se gasesc diferitele elemente Solidpor bine ambalate.
Aripile sunt bine presate, cu o suprafaţă de bună caliltate, omogene.
Eleroanele sunt pre-tăiate la capete, la fel si profundorul.
Materialul Solidpor, un nume folosit de Graupner, este foarte asemănătoare la aspect si atingere cu Elapor-ul sau Arcel-ul.
Este un amestec între EPP şi PES (polipropilenă, polistiren). Mai puţin solid decât EPP pur, dar oferind o mult mai buna întreţinere/mentenanta şi rigiditate îmbunătăţita. Probabil dozarea diferă uşor de la un producator la altul…
Aripa reia acelasi principiul de montare cu ajutorul unui tub de carbon incorporat, clasic, dar eficient.
Fuselajul este din 2 părţi ne-simetrice deoarece una din jumătati vine cu deriva şi articularea sa.
Trecerile bowdenurilor de comandă sunt mulate, ca si pentru întăritura de carbon 10mm diametru.
Lacasul pentru receptor este bine gandit avand servo-urile poziţionate în partea de jos a fuselajului, pe verticala in spatele capotei.
Suruburile ÅŸi bratele servo-urilor sunt demontabile in orice moment. Nu deranjeaza, si raman accesibile.
Lacasul receptorului este în spatele servo-urilor, într-o fanta amplasata între servo-uri.
Un mic detaliu pe care l-am apreciat deosebit este modalitatea prin care antena este scoasa in afara printr-o gaura in planul de unire a celor doua jumatati ale fuselajului, foarte discret şi de o manieră optimă.
Partea din fata de sub capota este dedicată deci în întregime propulsiei, bateriile fiind pozitionate in fata ESC-ului, amplasat mai in spatele fuselajului; curat şi funcţional, nimic de spus.
Toate mulajele pentru servo-uri (aripi si fuselaj) sunt pe marimea servo-ului Graupner C261, de clasă 9 grame.
Motorul vine în tipla cu toate accesoriile.
Este planificat pentru a folosi o baterie LIPO 2S, fie 1500 sau 2100 mAh mAh, dacă o doreşte mai mare autonomie, ca ESC fiind recomandat GENIUS 30 G3.5 (nu sunt incluse în Kit).
Mai multe plicuri cu accesorii completeaza kitul.
Primul conţine un kit de elice (CAMPROP10x6) şi conul, cel de-al doilea conţine suportul motorului din ABS, montajul profundorului in T, altele contin surubaria.
Un pachet include 2 tuburi de carbon + bowden-urile.
Personal am fost foarte surprins de tuburile de carbon.
Primul, care serveÅŸte ca o consolidare a fuselajului, scurt si foarte gros, greu.
În contrast, cel mai lung care este pentru imbinarea aripilor pare să fie cam finut când ştim ce abuzuri are de suportat acest tip de planor in zbor şi ce şocuri la aterizare… aş spune că tubul de armare a fuselajului este prea gros si prea greu, în timp ce al aripi este prea subtire si fragil.
Vom vedea in testele de zbor.
Pe scurt, în ciuda acestei mici probleme a imbinarii aripilor, pe care le-am găsi sub-dimensionate, kitul de Elektro Junior S marcheaza puncte in faţă concurenţei cu un kit foarte bine conceput şi funcţional.

Urmeaza Montajul / Asamblarea ...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2008 - 07:24 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 09:02 PM

Montajul / Asamblarea

Deci, va spun imediat, construirea lui Elektro Junior S este o adevărată plăcere: tot ce trebuie este prezent, piesele se potrivesc perfect împreună, si proiectarea kit-ului este intradevar foarte bine gandita.
Singurul mic punct care m-a agasat este faptul că tot maruntisul este distribuit în pungi de marimi diferite, care nu au nimic comun intre ele: gasim de exemplu, şuruburile de la servo impreuna cu şuruburile de la motor !
Am crezut la inceput că şuruburile lipsesc, în timp ce ele au fost pur şi simplu in alta parte, fara nici o logica… Pe scurt, ca să se evite căutarea, va sfatuim sa deschideti toate pungutele şi sa centralizati totul într-o cutie de plastic.
Sa incepem cu fuselajul: montajul sau este foarte inteligent pentru ca se echipeaza intai cele 2 jumatati separat.
Pe prima jumatate se instaleaza bowden-ul si servo-ul directiei, tubul de armare de carbon, iar pe a doua jumatate comanda profundorului, piesa din material plastic de fixare a profundorului si servo-ul aferent.
Servourile trebuie să fie poziţionate in punctul neutru înainte de a fi lipite cu adeziv "rezistent la toate".
Bowden-ul este compus dintr-o coarda de pian introdusa într-o mini-teaca din material plastic fara frecare apoi intr-o manşetă din material plastic cu diametrul 2mm.
Operarea este lina, fara flambaj ÅŸi inca poate sa faca un S pentru a ajunge la profundor in partea superioara a derivei.
Imbinarea intre profundor si cablu este simpla, dar eficace.
La servo-uri, imbinarea brat - bowden este clasica, permitand reglarea lungimii.
Asiguraţi-vă că lungimea ramasa in exces nu este prea mare şi că nu va jena în momentul în care fuselajul este închis.
Pentru ameliorarea întreţinerii si a permite o demontare ulterioara a bratelor servo-urilor, am decupat o mica fanta în axa verticală a şurubului de pe bratul servo.
O dată ce s-a reglat lungimea cablurilor bowden, este timpul pentru a închide fuselajul, fara a uita sa lipim batiul motorului.
Prospectul recomandă lipirea batiului cu motorul deja instalat, ceece nu am făcut, am uitat :D(. Din fericire pentru mine, motorul poate fi introdus mai tarziu, joaca un pic de umeri?, dar trece. Este livrat cu conectori banana mama-tata. Decât sa lipesc direct motorul de controler, am folosit aceste banane care-mi permit sa îndepărtez uşor controlerul sau sa le inversez pentru a gasi sensul de rotaţie corect. Motorul se poziţioneaza perfect în locul său în batiu şi este fixat cu 2 şuruburi.
Puteti apoi monta conul ÅŸi elicea.
A trebuit sa pilesc putin gaura in bucata de aluminiu, deoarece opunea rezistenta un pic.
Atenţie, totuşi, sa nu lărgiti gaura prea mult, altfel nu mai puteti fixa conul pe axă, din lipsă de strangere.
Cele 2 suruburi cu cap frezat ? pentru montarea palelor pliabile sunt blocate datorita filetului cu frana?.
Odata montat pe axul motor, ansamblul con + elice se potriveşte perfect cu nasul planorului lăsând un spatiu foarte fin intre cone şi fuselaj, este perfect!
Înainte de a termina instalarea receptorului, o mica operaţiune la capota este necesara, lipirea unui magnet pe partea din spate a acesteia, precum şi un şurub de metal pe fuselaj, surub pe care magnetul va veni în contact atunci când capota este închisă.
In fata capota gliseaza sub un opritor discret facand parte din batiul motorului.
Este foarte curat ca sistem, ÅŸi, din nou, super-eficace.
Pentru a finaliza fuselajul, se conecteaza servo-urile la receptor si ESC. Apoi Rx-ul va aluneca în fanta lui, între cele 2 servo-uri. Această poziţie este ideala pentru a se asigura o cât mai bună recepţie, indepartand receptorul de partea de propulsie.
Antena este apoi lipita cu scotch sub fuselaj, folosind canalul prevăzute în acest scop.
ESC-ul este positionat in partea de jos a fuselajului sub baterie de propulsie.
Nota traducatorului: si ventilare ESC ?
Ampenajul oriziontal: Aveţi nevoie de cel mult 30 secunde pentru a il monta deoarece doar se lipesc cu CA piesele prevazute in acest scop.
Eleroanele necesită putin mai mult de muncă.
Cel mai mult ia pregătirea pieselor la lungimea corectă.
Se lipesc piesele si servo-ul cu cyano, servo-ul usor in sus fata de punctul neutru pentru a permite montarea mai usoara a tijei de comanda din coarda de pian.
Piesa de extindere este pozitionata corect, se aplica adeziv, înainte de închiderea suportului lonjeronului.
Această operaţiune este delicată, deoarece de aceasta lipitura depinde în parte rezistenta modelului, deoarece lonjeronul incaseaza toate eforturile.
De asemenea, este important să se asigure că adezivul este complet uscat înainte de introducerea tubului de carbon altfel ramane blocat acolo!
Un mic sumar al greutatii / balansului:
Fuselajul echipat + acumulator LIPO 1,5 A: 565 gr
Ampenaj orizontal: 35 gr
Aripi + tija carbon: 360 gr
Total 960 grame

Urmeaza Zborul...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2008 - 07:36 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 09:03 PM

In timp ce continui sa traduc, rog sa imi fie semnalate toate greselile, pentru a le putea corecta inainte de a citi prea multi :D
renatoa de la aacr.ro
0

#24 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 10:11 PM

Zborul

In timpul incarcarii bateriei LIPO 2S 1500 mAh, efectuez montarea planorului.
Ampenajul in T se monteaza foarte uÅŸor ca si aripa gratie iesirii firelor pentru servo-uri prin bordul de atac.
Trebuie sa întoarceti fuselajul pentru a face sa gliseze piesele de extensie astfel încât acestea să iasa prin gaura din aripa, apoi totul merge cu fuselajul asezat pe pamant.
In utilizare s-ar putea eventual mari trecerea prelungirilor în fuselaj în funcţie de mărimea utilizata, astfel încât acestea să nu se agate pe margini.
Nota traducere: imaginile ajuta mai mult ca textele la aceasta faza. Sincer eu sunt cam in ceata, traducerea literara nu prea bate viata :D Cred ca e vorba de cablurile servo-urilor de eleroane.
Beep, beep… încărcătorul indică sfârşitul încărcarii: acumulatorul se monteaza în partea din faţă a fuselajului sub capota. Există mai mult spaţiu decat e necesar.
Puteţi de asemenea să va jucati un pic la poziţia bateriei pentru a fi cat mai aproape de centrul de gravitate recomandat. Al meu este centrat fără plumb.
Punere sub tensiune, mic test de pentru a verifica dacă totul este în ordine şi vom lansa.
Unchiul de ascensiune este important pentru un model de categoria aceasta, aş spune la ochi între 40 şi 45 de grade, totul într-o foarte placuta liniste.
Imi imaginez cu 3s trebuie să urce chiar mai impresionant.
În orice caz, linistea motorului m-a uimit şi intr-o dupa-amiaza, la zbor, colegii mei, uneori, exclamau: "Hei Peter, ai găsit o termica? », atunci când, de fapt, reporneam motorul, planorul incepand sa fie prea jos.
Această rată de urcare importanta, pe langa confortul de care il aduce, permite urcari rapide la o altitudine confortabila şi să mergi mai puţin timp pe baterii.
Acumulatorul meu 2s 1500 mAh oferă o autonomie de zbor de aproximativ 15 minute in aer neutru, autonomie, care creste rapid, de îndată ce veţi gasi o termica aici şi acolo.
Planorul este foarte omogen pe cele 3 axe.
Deriva este moale, chiar lipseste un pic in jurul punctului neutru, obligând pilotul sa insiste pe mansa.
In functie de obiceiurile de pilotaj, poate deruta sau sa dezamăgească un pic.
Dacă aveţi un radio programabil, puteţi oricând să programaţi exponenţiala sa fie mai eficienta în jurul punctului neutru.
Virarea numai cu directia singura este posibila, dar revenirea la zbor drept necesită utilizarea eleroanelor, care confirmă faptul că deriva este suficientă pentru utilizarea 3 axe, dar nu pentru a zbura doar cu ea.
Am descoperit că Elektro Junior S a demonstrat o bună finete: În timpul unui lung zbor pe o locatie cu o panta mare şi fara vânt, m-am amuzat trecand de la o panta la alta cu ajutorul termicei si am fost placut surprins de capacitatea lui de a înghiţi distantele fără prea multa pierdere de inaltime.
Este o placere de a fi capabil sa vanezi termica ştiind că ai un planor fin, şi există in cel mai rau caz cativa cai sub capota pentru a iesi din situatii un pic periculoase.
În spirala, planorul se comporta foarte bine: aveţi posibilitatea să strangeti spiral oricat păstrarand control total asupra traiectoriei.
Planorul rămâne in siguranta, în orice circumstanţă, nu se angajeaza daca s-a virat prea strans.
Imediat ce se împinge un pic mansa, planorul accelerează bine si trajectoria e stabila.
Am făcut cateva coborari / picaje si am găsit o viteza buna pe traiectorie si viraje energice pentru o spuma, este un punct bun !
Din contra cand se elibereaza mansa, planorul încetineste din cauza încărcarii reduse pe aripa.
Dar, ca si la competitori, e posibila adaugarea de balast, folosind o tijă filetata care se inserează în tubul de carbon al aripii.
Orice figura acrobatica de baza trece, dar necesita "une prise de badin." intraductibil :(
Nu sperati inlantuirea figurilor cum se face de obicei cu planoare mai adaptate.
Dacă reţineţi acest aspect, tonoul merge destul de bine, cu mica corectie care se impune la deriva, loopingul este bine rotunjit, nu neapărat foarte amplu, dar frumos si controlabil în orice moment.
Reversul nu este foarte amplu, dar trece fara griji.
Profundorul in T nu pare a sancţiona Elektro Junior S.
Zborul invers ia câteva secunde daca portanta e slaba si mai mult în cazul în care este mai importanta.
Ca toate "spumele", păstrati apa sub chila pentru redresare.
La aterizare, având în vedere masa planorului, este o simpla formalitate, fara frane, cu vantul in fata, planorul încetineste şi vine sa se aseze frumos la picior.
Aceste teste demonstrează că Elektro Junior S este un planor foarte placut de zburat, foarte omogen, şi oferind un excelent compromis în diferite domenii de zbor.
Tubul din aripa pe care l-am găsit un pic subdimensionat la deschiderea kitului, se indoaie uşor în zbor daca se trage un pic de planor.
Imi imaginez că, în timpul unui şoc violent, este programat ca element de siguranta pentru a se rupe şi de a salva aripile.
Pentru a evita orice neplăcere, ar fi bine de a-l inspecta inainte de fiecare zbor, sau mai degrabă după fiecare aterizare un pic mai dura, alta solutie constand in a inlocui cu un tub cu diametrul identic, dar cu grosimea peretilor mai mare.
Pentru mine, este singura critica care o pot face acestui kit, restul fiind absolut impecabil.

Urmeaza Concluzii...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2008 - 07:43 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 24 May 2008 - 10:12 PM

Elektro Junior S fata in fata cu concurenta

Comparaţiile sunt la modă în acest moment, asa ca am fost tentat sa incerc si eu cu cele 3 modele pilot de pe piaţă.
Am avut sansa si avantajul de a fi deținut, construit si pilotat personal cele 3 modele, astfel încât sper că, concluziile vor fi obiective.
În loc de a scrie un text lung, iata un mic tabel comparativ (imagine), punct cu punct de la compoziţia kitul pana la raportul calitate / preţ.
Pe scurt, ceea ce distinge în esenţă, Elektro Junior S comparativ cu rivalii săi este valoarea sa în bani şi de calitate a motorului.
După aceea, totul este o chestiune de gust, fiecare se orienteaza catre un anumit model pe baza de estetica, pentru că diferenţele de zbor în final sunt minime.
Arcus este probabil mai capabil în acrobatie, din cauza unei profilul mai fin, Easyglider mai uşor de condus datorita derivei mai mari, Elektro Junior S rămâne, fără îndoială, cel mai echilibrat dintre cele 3, propunand o performanţă satisfăcătoare in toate domeniile de zbor fara a excela într-o anumită zonă, cu excepţia, desigur, comportarea ascensionala gratie unui motor "pêchu" chiar cu 2S.

Urmeaza Concluziile...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2008 - 07:57 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#26 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 May 2008 - 07:58 AM

Tabel comparativ cele trei modele

Fisiere atasate


renatoa de la aacr.ro
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 May 2008 - 08:08 AM

ÃŽn concluzie

Pentru mine, Elektro Junior S a profitat de apariţia tarzie pe piaţă pentru a corecta sau pentru a îmbunătăţi punctele problema ale modelelor rivale.
Oferind un preţ deosebit de atractiv pentru un model de spumă cu un superb motor (care el singur valoreaza 40 de euro, preţul de catalog), Graupner se instaleaza de la început în fruntea plutonului.
De o conceptie deosebit de bine gandita, modelul este foarte omogen în zbor, funcţional in utilizare şi uşor de pilotat şi, prin urmare, raspunde în totalitate obiectivului tinta mergand de la învăţarea pilotarii planorului in 3 axe pana la piloti mai experimentati (din care fac parte si eu).
Pe scurt, dacă doriţi, în viitorul apropiat sa va echipati cu un mic motor-planor de spuma, apoi Elektro Junior S este cu siguranţă un pretendent serios !

Caractéristici tehnice

Anvergura: 1900mm
Lungime: 1120mm
Suprafata alara: 38,1 dm²
Incarcare alara: 25 g/dm²
Greutate echipat de zbor: 960 g
Preţ în funcţie de dealeri: 90 €
Producator: Graupner
renatoa de la aacr.ro
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16765
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 May 2008 - 08:11 AM

Pentru cei picati in mijlocul acestei pagini, reamintesc ca reprezinta o traducere si nu punctul meu de vedere personal ! Deci mai sus, eu nu sunt eu B)

Pentru a incheia, inca odata paginile cu imagini care insotesc articolul:

Kit-ul
http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...orS_kit_001.htm

Constructia
http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...uilding_001.htm

In zbor
http://pierre.rondel.free.fr/images2/Elekt...orS_vol_001.htm

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 May 2008 - 08:27 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#29 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 25 May 2008 - 01:47 PM

Asa cum spune @renatoa in traducerea care a facut-o e o placere sa-l asamblezi deoarece toate piesele se portivesc perfect ,dar un lucru foarte important, ca dealtfel la toate kit-urile ,atentie maxima ,multa rabdare si graba deloc!
Atasez ceva poze cu fuselajul gata asamblat si imi cer scuze ca nu am poze inainte de imbinare celor doua parti fiindca... am uitat sa fac.

Fisiere atasate


Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

#30 Useril este offline   alexroad 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 621
  • Inregistrat: 29-June 07

Postat 25 May 2008 - 01:50 PM

Cele doua dungi negre ce se vad sint doua bucati de platband fibra de carbon de5x1mm si pornesc de la motor pina la locasul receptorului.Un plus de ramforsare.

Fisiere atasate


Hodina-i ca slanina
Sa imbatrinesti e obligatoriu!
Sa te maturizezi e optional!
0

Arata acest topic


  • 21 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro